abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 februari 2009 @ 22:21:09 #76
184465 Migue
Sensuele man
pi_65930508
Over scifihorror gesproken, Ron Moore werkt aan een remake van The Thing, of prequel eigenlijk. Als het net zo'n goede remake wordt als John Carpenter's staat Ron Moore in hetzelfde rijtje als Stanley Kubrick et al.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 23:38:42 #77
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_65933927
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 15:41 schreef sp3c het volgende:

ze moeten is naar het einde toe gaan werken want als ze strax 10 minuten voor het einde een planeet vinden en zeggen 'hier gaan we wonen ... the end' dan ga ik echt balen
dat was nu juist het mooie aan dat het min of meer vast stond hoeveel afleveringen er zouden komen, dan heb je een verhaal met een begin een middenstuk en een einde zoals het hoort
Dat scenario zit ook ergens in mijn hoofd.
Dat zou echt zo totaal lame zijn.

Of je krijgt straks een einde dat je met net zoveel vraagtekens achterlaat als het einde van de re-make van Planet of The Apes in 2001...
pi_65934226
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 19:10 schreef Migue het volgende:

[..]

Toch zijn al die paar films toch over het algemeen erg goed. 2001, Event Horizon, Alien, Sunshine (wat wil je ook met de halve 28 Days Later crew ), om er maar een paar te noemen, zijn allemaal geweldig tot erg goed. Ik kijk er dan ook graag naar
Event Horizon vond ik tegenvallen, althans, het Einde. De Alien reeks is geweldig. Sunshine heb ik nog nooit van gehoord, daar gaan we maar ook even naar kijken
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 17:24 schreef MaxiTitan het volgende:
[..]

Als je mijn reacties verder had gelezen dan had je gelezen dat ik het niet (geheel) over DS9 had maar wel over de andere telgen van de ST reeks (de reactie die je quote). DS9 begon los en eindige vast. Series die als een grafische-novel zijn geschreven (volledig doorlopende verhaallijnen) zijn altijd superieur aan korte verhaaltjes omdat je er gewoon meer mee kan. In BSG komt dit heel goed tot uiting omdat alles goed doordacht is als geheel. In Babylon 5 ook maar je moet hem volledig gezien hebben om daar over te kunnen oordelen, een enkel seizoen is echt onvoldoende. Maar goed, dit was een uit de hand gelopen offtopic discussie, ik laat het verder hierbij...
[..]
ik ga dat B5 ook maar proberen, moet toch wat na maart
quote:
Zo top was S:AAB blijkbaar niet, ze hebben de serie geannuleerd omdat er te weinig mensen ernaar keken.
RM had zelf al zat ideeën die hij met zijn team wilde realiseren en hij had BSG TOS om mee te werken. Daar hoeft hij verder echt geen zaken uit andere series voor te pikken, hij (en zijn team) heeft talent zat om zelf wat goeds te maken. Dat dit toevallig overeenkomsten heeft met andere series kan gewoon toeval zijn imo.
Je zou toch ook inmiddels moeten weten dat kwaliteit niet altijd hand in hand gaat met goede kijkcijfers
Moet ik Firefly noemen? Of Invasion?
  Moderator woensdag 11 februari 2009 @ 00:08:49 #79
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_65935034
of Jericho
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 11 februari 2009 @ 00:29:05 #80
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_65935474
Of Red Dwarf

O nee...
  woensdag 11 februari 2009 @ 00:50:30 #81
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_65935880
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 23:45 schreef LaTiNo het volgende:

Je zou toch ook inmiddels moeten weten dat kwaliteit niet altijd hand in hand gaat met goede kijkcijfers
Moet ik Firefly noemen? Of Invasion?
Wat ik mij van die serie herinner was dat hij bij mij niet aansloeg (ondanks dat ik toch alles heb gezien van die serie over de jaren) en blijkbaar was ik ook niet de enige. Toppers slaan snel aan, doen ze dit niet dan is het in mijn ogen geen topper, het moet publiek aantrekken en behouden. Kennelijk deed S:AAB dit niet genoeg vergeleken met de andere SF op tv toen. Dan kan je wel zeggen dat het aan de bazen ligt maar dat is maar deels waar. Al wist ik pas sinds kort dat de stekker eruit was want ik heb gewoon niets meer van S:AAB gehoord toen.

Over die twee genoemde series kan ik niet oordelen want ik heb deze niet gezien...
Wel weet ik dat het schip uit Firefly ook in de BSG wereld gevlogen heeft (easteregg van de GFX crew dacht ik). Er is zelfs een kleine enterprise gespot tussen de BSG floot. Een easteregg van het team naar Ron Moore. BSG sloeg zeer snel aan, na ~twee afleveringen was ik hooked en niet veel later kwamen de DVDtjes binnen. Dan is het in mijn ogen een topper.
Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
MaxiTitan City
pi_65936225
quote:
Op maandag 9 februari 2009 19:44 schreef 1972 het volgende:
Iets anders... inmiddels zijn we al 4 afleveringen verder in het 4.5 seizoen en nog 6 te gaan.
Inmiddels zijn er al wat vragen beantwoord, maar welke kant zouden ze nog op kunnen gaan in de volgende 6 afleveringen?

Als ik een balletje op mag gooien: De "it happened all before" opmerkingen hebben me aan het denken gezet en ik denk dat uiteindelijk een deel van de vloot zich zal gaan vestigen op een planeet ala de aarde en dat er een gedeeltje (mensen + cylons) op zoek gaat naar een andere planeet. Wat dan weer erg klinkt als de dertiende stam. Verder verwacht ik dat de vijandige cylons zich weer verder gaan ontwikkelen en zich na een tijd weer laten zien (ala de miniserie).

maar goed allemaal speculatie natuurlijk, wel ben ik nog steeds reuze benieuwd hoe het Starbuck verhaal gaat lopen...
dat met starbuck is volegns mij net de clue, zij zou toch ook iedereen de verkeerde kant opsturen?
volgens mij zit er iets met tijdreizen in, snap er so far vrij weinig van en ik kan niet wachten
pi_65937531
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 00:08 schreef sp3c het volgende:
of Jericho
Is Jericho geannuleerd?
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
  woensdag 11 februari 2009 @ 09:00:51 #84
184465 Migue
Sensuele man
pi_65938726
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 23:38 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Dat scenario zit ook ergens in mijn hoofd.
Dat zou echt zo totaal lame zijn.

Of je krijgt straks een einde dat je met net zoveel vraagtekens achterlaat als het einde van de re-make van Planet of The Apes in 2001...
Wat natuurlijk een einde was om de weg vrij te maken voor een Return To The Planet Of The Apes, wat er nooit kwam
En over Planet Of The Apes gesproken, Leoben zei in Sometimes A Great Notion precies hetzelfde als Dr. Zaius, in dezelfde context. Erg leuk om te zien, als Planet Of The Apes-liefhebber
  woensdag 11 februari 2009 @ 09:53:37 #85
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_65940687
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 00:50 schreef MaxiTitan het volgende:

[..]

Wat ik mij van die serie herinner was dat hij bij mij niet aansloeg (ondanks dat ik toch alles heb gezien van die serie over de jaren) en blijkbaar was ik ook niet de enige. Toppers slaan snel aan, doen ze dit niet dan is het in mijn ogen geen topper, het moet publiek aantrekken en behouden. Kennelijk deed S:AAB dit niet genoeg vergeleken met de andere SF op tv toen. Dan kan je wel zeggen dat het aan de bazen ligt maar dat is maar deels waar. Al wist ik pas sinds kort dat de stekker eruit was want ik heb gewoon niets meer van S:AAB gehoord toen.
[quote]

Het ligt niet altijd alleen maar aan het publiek hoor. Als je ook naar andere series kijkt dan zie je dat ze er bij studio's vaak een potje van maken. Opeens de show verhuizen van een goede tijd naar een minder gunstige tijd, of ze staan eerst pal na een kijkcijferkanon en verhuizen naar een ander minder gunstige positie. Of ze verwachten minimaal 1 miljard kijkers en het zijn er maar 900 miljoen. Dan komen de produktiekosten er weer bij kijken. Er zijn altijd vele redenen waarom het fout kan gaan met een show, en helaas ligt het dus niet vaak aan de show zelf.

[quote]
Over die twee genoemde series kan ik niet oordelen want ik heb deze niet gezien...
Wel weet ik dat het schip uit Firefly ook in de BSG wereld gevlogen heeft (easteregg van de GFX crew dacht ik). Er is zelfs een kleine enterprise gespot tussen de BSG floot. Een easteregg van het team naar Ron Moore. BSG sloeg zeer snel aan, na ~twee afleveringen was ik hooked en niet veel later kwamen de DVDtjes binnen. Dan is het in mijn ogen een topper.
owwww, zijn daar screenshots van? I love eastereggs
pi_65941416
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 00:08 schreef sp3c het volgende:
of Jericho
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 11 februari 2009 @ 10:46:42 #88
79665 Gewoonik
Streng maar rechtvaardig
pi_65941684
tuvpuh
Met vriendelijke groet,
Gewoonik
  woensdag 11 februari 2009 @ 10:54:35 #89
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_65941939
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 10:15 schreef LaTiNo het volgende:

[..]

Op de Battlestar Wiki heb ik ze weleens gezien..
  woensdag 11 februari 2009 @ 11:06:22 #90
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_65942324

Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  woensdag 11 februari 2009 @ 12:07:18 #91
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_65944373
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 10:15 schreef LaTiNo het volgende:

[..]
Het ligt niet altijd alleen maar aan het publiek hoor. Als je ook naar andere series kijkt dan zie je dat ze er bij studio's vaak een potje van maken. Opeens de show verhuizen van een goede tijd naar een minder gunstige tijd, of ze staan eerst pal na een kijkcijferkanon en verhuizen naar een ander minder gunstige positie. Of ze verwachten minimaal 1 miljard kijkers en het zijn er maar 900 miljoen. Dan komen de produktiekosten er weer bij kijken. Er zijn altijd vele redenen waarom het fout kan gaan met een show, en helaas ligt het dus niet vaak aan de show zelf.
Dat begrijp ik wel, maar toen het later op sci-fi kwam werd het idd stukken beter bekeken maar dat heeft de serie nog niet kunnen redden. Men (het publiek) wijst over het algemeen alleen naar de studio's/grote bazen maar dat is niet altijd (geheel) terecht. We zijn het in feite ook niet oneens met elkaar.
quote:
[..]

Hier op de battlestar wiki...
MaxiTitan City
pi_65945713
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 12:07 schreef MaxiTitan het volgende:

[..]

Dat begrijp ik wel, maar toen het later op sci-fi kwam werd het idd stukken beter bekeken maar dat heeft de serie nog niet kunnen redden. Men (het publiek) wijst over het algemeen alleen naar de studio's/grote bazen maar dat is niet altijd (geheel) terecht. We zijn het in feite ook niet oneens met elkaar.
Het schijnt dat BG ook veel non-SF kijkers trekt, iets wat de andere shows minder goed doen?
quote:
Thanks!
  woensdag 11 februari 2009 @ 13:14:05 #93
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_65946374
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 12:54 schreef LaTiNo het volgende:

[..]

Het schijnt dat BG ook veel non-SF kijkers trekt, iets wat de andere shows minder goed doen?
[..]

Thanks!
Geen idee, mijn ervaring is dat niet-SF kijkers er juist niet aan beginnen omdat het SF is.
Het beeld dat niet-SF kijkers hebben is dat het allemaal series zijn waarin mensen in rare pakken rondlopen met maskers, rare oren en neuzen enzo. Nu is dit met BSG niet het geval maar dat is wel het algemene beeld dat men van SF heeft. Het zou best kunnen hoor maar dan moeten de niet sf-kijkers plotseling de serie binnenvallen en aangetrokken blijven. Het lijkt mij moeilijk om het aan iemand aan te raden als hij/zij geen SF-kijker is...
MaxiTitan City
  woensdag 11 februari 2009 @ 13:14:29 #94
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_65946389
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 09:00 schreef Migue het volgende:

[..]

Wat natuurlijk een einde was om de weg vrij te maken voor een Return To The Planet Of The Apes, wat er nooit kwam
ah kijk, dat wist ik dan weer niet.
Dat vervolg is gezien het geringe succes van de 2001 re-make zeker nooit doorgegaan?
  woensdag 11 februari 2009 @ 15:12:50 #95
184465 Migue
Sensuele man
pi_65950482
Exact die reden idd. Wat ik wel jammer vond, want Planet Of The Apes 2001 was helemaal zo slecht nog niet. Ik had graag een Return To.. gezien, al was het maar uit nieuwsgierigheid.
pi_65962742
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator woensdag 11 februari 2009 @ 20:52:52 #97
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_65963046
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 20:44 schreef 1972 het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://en.wikipedia.org/wiki/Battlestar_Galactica:_The_Face_of_the_Enemy
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_65963160
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 20:44 schreef 1972 het volgende:
SPOILER
SPOILER
Podcast van Blood on the Scales
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  woensdag 11 februari 2009 @ 23:01:56 #99
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_65968750
Discussiepuntje nav de promo voor next ep:
SPOILER
pi_65971744
SPOILER
Hoe gaan ze dit toch allemaal in zes afleveringen afronden?
Waar ik er wel met vol vertrouwen van uit ga dat ze dat perfect gaan doen.
You can't have everything. Where would you put it?
- Steven Wright
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')