Neen wil alles weten over de prikpil?quote:
Ik hoor best veel goeds over de nuvaring; hij is in ieder geval heel gebruiksvriendelijk, denk ik.quote:Op maandag 9 februari 2009 15:11 schreef progje het volgende:
nuvaring al eens geprobeerd?
Ik heb die 1.5 jaar met veel tevredenheid gebruikt, daarna kreeg ik helaas last van enorme depri buien...
levonorgestrel/ethinylestradiol!quote:Op maandag 9 februari 2009 15:13 schreef Goodbye het volgende:![]()
Ik heb de meest standaard pil (ging van microgynon 30 naar rivegidon 30 en is nu weer iets in de trant van blablabla 30![]()
Spiraaltje leek mij opzich wel wat, maar twee vriendinnen van mij hebben daar niet zulke goede ervaringen mee (één kreeg acne en de ander had vaak doorbraakbloedingen).
Heb ik ook gehad. Ging de eerste keer goed (toen ik 17 was) en toen ik hem later nog eens had (op m'n 22 ofzo) had ik steeds doorbraakbloedingenquote:Op maandag 9 februari 2009 15:13 schreef motorbloempje het volgende:
ik heb idd ook die mycrogynon 30 ' serie '
Mag ik jou een gekke vraag stellen? Jij doet toch niet aan sex waar je zwanger van kunt worden? En met een spiraaltje kan je je menstruatie toch ook niet reguleren? Wat moet je dan met een spiraaltje?quote:Op maandag 9 februari 2009 15:10 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb een spiraaltje (Mirena dus), maar ga hem waarschijnlijk laten verwijderen. Heb hem sinds half juni en ik heb nog steeds regelmatig buikkrampen en prut, soms wel twee weken achter elkaar. Heb er geen zin meer in, dus ik ga wel over een pil praten.
Ik gebruik zelf geen hormonen, ben gevoelig voor behoorlijk wat dingen en daarom heb ik me erin verdiept. En het valt me op dat de meeste vrouwen (en idd huisartsen) geen flauw idee hebben wat er geslikt wordt en waarom, extra reden om er zelf eens goed in te duiken.quote:Op maandag 9 februari 2009 15:06 schreef ColdFeet het volgende:
Oh ja, loveli is de absolute kennerHoe kom je toch aan al die kennis? Want jij weet meer van AC dan de gemiddelde huisarts
Op deze site staat uitgelegd welke hormonen een licht androgene (mannelijke, dus puistjes en hoger libido) en welke een anti-androgene werking hebben.quote:Op maandag 9 februari 2009 15:08 schreef Laureline het volgende:
En nu het toch over de pil gaat: welke raden jullie aan/gebruiken jullie?
Ik wil weer aan de pil, maar weet niet welke. Van Microgynon kreeg ik puistjes, die ik daarvoor nooit had, bij Mercilon werd ik tussendoor, bij een paar uurtjes later slikken, meteen ongesteld (te licht dus), Diane kreeg ik ooit voorgeschreven omdat ik superhevig ongesteld was, maar die is vrij zwaar (wel meteen 2 cupmaten groter, misschien een idee voor sommige dames?), de rest heb ik niet geprobeerd, maar ik ken wel het verhaal dat iedereen van Yasmin enorm depressief wordt.
En spiraaltje vind ik eng
Met een spiraaltje kun je je menstruatie volgens mij idd niet reguleren, maar je wordt wel veel minder erg ongesteld en als je bij de lucky few zit word je zelfs helemaal niet meer ongesteld. Ik heb voornamelijk voor de Mirena gekozen omdat ik flink en lang ongesteld ben. Maar het kunnen reguleren is ook wel weer handig, dus ik ga toch maar weer voor een pil nuquote:Op maandag 9 februari 2009 15:16 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Mag ik jou een gekke vraag stellen? Jij doet toch niet aan sex waar je zwanger van kunt worden? En met een spiraaltje kan je je menstruatie toch ook niet reguleren? Wat moet je dan met een spiraaltje?
Of zie ik iets over het hoofd en is dit een oerdomme vraag?
Zelfde hier. Ik krijg zware hoofdpijnen van de pil.quote:Op maandag 9 februari 2009 15:16 schreef Tinkepink het volgende:
Ik gebruik overigens geen pil. Voel me daar veel beter bij (al loop ik natuurlijk altijd het risico zwanger te worden, maar dat is dan niet anders).
quote:Op maandag 9 februari 2009 15:18 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Met een spiraaltje kun je je menstruatie volgens mij idd niet reguleren, maar je wordt wel veel minder erg ongesteld en als je bij de lucky few zit word je zelfs helemaal niet meer ongesteld. Ik heb voornamelijk voor de Mirena gekozen omdat ik flink en lang ongesteld ben. Maar het kunnen reguleren is ook wel weer handig, dus ik ga toch maar weer voor een pil nu.
Zeker! Ik ga even op de plee kijken welke maat ik nu aan heb, straks pas ik jouw broeken helega niet omdat mijn anus te breed isquote:Op maandag 9 februari 2009 14:16 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
heb alleen ff geen batterijen in mijn fototoestel, maar kan ik hier uit opmaken dat je belangstelling hebt?
heb 3 jeans en 1 witte jeans...
Jij denkt aan een koperspiraaltje denk ik, en nee, die doet niks met je cyclus (ik ging er érger door bloeden, dat wel).quote:Op maandag 9 februari 2009 15:16 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Mag ik jou een gekke vraag stellen? Jij doet toch niet aan sex waar je zwanger van kunt worden? En met een spiraaltje kan je je menstruatie toch ook niet reguleren? Wat moet je dan met een spiraaltje?
Of zie ik iets over het hoofd en is dit een oerdomme vraag?
Volgens mij was dat het koperspiraaltje Tink. geen idee of dat ook in de Mirena zit.quote:Op maandag 9 februari 2009 15:20 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik heb altijd begrepen dat je van een spiraaltje erger ongesteld wordt! De prikpil is trouwens ideaal als je niet meer ongesteld wilt worden. Moet je natuurlijk niet bang zijn voor naalden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |