Neen wil alles weten over de prikpil?quote:
Ik hoor best veel goeds over de nuvaring; hij is in ieder geval heel gebruiksvriendelijk, denk ik.quote:Op maandag 9 februari 2009 15:11 schreef progje het volgende:
nuvaring al eens geprobeerd?
Ik heb die 1.5 jaar met veel tevredenheid gebruikt, daarna kreeg ik helaas last van enorme depri buien...
levonorgestrel/ethinylestradiol!quote:Op maandag 9 februari 2009 15:13 schreef Goodbye het volgende:![]()
Ik heb de meest standaard pil (ging van microgynon 30 naar rivegidon 30 en is nu weer iets in de trant van blablabla 30![]()
Spiraaltje leek mij opzich wel wat, maar twee vriendinnen van mij hebben daar niet zulke goede ervaringen mee (één kreeg acne en de ander had vaak doorbraakbloedingen).
Heb ik ook gehad. Ging de eerste keer goed (toen ik 17 was) en toen ik hem later nog eens had (op m'n 22 ofzo) had ik steeds doorbraakbloedingenquote:Op maandag 9 februari 2009 15:13 schreef motorbloempje het volgende:
ik heb idd ook die mycrogynon 30 ' serie '
Mag ik jou een gekke vraag stellen? Jij doet toch niet aan sex waar je zwanger van kunt worden? En met een spiraaltje kan je je menstruatie toch ook niet reguleren? Wat moet je dan met een spiraaltje?quote:Op maandag 9 februari 2009 15:10 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb een spiraaltje (Mirena dus), maar ga hem waarschijnlijk laten verwijderen. Heb hem sinds half juni en ik heb nog steeds regelmatig buikkrampen en prut, soms wel twee weken achter elkaar. Heb er geen zin meer in, dus ik ga wel over een pil praten.
Ik gebruik zelf geen hormonen, ben gevoelig voor behoorlijk wat dingen en daarom heb ik me erin verdiept. En het valt me op dat de meeste vrouwen (en idd huisartsen) geen flauw idee hebben wat er geslikt wordt en waarom, extra reden om er zelf eens goed in te duiken.quote:Op maandag 9 februari 2009 15:06 schreef ColdFeet het volgende:
Oh ja, loveli is de absolute kennerHoe kom je toch aan al die kennis? Want jij weet meer van AC dan de gemiddelde huisarts
Op deze site staat uitgelegd welke hormonen een licht androgene (mannelijke, dus puistjes en hoger libido) en welke een anti-androgene werking hebben.quote:Op maandag 9 februari 2009 15:08 schreef Laureline het volgende:
En nu het toch over de pil gaat: welke raden jullie aan/gebruiken jullie?
Ik wil weer aan de pil, maar weet niet welke. Van Microgynon kreeg ik puistjes, die ik daarvoor nooit had, bij Mercilon werd ik tussendoor, bij een paar uurtjes later slikken, meteen ongesteld (te licht dus), Diane kreeg ik ooit voorgeschreven omdat ik superhevig ongesteld was, maar die is vrij zwaar (wel meteen 2 cupmaten groter, misschien een idee voor sommige dames?), de rest heb ik niet geprobeerd, maar ik ken wel het verhaal dat iedereen van Yasmin enorm depressief wordt.
En spiraaltje vind ik eng
Met een spiraaltje kun je je menstruatie volgens mij idd niet reguleren, maar je wordt wel veel minder erg ongesteld en als je bij de lucky few zit word je zelfs helemaal niet meer ongesteld. Ik heb voornamelijk voor de Mirena gekozen omdat ik flink en lang ongesteld ben. Maar het kunnen reguleren is ook wel weer handig, dus ik ga toch maar weer voor een pil nuquote:Op maandag 9 februari 2009 15:16 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Mag ik jou een gekke vraag stellen? Jij doet toch niet aan sex waar je zwanger van kunt worden? En met een spiraaltje kan je je menstruatie toch ook niet reguleren? Wat moet je dan met een spiraaltje?
Of zie ik iets over het hoofd en is dit een oerdomme vraag?
Zelfde hier. Ik krijg zware hoofdpijnen van de pil.quote:Op maandag 9 februari 2009 15:16 schreef Tinkepink het volgende:
Ik gebruik overigens geen pil. Voel me daar veel beter bij (al loop ik natuurlijk altijd het risico zwanger te worden, maar dat is dan niet anders).
quote:Op maandag 9 februari 2009 15:18 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Met een spiraaltje kun je je menstruatie volgens mij idd niet reguleren, maar je wordt wel veel minder erg ongesteld en als je bij de lucky few zit word je zelfs helemaal niet meer ongesteld. Ik heb voornamelijk voor de Mirena gekozen omdat ik flink en lang ongesteld ben. Maar het kunnen reguleren is ook wel weer handig, dus ik ga toch maar weer voor een pil nu.
Zeker! Ik ga even op de plee kijken welke maat ik nu aan heb, straks pas ik jouw broeken helega niet omdat mijn anus te breed isquote:Op maandag 9 februari 2009 14:16 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
heb alleen ff geen batterijen in mijn fototoestel, maar kan ik hier uit opmaken dat je belangstelling hebt?
heb 3 jeans en 1 witte jeans...
Jij denkt aan een koperspiraaltje denk ik, en nee, die doet niks met je cyclus (ik ging er érger door bloeden, dat wel).quote:Op maandag 9 februari 2009 15:16 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Mag ik jou een gekke vraag stellen? Jij doet toch niet aan sex waar je zwanger van kunt worden? En met een spiraaltje kan je je menstruatie toch ook niet reguleren? Wat moet je dan met een spiraaltje?
Of zie ik iets over het hoofd en is dit een oerdomme vraag?
Volgens mij was dat het koperspiraaltje Tink. geen idee of dat ook in de Mirena zit.quote:Op maandag 9 februari 2009 15:20 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik heb altijd begrepen dat je van een spiraaltje erger ongesteld wordt! De prikpil is trouwens ideaal als je niet meer ongesteld wilt worden. Moet je natuurlijk niet bang zijn voor naalden.
quote:Op maandag 9 februari 2009 15:18 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Met een spiraaltje kun je je menstruatie volgens mij idd niet reguleren, maar je wordt wel veel minder erg ongesteld en als je bij de lucky few zit word je zelfs helemaal niet meer ongesteld. Ik heb voornamelijk voor de Mirena gekozen omdat ik flink en lang ongesteld ben. Maar het kunnen reguleren is ook wel weer handig, dus ik ga toch maar weer voor een pil nu.
De prikpil lijkt mij toch wel zo vreselijk klote!quote:Op maandag 9 februari 2009 15:20 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik heb altijd begrepen dat je van een spiraaltje erger ongesteld wordt! De prikpil is trouwens ideaal als je niet meer ongesteld wilt worden. Moet je natuurlijk niet bang zijn voor naalden.
Dat is dan ook idioot! Dat als ik tegen de huisarts zeg: "Van die microgynon 30 kreeg ik een beetje puistjes, en ik ben al maandenlang bijna non-stop ongesteld.", hij gewoon die Dianepil voorschrijft! Dat mag dus geeneens.quote:Op maandag 9 februari 2009 15:18 schreef loveli het volgende:
[..]
En de Diane is geen pil, maar een anti-acne medicijn waarbij je niet zwanger mag worden. Alleen gebruiken bij erge acne of bv overbeharing. En het is geen zware pil, dat is het pas als er 50 in de naam zit.
En jij hebt me nog wel over de streep getrokken destijdsquote:Op maandag 9 februari 2009 15:24 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik had altijd zo'n gezeik met onregelmatige cycli en PMS en fysieke klachten, dat is nu over! Ik hoor veel nare verhalen over de Mirena, maar bij mij werkt 'ie echt prima
Achteraf vind ik het de narigheid van een gynaecologenbezoek wel waard. Maar het plaatsen is wel echt rot
ik wil gewoon niet ' daar beneden laten vrotten 'quote:Op maandag 9 februari 2009 15:24 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Achteraf vind ik het de narigheid van een gynaecologenbezoek wel waard. Maar het plaatsen is wel echt rot
Jup. Ik ken iemand wiens ex-vriendin de prikpil nam omdat het zo makkelijk zou zijn. Ze kon er niet tegen, werd doodmoe en het heeft anderhalf jaar geduurd voor ze er weer bovenop was. Toen had ze ineens ook genoeg energie om het uit te maken, want die jongen was toch een klier.quote:Op maandag 9 februari 2009 15:25 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
De prikpil lijkt mij toch wel zo vreselijk klote!Daar zou ik dus never nooit voor kiezen! Want als het niet lekker gaat, als je wat-voor-klachten-dan-ook krijgt, kun je niets anders doen dan de termijn uitzitten. Je krijgt het niet uit je lijf, je kunt niet stoppen. Met hormoon-gerelateerde migraineaanvallen lijkt het mij echt De Hel.
Of je neukt niet, ook een heel bijzondere ervaringquote:Op maandag 9 februari 2009 15:28 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik wil gewoon niet ' daar beneden laten vrotten '
en als ik al die plaats-verhalen hoor, dan ga ik wel voor een andere optie
desnoods gaan er gewoon condooms mee
Maar aan de andere kant: vanaf je 30e moet je toch (vrijwillig, dat wel) regelmatig uitstrijkjes laten maken? Moet je toch wel met je benen in de beugelsquote:Op maandag 9 februari 2009 15:28 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik wil gewoon niet ' daar beneden laten vrotten '
en als ik al die plaats-verhalen hoor, dan ga ik wel voor een andere optie
desnoods gaan er gewoon condooms mee
Troost je: dat heb ik ook! Alleen dan met 28 ipv 29.quote:Op maandag 9 februari 2009 15:29 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik heb jeansmaat 30, soms 31.
Zelfs als ik 10 kilo afval zal ik niet minder dan maat 29 hebben denk ik. Mijn kont blijft altijd rond en mijn heupbotten kan ik niet afschaven
De fabrikant heeft er geen bezwaar tegen en elke huisarts doet het, maar de Diane is echt alleen geregistreerd als anti-acne medicijn. Het bestaat net als elke andere combinatiepil uit een progestageen en een oestrogeen, alleen het progestageen heeft een anti-androgene werking.quote:Op maandag 9 februari 2009 15:26 schreef Laureline het volgende:
[..]
Dat is dan ook idioot! Dat als ik tegen de huisarts zeg: "Van die microgynon 30 kreeg ik een beetje puistjes, en ik ben al maandenlang bijna non-stop ongesteld.", hij gewoon die Dianepil voorschrijft! Dat mag dus geeneens.
HAHAHAHA, Schrale troost noem je datquote:Op maandag 9 februari 2009 15:31 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Troost je: dat heb ik ook! Alleen dan met 28 ipv 29.
uitstrijkje lijkt me nog wel anders dan gevrot met een spiraaltjequote:Op maandag 9 februari 2009 15:29 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Maar aan de andere kant: vanaf je 30e moet je toch (vrijwillig, dat wel) regelmatig uitstrijkjes laten maken? Moet je toch wel met je benen in de beugels
Om een verhaal uit een vorig topic aan te halen: 'maar je bent toch lesbisch?'quote:Op maandag 9 februari 2009 15:10 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb een spiraaltje (Mirena dus), maar ga hem waarschijnlijk laten verwijderen. Heb hem sinds half juni en ik heb nog steeds regelmatig buikkrampen en prut, soms wel twee weken achter elkaar. Heb er geen zin meer in, dus ik ga wel over een pil praten.
Mwah, ik krijg de oproepen wel, maar ga niet. Het gaat er voornamelijk om baarmoederhalskanker vroegtijdig te ontdekken en ik heb besloten dat ik weinig risico loop.quote:Op maandag 9 februari 2009 15:29 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Maar aan de andere kant: vanaf je 30e moet je toch (vrijwillig, dat wel) regelmatig uitstrijkjes laten maken? Moet je toch wel met je benen in de beugels
Ja, hee, die worden toch heul niet ongesteld??quote:Op maandag 9 februari 2009 15:33 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Om een verhaal uit een vorig topic aan te halen: 'maar je bent toch lesbisch?'
Ja, maar ook als je lesbisch bent vind je het wel fijn om je menstruatie te kunnen regulerenquote:Op maandag 9 februari 2009 15:33 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Om een verhaal uit een vorig topic aan te halen: 'maar je bent toch lesbisch?'
Nouja zegquote:Op maandag 9 februari 2009 15:32 schreef k_i_m het volgende:
[..]
HAHAHAHA, Schrale troost noem je dat.
Ohnoes, ik heb de Yasmin sinds twee wekenquote:Op maandag 9 februari 2009 15:34 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik heb Yasmin, Tink (jij vroeg het toch?), en ik ben er veel blijer mee dan ik was met de Microgynon30. Daarmee werd ik zo labiel als de pest, en daarvan merk ik met de Yasmin niks. Wel ben ik er 10 kilo door aangekomen, maar dat kon ik toen gelukkig best hebben.
Pics or it didn't happen!quote:Op maandag 9 februari 2009 15:34 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Nouja zegik probeer alleen te sympathiseren.
Wil je mijn reet eens zien!? Ik ben echt geen dunne spriet ofzo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |