abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 februari 2009 @ 15:41:00 #1
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_65850763

Vuurzee is een psychologische thrillerserie van de VARA. Een klein dorp aan de Nederlandse kust, de verdwijning van een meisje, verhoudingen die op scherp komen te staan en een samenleving die langzaam ontwricht raakt...vanaf 26 november op Nederland 3 bij de VARA.

Vuurzee speelt zich af in een idyllisch dorp aan zee dat in de schaduw ligt van de rookpluimen van De Ovens. Op het duin aan de strandopgang ligt het Lido, een strandpaviljoen met uitzicht op zee. Achter het Lido ligt het dorp Boedzand, dat voor een deel leeft van het toerisme, voor een ander deel van de werkgelegenheid in de Ovens, een grote staalfabriek.

De familie Aslan woont boven het Lido dat gerund wordt door Josje. Haar echtgenoot Osman heeft zich als immigrant uit Turkije in de Ovens opgewerkt tot een staffunctie. Nu hij vijftig wordt wil hij een nieuw leven beginnen en samen met Josje het Lido exploiteren. Hun zoon Ferdi werkt in de stad en zoon Deniz en dochter Yasmin zitten nog op de middelbare school.

Op diezelfde middelbare school gaan Sander Looman en zijn zus Sonja. Hun vader, Peer Looman, werkt als divisiemanager in de Ovens. Peer is getrouwd met Kristel die als huisarts praktijk aan huis heeft.

Seizoen 2:

Inmiddels zijn Kristel en haar kinderen verhuisd uit Boedzand. Peer komt na onvoldoende bewijs om de zaak rond te krijgen vrij.

Websites
  • Officiële website
  • Vuurzee web-log

Vorige Topics
  • VARA goes Twin Peaks met nieuwe serie Vuurzee
  • VARA goes Twin Peaks met nieuwe serie Vuurzee deel 2
  • Vuurzee #3
  • Vuurzee #4
  • Vuurzee #5
  • Vuurzee #6 -- De slotaflevering van 18 februari
  • Vuurzee #7 -- Nog een paar uur
  • Vuurzee #8 -- De anticlimax
  •   zondag 8 februari 2009 @ 15:43:03 #2
    127809 SuperrrTuxxx
    Zwerver met een wekker
    pi_65850864
    tvp
    Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
    Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
      † In Memoriam † zondag 8 februari 2009 @ 15:46:16 #3
    128220 Peter6000
    pi_65851025
    Seizoen 2 brandt los, en de speculaties ook.
    Tot het analyseren van de beelden bij de begintune aan toe.
    Derhalve een tvp om het te volgen.

Ik blijf bij mijn speculatie van gisteren dat Osman brand heeft gesticht, en later blijkt dat hij zijn zoon in de fik heeft gestoken.

En het einde: Peer incasseert 30 miljoen euro van de ovens, en gaat met golddigger Yasmin samenwonen, en hun kindje opvoeden.
      zondag 8 februari 2009 @ 15:47:40 #4
    28609 Veerboot
    Mensoverbrengschuit
    pi_65851066
    tvp
      zondag 8 februari 2009 @ 16:05:35 #5
    14746 k_i_m
    Oldbies Automatisering BV.
    pi_65851771
    Ik hoop dat Ferdi wel echt de verbrande persoon is. Anders zou ik het een beetje sneu vinden als hij ineens aan het eind weer tevoorschijn komt.
    In my life
    Why do I smile
    At people who I'd much rather kick in the eye ?
      zondag 8 februari 2009 @ 16:06:26 #6
    93214 DeTolk
    Elk puntje telt.
    pi_65851799
    quote:
    Op zondag 8 februari 2009 15:46 schreef Peter6000 het volgende:
    Seizoen 2 brandt los, en de speculaties ook.
    Tot het analyseren van de beelden bij de begintune aan toe.
    Derhalve een tvp om het te volgen.

Ik blijf bij mijn speculatie van gisteren dat Osman brand heeft gesticht, en later blijkt dat hij zijn zoon in de fik heeft gestoken.

En het einde: Peer incasseert 30 miljoen euro van de ovens, en gaat met golddigger Yasmin samenwonen, en hun kindje opvoeden.

En dan maakt in Sonja haar vader af in Seizoen 3, omdat hij haar, de enige die achter hem is blijven staan, niet heeft meegenomen
    pi_65851810
    Deze post mag trouwens niet ontbreken hier:
    quote:
    Op zondag 8 februari 2009 13:11 schreef Veerboot het volgende:
    Ik heb de intro eens heel langzaam doorspoelend bekeken en dat levert een aantal interessante zaken op. Zo zie je op een gegeven moment (heel kort) twee shots van Ferdi in een brandend huis. Aan de trapleuning op de achtergrond te zien het huis van Kristel, Sonja en Sander, waar hij dus zogenaamd dood gevonden is. Je ziet echter de hand van een tweede persoon door het beeld heen schieten (linksonder), iemand die een soort van afwerend gebaar lijkt te maken. Dus: Ferdi was inderdaad met iemand anders in het huis of is gesnapt toen hij in het huis was.

Dan de verrekijkerman. Dit is niet Ferdi, maar een mij vooralsnog onbekend figuur. Lijkt me een lid van de Turkse maffia.

Enkele andere dingen:
    - Wie wordt er hier neergeschoten/-gestoken?
    - Wat is dit voor brandend voorwerp?
    - Waarom hangt dit dode dier aan een deur en welke rol speelt het?
    - Wat zit er in deze postbus en wie maakt 'm open?
    - Wie haalt hier een jerrycan uit de auto?
    - Wie doet hier een brief op de post (hij?)?
    - Wie heeft hier een mes in zijn handen?

Speculeren maar!
    know'm sayin?
    word? word.
    pi_65851948
    Wie denkt trouwens dat Yasmin echt verkracht is?

Ik denk dat Yasmin lang niet zo onschuldig is als ze zich doet voorkomen. Zou me niet verbazen als ze gemerkt heeft dat Peer het helemaal niet vervelend vond om haar te zien in haar ondergoed en dat zij daarop gereageerd heeft. Vervolgens `s avonds op het strand begint pas echt tot haar door te dringen wat ze heeft gedaan en dat ze dit gewoon niet recht kan praten tegenover Sander, haar ouders, Kristel en zichzelf en daarom op de vlucht slaat om in 'het reine' met zichzelf te komen..
      zondag 8 februari 2009 @ 16:10:28 #9
    5740 Stroekie
    rimpelsauriër
    pi_65851959
    tvp
    penny wise, pound foolish
    www.frisofeest.nl op 30 november 2012
    Gezellig met een zachte gay
      zondag 8 februari 2009 @ 16:13:19 #10
    5740 Stroekie
    rimpelsauriër
    pi_65852094
    quote:
    Op zondag 8 februari 2009 16:10 schreef pronkjewail het volgende:

Ik denk dat Yasmin lang niet zo onschuldig is als ze zich doet voorkomen. Zou me niet verbazen als ze gemerkt heeft dat Peer het helemaal niet vervelend vond om haar te zien in haar ondergoed en dat zij daarop gereageerd heeft. Vervolgens `s avonds op het strand begint pas echt tot haar door te dringen wat ze heeft gedaan en dat ze dit gewoon niet recht kan praten tegenover Sander, haar ouders, Kristel en zichzelf en daarom op de vlucht slaat om in 'het reine' met zichzelf te komen..
    maar hoe rijm je dat dan weer met het feit dat de zwangerschap van haar 10 weken langer onderweg is ?
    pi_65852257
    quote:
    Op zondag 8 februari 2009 16:10 schreef pronkjewail het volgende:

Ik denk iig dat er iets niet helemaal klopt.. wat ik al eerder opmerkte:
    quote:
    Op zaterdag 7 februari 2009 23:05 schreef alors het volgende:
    Ik dacht trouwens dat Yasmin tijdens de zitting zei dat Peer niet in haar was geweest.. Ze zegt 'uiteindelijk kon ik me losrukken, nog voor hij...' het kan ook voordat hij klaarkwam zijn en dat ze zwanger is geraakt van het voorvocht... Maar dat vond ik wel een beetje vaag/opmerkelijk...
    know'm sayin?
    word? word.
    pi_65852447
    quote:
    Op zondag 8 februari 2009 16:13 schreef Stroekie het volgende:

[..]

maar hoe rijm je dat dan weer met het feit dat de zwangerschap van haar 10 weken langer onderweg is ?
    Ze heeft voordat ze terug was niks gemerkt van een zwangerschap, dus ze ging uit van zwanger worden door Sander zo gauw ze terug was. Heeft mijn inziens niks te maken met een verkrachting of een vrijwillig potje sexen.
      zondag 8 februari 2009 @ 16:24:58 #13
    67997 babette21
    Tais-toi et sois beau
    pi_65852540
    Ik vind Yasmin irritant, ben blij dat ze het hele eerste seizoen pleitos was. Trouwens, kan me herinneren dat ze in haar verklaring zei dat ze zich los had weten te rukken voordat Peer "klaar" was.... in dat geval is 't toch knap als hij de vader zou zijn . Ik heb dat verkrachtingsverhaal overigens nooit geloofd....

Het wil er bij mij niet in dat Ferdi dat verbrande lijk is. Volgens mij was hij aan zijn gezicht niet meer te herkennen en hebben ze het vooral op dat Lido-kaartje gebasseerd, ik heb iig niets over dna of gebitsgegevens ofzo gehoord. Áls hij het was, dan denk ik eerder dat hij een reddingspoging ondernam, omdat je dat niet zo snel van hem zou verwachten.
    Prachtige scène overigens met Osman bij de zee (en inderdaad mogelijk dat hij extra geëmotioneerd was omdat hij de dader is, al vind ik dat te voorspelbaar), i.t.t. anderen vond ik Tim Zweije (Deniz) prima spelen!

Baseer je speculaties trouwens niet teveel op de terugblikken, aangezien ze ook de scenario's in beeld brengen die ze zelf bedenken. Zo zag je Ferdi op meerdere manieren inbreken (raam ingooien, dak opklimmen....) terwijl hij dit natuurlijk maar op 1 manier heeft kunnen doen.... áls hij het al gedaan heeft.

ps. die brand brak toch uit in het donker?! Ik vond het nogal storend dat deze aflevering in het (vroege ochtend)licht begon, terwijl de brand werd ontdekt toen iedereen naar bed ging (Sonja als laatst, maar die was volgens mij niet de hele nacht op)...
    pi_65852813
    quote:
    Op zondag 8 februari 2009 16:05 schreef k_i_m het volgende:
    Ik hoop dat Ferdi wel echt de verbrande persoon is. Anders zou ik het een beetje sneu vinden als hij ineens aan het eind weer tevoorschijn komt.
    Wat zou dan het motief van Ferdi zijn om niks van zich te laten horen? En als hij nog leeft kunnen z'n ouders 'm toch gewoon bellen?
    - I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
    pi_65855035
    zeer goeie deel2
    pi_65855267
    Veel aanwijzingen in de leader ja! Goede analyse
    Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
    Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
      zondag 8 februari 2009 @ 18:24:24 #17
    192269 Anneloortje
    Niet weer he...
    pi_65856308
    Ik moet hem nog bekijken haha maar kon me niet beheersen alles hier te volgen...
    Het is de gekte van de verslaving.
    pi_65856627
    Ik vind het echt machtig al die plaatjes en speculaties!
    Ik ben zo benieuwd wie het nou echt heeft aangestoken. Ik vind die theorie van Ozman die iemand zag en toen per ongeluk zn zoon heeft vermoord wel een goeie.

en ik vond sommige stukjes zo zielig dat de tranen in mijn ogen stonden
    ♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
      zondag 8 februari 2009 @ 19:36:22 #19
    101884 PeRi
    Allons-y!
    pi_65858565
    Kom maar op met al die wilde scenario's .
    Whatever I want.
      zondag 8 februari 2009 @ 19:58:22 #20
    14746 k_i_m
    Oldbies Automatisering BV.
    pi_65859318
    quote:
    Op zondag 8 februari 2009 16:31 schreef Loohcs het volgende:

[..]

Wat zou dan het motief van Ferdi zijn om niks van zich te laten horen? En als hij nog leeft kunnen z'n ouders 'm toch gewoon bellen?
    Het is duidelijk dat hij in de nesten zit/zat. Motief genoeg om even niks van zich te laten horen en niemand die ervan zou opkijken. Hij kwam wel vaker periodes niet bij zijn ouders langs. Daarbij, als hij die Kim ergens voor probeert te verstoppen, kan ik me voorstellen dat je mensen op een ultiem dwaalspoor kan zetten als je je eigen dood in scene zet. Maar ik hoop dus dat ie niet net zoals Yasmine in België zit, maar gewoon lekker dood is.

Bijvoorbeeld vermoord door Kim. Die hem achterna gegaan is en hem om zeep heeft geholpen omdat ze stiekem wel wat in Deniz ziet, maar nooit wat met hem zou kunnen proberen zolang Ferdi nog leeft .
    In my life
    Why do I smile
    At people who I'd much rather kick in the eye ?
      zondag 8 februari 2009 @ 20:33:16 #21
    138876 Andromache
    PJ/De KastAlter Bridge-fan
    pi_65860549
    De neergestoken persoon lijkt eng veel op Osman, en degene die het bank(?)kluisje opent, is een vrouw, het is een vrouwenhand.
    == houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
    --- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
    Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
    *O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
    pi_65863728
    tvp
    Cashback? Check <a href="http://spaarcentje.nl/?ref=10867">Spaarcentje</a> of <a href="http://www.shopbuddie.nl/?r=49a08ba692225eadf6049ca9d63f2518">Shopbuddie</a>
      zondag 8 februari 2009 @ 22:11:01 #23
    28609 Veerboot
    Mensoverbrengschuit
    pi_65863930
    quote:
    Op zondag 8 februari 2009 15:27 schreef DeTolk het volgende:
    Mijn theorie:

Osman is helemaal niet naar De Ovens gegaan. Hij wilde toch naar het huis van Kristel om te kijken of Peer daar zat. Toen hij daar aankwam zag hij een silhouet van een man, en dacht dat het Peer was en bij Osman sloegen de stoppen toen door. Omdat Kristel die jerrycan buiten had gezet zag Osman een kans.
    Dat verklaart ook waarom ze lieten zien dat hij in bed stapte en Josje wakker werd.

Daarom heeft hij nu ook acute parkinson (trillende handjes) omdat hij beseft dat hij zijn zoon heeft vermoord.
    Osman is in ieder geval wél naar De Ovens gegaan; je ziet op een gegeven moment een scène dat hij aan het werk is. Maar hij kan natuurlijk eerder weg zijn gegaan. Theorie klinkt verder best aannemelijk.
      zondag 8 februari 2009 @ 22:17:36 #24
    28609 Veerboot
    Mensoverbrengschuit
    pi_65864178
    quote:
    - Wat is dit voor brandend voorwerp?
    quote:
    Op zondag 8 februari 2009 15:29 schreef alors het volgende:
    Lijkt wel een kat op een schep. In het brandende huis vonden ze immers iets wat leek op een kattenstaart!
    Zou kunnen, is moeilijk te zien. Kan ook dit pakketje zijn zijn (beeld uit de trailer). Maar geen idee wat voor pakketje dat dan zou moeten zijn.
    quote:
    - Waarom hangt dit dode dier aan een deur en welke rol speelt het?
    quote:
    Op zondag 8 februari 2009 15:29 schreef alors het volgende:
    Dat konijn heeft misschien te maken met fokken als konijnen en zou dan slaan op Peer.. Of.. Er zitten natuurlijk veel konijnen in de duinen en een dood konijn is misschien een dreigement van iemand voor Peer dat hij afstand van zijn grond in de duinen moet doen...
    Er gaat in ieder geval op een gegeven moment ook nog een konijn de fik in, zie hier. Dat brandende voorwerp op die schep zou dus eventueel ook nog een brandend konijn kunnen zijn.
    quote:
    Op zondag 8 februari 2009 16:24 schreef babette21 het volgende:
    Het wil er bij mij niet in dat Ferdi dat verbrande lijk is. Volgens mij was hij aan zijn gezicht niet meer te herkennen en hebben ze het vooral op dat Lido-kaartje gebasseerd, ik heb iig niets over dna of gebitsgegevens ofzo gehoord. Áls hij het was, dan denk ik eerder dat hij een reddingspoging ondernam, omdat je dat niet zo snel van hem zou verwachten.
    Nog een interessant beeld uit de trailer:

Kan niet helemaal zien wie hier van de brandende trap aflazert, maar het zou Ferdi (of de stuntman die hem moet spelen ) kunnen zijn. Lijkt me overigens heel duidelijk de trap in het huis van Kristel, Sonja en Sander. Vergelijk het maar met dit beeld.

Verder nog wat losse opmerkingen n.a.v. de trailer:
    - Wie zijn dit dit en dit dit (ja ok, de tweede is Tygo Gernandt , maar wat is hun rol)?
    - En wie zijn deze mannen die een brandbommetje naar binnen gooien?
    - Zelfde als degenen die hier de achtervolging inzetten?
    - En behorende bij het (Turkse) maffia-clubje van deze meneer?

Zo, weer wat extra speculatievoer
    pi_65864197
    De persoon in het water zou ook Kim kunnen zijn, die bv vermoord wordt door de Turkse maffia omdat ze denken dat zij de dochter van Osman is...
    know'm sayin?
    word? word.
    pi_65864379
    quote:
    Op zondag 8 februari 2009 18:36 schreef Vlindur het volgende:
    Ik vind het echt machtig al die plaatjes en speculaties!
    Ik ben zo benieuwd wie het nou echt heeft aangestoken. Ik vind die theorie van Ozman die iemand zag en toen per ongeluk zn zoon heeft vermoord wel een goeie.

en ik vond sommige stukjes zo zielig dat de tranen in mijn ogen stonden
    Bij dat stukje van Osman aan de zee, ik zat bijna te huilen joh
    Maar ik ga er van uit dat Ferdi de brand sowieso niet heeft aangestoken, te voor de hand liggend en daar doen ze niet aan bij Vuurzee!
    pi_65864608
    Mmmmm zo te lezen moet ik toch nog maar eens kijken ?
    Ga zo even terugkijken, ik ben nieuwsgierig geworden door jullie
    pi_65865181
    quote:
    Op zondag 8 februari 2009 22:23 schreef booo het volgende:

[..]

Bij dat stukje van Osman aan de zee, ik zat bijna te huilen joh
    Die scène vond ik erg goed bedacht en gespeeld.
    pi_65866546
    Zaten er vorig jaar ook zoveel hints in de intro verborgen ?
    pi_65867775
    quote:
    Op zondag 8 februari 2009 23:17 schreef ddx het volgende:
    Zaten er vorig jaar ook zoveel hints in de intro verborgen ?
    Volgens mij zijn het geen hints hoor In ieder geval, ik heb niet het idee dat ze zo bedoeld zijn..
    pi_65870733
    Ik denk dat Ferdi door het raam (van de kamer van Sander) naar binnen is gekomen en bij de brand niet meer heeft kunnen vluchten. De deur zat immers op slot en Sonja had kort ervoor de rolluiken laten zakken. Door die rolluiken (net iets te nadrukkelijk bij het allereerste begin en aan het eind vlak voor de brand) zat ie als een rat in de val.

Wat deed Ferdi dan in dat huis? Misschien had hij het gemunt op de kast met verdovenden middelen die iedere huisarts wel heeft? Die Kim leek me in aflevering 1 aan het afkicken, cold turkey. En nou in aflevering 2 is ze veel rustiger, alsof ze toch verdovende middelen heeft kunnen bemachtigen. Uit de opiumkast (of hoe heet zo'n ding) van Kristel wellicht?
    r_one in WGR / [WGR] Feedback
    .
    Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
    Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
    pi_65872066
    Aflevering 1 heb ik gemist, maar door aflevering 2 en al die speculaties hier zit ik er meteen weer helemaal in
    If it was easy, it wouldn't mean nothing, no
    pi_65875304
    Ff een TVP-tje maar. Eerste aflevering in de herhaling op zondag kunnen zien, Tweede aflevering tot dusver helemaal gemist, vanavond maar eens op uitzending gemist kijken of t daar al op staat.
      maandag 9 februari 2009 @ 11:31:56 #34
    5740 Stroekie
    rimpelsauriër
    pi_65875375
    quote:
    Op maandag 9 februari 2009 11:29 schreef icemotion het volgende:
    Ff een TVP-tje maar. Eerste aflevering in de herhaling op zondag kunnen zien, Tweede aflevering tot dusver helemaal gemist, vanavond maar eens op uitzending gemist kijken of t daar al op staat.
    je brandt van nieuwsgierigheid ?
    pi_65875931
    Zoiets.. en zonet maar vast gecheckt. De aflevering staat er op.. vanavond dus maar kijken.
    pi_65876326
    Joepie, een 2e Vuurzee en weer een topic.

Ik had tot nu toe het idee dat Ferdi in het huis van de huisarts was neergeslagen en neergelegd door de brandstichter. Nu ik die foto's uit de leader zie, dan twijfel ik. Het lijkt er toch op dat Ferdi in dat huis was en daar is (aan)gevallen.

Ik heb het idee dat gesteggel om de stukje grond van Peer een belangrijke rol gaat spelen in deze reeks.

Ik vond het een fraai eindshot: een kamperende Peer voor zijn Pipo de clown wagen bovenop een duin.

Grappig dat de echte Hoogovens grond die in de jaren 60 is aangekocht voor uitbreiding nu aan het verkopen is...
    pi_65877533
    Waarom hoorde niemand Ferdi dan schreeuwen.. ik bedoel, als je in vuur en vlam staat... lijkt mij zeker niet de aanstichter in ieder geval.
    pi_65877799
    Daarom dacht ik ook dat Ferdi daar door brandstichter bewusteloos is neergelegd. Maar die beelden lijken toch te wijzen op een worsteling in het huis.
    pi_65878888
    quote:
    Op zondag 8 februari 2009 16:24 schreef babette21 het volgende:

Het wil er bij mij niet in dat Ferdi dat verbrande lijk is. Volgens mij was hij aan zijn gezicht niet meer te herkennen en hebben ze het vooral op dat Lido-kaartje gebasseerd, ik heb iig niets over dna of gebitsgegevens ofzo gehoord.
    Er zat ook een bankpasje in de portomonnee. Dat helpt toch neem ik aan ook bij iemands identificatie?
    Don't you love her madly?
      maandag 9 februari 2009 @ 13:38:38 #40
    67997 babette21
    Tais-toi et sois beau
    pi_65879132
    quote:
    Op maandag 9 februari 2009 13:30 schreef Lovechild het volgende:

[..]

Er zat ook een bankpasje in de portomonnee. Dat helpt toch neem ik aan ook bij iemands identificatie?
    Oh dat heb ik dan gemist. Maar dan nog, voor hetzelfde geld is die portemonnee gejat ofzo....
    pi_65879688
    quote:
    Op zondag 8 februari 2009 22:42 schreef Nautilus_ het volgende:

[..]

Die scène vond ik erg goed bedacht en gespeeld.
    Was gewoon een loepzuivere Michael Corleone uit The Godfather part III. Ook dat geluid dempen en bij de schreeuw weer aanzetten, net als Coppola.
    pi_65880872
    De gevonden sleutel lijkt me trouwens een sleutel van een bankkluisje (in de caps genoemd als postbus). Postbussen zien er in Nederland al een tijdje niet meer zo uit en hoeven ook niet met twee sleutels geopend te worden (in twee sleutelgaten). De sleutel lijkt daarnaast ook erg op een kluissleutel die ik zelf heb van de ING.
    Denk dat Kim en Ferdi wat hebben uitgevreten waar Kim voor moet onderduiken (simpele overval o.i.d.). Kim wil nu denk ik die sleutel hebben voor het kluisje, vandaar dat ze ook ging kijken bij het uitgebrande huis.

De panische reactie van Osman (handen schudden e.d. door extreme stress) lijkt er toch op dat hij beseft dat hij iets fout heeft gedaan. In de eerste serie gebruikten ze het lange douchen van Yasmin om duidelijke te maken dat ze was 'verkracht'. Hij kan dus wel betrokken zijn bij de dood van z'n zoon. Of misschien de turkse maffia de opdracht gegeven de boel in de fik te steken, waar toevallig ook zijn zoon aanwezig was.
    pi_65882184
    quote:
    Op maandag 9 februari 2009 14:06 schreef fietsband88 het volgende:

[..]

Was gewoon een loepzuivere Michael Corleone uit The Godfather part III. Ook dat geluid dempen en bij de schreeuw weer aanzetten, net als Coppola.
    Touché . Ik had verwacht dat ze de Vito Corleone-scène uit The Godfather I zouden gebruiken. Dat hebben ze deels ook wel gedaan. De vader die niet begrijpt wat er aan de hand is, anderen die het hem niet willen vertellen.
    pi_65928545
    Wat een serie Gisteren begonnen en alles gekeken
    Dwalen kan iedereen, maar alleen dwazen volharden in hun dwaling.
      woensdag 11 februari 2009 @ 12:53:58 #45
    129011 -Bubseltje-
    absofuckinglutely!!
    pi_65945690
    Het is weer geweldig deze serie
      woensdag 11 februari 2009 @ 13:18:15 #46
    67997 babette21
    Tais-toi et sois beau
    pi_65946522
    Uit de mikrogids van deze week (ik heb alleen het stukje over Ferdi overgenomen, de rest van het interview is niet zo boeiend):
    quote:
    Philip Ivanov wil er niet veel over kwijt, maar een van de grote mysteries in de thrillerserie Vuurzee draait dit seizoen om zijn personage Ferdi Aslan. "Je moet niet aan zijn familie komen".

Ferdi is een van de moeilijkst te doorgronden karakters in Vuurzee. De oudste zoon van Osman en Josje Aslan komt en gaat en is lomp en opvliegend. Maar als het nodig is, gaat hij tot het uiterste om zijn familie te beschermen. "Ik heb er lang over nagedacht hoe ik Ferdi wilde neerzetten", zegt Philip Ivanov. "Is hij een foute jongen of iemand die eigenlijk wel oké is, maar in een situatie belandt die het slechtste in hem naar boven brengt? Ik heb voor het laatste gekozen. Zodra iemand met je familie bezig is, komen er emoties boven die je je niet kunt voorstellen."
    Zoveel 'gewouwel' over een personage die na 1 aflevering het strijdveld verlaat... Hm, wekt toch vooral de indruk dat we nog veel meer Ferdi te zien krijgen......
    pi_65946837
    Ik denk inderdaad wel dat we nog meer Ferdi te zien krijgen deze serie. Al is het maar via flashbacks. Hij is nu dan dood, maar ze moeten er nog achter komen hoe en wat.

Overigens ben ik wel blij dat het nu direct in aflevering twee meer kanten op gaat dan in seizoen 1, waarbij de eerste afleveringen eigenlijk puur het zoeken naar Yasmin was. Of misschien dat ik dat idee vooral uit de leader heb.. Sonja als model, Tygo Gernandt die dus nog iets komt doen.. Kim + Deniz die t met elkaar doen (heb ik t idee dat zij het zijn).. beelden van Ferdi in het brandende huis.

Maar ook uit de serie zelf. De reacties van Osman op de dood van Ferdi, het gelazer met de grond van Peer. Rinus die weer dingen van plan is (ik hoop dat zn rol wat groter wordt dit keer, altijd het idee gehad dat er meer inzat het vorige seizoen).
    pi_65949624
    quote:
    Op woensdag 11 februari 2009 13:18 schreef babette21 het volgende:
    Uit de mikrogids van deze week (ik heb alleen het stukje over Ferdi overgenomen, de rest van het interview is niet zo boeiend):
    [..]

Zoveel 'gewouwel' over een personage die na 1 aflevering het strijdveld verlaat... Hm, wekt toch vooral de indruk dat we nog veel meer Ferdi te zien krijgen......
    In principe gaat alleen de eerste zin over seizoen 2, de rest lijkt mij over seizoen 1 te gaan.

In een ander stuk van dat interview...
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Is al zeker dat er geen seizoen 3 komt? Anders is Ferdi óf dood óf haalt hij het einde van het seizoen niet.

[ Bericht 18% gewijzigd door Symer op 11-02-2009 14:54:44 ]
      donderdag 12 februari 2009 @ 22:17:55 #49
    136886 FireSea
    pi_66003713
    Ik wil niet veel zeggen, maar dat gezicht van dat lijk lijkt niet eens op dat van Ferdi, maar veel meer op dat van 'de verrekijker'.
      donderdag 12 februari 2009 @ 23:56:07 #50
    9689 RedGuy
    I'll Smash Glasses
    pi_66007037
    Ik zie er toch wel een klein beetje Ferdi in, maar ook de man met de verrekijker ja.
    The Most Incredible, Baby
    Surf volledig anoniem met NordVPNPathe Thuis - Net uit de bios nu al op je tvBetrouwbaar en snel - ExpressVPN
      vrijdag 13 februari 2009 @ 00:07:58 #51
    28609 Veerboot
    Mensoverbrengschuit
    pi_66007341
    Het ringbaardje van Ferdi ontbreekt, maar goed, het kan ook gewoon een pop of stand-in zijn en gewoon een detailfoutje dus...
      vrijdag 13 februari 2009 @ 09:06:02 #52
    107953 Giem
    pi_66010742
    Volgens mij is ze gewoon zwanger van die tijd dat ze 'verdwenen' was.
      vrijdag 13 februari 2009 @ 11:27:59 #53
    128272 Haaibaaike
    50 jaar Golden Earring.
    pi_66014777
    quote:
    Op vrijdag 13 februari 2009 09:06 schreef Giem het volgende:
    Volgens mij is ze gewoon zwanger van die tijd dat ze 'verdwenen' was.
    En ik denk van Peer vrees ik Wel een toffe serie.
      vrijdag 13 februari 2009 @ 12:27:11 #54
    118904 Vector_SLD
    Carpe noctem
    pi_66016764
    Peer
    Dwalen kan iedereen, maar alleen dwazen volharden in hun dwaling.
      vrijdag 13 februari 2009 @ 23:35:00 #55
    236471 Dichtpiet.
    pi_66042101
    quote:
    Op maandag 9 februari 2009 12:47 schreef Smeich het volgende:
    Waarom hoorde niemand Ferdi dan schreeuwen.. ik bedoel, als je in vuur en vlam staat... lijkt mij zeker niet de aanstichter in ieder geval.
    knockout denk ik.
      vrijdag 13 februari 2009 @ 23:37:21 #56
    236471 Dichtpiet.
    pi_66042200
    Ferdi heeft drugs gejat bij de huisarts denk ik idd.
      vrijdag 13 februari 2009 @ 23:47:39 #57
    107953 Giem
    pi_66042664
    quote:
    Op vrijdag 13 februari 2009 11:27 schreef Haaibaaike het volgende:

[..]

En ik denk van Peer vrees ik Wel een toffe serie.
    Neeeh, das te makkelijk en te voorspelbaar...
      vrijdag 13 februari 2009 @ 23:48:34 #58
    127809 SuperrrTuxxx
    Zwerver met een wekker
    pi_66042700
    quote:
    Op vrijdag 13 februari 2009 23:47 schreef Giem het volgende:

[..]

Neeeh, das te makkelijk en te voorspelbaar...
    Da's ook weer zo.
    Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
    Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
      vrijdag 13 februari 2009 @ 23:56:51 #59
    236471 Dichtpiet.
    pi_66043002
    Of van een van die pornolui.
      zaterdag 14 februari 2009 @ 09:43:24 #60
    9689 RedGuy
    I'll Smash Glasses
    pi_66048145
    Ik denk dat Yasmin, zoals de meeste meisjes van haar leeftijd, bevalt van een donker kindje.
    The Most Incredible, Baby
    Zavvi - Fandom en GeekgearBekijk het streamingaanbod van PrimevideoVyprVPN - de snelle VPN
      zaterdag 14 februari 2009 @ 10:36:18 #61
    67997 babette21
    Tais-toi et sois beau
    pi_66048739
    quote:
    Op zaterdag 14 februari 2009 09:43 schreef RedGuy het volgende:
    Ik denk dat Yasmin, zoals de meeste meisjes van haar leeftijd, bevalt van een donker kindje.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')