Het is weer zoals het altijd is: rust bij PSV, ellende bij Ajax.quote:Op zondag 8 februari 2009 14:08 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
Zal ik hem maar vast uit de motteballen trekken of is het nog iets te vroeg ?
AFC Ajax #1055: Hardlopers zijn doodlopers - in April op #1.
PSV heeft nog niet gewonnen ofzoquote:Op zondag 8 februari 2009 14:09 schreef versteegrob het volgende:
[..]
Toch geen 5-1 he
Ben maar weg gegaan, wat fucking slecht
PSV op 1 pumt. hopen op het linkerijtje in deze vorm
quote:Op zondag 8 februari 2009 14:06 schreef peaceman het volgende:
Tuurlijk alles ligt weer aan Marco... terwijl de spelers met een belachelijke instelling in het veld staan...
Amen to that.quote:Op zondag 8 februari 2009 14:08 schreef Saphire het volgende:
Om van basten nou weg te sturen schiet je ook geen moer mee op. Dat zagen we ook na het vertrek van Ten Cate. Geef een coach eindelijk is een keer de tijd om er wat van te maken. Kijk bijvoorbeeld naar AZ vorig jaar, eindigde zo ongeveer in het rechter rijtje maar wordt nu onbetwist kampioen.
Die draaide het eerste seizoen ook niet echt lekker hoor.quote:Op zondag 8 februari 2009 14:10 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Van Basten vergelijken met van Gaal.
Daar zeg je het al, die spelers krijgen gewoon een vast salaris, dus het kan ze geen flikker schelenquote:Op zondag 8 februari 2009 14:10 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Nee, het ligt niet alleen aan Marco. Maar hij is hoofdverantwoordelijk. En hij moet de spelers motiveren (al snap ik niet dat mensen die zoveel verdienen gemotiveerd moeten worden)
En dan komt er een punt dat er maatregelen dienen te komen. De hele selectie wegsturen doe je niet, dus dan de trainer maar.
Helemaal mee eens. In ieder geval is het zoveelste seizoen meer de klote geholpen.quote:Op zondag 8 februari 2009 14:10 schreef TheVulture het volgende:
De afgelopen weken heeft wel bewezen dat het een tactische onbenul is... en hij is de grip op de spelersgroep volledig kwijt... een coach dient een ploeg vertrouwen te geven en dat is door zijn tactische keuzes helemaal zoek....
quote:Op zondag 8 februari 2009 14:11 schreef Urquhart het volgende:
Kunnen we Fiorentina niet gewoon afbellen?
Zelfs bij verlies de komende 10 wedstrijden is dat nog niet gerechtvaardigd.quote:Op zondag 8 februari 2009 14:06 schreef Scorpie het volgende:
Nu snap ik ook de actie van vrijdag beter, die jongens hadden gewoon een vooruitziende blik!
Tegen Groningen en Heerenveen was er tenminste nog inzet. En redelijk voetbal. Heracles was ook niet zo slecht als overal is geroepen. Deze wedstrijd is verschrikkelijk en een dieptepunt. Hopelijk maakt Van Basten wel het seizoen af maar dat er iets moet gebeuren zal wel duidelijk zijn.quote:Op zondag 8 februari 2009 14:07 schreef RayMania het volgende:
[..]
Het wordt ook alleen maar slechter.
Nou ik denk dat als die man terugkomt dat ik mijn SCC doormidden knip en geen vervangend exemplaar meer aanvraag. Die man is een goede trainer maar heeft teveel geflikt bij Ajax.quote:Op zondag 8 februari 2009 14:10 schreef TheVulture het volgende:
Ik was bij het begin heel sceptisch over Van Basten, zeker omdat hij bij Oranje ook altijd onlogische keuzes maakte... pas toen de internationals hem hun favoriete tactiek opdrongen begon het te lopen.
De afgelopen weken heeft wel bewezen dat het een tactische onbenul is... en hij is de grip op de spelersgroep volledig kwijt... een coach dient een ploeg vertrouwen te geven en dat is door zijn tactische keuzes helemaal zoek....
Ik kan me eigenlijk maar één coach indenken die momenteel bij Ajax past en die orde op zaken kan stellen, die man heeft een flink aantal jaren geleden ook al eens rondgelopen in de Arena en mocht toen zijn karwei niet afmaken, zodat Koeman er het jaar erop goede sier mee kon maken: Co Adriaanse
Hoe weet je zo zeker dat hij wel wil?quote:Op zondag 8 februari 2009 14:09 schreef Breach het volgende:
[..]
Zeker wil hij wel. Maar goed, MvB hoeft van mij niet weg. Het ligt niet volledig aan hem. Maar ik denk dat hij er zelf de brui aan gaat geven.
quote:Op zondag 8 februari 2009 14:11 schreef Urquhart het volgende:
Daggla, wat ben ik het vaak met je eens.quote:Op zondag 8 februari 2009 14:05 schreef Dr.Daggla het volgende:
Wat is er gebeurd sinds de wedstrijd tegen NEC? Er moet toch iets gebeurd zijn?.
Dat kan niet anders..
Ongelooflijk dit.. Moeten nog gaan oppassen tegen f'noord volgende week.. Ben allang niet meer zeker van de titel, maar nu ook niet meer voor de wedstrijd tegen de kakkerlakken.
Toch ben ik tegen het ontslaan van Van Basten. Geef hem tijd, hij liet in de eerste seizoenshelft dat ie het prima kan.
Mocht hij toch ontslagen worden, komt Franklin Edmundo Rijkaard.
Onderschat nooit Volendamquote:Op zondag 8 februari 2009 14:12 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Psv wint gewoon van Volendam hoor
De manier van voetballen voorin heeft ook een uitwerking op alles wat erachter gebeurt. Alles wat voorin gebeurt aan toevallige een-tweetjes via hakballetjes en het schampen van de bal die toevallig lukken, zie ik nu ook op het middenveld en in de verdediging terug. Met name Emanuelson kan daar wat van.quote:Op zondag 8 februari 2009 14:09 schreef HeatWave het volgende:
ja, alles op Suarez spelen en hopen dat hij het doet, komop dat meende je NIET serieus?
Zo is het maar net.quote:Op zondag 8 februari 2009 14:12 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Tegen Groningen en Heerenveen was er tenminste nog inzet. En redelijk voetbal. Heracles was ook niet zo slecht als overal is geroepen. Deze wedstrijd is verschrikkelijk en een dieptepunt. Hopelijk maakt Van Basten wel het seizoen af maar dat er iets moet gebeuren zal wel duidelijk zijn.
Precies en clubliefde? Wasda?quote:Op zondag 8 februari 2009 14:12 schreef Angelob het volgende:
[..]
Daar zeg je het al, die spelers krijgen gewoon een vast salaris, dus het kan ze geen flikker schelen
Omdat hij deze week zelf al opperde om te stoppen. MvB is niet gewend om te verliezen en daar is hij het persoon niet naar. Hij had een rustig leventje en heeft nu al enkele jaren alleen maar gezeik. Dat wil hij niet veel langer.quote:Op zondag 8 februari 2009 14:12 schreef peaceman het volgende:
[..]
Hoe weet je zo zeker dat hij wel wil?
Marco hoeft van mij ook niet weg.
Wel vind ik dat men echt iets moet gaan veranderen aan de instelling van de spelers. Harder zijn voor spelers die falen. En er moet lengte in het veld bij komen.
Over Anita maar niet te spreken die als een D junior over het veld liep voordat ie gewisseld werd. Kwam overal te laat en die Hofs had de middag van zn levenquote:Op zondag 8 februari 2009 14:13 schreef HeatWave het volgende:
Leuk, mensen die nu NOG achter van Basten blijven staan, ondanks dat je vandaag weer verliest door hem.
Gewoon 1 punt al, vermeer moet spelen, maar dat doet ie niet, daar beginnen we al. En dan kan je dit seizoen nog zeker 50 fouten opnoemen. En daarmee moet je niet verder willen, ligt het nou aan andere zaken ok, maar MvB kan het gewoon niet, hij snapt er niets van en spelers willen niet voor hem voetballen, nu niet, volgens seizoen niet.
Ga gerust je gang om het te verdedigen, ik vind het echter heel erg knullig en naief overkomen..
Die 3-0 reglementair is inderdaad minder beschamend dan als ze wel gaan spelenquote:Op zondag 8 februari 2009 14:11 schreef Urquhart het volgende:
* Breach meldt zichquote:
Dit meen je toch niet serieus he? Co Adriaanse is zo'n beetje de ergste trainer die je kunt hebben met jongens als Suarez en Sulejmani als je potentiele sterspelers. Die hebben iemand nodig die ze het vertrouwen geeft en niet zo kil en zakelijk is.quote:Op zondag 8 februari 2009 14:10 schreef TheVulture het volgende:
Ik kan me eigenlijk maar één coach indenken die momenteel bij Ajax past en die orde op zaken kan stellen, die man heeft een flink aantal jaren geleden ook al eens rondgelopen in de Arena en mocht toen zijn karwei niet afmaken, zodat Koeman er het jaar erop goede sier mee kon maken: Co Adriaanse
Alsjeblieft zeg. In de jaren 80 ging 'ie nog wel vanaf de tribune naast Leo zitten om de boel te sturen, maar tegenwoordig durft 'ie geen verantwoordelijkheid meer te nemen.quote:Op zondag 8 februari 2009 14:12 schreef BoerBert het volgende:
Ik hoop dat Cruijff toch aan het roer gaat staan...
Wishful thinking
Dit meen je toch niet serieus he? Co Adriaanse is zo'n beetje de ergste trainer die je kunt hebben met jongens als Suarez en Sulejmani als je potentiele sterspelers. Die hebben iemand nodig die ze het vertrouwen geeft en niet zo kil en zakelijk is.quote:Op zondag 8 februari 2009 14:10 schreef TheVulture het volgende:
Waarom is dat een fout van Marco? Steek keepte voor zijn blessure goed. Wat je Marco evt. wel kunt verwijten is dat hij misschien te snel is geweest met Steek weer in het doel te zetten. Maar ja, dat is vooral achteraf.quote:Op zondag 8 februari 2009 14:13 schreef HeatWave het volgende:
Leuk, mensen die nu NOG achter van Basten blijven staan, ondanks dat je vandaag weer verliest door hem.
Gewoon 1 punt al, vermeer moet spelen, maar dat doet ie niet, daar beginnen we al. En dan kan je dit seizoen nog zeker 50 fouten opnoemen. En daarmee moet je niet verder willen, ligt het nou aan andere zaken ok, maar MvB kan het gewoon niet, hij snapt er niets van en spelers willen niet voor hem voetballen, nu niet, volgens seizoen niet.
Ga gerust je gang om het te verdedigen, ik vind het echter heel erg knullig en naief overkomen..
Mooi je hebt d eprijs al betaald en nu wil je ene nieuwe trainer zodat die ook nog eens dezelfde fouten gaat maken?quote:Op zondag 8 februari 2009 14:13 schreef HeatWave het volgende:
Als ik het idee had dat hij het op lange termijn wel goed zou gaan doen dan.......quote:Op zondag 8 februari 2009 14:14 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ik sta nog achter Van Basten.
sodemieter op met die johan derksen....als je die bedoelt tenminste hahahquote:
En volgend jaar weer, en dat jaar daarop weer etc, Heatwave denk eens aan de lange termijn ipv dat kortzichtige gezeik steeds.quote:Op zondag 8 februari 2009 14:18 schreef Chadi het volgende:
[..]
Mooi je hebt d eprijs al betaald en nu wil je ene nieuwe trainer zodat die ook nog eens dezelfde fouten gaat maken?
Waarom zou hij verantwoordelijkheid moeten nemen als hij niks over hetgeen waar hij verantwoordelijkheid over moet nemen mag zeggen?????quote:Op zondag 8 februari 2009 14:16 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Alsjeblieft zeg. In de jaren 80 ging 'ie nog wel vanaf de tribune naast Leo zitten om de boel te sturen, maar tegenwoordig durft 'ie geen verantwoordelijkheid meer te nemen.
Johan Derksenquote:Op zondag 8 februari 2009 14:19 schreef rednajt het volgende:
[..]
sodemieter op met die johan derksen....als je die bedoelt tenminste hahah
Volgens Derksen aan het begin van het seizoen zou de aanval van ajax onoverwinnenlijk zijn...
Dat blijkt wel ...het zijn een stel pannekoeken...
Een ervaren trainer zou deze fouten niet maken en erger nog, telkens opnieuw. Is hij niet goed bij z'n hoofd ofzo? Telkens opnieuw Sulejmani op 10 zetten. DIE GAST HEEFT FUCKING 16 MILJOEN GEKOST en brengt helemaal niets. Dit is het directe gevolg van Van basten's logica, of het gebrek daarvan.quote:Op zondag 8 februari 2009 14:18 schreef Chadi het volgende:
[..]
Mooi je hebt d eprijs al betaald en nu wil je ene nieuwe trainer zodat die ook nog eens dezelfde fouten gaat maken?
Ik heb er helemaal geen zin inquote:Op zondag 8 februari 2009 14:19 schreef Dr.Daggla het volgende:
Als f'noord volgende week wint of gelijkspeelt, wordt het oorlog.
Doe ik, een trainer die iets kan aanstellen, geen onervaren fantast!quote:Op zondag 8 februari 2009 14:20 schreef BAAZ. het volgende:
[..]
En volgend jaar weer, en dat jaar daarop weer etc, Heatwave denk eens aan de lange termijn ipv dat kortzichtige gezeik steeds.
Alsof die trainers willen komen bij een heksenketel als Ajax, wees realistischquote:Op zondag 8 februari 2009 14:21 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Doe ik, een trainer die iets kan aanstellen, geen onervaren fantast!
Echt.....
Hahahahaquote:Op zondag 8 februari 2009 14:19 schreef rednajt het volgende:
[..]
sodemieter op met die johan derksen....als je die bedoelt tenminste hahah
Volgens Derksen aan het begin van het seizoen zou de aanval van ajax onoverwinnenlijk zijn...
Dat blijkt wel ...het zijn een stel pannekoeken...
Waarom in hemelsnaam? Omdat hij 20 jaar geleden een geweldige spits was?quote:
AFC Ajax topic #1197: Fiorentina kan ook afgebeld wordenquote:Op zondag 8 februari 2009 14:21 schreef twi het volgende:
AFC Ajax topic #1197: 15 punten, het kan nog!
Omdat hij het met deze verdedigers moet doen. Die gasten die maken vandaag fouten bij 3 van de 4 goals. Ik zeg toch ook dat hij deels debet is aan het gezeik nu. Maar wegsturen heeft geen zin, want die spelers staan er toch weer.quote:Op zondag 8 februari 2009 14:22 schreef Morendo het volgende:
[..]
Waarom in hemelsnaam? Omdat hij 20 jaar geleden een geweldige spits was?![]()
Als trainer heeft hij toch niets bewezen. Bovendien geeft hij geen blijk van enig tactisch inzicht what so ever. Hij praat niet eens met de spelers.
Sulejmani wil op 10 spelen. Natuurlijk is Van Basten de man om te zeggen dat hij dat niet kan, maar je moest ook eens weten hoeveel Ajacieden hier hem op 10 wilden zetten.quote:Op zondag 8 februari 2009 14:20 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Een ervaren trainer zou deze fouten niet maken en erger nog, telkens opnieuw. Is hij niet goed bij z'n hoofd ofzo? Telkens opnieuw Sulejmani op 10 zetten. DIE GAST HEEFT FUCKING 16 MILJOEN GEKOST en brengt helemaal niets. Dit is het directe gevolg van Van basten's logica, of het gebrek daarvan.
En dat is gewoon regelrechte onzin. Lindgren is meer ervaren, brengt meer rust, maar Anita is gewoon een getalenteerde speler. Ik vind het niet vreemd om hem op te stellen, al zie ik persoonlijk dus liever Lindgren.quote:Anita? Die gast komt ALTIJD te laat, echt ALTIJD, en Van Basten blijft hem maar opstellen.
Respect voor degenen die de hele wedstrijd in het uitvak hebben gezeten in ieder geval.quote:Op zondag 8 februari 2009 14:23 schreef dronkeykong het volgende:
Respect voor de meegereisde supporters en Denthemen
DUDE wat verwacht jij nou eigenlijk? Zulke achterlijke opstellingen en keer op keer opnieuw... het is simpelweg te triest voor woorden. Siem de Jong in de spitsquote:Op zondag 8 februari 2009 14:23 schreef BAAZ. het volgende:
Dit blijft voor altijd zo doormodderen, volgend jaar nieuwe trainer en die presteerd 3 wedstrijden niet en mag opflikkeren en zo gaat het vanaf nu ELK JAAR
Bron ajax.nlquote:Ajax verliest met 4-1 bij Vitesse
Arnhem, 08 feb 2009
Ajax heeft de uitwedstrijd tegen Vitesse met 4-1 verloren. Lasse Nilsson (2x), Dalibor Stevanovic en Ricky van Wolfswinkel scoorden voor de thuisploeg. Luis Suarez maakte de Ajax-treffer. Darko Bodul debuteerde. Kijk hier voor de opstellingen en de hoogtepunten van de wedstrijd.
3. Iemand met tactisch inzicht aanstellen die de opstellingen maakt.quote:Op zondag 8 februari 2009 14:22 schreef TheVulture het volgende:
Wat er acuut moet veranderen:
1. Een sterker middenveld, drie man is echt veel te weinig in defensief opzicht
2. Aanstellen van een mental coach want het zelfvertrouwen is om te janken, in andere sporten is bewezen dat zo'n coach het verschil kan maken tussen winst en verlies.
Kan Bassie hierin mee dan krijgt ie nog één laatste kans, anders mag ie per direct opstappen
Middenveld hoeft niet zwakker te zijn, mits er met hart en ziel gespeeld wordt. En dat is deze wedstrijd echt niet gebeurd. Terwijl je best eens een wedstrijd slecht kan spelen, terwijl de wil er wel is. Deze wedstrijd was dat niet te zien. Onbegrijpelijk! Het team verdient een flinke boete en de hele week straftraining.quote:Op zondag 8 februari 2009 14:22 schreef TheVulture het volgende:
Wat er acuut moet veranderen:
1. Een sterker middenveld, drie man is echt veel te weinig in defensief opzicht
2. Aanstellen van een mental coach want het zelfvertrouwen is om te janken, in andere sporten is bewezen dat zo'n coach het verschil kan maken tussen winst en verlies.
Kunnen we dat 4-3-3 en 3-4-3 er nu ook eens eindelijk uit flikkeren? Doe maar fijn 4-4-2 waar Suarez en Sulejmani het voorin uit mogen zoeken...quote:Op zondag 8 februari 2009 14:23 schreef RayMania het volgende:
Het hele seizoen speel je 4-3-3, maar tegen Vitesse moet het ineens 3-4-3 worden. Waarom in godsnaam aanpassen aan de tegenstander? Ga van je eigen kracht uit.
Ontslaan is zó makkelijk he. Arsenal ontslaat Arsène Wenger toch ook niet omdat hij al 4 jaar geen kampioen is geworden en nu slechts 5e staat? Kies nou verdomme eens voor continuïteit en vertrouwen. Ajax is en blijft een ploeg met grillen. En wat wil je anders met een basiself van vandaag met de gemiddelde leeftijd van 22,9! Ben ik het overigens wel eens met degenen die zeggen dat Anita niet in de basis hoort hoor!quote:Op zondag 8 februari 2009 14:13 schreef HeatWave het volgende:
Wenger heeft alleen maar +10 jaar ervaring op topniveau terwijl Van Basten 0 jaar ervaring heeft op topniveau (clubvoetbal).quote:Op zondag 8 februari 2009 14:26 schreef Mr-Sander het volgende:
[..]
Ontslaan is zó makkelijk he. Arsenal ontslaat Arsène Wenger toch ook niet omdat hij al 4 jaar geen kampioen is geworden en nu slechts 5e staat? Kies nou verdomme eens voor continuïteit en vertrouwen. Ajax is en blijft een ploeg met grillen.
wat ik verwacht is dat hem de tijd wordt gegund om een team te bouwen, hij maakt kanker opstelling ja maar de trainer de laan uitsturen vind jij slim? kanker toch op manquote:Op zondag 8 februari 2009 14:24 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
DUDE wat verwacht jij nou eigenlijk? Zulke achterlijke opstellingen en keer op keer opnieuw... het is simpelweg te triest voor woorden. Siem de Jong in de spitsAnita opstellen
Sno
Sulejmani op 10
We zijn al bijna 10 jaar geen kampioen geworden, ik wil niet wachtne tot 15 jaar.quote:Op zondag 8 februari 2009 14:26 schreef Mr-Sander het volgende:
[..]
Ontslaan is zó makkelijk he. Arsenal ontslaat Arsène Wenger toch ook niet omdat hij al 4 jaar geen kampioen is geworden en nu slechts 5e staat? Kies nou verdomme eens voor continuïteit en vertrouwen. Ajax is en blijft een ploeg met grillen. En wat wil je anders met een basiself van vandaag met de gemiddelde leeftijd van 22,9! Ben ik het overigens wel eens met degenen die zeggen dat Anita niet in de basis hoort hoor!
Maar dan nog. Stekelenburg heeft echt wel wat laten zien afgelopen jaren. Al die jongens kunnen echt wel ballen. Kies je nu voor een jaar waarin je onderuit gaat, omhoog krabbelt en nóg harder naar beneden valt, kan je daar volgend jaar de vruchten van plukken. Maar dan moet je nu wel het vertrouwen geven aan Van Basten en eigenlijk heel Ajax. Kijk, dit jaar zit het kampioenschap er niet meer in. Dat was bij AZ vorig jaar ook zo. En waar staan die dit jaar, en dan bedoel ik eigenlijk niet eens de koppositie? Die spelen degelijk voetbal. Dan kun je wel zeggen dat Van Basten niet te vergelijken is met Van Gaal, maar ik denk dat ook Van Basten een zeer goede coach kan worden. Je moet hem alleen wel vertrouwen en tijd geven!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |