Denk ook dat een paar seizoenen West Ham hem niet verkeerd zal doen. Maar het mag duidelijk zijn dat heel Stamford Bridge hoopt dat hij er ooit klaar voor is. Voorlopig doet hij het niet slecht samen met Clarke.quote:Op zaterdag 11 april 2009 19:55 schreef APK het volgende:
[..]
Zola lijkt mij 3x niks, hij mag dan wel imens populair zijn, maar als trainer denk ik niet dat hij er klaar voor is.
Ze schijnen trouwens David Villa te willen kopen, blij?
quote:Op dinsdag 14 april 2009 23:34 schreef Schimpie het volgende:
Wie was die d'Artagnan die schuin achter Hiddink op de bank zat?
haha, je bedoelt deze man naast Avram Grant?quote:
Hij deed me gister wel een beetje denken aan Luigi van Super Mario.. Alleen nog een groen petje opzettenquote:Op woensdag 15 april 2009 12:28 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
haha, je bedoelt deze man naast Avram Grant?
[ afbeelding ]
Dat is Silvano Cotti, een masseur/fysio.
Klopt.. Maar ik hooooop zo dat we CL pakken, dat zou fantastisch zijn, maar laten we realistisch zijn.. Barcelona speelt buitenaards goed. FA Cup is nog een optiequote:Op maandag 20 april 2009 13:34 schreef mcyodogg het volgende:
En dat met een bagger keeper, he Jorien!
3 maanden geleden zag het seizoen er nogal dood uit. 4e plek stond onder druk, Juventus leek 2x sterker, ze hadden moeite met kleine ploegjes in de cups. En kijk nu, halve finale CL, finale FA Cup, en een vrijwel zekere 3e plek.
Kan mooi lopen, maar goed, ze hebben nog niks.
Terecht dat ie boos is. Vooral aan het eind zegt ie waar het op staat.quote:
quote:Frank Lampard: "Listen I’ve spoken much too much about my private life today already – I didn’t expect to have a phone call with you this morning. So I’ll leave it there thank you."
James O’Brien: "So you won’t give us a quick rundown on your thoughts for the champions league semi final then."
Frank Lampard: "No, I certainly won’t."
Hij had een paar mooie reflexen, maar ik vind hem nog steeds erg onzeker overkomen.quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:47 schreef mcyodogg het volgende:
De Cech-haters zullen weinig te zeggen hebben gehad vanavond.
Cech zat er een paar keer toch niet helemaal goed bij, oa een corner waar hij er volledig naast sprong en een verdediger de bal moest wegkoppen.quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:47 schreef mcyodogg het volgende:
0-0 vanavond op Camp Nou. Degelijk resultaat, in wat een indrukwekkende defensieve vertoning was. Ik vond allen (vooral in de 1e helft) dat Chelsea niet goed omging met het balbezit, en het middenveld was nogal afwezig. Malouda en Drogba deden voorin wat ze konden. De Cech-haters zullen weinig te zeggen hebben gehad vanavond.
Denk dat Chelsea in de return wel wat ,mer initiatief gaat nemen, zonder hals over kop te gaan aanvallen. Ik zie wel kansen, maar Chelsea zal Barcelona moeten verslaan om door te gaan,.
quote:Hoogspanning bij Chelsea
Door MARCEL VAN DER KRAAN
LONDEN - De spelers van Chelsea strijden vanavond tegen Barcelona niet alleen om een plaats in de finale van de Champions League.Het halve elftal moet ook de eigen toekomst op Stamford Bridge veiligstellen. Die boodschap hebben de spelers gekregen van Guus Hiddink.
De halvefinalist zit opgescheept met een oudemannenelftal en voordat hij deze zomer terugkeert naar de Russische voetbalbond moet de Nederlandse succestrainer met sterke aanbevelingen komen wie er wel en niet een nieuw contract moeten krijgen in Londen.
Roman Abramovich betaalt de sterspelers van Chelsea kapitalen. Zolang zij daarvoor topprestaties leveren, vindt de Russische miljardair dat prima. Maar niet iedere voetballer in het blauwe shirt heeft de aanhang van Chelsea dit seizoen kunnen bekoren. Het resultaat van vanavond kan het lot van sommigen gaan bepalen.
Dat Guus Hiddink in deze fase een grote vinger in de pap heeft, is aan een kant begrijpelijk. Alles wat hij aanraakt verandert in goud. Toch is het ook opvallend. In 2005 betaalde Chelsea miljoenen aan Tottenham Hotspur om Frank Arnesen als technisch directeur weg halen. De Deen, verantwoordelijk voor de scouting en de ontwikkeling van jeugdig talent, is deze week (weg)gepromoveerd naar een bestuursrol voor twaalf maanden. Daarna wordt zijn contract opnieuw bekeken.
Het kan ermee te maken hebben dat Arnesen geen van alle talenten die hij voor miljoenen heeft mogen aantrekken (sommige clubs kregen vijf miljoen euro als compensatie voor opleidingskosten) heeft zien doorbreken bij Chelsea. In tegenstelling tot Arsenal zit Chelsea met een oud team en is jong talent in geen velden of wegen te bekennen.
Hiddink zal nu zijn licht laten schijnen over de selectie. Op de vraag of een aantal grote namen in de spelersgroep de druk voelt en opeens extra motivatie toont om in deze fase van de competitie en de Champions League iets toe te voegen aan het spel van Chelsea, geeft Hiddink aan dat hij niet blind is voor de processen binnen zijn elftal.
Hiddink: ,,Ik probeer een invloed te hebben op het spel van de spelers. Er zijn clubs waar sommige spelers pas goed gaan spelen als het april of mei is. Dat is al jaren het geval in het voetbal. Maar of je contract nu wel of niet afloopt, je hebt als speler een verantwoordelijkheid om voortdurend te presteren.’’
Hij wil eigenlijk niet zelf het mes hanteren. ,,Die invloed wil ik niet hebben. Ik kan hooguit met suggesties komen. Als spelers ongelooflijk met hun vak bezig zijn en prima presteren, maakt het niet uit of ze 31 of 32 jaar zijn. Maar de club Chelsea moet ook naar de lange termijn kijken. Er moet wel een plan zijn, zelfs in het geval van een speler van 31 die nu nog goed presteert.’’
Het zijn niet de minste voetballers die de druk voelen bij Chelsea. Michael Ballack (32) verdient 150.000 euro per week. Zijn contract loopt deze zomer af en Chelsea wil bezuinigen. Nicolas Anelka (30), vorig jaar voor bijna 20 miljoen euro gekocht van Bolton Wanderers, zit rond de 80.000 euro per week. Die investering heeft wel wat goals opgeleverd, maar Anelka was nagenoeg onzichtbaar in de periode vóór Hiddink.
Didier Drogba is 31 jaar en is op dit moment de man in vorm. Maar ook hij had nauwelijks inbreng onder Scolari. Drogba wilde zelfs vertrekken en heeft het aan Hiddink te danken dat hij weer schittert in de spits. Zijn contract loopt volgend jaar af en zijn zaakwaarnemers willen nu graag weer onderhandelen over een nieuwe verbintenis.
De Portugees Deco (31) vertrekt zeker. De Portugese international kwam met grote verwachtingen van Barcelona naar Londen maar is niet uitgegroeid tot de grote spelmaker. Hij zal juist tegen zijn oude club moeten toekijken. Deco komt al lange tijd niet meer in het stuk voor. Ook de vleugelspits Malouda weet niet of hij bij Chelsea blijft.
Chelsea betaalt ook nog altijd het salaris van Andrej Shevchenko, die op het punt staat terug te keren uit Milaan. Zijn huurperiode bij AC Milan is een totale mislukking geworden en automatisch vloeit hij dan terug in de selectie.
De Braziliaan Alex hoeft zich minder zorgen te maken. Hij is na lange tijd uitgegroeid tot een vaste waarde bij Chelsea. Het is geen toeval dat zijn zelfvertrouwen met de morele steun van Hiddink is toegenomen. Zijn fysieke kracht en zijn vrije trappen vormen belangrijke wapens in de grote wedstrijden.
Chelsea’s boegbeeld Frank Lampard en aanvoerder John Terry betreuren het om die reden dat Guus Hiddink over zes weken weer zijn koffers pakt. De twee Engelse internationals zeggen dat ze elke dag die ze met Hiddink werken als een ‘superdag’ beschouwen en dat ze daarom met een knaller (‘het winnen van de Champions League’) afscheid willen nemen van Hiddink.
Lampard: ,,Hiddink heeft Chelsea weer nieuw leven ingeblazen. Hij heeft iets bijzonders en hoort tactisch bij de beste coaches ter wereld. Net als Mourinho heeft hij een aura, iets onaantastbaars. Meteen toen hij hier binnenwandelde, wist ik dat we met hem als trainer tot het eind van dit seizoen nog bijzondere dingen zouden gaan doen.’’
Lampard en Terry vinden het de verdienste van Hiddink dat de hele sfeer rond Chelsea is veranderd. Zo’n vier maanden geleden was de kleedkamer van Chelsea nog een munitiekamer, waar het buskruit elk moment kon ontploffen. Spelers en trainer Scolari vlogen elkaar naar de strot, de sfeer was om te snijden en het vertrouwen in een goede afloop van dit seizoen was volledig verdwenen.
Terry: ,,Nu wil iedereen weer knokken. We staan in de finale van de FA Cup en we willen ook met een hoofdprijs in Europa het seizoen afsluiten. Dan geef je Hiddink iets mee om trots op te zijn. Ik voel dat we die klus samen kunnen klaren.’’
Daarvoor zal Hiddink zijn team vanavond tegen Barcelona naar extreme hoogte moeten stuwen. In de Spaanse media werd hij de afgelopen week beschimpt, omdat hij ‘loopgravenvoetbal’ had gespeeld in de uitwedstrijd. De Engelsen vinden juist dat Hiddink lof verdient omdat hij de Spaanse machine van scoren afhield. Lampard: ,,Kijk even wat er met Real Madrid in Bernabéu gebeurde. Natuurlijk willen we aanvallender spelen, maar soms kan dat even niet. In een eerste wedstrijd moet je niet naïef gaan doen.’’
quote:maar Anelka was nagenoeg onzichtbaar in de periode vóór Hiddink.
Jep begin van het seizoen liep die 1 op 1 zo'n beetje (nog iets beter als ik me niet vergis)quote:Op woensdag 6 mei 2009 13:54 schreef Rejected het volgende:
Met zn 4 goals tegen AC Milan
Was zelfsn og tijdje topscorer dit seizoen toch?
Het lijkt erbij te horen voor Chelsea inderdaad, maar deze keer ging wel erg ver. Zeker 2-3 penalty's onthouden. Heel zuur voor de spelers, staf en fans.quote:Op woensdag 6 mei 2009 22:52 schreef mcyodogg het volgende:
Ik heb door de jaren heen wat onmenselijke uitschakelingen meegemaakt als Chelsea-fan, maar deze slaat echt alles.
ik voel echt mee met Chelsea.quote:Op woensdag 6 mei 2009 22:52 schreef mcyodogg het volgende:
Ik heb door de jaren heen wat onmenselijke uitschakelingen meegemaakt als Chelsea-fan, maar deze slaat echt alles.
Ja, inderdaad.quote:Op woensdag 6 mei 2009 22:53 schreef BliksemSchigt het volgende:
Belletti inbrengen voor Drogba tegen 10 man... Achteruit lopen gaat 9 van de 10 keer fout.
Niet zo piepen. Arbitrale fouten horen bij het voetbal!quote:Op woensdag 6 mei 2009 23:54 schreef M0NTANA het volgende:
Waarom mocht het niet van de UEFA? Omdat het hetzelfde affiche was als vorig seizoen? Omdat het (dus) wéér een Engelse finale zou worden? Of omdat het bewierookte Barcelona per se de finale moest spelen?
Touché.quote:Op donderdag 7 mei 2009 00:17 schreef Radegast het volgende:
[..]
Niet zo piepen. Arbitrale fouten horen bij het voetbal!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |