abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65909559
quote:
PARIJS - Iran staat aan de vooravond van een ‘fluwelen revolutie’. Dat zegt Reza Pahlavi, zoon van de gevluchte sjah van Iran, dertig jaar na de ‘islamitische revolutie’.

Reza Pahlavi leidt in stilte een coalitie van oppositiegroepen in en buiten Iran. ,,Ondanks alle ideologische verschillen bij de oppositie, is er het gemeenschappelijke gevoel dat we één vijand hebben: het bewind. We willen dat er een democratisch systeem komt,’’ aldus Pahlavi. Hij presenteerde gisteren in Parijs zijn plannen voor een vreedzame politieke omwenteling in Iran. Pahlavi leefde zelf in Marokko, Egypte en de Verenigde Staten, nadat zijn vader het land had moeten ontvluchten na de revolutie van 1979.

,,Internationale sancties zijn niet genoeg, de druk moet van binnenuit komen. Om iets te bewerkstelligen, moet de bevolking zelf in verzet komen. Arbeiders, studenten, vrouwen, etnische groepen, kortom: alle sectoren moeten een campagne van burgerlijke ongehoorzaamheid voeren. Zonder bloedvergieten, zonder een buitenlandse interventie.’’

Als het islamitisch bewind weg is, kan een overgangsregering een referendum organiseren. ,,De mensen kunnen dan kiezen of ze opnieuw een monarchie willen of een democratische republiek bijvoorbeeld.’’ Zijn eigen ambities zijn bescheiden. ,,Een politieke rol voor mij zou een bonus zijn. Maar daar gaat het me niet om. Ik treed op als patriot.’’ De ‘kroonprins’ zegt gesteund te worden door grote delen van de bevolking, al woont hij in de VS. ,,Ik praat elke dag met jongeren in Iran, zij steunen me. Het zijn juist de jonge generaties die zich nu vragen stellen, die oplossingen zoeken. Ik tik op mijn Blackberry de hele tijd berichten aan mensen in Iran. Via Youtube wisselen we boodschappen en beelden uit.’’
Ben benieuwd hoe dit af gaat lopen Opzicht is dit zeer goed nieuws te noemen nu krijgen mensen uit Iran kans op een normaal leven.En meer kans op vrede met Usa
Bron www.ad.nl
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 10 februari 2009 @ 12:45:23 #2
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_65909588
Klinkt inderdaad goed, maar eerst maar eens zien wat er van klopt.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_65909621
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 12:45 schreef Netsplitter het volgende:
Klinkt inderdaad goed, maar eerst maar eens zien wat er van klopt.
Iran is een mooi land alleen die dictators die het land beheersen
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_65909631
Iran is idd op weg naar een nucleaire revolutie
pi_65909765
pi_65909776
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 12:46 schreef basilisk het volgende:
Iran is idd op weg naar een nucleaire revolutie
Zeg oorlog voeren doe je maar in Afghanistan
pi_65909824
Iran moet blijven zoals het is, sterker nog, als het even kan nog strenger en sterker worden. Viva la Iran.
pi_65909839
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 12:55 schreef Triggershot het volgende:
Iran moet blijven zoals het is, sterker nog, als het even kan nog strenger en sterker worden. Viva la Iran.
Waarom meeste jongeren willen dat niet.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 12:56:46 #10
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_65909854
quote:
Trollende Triggershot...
Lang leve mij! *O*
pi_65909873
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 12:55 schreef Slappy het volgende:

[..]

Waarom meeste jongeren willen dat niet.
Later zullen ze het inzien. De wereld is aan het verkankeren en Iran is nog een van de weinige, dan wel enige land wat er nog een beetje uitsteekt, volhoudt en hopelijk een nieuwe wereld structuur gaat aanbrengen.
pi_65909888
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 12:56 schreef Echo99 het volgende:

[..]

Trollende Triggershot...
Vroeger kon ik het nog.
pi_65909912
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 12:57 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Later zullen ze het inzien. De wereld is aan het verkankeren en Iran is nog een van de weinige, dan wel enige land wat er nog een beetje uitsteekt, volhoudt en hopelijk een nieuwe wereld structuur gaat aanbrengen.
Ja Leker mensen uitroeien die het niet eens met je zijn
pi_65909933
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 12:58 schreef Slappy het volgende:

[..]

Ja Leker mensen uitroeien die het niet eens met je zijn
Niet mee eens? Wat doe je er tegen?
pi_65912186
Democratische republiek. Ik wacht.
pi_65912618
Ik mag het hopen. Ik zou alleen nog niet te hard juichen:
quote:
Iran arresteert weblogger: twee jaar cel
In Iran is weblogger Omidreza Mirsayafi gearresteerd om zijn eerder opgelegde twee jaar celstraf uit te zitten. Mirsayafi, die een weblog in Farsi onderhield, is al eens gearresteerd, maar kwam vrij na het betalen van een borgsom van omgerekend 72.000 euro. Zijn huidige straf heeft hij volgens de Iraanse autoriteiten te danken aan “belediging van Khomeini”. Volgens de blogger schrijft hij over Perzische muziek en cultuur, maar waren twee of drie stukken satirisch bedoeld. “Ik heb nooit iemand willen beledigen”, stelde Mirsayafi indertijd. De problemen zijn voor Mirsayafi nog niet voorbij: hij moet zich nog voor een rechtbank verantwoorden voor “het beledigen van de profeet van de islam” en “het aanvallen van de heilige staat Iran”.
Bron: http://www.villamedia.nl/(...)ogger-twee-jaar-cel/

Aldus een nieuwsbericht van vandaag.
pi_65912974
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 14:22 schreef Elfletterig het volgende:
Ik mag het hopen. Ik zou alleen nog niet te hard juichen:
[..]

Bron: http://www.villamedia.nl/(...)ogger-twee-jaar-cel/

Aldus een nieuwsbericht van vandaag.
Dat had ook in een democratie als Turkije of Rusland kunnen gebeuren natuurlijk.
pi_65913893
Gisteren was de kroonprins van de Sjah bij Twee Vandaag. Nog een aardige ontboezeming was dat de sjah ten tijde van zijn bewindschap op hele goede voet leefde met het hollandse koningshuis en dat zijn zoon kennelijk nog steeds ingangen heeft bij de oranje's. Overigens was de sjah ook een smerige moordenaar die zijn politieke tegenstanders met bosjes liet uitroeien, maar dat is een negatieve eigenschap waar staatshoofden niet vaak op worden afgerekend. Iran is een democratie dus is het hopen op een wat meer liberale wind in Teheran, maar dat het ooit nog een fijn vakantieland gaat worden waar je 's avonds op een terrasje een lekker glaasje wijn drinkt en je vrouwtje luchtig gekleed over de boulevard flaneert, dat ga ik niet meer meemaken.
pi_65914219
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 15:00 schreef buachaille het volgende:
Gisteren was de kroonprins van de Sjah bij Twee Vandaag. Nog een aardige ontboezeming was dat de sjah ten tijde van zijn bewindschap op hele goede voet leefde met het hollandse koningshuis en dat zijn zoon kennelijk nog steeds ingangen heeft bij de oranje's. Overigens was de sjah ook een smerige moordenaar die zijn politieke tegenstanders met bosjes liet uitroeien, maar dat is een negatieve eigenschap waar staatshoofden niet vaak op worden afgerekend. Iran is een democratie dus is het hopen op een wat meer liberale wind in Teheran, maar dat het ooit nog een fijn vakantieland gaat worden waar je 's avonds op een terrasje een lekker glaasje wijn drinkt en je vrouwtje luchtig gekleed over de boulevard flaneert, dat ga ik niet meer meemaken.
1. Dat van de goede relaties met de Oranjes is nauwelijks nieuws.

2. Iran is geen democratie, het is een theocratie waar af en toe verkiezingen worden gehouden. De echte macht ligt bij niet-verkozen mollahs.
pi_65915838
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 12:46 schreef Slappy het volgende:
Iran is een mooi land alleen die dictators die het land beheersen
Zoals papa Reza Pahlavi, dat was me een klootzak. Zoonlief doet er beter aan om zich te schamen voor het bewind van zijn familie, want dat was niet alleen een misdadig bewind, het heeft ook de islamitische revolutie veroorzaakt.

Iran was in de jaren 90 ernstig op de goede weg. Maar zo'n bewind radicaliseert en verhard weer wanneer het bedreigd wordt. Meer internationale druk en zelfs oproepen tot verzet werkt averechts, de regering gaat echt niet omver geworpen worden om weer een Shah op de pauwentroon te zetten zoals die zoon wel zou willen.

Gewoon de druk eraf halen, kernprogramma goed en volgens de regels controleren, dus niet dat de VS maar wat roept maar gewoon door inspecteurs die netjes rapporteren. Dat komt er weer een gematigder leider en worden er meer partijen toegelaten, en dan heb je een gematigd islamitische republiek die al een heel stuk beter is dan bijvoorbeeld Saoudie-Arabie.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_65916052
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 15:53 schreef Weltschmerz het volgende:

Gewoon de druk eraf halen, kernprogramma goed en volgens de regels controleren, dus niet dat de VS maar wat roept maar gewoon door inspecteurs die netjes rapporteren. Dat komt er weer een gematigder leider en worden er meer partijen toegelaten, en dan heb je een gematigd islamitische republiek die al een heel stuk beter is dan bijvoorbeeld Saoudie-Arabie.
Ja, dat is echt verstandig om een land met zo'n idioot aan de macht wat kernwapens in handen te geven. De president gelooft dat de mehdi (eindtijdfiguur van de sjiïten) huist in een waterput in de heilige stad Qam. Hij heeft enige keren aangegeven 's nacht met de medhdi te praten en heeft alvast een asfaltweg aangelegt voor de uittocht. Een idioot die diverse keren heeft aangegeven de eindtijd wat te willen vervroegen en haattaal bezigt richting een bevriend democratisch staatje moet je een bunkerbuster op zijn kop gooien en daar moet je geen kopje thee mee gaan drinken
pi_65919199
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 15:59 schreef buachaille het volgende:

[..]

Een idioot die diverse keren heeft aangegeven de eindtijd wat te willen vervroegen
Ben jij ook niet zo'n persoon die de eindtijd wil vervroegen door pro-Israël te zijn
pi_65919587
Wishfull thinking denk ik. Ik ken de situatie in Iran niet maar ik denk niet dat jongeren daar bereid zijn in doodsangst te leven en zichzelf massaal op te offeren om het bewind om te brengen. Er is een verschil tussen iets willen en bereid zijn daarvoor jezelf op te offeren als het moet. Iran heeft gewoon de touwtjes strak in handen en is redelijk pragmatisch ingesteld om het beleid aan te passen naar de publieke opinie als zij dat noodzakelijk vinden om aan de macht te blijven.

Het is iets anders als Amerika zou ingrijpen maar ook dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.
X
pi_65919676
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 15:53 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

....Dat komt er weer een gematigder leider en worden er meer partijen toegelaten, en dan heb je een gematigd islamitische republiek die al een heel stuk beter is dan bijvoorbeeld Saoudie-Arabie.
Saudie Arabie is de beste bondgenoot voor het Westen, zeker na 9/11.
X
pi_65920292
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 12:57 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Iran is door z'n kansloze wetgeving nog veel verkankerder dan de rest van de wereld.

(en als het er zo geweldig is, ga er dan lekker wonen).

pi_65921279
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 12:59 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Niet mee eens? Wat doe je er tegen?
Nee heerlijk land Vreemdgaan krijg je doodstraf voor Ach jij bent vast ook zo extremist die vind dat vrouwen hoofddoeken moet dragen en joden dood moeten
pi_65921350
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 17:46 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Iran is door z'n kansloze wetgeving nog veel verkankerder dan de rest van de wereld.

(en als het er zo geweldig is, ga er dan lekker wonen).

Het is een van de weinige landen die zich verzet tegen Westers imperialisme
Helaas moet ik hier blijven om de Islam te verspreiden, anders was ik allang vertrokken.
pi_65921372
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 18:16 schreef Slappy het volgende:

[..]

Nee heerlijk land Vreemdgaan krijg je doodstraf voor Ach jij bent vast ook zo extremist die vind dat vrouwen hoofddoeken moet dragen en joden dood moeten
Nee joh, ik vind het juist extreem dat je joden en vrouwen zonder hoofddoek zou vrijlaten in hun doen en laten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-02-2009 18:23:41 ]
pi_65921506
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 18:19 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nee joh, ik vind het juist extreem dat je joden en vrouwen zonder hoofddoek zou vrijlaten in hun doen en laten.
Ja want alleen in de Islam wereld kennen ze alleen respect voor elkaar Niet iedereen leeft zoals Nederlands/Amerikaanse jeugd gelukkig
pi_65921566
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 18:23 schreef Slappy het volgende:

[..]

Ja want alleen in de Islam wereld kennen ze alleen respect voor elkaar Niet iedereen leeft zoals Nederlands/Amerikaanse jeugd gelukkig
pi_65921610
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 18:19 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Waarom moeten de Joden hier weer bij gehaald worden? Ik zie niet in waarom het noemen van Joden een waardevolle toevoeging aan de discussie zou zijn.
pi_65921644
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 18:18 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Het is een van de weinige landen die zich verzet tegen Westers imperialisme
Helaas moet ik hier blijven om de Islam te verspreiden, anders was ik allang vertrokken.
Mogen modjes tegenwoordig onbeperkt trollen buiten hun eigen subforum??

- edit -

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 10-02-2009 19:20:17 ]
pi_65921713
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 18:27 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Waarom moeten de Joden hier weer bij gehaald worden? Ik zie niet in waarom het noemen van Joden een waardevolle toevoeging aan de discussie zou zijn.
Die vraag moet je niet aan mij vragen mijn beste.
pi_65921725
Het huidige Iraanse regime is machtiger dan ooit, als we Kader Abdolah moeten geloven.
Today, I was eating ice cream and I noticed some on my jeans so I wiped it off with my finger and licked it. It was bird shit. FML
pi_65921741
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 18:28 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Mogen modjes tegenwoordig onbeperkt trollen buiten hun eigen subforum??

- edit -
Hoezo ben ik aan het trollen, omdat het een mening is die je niet aanstaat of niet had verwacht? Ik ben serieus voor een sterker Iran met een soortgelijk regime als van vandaag.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 10-02-2009 19:20:35 ]
pi_65921829
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 18:31 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hoezo ben ik aan het trollen, omdat het een mening is die je niet aanstaat of niet had verwacht? Ik ben serieus voor een sterker Iran met een soortgelijk regime als van vandaag.

Prima, dan hoor je naar mijn idee alleen niet in Nederland thuis.

pi_65921867
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 18:33 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

[/b]

Prima, dan hoor je naar mijn idee alleen niet in Nederland thuis.

Mja, dat kan je over iedereen zeggen met wie je het niet eens bent. 'In NL hoor je niet thuis'.

pi_65921920
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 18:30 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Die vraag moet je niet aan mij vragen mijn beste.
Neem mij niet kwalijk. Ik heb slecht gelezen en dacht aan een ander verband, waarmee een link naar Joden gelegd werd.
pi_65921940
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 18:34 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Mja, dat kan je over iedereen zeggen met wie je het niet eens bent. 'In NL hoor je niet thuis'.

nee hoor.
pi_65921990
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 18:37 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

nee hoor.
Ik zeg niet dat je het doet, maar het kan wel dat je dat zou zeggen, dat is niet eens discussieren.
pi_65922032
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 18:36 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Neem mij niet kwalijk. Ik heb slecht gelezen en dacht aan een ander verband, waarmee een link naar Joden gelegd werd.
Np.
pi_65927337
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 15:59 schreef buachaille het volgende:
Ja, dat is echt verstandig om een land met zo'n idioot aan de macht wat kernwapens in handen te geven. De president gelooft dat de mehdi (eindtijdfiguur van de sjiïten) huist in een waterput in de heilige stad Qam. Hij heeft enige keren aangegeven 's nacht met de medhdi te praten en heeft alvast een asfaltweg aangelegt voor de uittocht.
Een vorige president van een belangrijk land geloofde ook dat in opdracht handelde van een opperwezen dat via brandende braambosjes pleegt te communiceren. Wij worden geregeerd door mensen die denken dat de wereld in 6 dagen is ontstaan terwijl de feiten dat ernstig tegenspreken, en even verderop bij meneer Aminjehad denkt een heel volk dat ze uitverkoren zijn en dus maar van alles mogen. Ik zie geen wezenlijk verschil in achterlijkheid.
quote:
Een idioot die diverse keren heeft aangegeven de eindtijd wat te willen vervroegen en haattaal bezigt richting een bevriend democratisch staatje moet je een bunkerbuster op zijn kop gooien en daar moet je geen kopje thee mee gaan drinken
Ook met hem is te praten. Hi is een stuk redelijker en intelligenter dan een Bush, maar hij behoort wel tot de extremistische vleugel. De strekking van mijn post was dan ook dat je de extremistische vleugel aan de macht helpt wanneer je een agressieve politiek tegenover dat land voert, en de gematigde vleugel opkomt wanneer het internationale klimaat vredig is. Maar die strekking was jou niet heel verrassend ontgaan.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 21:56:48 #43
198904 Tizitl
Militant pacifist
pi_65929441
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 15:09 schreef HiZ het volgende:

[..]

1. Dat van de goede relaties met de Oranjes is nauwelijks nieuws.

2. Iran is geen democratie, het is een theocratie waar af en toe verkiezingen worden gehouden. De echte macht ligt bij niet-verkozen mollahs.
Dat van die mullahs kloept inderdaad, de raad van hoeders bepaalt wie er uberhaubt mee mogen doen aan de verkiezingen dus echt vrij zijn deze niet. Het is wel democratischer dan tijdens het bewind van de Sjah, wat wat mij betreft erg veel over die laatste zegt (ik snap sowieso niet hoe mensen de sjah zagen als vooruitstrevend als je je tot koning der koningen lat kronen).

Ik hoop dat Iran ooit een democratie zal worden en dan niet opgelegd door het westen maar van het land zelf. Wat mij betreft is deze zoon van de Sjah echter niet de aangewezen persoon om een dergelijke revolutie te leiden aangezien hij al lang niet in het land geweest is en het verleden van zijn familie nogal beladen is.
pi_65947699
quote:
je bedoelt achterlijk blijven zoals het is..
net zo achterlijk als Milli Gorus
The greatest trick Trifko ever pulled was convincing the world he doesn't exist...
pi_65961262
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 15:00 schreef buachaille het volgende:
Holland heeft helemaal geen koningshuis en zelfs geen graaf meer.
Reza Pahlavi had nogal wat bloed aan zijn handen, inderdaad.
En Iran is amper een democratie te noemen, met een Raad van Hoeders en een Ayatollah als hoogste machten.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_65981252
Ik neem deze mee naar POL.
Overigens gaan de geruchten al jaren maar tot nu toe stemt men steeds radicaler in iran
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_66005226
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 12:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Overigens gaan de geruchten al jaren maar tot nu toe stemt men steeds radicaler in iran
Dit dus.

Amhamadinejhad (or whatever) is ook gewoon gekozen door het volk uit een selecte groep waarvan hij een van de meest extreme van was....

Verder is en blijft Iran een enorm mooi land, jammer van de regering.
Nee, ik ben niet xith, cith of zith!
  donderdag 12 februari 2009 @ 23:11:55 #48
198904 Tizitl
Militant pacifist
pi_66005543
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 23:02 schreef Hith het volgende:

[..]

Dit dus.

Amhamadinejhad (or whatever) is ook gewoon gekozen door het volk uit een selecte groep waarvan hij een van de meest extreme van was....

Verder is en blijft Iran een enorm mooi land, jammer van de regering.
Hoe eerlijk zijn verkiezingen als de helft van de kandidaten niet mee mag doen en niet echt campagne mogen voeren? Bovendien werden de verkiezingen nog door een deel van de oppositie geboycot ook.

Die verkiezing democratisch noemen is een belediging voor democratie..
pi_66006627
Alsof democratie het beste is dat een land kan overkomen. Als je ziet uit wat voor slappe vaatdoekjes de meeste Westerse volksvertegenwoordigingen bestaan en hoe onze democratisch verkozen regeringen onze soevereiniteit uit handen geven aan instellingen als de VN en EU, denk ik dat Iran voorlopig beter kan blijven waar het is. Geleidelijke hervormingen, en dan zeker niet per se naar Westerse snit, zijn dan nog altijd te prefereren boven een plotselinge omwenteling waarbij in de onrust de helft van het land te grabbel wordt gegooid voor de grijpgrage handen van de VS & Co.
pi_66006650
Hoe heet die Cnn presentatrice die uit Iran komt ofzo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')