Ja, zolang jij de spaander maar niet bent toch?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:52 schreef buachaille het volgende:
[..]
Dat is inderdaad stigmatiserend. Maar ten eerste houd de onterecht beschuldigde het recht voor om op passende wijze te vergelden. Ten tweede, als recidive van een zedendelinquent kan worden voorkomen met de pedolijst dan is het wat mij betreft zo dat waar er gehakt wordt er spaanders vallen. Mits er uiteraard zorgvuldig gecorrigeerd wordt!
Kijk, een zinnig punt waar ik het zelfs mee eens ben.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:57 schreef buachaille het volgende:
[..]
Nee, van de maatschappij waar we nu in wonen daar wordt je vrolijk van. Als er eens een keer een smeerlap gepakt wordt dan worden er soms zelfs taakstraffen uitgedeeld. Dat geloof je toch niet?
meer info: http://www.volkskrant.nl/(...)eld_of_zedenmisdrijf
Ja daar wordt je vrolijk van. Er zullen in dit systeem waarschijnlijk altijd wel dingen verkeerd zijn, maar dat betekent niet dat je het hele systeem maar even over boord moet gooien.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:57 schreef buachaille het volgende:
Nee, van de maatschappij waar we nu in wonen daar wordt je vrolijk van.
Als je vind dat de straffen voor pedosexuelen te laag zijn (iets wat ik wel vind), dan moet je streven naar het verhogen van die straffen.quote:Als er eens een keer een smeerlap gepakt wordt dan worden er soms zelfs taakstraffen uitgedeeld. Dat geloof je toch niet?
Nee, leuk is dat niet, maar in alle gevallen te prefereren boven een maatschappij waar een ieder maar zelf wraak kan nemen tegen een vermeend dader.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:57 schreef buachaille het volgende:
[..]
Nee, van de maatschappij waar we nu in wonen daar wordt je vrolijk van. Als er eens een keer een smeerlap gepakt wordt dan worden er soms zelfs taakstraffen uitgedeeld. Dat geloof je toch niet?
Nee, daar hanteren ze Guilty if the Party says so.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:58 schreef SharQueDo het volgende:
[..]
Hebben ze in China niet zo'n systeem? Of een ander Aziätisch land?
Wat dus hetgene is wat me laat schrikken. Laten we even wel wezen, niet iedereen zijn mening is evenveel waard. Er zijn enorme verschillen in intelligentie en kennis. Maar bij de stembus telt iedereen even zwaar.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:18 schreef SharQueDo het volgende:
[..]
En die 57% is ook een deel van de bevolking. Men kan die 57% wel bestempelen als 'dom' oid, maar het zijn wel stemgerechtigden in de samenleving.
Bron: http://www.nu.nl/internet(...)orzorg-gesloten.htmlquote:Pedosite uit voorzorg gesloten
AMSTERDAM - De site stopkindersex.com is door de netwerkbeheerder uit voorzorg plat gelegd. Dat meldde internetbedrijf TwiLight INC uit Zwolle op zijn site. Volgens het bedrijf dreigden door sabotage ook andere sites van klanten geblokkeerd te worden.
Een van hun klanten is de webhost van de betreffende site. Volgens de verklaring van het internetbedrijf werden vele pogingen gedaan deze site plat te leggen. Andere dan technische redenen voor het stilleggen van de site heeft het bedrijf niet. ,,Mensen moeten kunnen hosten wat zij willen, zolang dit niet kruist met de wet'', verklaarde directeur Martijn Veldhuizen.
Volgens het AD zorgden hackers er met een zogeheten botnet voor dat de site honderdduizenden keren per seconde wordt bezocht. Daardoor loopt de website vast.
Bedreigd
Verschillende pedoseksuelen worden bedreigd sinds de Nederlandse website van de Stichting Stop Kindersex namen, adressen en foto's van veroordeelde pedofielen op internet heeft geplaatst. Dat laten pedoseksuelen en hun familie dinsdag weten aan Radio 1. Volgens hen worden betrokken pedofielen sinds de lancering van de website stopkindersex.com gestalkt via internet en telefoon.
Volgens een familielid van een veroordeelde pedofiel gaat het om "hele boze berichten". Haar zwager, die tien jaar geleden veroordeeld werd voor het misbruiken van een kind, krijgt veel doodsbedreigingen aan zijn adres. Het familielid, dat niet bij naam genoemd wil worden, zegt dat haar zwager zijn leven inmiddels gebeterd heeft. "Ik vind dat mensen een tweede kans moeten krijgen."
Aangifte
Verschillende betrokkenen laten het er dan ook niet bij zitten. Zo zijn een aantal mensen van plan aangifte te doen tegen de site, waaronder ook een Utrechtse advocaat. Pedojaagster Yvonne van Hertum vindt de bedreigingen aan het adres van de pedo's terecht. "Deze mensen hebben het recht op hun privacy verloren op het moment dat ze een kind misbruikt hebben. Als je zoiets gedaan hebt, mag je wat mij betreft onder een stoeptegel kruipen."
Toch is er een trend gaande die kant uitgaat.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:53 schreef Semisane het volgende:
[..]
Precies, dan krijg je dit soort praktijken en wil jij in soort van "wraak-maatschappij" willen wonen. Dat betwijfel ik ten zeerste, om heel eerlijk te zijn.
Hoe dan ook, ik woon daar liever niet in.
Spreekt ze zichzelf niet tegen met deze uitspraak? Ik dacht dat het haar alleen maar ging om het "beschermen" van families met kinderen e.d.. Nu zegt ze dat de bedreigingen terecht zijn, zo toont ze volgens mij weer haar ware aard.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 14:09 schreef Elfletterig het volgende:
Update:
Pedojaagster Yvonne van Hertum vindt de bedreigingen aan het adres van de pedo's terecht. "Deze mensen hebben het recht op hun privacy verloren op het moment dat ze een kind misbruikt hebben. Als je zoiets gedaan hebt, mag je wat mij betreft onder een stoeptegel kruipen."
Bron: http://www.nu.nl/internet(...)orzorg-gesloten.html
Het gaat haar duidelijk om meer.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 14:14 schreef Solaar het volgende:
[..]
Spreekt ze zichzelf niet tegen met deze uitspraak? Ik dacht dat het haar alleen maar ging om het "beschermen" van families met kinderen e.d.. Nu zegt ze dat de bedreigingen terecht zijn, zo toont ze volgens mij weer haar ware aard.
quote:Op dinsdag 10 februari 2009 14:14 schreef Solaar het volgende:
[..]
Spreekt ze zichzelf niet tegen met deze uitspraak? Ik dacht dat het haar alleen maar ging om het "beschermen" van families met kinderen e.d.. Nu zegt ze dat de bedreigingen terecht zijn, zo toont ze volgens mij weer haar ware aard.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
1 van de redenen waarom ik daar tegen in ga.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 14:12 schreef Megumi het volgende:
[..]
Toch is er een trend gaande die kant uitgaat.
Ze is dan ook niet echt "The brightest peanut in the turd".quote:Op dinsdag 10 februari 2009 14:14 schreef Solaar het volgende:
[..]
Mensen willen dit op een of andere manier ook gewijzigd zien.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 14:00 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Kijk, een zinnig punt waar ik het zelfs mee eens ben.
Hier heb je 100% gelijk, maar dat verander je niet door als particulier een site op te gaan zetten en mensen daar ongefundeerd op de schandpaal te nagelen zonder veroordeling of iets dergelijks.
Wie bepaald of een mening "goed" is of niet?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 14:04 schreef kingmob het volgende:
[..]
Wat dus hetgene is wat me laat schrikken. Laten we even wel wezen, niet iedereen zijn mening is evenveel waard. Er zijn enorme verschillen in intelligentie en kennis. Maar bij de stembus telt iedereen even zwaar.
Even nog voor de duidelijkheid, omdat men blijkbaar lijkt te denken dat er omheen gedraaid wordt oid. Mensen die voor de site zijn, zijn achterlijk en als groep een gevaar voor de rechtstaat. Niet ieders mening is gelijk en een heleboel dezelfde meningen maakt dat niet automatisch een goede mening of een mening die opgevolgd dient te worden.
Ah, nou zijn we er! Eindelijk!quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:52 schreef buachaille het volgende:
Ten tweede, als recidive van een zedendelinquent kan worden voorkomen met de pedolijst dan is het wat mij betreft zo dat waar er gehakt wordt er spaanders vallen.
Nee, *zucht*, hoe vaak moet je dit nog verteld worden: dergelijke beschuldigingen zijn niet meer te corrigeren of te rectificeren, het stigma blijft op je plakken.quote:Mits er uiteraard zorgvuldig gecorrigeerd wordt!
Wat zou je dan vinden van een samengestelde lijst van namen met foto's (adressen laat ik hier nog even buiten beschouwing) van veroordeelde pedoseksuelen?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 14:42 schreef r_one het volgende:
[..]
Ah, nou zijn we er! Eindelijk!
[..]
Nee, *zucht*, hoe vaak moet je dit nog verteld worden: dergelijke beschuldigingen zijn niet meer te corrigeren of te rectificeren, het stigma blijft op je plakken.
al veel minder problemen mee...quote:Op dinsdag 10 februari 2009 14:46 schreef huhggh het volgende:
[..]
Wat zou je dan vinden van een samengestelde lijst van namen met foto's (adressen laat ik hier nog even buiten beschouwing) van veroordeelde pedoseksuelen?
Dan is Justitie de enige bron.
Dan haal je de door jou gevreesde willekeur ook meteen uit.
Nog steeds tegen?
Ja; ik gaf net al een voorbeeld van een man die in Engeland in elkaar geslagen was omdat ie leek op een man die op zo'n site stond.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 14:46 schreef huhggh het volgende:
Wat zou je dan vinden van een samengestelde lijst van namen met foto's (adressen laat ik hier nog even buiten beschouwing) van veroordeelde pedoseksuelen?
Dan is Justitie de enige bron.
Dan haal je de door jou gevreesde willekeur ook meteen uit.
Nog steeds tegen?
Dat kan nu zonder zo'n anti-pedo site ook al gebeuren.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 15:11 schreef The_End het volgende:
[..]
Ja; ik gaf net al een voorbeeld van een man die in Engeland in elkaar geslagen was omdat ie leek op een man die op zo'n site stond.
alleen die gaan er wel weer af zodra er iemand gevangen isquote:Op dinsdag 10 februari 2009 15:16 schreef huhggh het volgende:
[..]
Dat kan nu zonder zo'n anti-pedo site ook al gebeuren.
Je moet niet vergeten dat politie zelf ook een site heeft met foto's van verdachten en ontsnapte gevangenen en TBS'ers.
Dus dat risico loop je nu ook al.
Bij gebrek aan argumenten?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 15:22 schreef buachaille het volgende:
Nog even in de herinnering brengen:
[ afbeelding ]
Als die na zijn schoffel taakstraf vrijkomt dan graag even z'n buren een seintje geven!
Mijn punt is:quote:Op dinsdag 10 februari 2009 15:20 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
alleen die gaan er wel weer af zodra er iemand gevangen is
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |