Oke, zal het melden bij de machinistquote:Op woensdag 11 februari 2009 01:34 schreef Socios het volgende:
Volgende keer moeten die boegkleppen van de ICE International wel dicht hoor.
Wel een toffe foto, tamelijk recent! Maar gemaakt bij Woerden (als ik me niet vergis).quote:Op woensdag 11 februari 2009 07:28 schreef Wadloper het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)ieners__.html?p=30,2
Bizar bericht, maar een mat'54 als foto?
Gouda.Moordrecht aanslutingquote:Op woensdag 11 februari 2009 08:14 schreef Duvel het volgende:
Wel een toffe foto, tamelijk recent! Maar gemaakt bij Woerden (als ik me niet vergis).
Moordrecht Aansluiting voor de vrije kruising en de nieuwe Gouwebrug.quote:Op woensdag 11 februari 2009 11:10 schreef Cothen het volgende:
Raadplaatje:
[ afbeelding ]
Waar is dit en waar rijdt de trein heen?
Wie is er in Emmen zo populair dat ie z'n post krijgt met drie mP's vijf Hbbkkss'en?quote:Op woensdag 11 februari 2009 11:15 schreef Peterselieman het volgende:
Mijn eerste gok zou zijn Herfte Aansluiting en dat de trein naar Emmen rijdt.
Geen idee. Misschien betrof het een testritjequote:Op woensdag 11 februari 2009 11:38 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wie is er in Emmen zo populair dat ie z'n post krijgt met drie mP's vijf Hbbkkss'en?
roestrijdenquote:Op woensdag 11 februari 2009 11:40 schreef Peterselieman het volgende:
Geen idee. Misschien betrof het een testritje
we have a winnerquote:Op woensdag 11 februari 2009 11:34 schreef Duvel het volgende:
[..]
Moordrecht Aansluiting voor de vrije kruising en de nieuwe Gouwebrug.Herfte kan het niet zijn want links zie je nog net de hoek van een oud type onderstation (1938). Dit onderstation is vervangen omdat het op de plaats van de te bouwen fly-over stond.
De trein rijdt dus naar alle waarschijnlijkheid naar EKP Den Haag.
Dat het op de andere foto Mda was had ik natuurlijk moeten zien, ik woon er nogal dichtbij.
Bizar. Zat gister ook in een ICM van Hengelo naar Almelo de riet (die dus verder als stopper naar Apeldoorn reed. Maar ja, kan gebeurenquote:Op woensdag 11 februari 2009 15:15 schreef Nightshadow het volgende:
Hmm... Ik zat vandaag in de stoptrein Apeldoorn-Hengelo-Enschede, met ICM 4220. Toen ging die opeens kapot toen we in Enschede Drienerlo stonden. Als hij ging optrekken viel gelijk de stroom uit. Heel gek. Uiteindelijk na 15 min gingen we met een vaartje van zo'n 10-60 km/h (hij had de volledige afstand naar Enschede nodig om de 60 te halen. Heel vaag allemaal, wat er nou kapot was, geen idee. Hij staat nog altijd in Enschede op een zijspoor.
Owja, groetjes vanuit de pimpel
Bizar man. Ik zat vanmorgen ook al in een ICM... Het moet niet gekker worden...quote:Op woensdag 11 februari 2009 15:26 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Bizar. Zat gister ook in een ICM van Hengelo naar Almelo de riet (die dus verder als stopper naar Apeldoorn reed. Maar ja, kan gebeuren
Ik weet niet als je dat serieus bedoeld. Maar ze rijden wel vaker met een ICM(m) op die lijn. Toen het nog Almelo - Apeldoorn was, reden ze ook al af en toe met een ICM(m)quote:Op woensdag 11 februari 2009 15:29 schreef Duvel het volgende:
[..]
Bizar man. Ik zat vanmorgen ook al in een ICM... Het moet niet gekker worden...
Zou een tractiestoring ofzo kunnen zijn.quote:Op woensdag 11 februari 2009 15:15 schreef Nightshadow het volgende:
Heel vaag allemaal, wat er nou kapot was, geen idee.
Het zal iig in de 1e helft van de jaren 90 zijn geweest, volgens mij heb ik dat ooit eens in het spoorboekje '91 - '92 zien staan.quote:Op woensdag 11 februari 2009 16:29 schreef dennistd het volgende:
Ik weet alleen nog dat het achterste stel er in deventer altijd af ging, maar wist toen niet waar ie heen ging (was dus almelo).
Dat naar oldenzaal gaan zal voor de opening van drienerlo zijn geweest dan?
Ik zou er nied op rekenen.quote:Op woensdag 11 februari 2009 16:15 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Ik weet niet als je dat serieus bedoeld.
Nou de displays dan misschien. Die dingen zelf zijn al aan het uitsterven lijkt welquote:Op woensdag 11 februari 2009 20:49 schreef Peterselieman het volgende:
Leuk reisje geweest zo te lezen. En eindelijk werken de displays op de Prutstos een beetje zo te zien
quote:Op woensdag 11 februari 2009 20:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Andere vermeldenswaardigheden: Het bordje van Meerlo-Tienray (totaal kut, maar het wordt niet beter)
quote:Op woensdag 11 februari 2009 21:30 schreef Peterselieman het volgende:
Absoluut, maar zo ongeveer het mooiste stationsgebouw van Nederland staat enkele kilometers verderop
Hé, er is iets mis met je toetsenbord!quote:Op woensdag 11 februari 2009 22:25 schreef Zug-Chef het volgende:
Nee het is Bork
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
haha, dat vroeg ik me ook al af! Volgens mij niet namelijk!quote:Op donderdag 12 februari 2009 08:53 schreef von_Preussen het volgende:
Hoe is die werktrein bij Almelo verdiept eigenlijk op dat spoor gekomen? Is dat tunnelspoor al aangesloten op het gewone net ofzo?
Zonder dat ik de foto heb gezien, (almelonieuws.nl werkt hier nietquote:Op donderdag 12 februari 2009 08:53 schreef von_Preussen het volgende:
Hoe is die werktrein bij Almelo verdiept eigenlijk op dat spoor gekomen? Is dat tunnelspoor al aangesloten op het gewone net ofzo?
Ahw, hij durfde niet?quote:Op donderdag 12 februari 2009 00:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh, en ik ben onderweg blijkbaar gespot door een andere spoorhobbyist. Die het niet nodig vond om zijn muil open te trekken. Wauw.
Ik vind vooral die tweede mooi eigenlijk. Maar ook leuk om eens te zien hoe dat nou eigenlijk in zijn werk gaatquote:Op donderdag 12 februari 2009 00:12 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Hier enkele foto's van Almelo Verdiept. De 1e foto spreekt me wel aan![]()
http://www.almelonieuws.n(...)ri_2009_2_/foto.html
Een uitgebreider artikel op NRC.nl vermeldde ook het volgende:quote:Op donderdag 12 februari 2009 08:55 schreef Dichterbijer het volgende:
IK weet dat het om trams gaat, maar in Groningen gaan weer trams rijden! http://rtvnoord.nl/nieuws/indexwm.asp?actie=totaalbericht&pid=79305
Assen - Leeuwarden?quote:Tevens zullen er meer treinen rijden tussen de stad Groningen en Assen en Leeuwarden. Assen krijgt twee nieuwe stations in het zuiden en noorden. Het Groningse hoofdstation gaat ingrijpend op de schop. Er komt een rechtstreekse treinverbinding tussen Leeuwarden en Assen. Groningen is straks de enige stad in het land die vanuit zes richtingen per spoor bereikbaar is. BRON
Nee. Dat is Zwolle al namelijk.quote:Groningen is straks de enige stad in het land die vanuit zes richtingen per spoor bereikbaar is.
De treinen Leeuwarden - Groningen gaan doorrijden naar Assenquote:
en de tram is nummer 6.quote:En wat bedoelen ze nou met de zesde spoorverbinding? Naar mijn weten zijn er maar vijf:
-Drenthe
-Friesland
-Nieuweschans/Winschoten
-Roodeschool
-Delfzijl
Nou, drie danquote:Op donderdag 12 februari 2009 15:09 schreef Peterselieman het volgende:
Zwolle is straks zelfs zeven(Moet je het trammetje naar Kampen dan wel meerekenen)
Groningen is nu nog maar vier hoor.
- Leeuwarden
- Assen
- Zuidbroek
- Sauwerd (Daar is de aantakking al)
Zoiets denk ik ja, ff uitzoeken wat handig is. Wat voor datum staat er bij jou op het begeleidende verhaal? Linksboven op de voorkant staat dan "Geldig vanaf......"quote:Op donderdag 12 februari 2009 17:38 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ja die GTBV van gisteren, 14:54 vertrek en dan vleuten invullen ofzo?
Liggen nog steeds bij de NS, kreeg een brief dat ze het ontvangen hadden maar nog wel even kon duren. Het was al meer dan zes weken opgestuurd, binnenkort nog maar eff drie de deur uit doenquote:Op donderdag 12 februari 2009 17:38 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ja die GTBV van gisteren, 14:54 vertrek en dan vleuten invullen ofzo?
Dat zegt niet veel hoorquote:Op donderdag 12 februari 2009 19:55 schreef Brembo het volgende:
Liggen nog steeds bij de NS, kreeg een brief dat ze het ontvangen hadden maar nog wel even kon duren. Het was al meer dan zes weken opgestuurd,
Fles en ik hoorden gisteren ook die Historische woorden bij het binnenrijden van Roermond.quote:Op donderdag 12 februari 2009 19:55 schreef Brembo het volgende:
[..]
Liggen nog steeds bij de NS, kreeg een brief dat ze het ontvangen hadden maar nog wel even kon duren. Het was al meer dan zes weken opgestuurd, binnenkort nog maar eff drie de deur uit doen.
Vandaag trouwens historische woorden 'HC ATB' weer is gewoord. Altijd leuk dat de halve trein denkt dat er gezegd wordt WC.
Vaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaage shizzle iddquote:Op donderdag 12 februari 2009 21:13 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Fles en ik hoorden gisteren ook die Historische woorden bij het binnenrijden van Roermond.
Je kon ons oprapen uit het cateringliftje![]()
Kan er niet echt veel van zeggen omdat ik daar niet of nauwelijks zelf ervaring heb met het spoorgebeuren, maar het lijkt me dat dit soort natte dromen nou niet bepaald de dagelijkse realiteit zou moeten beheersen daarquote:Op donderdag 12 februari 2009 21:29 schreef bork het volgende:
Heibel om de Super Express
http://news.bbc.co.uk/1/hi/uk/7886766.stm
VIRM4 is eigenlijk best te doen. OK, 't zal niet mijn favoriet worden, maar ze zijn er toch in geslaagd een stijlvolle trein te maken. Een beetje lullig dat dat pas bij de vierde deelserie gelukt is, maar toch. Jammer is alleen dat VIRM4 maar 50 stellen zijn op een totaal van weet ik veel wat.quote:
Ik weet het niet. Het kan best zijn dat het in een andere bak van hetzelfde stel een stuk beter geweest was.quote:Op donderdag 12 februari 2009 22:19 schreef Duvel het volgende:
Ja, soms heb je er van die karren tussen. Dempers een beetje oud of zo?
quote:Op donderdag 12 februari 2009 22:07 schreef bork het volgende:
Nieuwe VIRM 9580 te Amersfoort vanmiddag, volgens mij was de verf nog nat!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik hoop echt dat de HSL voor kentering zorgt in Groot-Brittannië. De spoorwegmaatschappijen zijn nog steeds bezig de puinhopen van Margaret Thatcher op te ruimen.quote:Op donderdag 12 februari 2009 21:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kan er niet echt veel van zeggen omdat ik daar niet of nauwelijks zelf ervaring heb met het spoorgebeuren, maar het lijkt me dat dit soort natte dromen nou niet bepaald de dagelijkse realiteit zou moeten beheersen daar
Ik heb nog wel een rapport van een ontiegelijke crash bij Clapham Junction voor geinteresseerdenquote:Op donderdag 12 februari 2009 23:02 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik hoop echt dat de HSL voor kentering zorgt in Groot-Brittannië. De spoorwegmaatschappijen zijn nog steeds bezig de puinhopen van Margaret Thatcher op te ruimen.
quote:DORDRECHT - ProRail is begonnen met de voorbereidende werkzaamheden voor de spoorverdubbeling op sommige delen van het traject Dordrecht-Geldermalsen. Bij het station Dordrecht Stadspolders en de nog aan te leggen halte Boven-Hardinxveld komen passeersporen.
PM maar.quote:Op donderdag 12 februari 2009 23:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb nog wel een rapport van een ontiegelijke crash bij Clapham Junction voor geinteresseerden
Barbaar!quote:Op vrijdag 13 februari 2009 08:47 schreef James1988 het volgende:
Ik vind VIRM, van alle generaties, best wel mooi eigenlijk. 't is in ieder geval niet zo'n klein flutding als een plan V ofzo... 't is best een groot ding
Wat?quote:
Alleen maar omdat ie langer is dan een Plan V is een VIRM leuker?quote:
Dat zeg ik niet?quote:Op vrijdag 13 februari 2009 10:17 schreef Duvel het volgende:
[..]
Alleen maar omdat ie langer is dan een Plan V is een VIRM leuker?
Vind jij. Ik vind van wel.quote:VIRM heeft 't gewoon niet.
quote:Op vrijdag 13 februari 2009 08:47 schreef James1988 het volgende:
Ik vind VIRM, van alle generaties, best wel mooi eigenlijk. 't is in ieder geval niet zo'n klein flutding als een plan V ofzo... 't is best een groot ding
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |