quote:Van Wolfswinkel: 'Als ik goed genoeg ben, blijft AZ me volgen'
Datum: 12-feb-2009 09:37
Door Sander van Hal
Vitesse-spits Ricky van Wolfswinkel (foto, rechts) bevestigt tegenover Sportweek dat hij in de winterstop heeft gesproken met FC Twente en AZ. “Dat zijn toch twee heel grote clubs, dus als die zich voor je melden hoor je toch even aan wat ze zeggen. De interesse streelde me; het geeft aan dat ik goed bezig ben. Maar na overleg thuis met mijn vader heb ik al vrij snel besloten om in ieder geval tot de zomerstop bij Vitesse te blijven, zodat ik veel aan spelen kan blijven toekomen.”
De twintigjarige jeugdinternational geeft toe dat hij daarmee een risico heeft genomen. De kans dat AZ en Twente nooit meer voor hem terugkomen is aanwezig. “Maar als dat zo is, ben ik gewoon niet goed genoeg. Anders blijven ze me heus wel volgen. En misschien gaat het de komende tijd wel zó goed met me dat zich nóg mooiere clubs voor me melden. Dat kan natuurlijk ook. Maar ik ben nog helemaal niet met een transfer bezig, hoor. Ik richt me nu volledig op Vitesse.”
Van Wolfswinkel scoorde woensdagavond de laatste treffer in het met 3-1 van Griekenland gewonnen oefenduel van het Nederlands beloftenelftal, uit een strafschop die hij zelf afdwong. “Dit was m’n eerste interlandgoal, dus dat is mooi. Ik voelde meteen dat ik ‘m zelfs moest nemen. En hij zat er lekker in, toch?”
nou nou nou, laat ie eerst maar eens flink ballen.quote:Op donderdag 12 februari 2009 09:52 schreef Twerk het volgende:
Volkomen terechte belangstelling.. Clubs als Ajax lopen al jaren achter de feiten aan qua aankoopbeleid..
Prima instelling, jong en veel talent.. Hij wordt beter dan Huntelaar imo.. Misschien binnen een jaar of 6/7 wel 1 van de beste spitsen van europa.
Wellicht als je goed zou lezen zou je ook zien dat ik dat hem in potentie zie worden.. Verder staat het jou vrij om hem anders te beoordelen.quote:Op donderdag 12 februari 2009 12:29 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
nou nou nou, laat ie eerst maar eens flink ballen.
Vergelijken met de grote in Europa slaat nergens op!
gelukkig maar....quote:Op donderdag 12 februari 2009 12:32 schreef Twerk het volgende:
[..]
Wellicht als je goed zou lezen zou je ook zien dat ik dat hem in potentie zie worden.. Verder staat het jou vrij om hem anders te beoordelen.
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=coca+cola+jeugdcompetitie&meta=quote:Op woensdag 11 februari 2009 19:52 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Precies.. die ja.![]()
Was het daarvoor niet Coca-Cola ofzo?![]()
![]()
mwah Toen Elia naar Twente ging was dat ook wat snel. Amrabat ging ook ineens van VVV naar PSV.quote:Op donderdag 12 februari 2009 17:18 schreef Yozzz het volgende:
AZ en Twente komen gewoon een jaar of 2 te vroeg. Laat het talent lekker ontwikkelen bij een (voormalig?) subtopper als Vitesse. Pas dan kan je zeggen of hij klaar is voor de stap omhoog.
quote:Op donderdag 12 februari 2009 09:52 schreef Twerk het volgende:
Misschien binnen een jaar of 6/7 wel 1 van de beste spitsen van europa.
Ergens een samenvatting?quote:Op donderdag 12 februari 2009 17:39 schreef FritsVanEgters het volgende:
[ afbeelding ]
Staat 'm goed.![]()
Na de 4-1 uit een penalty, gisteren tegen jong Griekenland. Hij speelde de hele wedstrijd.
Ik heb niks gezien, alleen een paar berichtjes gelezen.quote:
Sja, die moesten de stap wel maken want hun clubs degradeerden dat jaar. Bovendien stond Elia er ook niet meteen bij Twente, of wel?quote:Op donderdag 12 februari 2009 17:20 schreef rubbereend het volgende:
[..]
mwah Toen Elia naar Twente ging was dat ook wat snel. Amrabat ging ook ineens van VVV naar PSV.
Elia heeft zich goed in de luwte kunnen ontwikkelen, en omdat de media-aandacht wegbleef kon hij daarmee doorgaan. Dat hij ineens zó goed blijkt te zijn heb ik ook geen verklaring voorquote:Op donderdag 12 februari 2009 17:20 schreef rubbereend het volgende:
[..]
mwah Toen Elia naar Twente ging was dat ook wat snel. Amrabat ging ook ineens van VVV naar PSV.
Ben het wel met Twerk eens eigenlijk. Het valt me op dat van Wolfswinkel steeds op de goede plek staat, snel is, een goede techniek heeft, en ook hard wil werken. Als hij door blijft trainen komt dat afwerken vanzelf wel(de basistechniek is er tenminste), en dan groeit dat aantal goals vanzelf. Het positioneren zal ook alleen maar beter gaan worden. Hij zal misschien nog iets meer een actie ontwikkelen. En fysiek zal hij ook moeten groeien, ik vraag me af of hij wel elke dag te eten krijgt thuis. Maar ik zie hem zeker als hij de overstap maakt naar AZ of Twente zich heel snel ontwikkelen, en al snel bij de toppers in Nederland horen. En vanaf dan zie ik hem omdat hij zo goed is in de kleine ruimtes ook nog veel verder groeien.quote:
Echt waar?quote:Op donderdag 12 februari 2009 23:09 schreef Hofpleinfontein het volgende:
Het afwerken kan nog wel wat beter.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |