WO Rechten, niet HBOquote:Op maandag 9 februari 2009 11:23 schreef 314 het volgende:
maar wat wil TS dan gaan doen met een HBO Marketing én een HBO Rechten? beetje rare combinatie
ja maar waarom die combinatie dan? wil je gewoon niet gaan werken en doe je er daarom nog rechten achteraan?quote:
Juist. Ik vind mezelf nog te jong om fulltime te gaan werken, en ik heb zin om nog een opleiding te volgen. Ik heb op mijn huidige opleiding ook Rechten gehad, en vond het erg interessant. Vandaar deze keuze.quote:Op maandag 9 februari 2009 11:30 schreef 314 het volgende:
[..]
ja maar waarom die combinatie dan? wil je gewoon niet gaan werken en doe je er daarom nog rechten achteraan?
Als wat precies? Schrijver, onderzoeker?quote:Op maandag 9 februari 2009 11:27 schreef Clupea het volgende:
- Wat is je huidige baan?
Uitgever biomedische wetenschappelijke tijdschriften + boeken
quote:Op maandag 9 februari 2009 11:33 schreef Koewam het volgende:
Technische Natuurkunde en werk nu bij de McDonalds
te jong om fulltime te werken.. laat het je toekomstige werkgever maar niet horenquote:Op maandag 9 februari 2009 11:32 schreef Florian_ het volgende:
[..]
Juist. Ik vind mezelf nog te jong om fulltime te gaan werken, en ik heb zin om nog een opleiding te volgen. Ik heb op mijn huidige opleiding ook Rechten gehad, en vond het erg interessant. Vandaar deze keuze.
Nee, uitgever. Mensen die een boek geschreven hebben komen bij mij om het uit te laten geven, en ik kijk of er ook een markt voor is. Ook bedenk ik zelf nieuwe onderwerpen voor boeken, en zoek ik er schrijvers bij. Voor mijn tijdschriften ben ik de contactpersoon tussen het 'editorial board' (de redacteuren) en de uitgeverij. Ik hou de voortang en strategie in de gaten, probeer het tijschrift en de 'Impact Factor' te verbeteren en doe wat marketing. Ik doe geen sales, daar zijn andere mensen beter in...quote:Op maandag 9 februari 2009 11:32 schreef Florian_ het volgende:
[..]
Als wat precies? Schrijver, onderzoeker?
Wel leuk werk, maar niet echt veel raakvlakken met je studies dusquote:Op maandag 9 februari 2009 15:24 schreef Clupea het volgende:
[..]
Nee, uitgever. Mensen die een boek geschreven hebben komen bij mij om het uit te laten geven, en ik kijk of er ook een markt voor is. Ook bedenk ik zelf nieuwe onderwerpen voor boeken, en zoek ik er schrijvers bij. Voor mijn tijdschriften ben ik de contactpersoon tussen het 'editorial board' (de redacteuren) en de uitgeverij. Ik hou de voortang en strategie in de gaten, probeer het tijschrift en de 'Impact Factor' te verbeteren en doe wat marketing. Ik doe geen sales, daar zijn andere mensen beter in...
Toch best wel. Ik ben opgeleid in de bio/medische hoek, en daar zitten ook mijn tijdschriften en boeken. Ik kan dus redelijk meepraten (of goed doen alsof) over de onderwerpen die daar spelen. Ook heb ik tijdens mijn promotietijd goed geleerd hoe de hierargie van vakgroepen werkt en hoe wetenschappelijke meetings in elkaar zitten. Maar ik heb nooit iets over uitgeven geleerd, dus dat heb ik me allemaal zelf aan moeten leren. En dat is best te doen!...quote:Op maandag 9 februari 2009 15:26 schreef Florian_ het volgende:
[..]
Wel leuk werk, maar niet echt veel raakvlakken met je studies dus
Vanwaar die gigantische carrière switch?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:58 schreef psy_icon het volgende:
Ik heb een Bachelor Journalistiek (SvJ Utrecht) en werk nu als Anesthesiemedewerker i.o.
Tof! welke tijdschriften als ik mag vragenquote:Op maandag 9 februari 2009 11:27 schreef Clupea het volgende:
- Welke studie doe je/ of heb je gedaan?
Biologie + promotie moleculaire genetica
- Wat is je huidige baan?
Uitgever biomedische wetenschappelijke tijdschriften + boeken
Welke talen heb je gevolgd dan? Heb je ze nu ook helemaal onder de knie?quote:Op maandag 9 februari 2009 11:25 schreef linuxje het volgende:
net afgestudeerd International business and languages, donderdag diploma ophalen. Qua werk ben ik bezig zelf het één en ander op te zetten maar k ga volgende week maar eens beginnen met solliciteren![]()
werkloos dus eigenlijk
Legal departments genoeg bij mooie grote (internationale) bedrijvenquote:Op vrijdag 13 februari 2009 23:01 schreef Stefanovich het volgende:
[..]
Welke talen heb je gevolgd dan? Heb je ze nu ook helemaal onder de knie?![]()
Ik doe die studie nu ook, 1e jaar, maar weet nog niet of ik verder wil.... Rechten lijkt mij ook wel wat, maar ik zie mijzelf ook geen Toga beroep uitoefenen, het bedrijfsleven lijkt me dan interessanter...
Mag ik vragen wat een Publication Manager anders doet dan een Publisher? Gewoon van STM collega naar STM collaga, zeg maar?quote:Op vrijdag 13 februari 2009 23:07 schreef Re het volgende:
Bio Farmaceutische Wetenschappen en nu senior publication manager medical communications bij Elsevier
Die route heb ik ook gedaan: HBO laboratoriumonderzoek (HvU) -> master (WU) -> promotieonderzoek (UvA). Ik heb direct na mijn HBO wel geprobeerd om een promotieplaats te vinden, maar er zijn bijna geen professoren die je willen aannemen zonder master. Het mag trouwens wel met HBO, wettelijk gezien. In het buitenland (UK) kan het wel.quote:Op donderdag 12 februari 2009 10:35 schreef Californium het volgende:
O en ontopic:
Studeer nu Biologie en Medisch laboratorium onderzoek en ben op het moment aan het afstuderen.
Hierna ga ik of een master doen, of ik ga een promotie onderzoek doen. Als ik een master ga doen, dan ga ik daarna mijn promotieonderzoek doen
Ik PM je wel een paar titels, mijn naam staat er namelijk overal bij op de site...quote:Op donderdag 12 februari 2009 10:32 schreef Californium het volgende:
[..]
Tof! welke tijdschriften als ik mag vragen
ik ben geen publisher maar schrijf daadwerkelijk peer-reviewed wetenschappelijke artikelen voor de farmaceutische industrie , althans ik manage publicatie plannen voor meerdere farmaceutische productenquote:Op maandag 16 februari 2009 14:06 schreef Clupea het volgende:
[..]
Mag ik vragen wat een Publication Manager anders doet dan een Publisher? Gewoon van STM collega naar STM collaga, zeg maar?
Is dat voor Exerpta Medica?quote:Op maandag 16 februari 2009 14:27 schreef Re het volgende:
[..]
ik ben geen publisher maar schrijf daadwerkelijk peer-reviewed wetenschappelijke artikelen voor de farmaceutische industrie , althans ik manage publicatie plannen voor meerdere farmaceutische producten
Je wilt er niet een tweede studie naast of na gaan doen?quote:Op vrijdag 20 februari 2009 03:25 schreef Friek_ het volgende:
Overigens koester ik de stille hoop om ooit te promoveren, maar gezien mijn sobere cijfers (zesjes, zevens) zie ik geen professor zo gek genoeg om me aan te nemen.
Oeh, herkenbaarquote:Op vrijdag 20 februari 2009 03:25 schreef Friek_ het volgende:
Overigens koester ik de stille hoop om ooit te promoveren, maar gezien mijn sobere cijfers (zesjes, zevens) zie ik geen professor zo gek genoeg om me aan te nemen.
Nou, die mag ik dan zelf gaan bekostigen. Verder vind ik er een tweede studie naast doen wel behoorlijk zwaar, al zou ik dan kiezen voor iets compleet anders (Hebreeuws of godsdienstwetenschappen).quote:Op vrijdag 20 februari 2009 10:37 schreef Florian_ het volgende:
[..]
Je wilt er niet een tweede studie naast of na gaan doen?
En als het aan Plassterk ligt wordt ie ook nog extra duur ook...quote:Op vrijdag 20 februari 2009 15:56 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Nou, die mag ik dan zelf gaan bekostigen. Verder vind ik er een tweede studie naast doen wel behoorlijk zwaar, al zou ik dan kiezen voor iets compleet anders (Hebreeuws of godsdienstwetenschappen).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |