Maar wat boeit jou dat dan? Als ik tijdens een diner cola wil drinken, dan ben ik daar toch niemand mee tot last?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:48 schreef maartenducrot het volgende:
[..]
Dat is dan behoorlijk zonde van je diner. Het gaat er niet om of het wel of niet hoort, maar om de smaak. Wijn of bier vult een gerecht aan, en water is neutraal. Cola of icetea is dat allebei niet.
Zo'n ongelooflijke dooddoener, "ïk ben toch niemand tot last."quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:57 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Maar wat boeit jou dat dan? Als ik tijdens een diner cola wil drinken, dan ben ik daar toch niemand mee tot last?
Tijdens een zakendiner wordt er toch geluld over koetjes en kalfjes.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 14:03 schreef maartenducrot het volgende:
[..]
Zo'n ongelooflijke dooddoener, "ïk ben toch niemand tot last."![]()
Maakt niks uit of je iemand tot last bent. Je verpest een diner waar een kok op heeft staan zwoegen, een recept waar misschien wel weken aan gewerkt is. Net zo erg als mensen die meteen peper, zout, of nog erger, maggi over hun bord heen gooien.
En daarnaast is het drinken van cola niet bepaald stijlvol tijdens een diner, en dat kan bij een zakendiner nog wel eens belangrijk zijn.
Ik betaal er voor, dan doe ik er mee wat ik wil. Al gooi ik er een emmer appelmoes overheen. Nou en?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 14:03 schreef maartenducrot het volgende:
[..]
Maakt niks uit of je iemand tot last bent. Je verpest een diner waar een kok op heeft staan zwoegen, een recept waar misschien wel weken aan gewerkt is. Net zo erg als mensen die meteen peper, zout, of nog erger, maggi over hun bord heen gooien.
En daarnaast is het drinken van cola niet bepaald stijlvol tijdens een diner, en dat kan bij een zakendiner nog wel eens belangrijk zijn.
Ja als de personen met wie je aan tafel zit zo kortzichtig zijn wel ja. Alsof je drankkeuze tijdens het diner de doorslaggevende factor in een deal isquote:Op dinsdag 10 februari 2009 14:03 schreef maartenducrot het volgende:
[..]
Als je niet verder komt dan de plaatselijke woktent zul je er inderdaad vast zo over denken.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 14:06 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Ik betaal er voor, dan doe ik er mee wat ik wil. Al gooi ik er een emmer appelmoes overheen. Nou en?
't Gaat om de details. Drank hoort daar ook bij.quote:En stijlvol? Onzin! In je tuinbroek aan komen lopen en tijdens het diner in je broek schijten .... dat is stijlloos. De drankkeuze heeft daar niets mee te maken.
Jezelf verkopen hoort bij succesvol zakendoen.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 14:08 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja als de personen met wie je aan tafel zit zo kortzichtig zijn wel ja. Alsof je drankkeuze tijdens het diner de doorslaggevende factor in een deal is.
"Ja ik had bijna 3 miljoen in dat bedrijf gestopt, maar toen zag ik ineens dat hij cola bij z'n eten dronk"
"Nee echt?"
"Ja gelukkig kon ik het nog net op tijd afblazen, want met zo'n figuur hoef ik geen zaken te doen"..
En na af loop gaan ze ook dikwijls "lekker stijlvol" naar de hoeren.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 14:04 schreef SharQueDo het volgende:
[..]
Tijdens een zakendiner wordt er toch geluld over koetjes en kalfjes.
afgunstquote:Op dinsdag 10 februari 2009 14:11 schreef Dichtpiet. het volgende:
Zakendiners!
Van zulke pakboys die met veel slap gelul en elleboogwerk hun spijt proberen weg te drinken dat ze nooit een vak hebben geleerd.
Hou toch op met je gelul over culinaire hoogstandjes en de bijbehorende wijn. Ik denk dat de meerderheid van de mensen bij zakendiners totaal geen benul heeft van wijnsoorten en het ook maar gewoon drinkt omdat het zo hoort en in mindere mate omdat ze het lekker vinden. Als je ze een fles Merlot verkoopt van de supermarkt en er keihard bij zegt dat het een fles van 50 euro is zullen ze ook met een stalen gezicht beweren dat hij fantastisch is.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 14:03 schreef maartenducrot het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:10 schreef TNA het volgende:
Cola is niet erg classy tijdens een diner. Bestel dan gewoon een Spa blauw.
quote:Op dinsdag 10 februari 2009 14:11 schreef maartenducrot het volgende:
[..]
Als je niet verder komt dan de plaatselijke woktent zul je er inderdaad vast zo over denken.
Je gaat toch ook geen stickers op je Porsche plakken.
[..]
't Gaat om de details. Drank hoort daar ook bij.
[..]
Jezelf verkopen hoort bij succesvol zakendoen.
Goed eten met een goed glas wijn erbij. En drie glazen op een avond kan echt geen kwaad als je nog de auto in moet.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 14:03 schreef maartenducrot het volgende:
Ik beweer ook niet dat ze er verstand van hebben. Maar een beetje goed restaurant kan wel een wijn bij een gerecht aanbevelen.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 14:16 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Hou toch op met je gelul over culinaire hoogstandjes en de bijbehorende wijn. Ik denk dat de meerderheid van de mensen bij zakendiners totaal geen benul heeft van wijnsoorten en het ook maar gewoon drinkt omdat het zo hoort en in mindere mate omdat ze het lekker vinden. Als je ze een fles Merlot verkoopt van de supermarkt en er keihard bij zegt dat het een fles van 50 euro is zullen ze ook met een stalen gezicht beweren dat hij fantastisch is.
Eens.quote:Verder: mensen die bij een diner zoete witte wijn bestellenBestel dan gewoon frisdrank als je blijkbaar geen wijn lust.
Fristi natuurlijk, mits frambozensmaak.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 14:20 schreef Abercromby het volgende:
Fristi of Chocomelk
Doe wat je wilt, maar of je Porsche er mooier op wordt, of je eten lekkerder, dat betwijfel ik.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 14:18 schreef Sapstengel het volgende:
Als ik stickers op m'n Porsche wil plakken doe ik dat, niemand houd me tegen. En ik ben ook niet bang van het commentaar van anderen omdat ik voor mijn persoonlijke smaak uit kom. Iets wat meer mensen zouden moeten doen, in plaats van zich uit onzekerheid te verschuilen achter allerlei onzinnige regeltjes.
Je hebt me overtuigt, ik faal.quote:
smaak is subjectiefquote:Op dinsdag 10 februari 2009 14:22 schreef maartenducrot het volgende:
[..]
Doe wat je wilt, maar of je Porsche er mooier op wordt, of je eten lekkerder, dat betwijfel ik.
Mijn eten wordt er zeker niet lekkerder op als ik wijn of water drink.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 14:22 schreef maartenducrot het volgende:
[..]
Doe wat je wilt, maar of je Porsche er mooier op wordt, of je eten lekkerder, dat betwijfel ik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |