In SES wordt heel erg vaak de vraag "wat doe je nu voor werk" gesteld als mensen vertellen welke studie ze gedaan hebben. Bij studies als psychologie en filosofie worden bijvoorbeeld vaak vraagtekens gezet over de mogelijkheden die je hebt op de arbeidsmarkt na het voltooien van de studie. Omdat het kiezen van een studie niet altijd betekent dat je ook echt iets in die richting gaat doen qua werk, is het misschien leuk om verhalen te horen van andere users. Dus bij deze de vragen (vooral gericht op werkenden):
- Welke studie doe je/ of heb je gedaan?
- Wat is je huidige baan? Dus in hoeverre is je studie onderdeel van je huidige werk? Of wat wil je later gaan doen (indien je nu nog studeert).
TS begint:
Ik doe momenteel hbo marketing, en zit in mijn stageperiode. Momenteel ben ik bezig met mijn afstudeeronderzoek, en zal hier ongeveer begin juni klaar mee zijn. Het werk op mijn stage (marketingbureau) vind ik erg tof, maar ik weet niet zeker of ik dit later ook wil doen. Volgend jaar ga ik Rechten studeren, alhoewel ik al zeker weet dat ik geen togaberoep wil beoefenen. Dit zal dus het bedrijfsleven worden.
Ik ben zelf niet echt een goed voorbeeld voor dit topic, aangezien ik nog geen vaste baan heb. Toch ben ik benieuwd naar de verhalen van jullie mede-fokkers. Oftewel, barst los