abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 3 maart 2009 @ 13:13:34 #251
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66649639
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 11:22 schreef SeLang het volgende:
Overigens ben ik in niet één girlie bar geweest.
Heb jij ook niet nodig toch?
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 11:34 schreef Basp1 het volgende:
Ik was in thailand met een groepsreis, was samen met wat nederlandse vrouwen stappen
Dat was waarschijnlijk ook een "één keer nooit weer" ervaring, of niet? Volgende keer maar lekker in je eentje op stap. Kun je doen waar jij zin in hebt, zonder het gezanik van die Hollandse molenpaarden te moeten aanhoren. Vooral in een land als Thailand wel zo prettig.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_66651579
Scheringa: ING snel nationaliseren:-ING-snel-nationaliseren.html

Zo, die Scheringa doet een paar opmerkelijke uitspraken.
pi_66670644
quote:
’Crash begin van drama’

AMSTERDAM - De duikeling gisteren van de AEX met 4,99% tot 208 punten is geen tijdelijke dip, maar het begin van een langdurige recessie. Daarover ontstaat consensus, stelt Casper de Vries, hoogleraar monetaire economie.

„Dit zeurt nog lang door en de broodnodige overheidssteun komt te laat.” Beleggers trekken definitief weg uit aandelen, constateert technisch analist Royce Tostrams. De AEX gaat nu „het ravijn in” zegt hij: binnen zes maanden omlaag naar 170 punten, dan naar 110 punten.

Met vele analisten gisteren is Tostrams uiterst negatief voor de komende maanden. „Het is veel en veel ernstiger dan iedereen dacht. We gaan voor het eerst door de bodem van een bandbreedte die sinds 1998 bestond. Dit wordt heel, heel erg.”

Met de AEX zakten de grote Europese beurzen met 3,5% tot 5%. Ook de „optimistisch ingestelde” monetair econoom ziet vanaf nu drastisch verval. De Vries: „Beleggers zien nu scherp dat de gewone economie echt nog een hele tijd nodig heeft om te herstellen zodat zij winst kunnen maken. Ze verkopen dus al hun aandelen. De rot zit erin. En dus worden beleggingen in gewone bedrijven minder waard. Beleggers stappen eruit, investeringen blijven uit. Die zichzelf versterkende cyclus zet door.”

De ontslaggolf in Nederland en de dalende prijzen betekenen straks verder afnemende bestedingen van consumenten. „Ondernemers zullen niet meer investeren. De markt zoekt kortom eerst waar de komende jaren de bodem ligt”, zegt De Vries. „Op die nieuwe, lagere bodem zullen we komende jaren leven. Ook omdat de overheidsinvesteringen, die als enige nog echt kunnen stimuleren, veel te laat komen.”

In Nederland bewoog de AEX zich recent tussen zo’n 200 en 460 punten in de top, de S&P 500 tussen grofweg 750 en 1450 punten. „Maar door die bodems zijn we nu definitief heen gebroken. Vroeger kwamen er dan altijd weer kopers.

Nu blijven die ondanks zeer lage aandelenprijzen langdurig weg; hét teken dat deze crisis veel ernstiger is dan we dachten.”

De AEX zakt binnen zes, zeven maanden naar 170 punten, en na anderhalf jaar volgt een halvering van de huidige stand tot 100-110 punten, berekent Tostrams op basis van logaritmische schalen. „We scheerden afgelopen weken al langs de rand van het ravijn. Nu gaat de AEX het ravijn in. Deze crash is het begin van een groter drama. Ik zeg niet voor twintig jaar, maar toch wel vele jaren.”

Japan is het schrikbeeld van Nederland. Tostrams: „Dat land leeft sinds 1998 in een langdurige baisse. Het sprookje dat aandelen altijd ooit weer omhooggaan wordt door Japan nu jarenlang gelogenstraft: ze gaan niet meer omhoog.”

Net als opgebouwde schulden en beleggingen vormt vastgoedfinanciering een enorme luchtbel, waarschuwt Tostrams. „Die bel ontploft en zoiets gaat nooit zachtjes.”

Er zijn enige indicaties: de acht grootste beursgenoteerde vastgoedfondsen schreven in 2008 bijna ¤3 miljard af. De met geleend geld opgeblazen financiering die tussen 2004 tot 2007 in het vastgoed ontstond, is steeds verder opgepompt en spatte eind 2007 deels uiteen, kort na het begin van de kredietcrisis. Totrams: „In Spanje is de waarde van vastgoed naar een derde gezakt. In Nederland gaat het die kant op.”

De voor donderdag verwachte renteverlaging van de Europese Centrale Bank naar 1,5% „zal niet veel uithalen”, stelt hoogleraar De Vries. „Omdat niemand ziet waar je nu je geld nuttig en met rendement kunt investeren. Er is geen vraag meer. Daarom moeten overheden blijven besteden.
http://www.telegraaf.nl/d(...)gin_van_drama__.html

110 punten .
pi_66670975
Damn, het meest verrassende is dat 't dieptepunt weer een half jaar wordt uitgesteld .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_66674145
quote:
Take a look at that folks. That's a snapshot of today's volume for June GE $2.50 PUTs.
That's over 52,000 contracts traded today, controlling 5.2 million shares.
They were purchased for about 30 cents, which means that the price has to be under $2.20 for them to go "in the money".
This is a bankruptcy bet on General Electric by the third week of June.
That's right - General Electric.
...
We WILL see the S&P trade at one hundred if we start to see firms like GE go down the toilet.
bron
  dinsdag 3 maart 2009 @ 23:35:26 #257
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_66674315
Even lezen wat jullie allemaal hebben geovnden hoor. Ik ben een paar dagen verstoken geweest van nieuws en zie dat mijn RDS er niet veel beter bij is komen te liggen.

Maar hebben jullie nu niet zoiets van, hè lekker eindelijk door die kutsteun heen ? Of ben ik gewoon een vieze masochist ?
.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 23:37:09 #258
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_66674381
Eerst Kees even luisteren voor vandaag.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  Redactie Frontpage dinsdag 3 maart 2009 @ 23:39:39 #259
145738 superworm
is erbij
pi_66674485
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_66675373
quote:
Bullish Obama Suggests Nation Should Buy! Buy!

March 03, 2009 1:29 PM

President Obama told Americans to take a look at investing in the stock market this afternoon, a remarkable utterance for an American president, especially as the Dow Jones Industrial Average proceeds on its course Southward.

"What you're now seeing is ... profit and earning ratios are starting to get to the point where buying stocks is a potentially good deal if you've got a long-term perspective on it," the president said on a day that trading continued to hover under 7,000.

The president predicted that Americans' consumer confidence would improve as they see the stimulus bill "taking root."

"Businesses are starting to see opportunities for investment and potential hiring," he said. "We are going to start creating jobs again."
http://blogs.abcnews.com/(...)bullish-obama-s.html
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 4 maart 2009 @ 00:39:49 #261
78918 SeLang
Black swans matter
pi_66676355
quote:
Bullish Obama Suggests Nation Should Buy! Buy!
Wie luistert er nog naar die clown
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 4 maart 2009 @ 00:43:06 #262
78918 SeLang
Black swans matter
pi_66676420
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 23:35 schreef elcastel het volgende:
Maar hebben jullie nu niet zoiets van, hè lekker eindelijk door die kutsteun heen ? Of ben ik gewoon een vieze masochist ?
.
Ik heb daar nooit een steun gezien.
De AEX is totaal niet relevant, die volgt gewoon Wallstreet.
Dus als je al naar steunen/ weerstanden of andere cruciale niveaus kijkt, kijk dan naar de S&P500.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_66676565
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 23:31 schreef QFX23 het volgende:
[ afbeelding ]
[..]

bron
Hulde.

(Standaard hulde aan iedereen die Karl Denninger hier quote )
"One man looks at a dying bird and thinks there's nothing but unanswered pain. That death's got the final word, it's laughing at him. Another man sees that same bird, feels the glory, feels something smiling through it."
  woensdag 4 maart 2009 @ 01:26:02 #264
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_66677039
quote:
Vreemd dat een politicus zich hier over uit laat.

Zie Balkenende morgen al op het nieuws. "allemaal ING kopen want die gaan flink stijgen "
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_66677162
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 01:26 schreef BlaZ het volgende:
Vreemd dat een politicus zich hier over uit laat.

Zie Balkenende morgen al op het nieuws. "allemaal ING kopen want die gaan flink stijgen "
CDA-gansje Maria van der Hoeven heeft dat ooit wel eens gedaan (21 januari 2008):
quote:
Advies Van der Hoeven: niet verkopen

Hoeven Minister Maria van der Hoeven van Economische Zaken raadt beleggers aan om hun effecten niet overhaast van de hand te doen. “Wacht even af,” zo luidt het advies aan beleggers dat zij gaf voor de microfoon van BNR Nieuwsradio.

Van der Hoeven reageerde op een turbulente beursdag waarbij de Amsterdamse AEX-index meer dan 6% van zijn waarde verloor. Het is daarmee de zwartste beursdag sinds de nasleep van de terroristische aanslagen van 11 september 2001. Op 14 september 2001 sloot de AEX 7,25% lager.

Waar minister Wouter Bos van Financiën vorige week aangaf dat ”de situatie er gunstiger uitziet dan critici de afgelopen maanden deden geloven “, zegt Van der Hoeven nu dat de situatie “niet gebagatelliseerd moet worden.” “Maar de uitgangspositie voor Nederland is niet slecht,” volgens de minister. “Het bedrijfsleven denkt in 2008 toch nog 4% te investeren en de werkloosheid is in 2007 toch weer gedaald ten opzichte van een jaar eerder.”
  woensdag 4 maart 2009 @ 05:44:23 #266
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66678238
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 00:39 schreef SeLang het volgende:

[..]

Wie luistert er nog naar die clown
Half Amerika? Driekwart van Nederland? Al die lui die in hem een Messias zien die hen gaat redden van het onvermijdelijke?
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  woensdag 4 maart 2009 @ 05:47:30 #267
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66678244
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 22:16 schreef pberends het volgende:

[..]

http://www.telegraaf.nl/d(...)gin_van_drama__.html

110 punten .
Wie is die Tostrams? Een waarzegger of één van de vele analisten die maar een eind raak zwetsen? Hoe vaak heeft hij zich in het verleden al bewezen?
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 4 maart 2009 @ 07:29:56 #268
78918 SeLang
Black swans matter
pi_66678558
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 05:47 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Wie is die Tostrams? Een waarzegger of één van de vele analisten die maar een eind raak zwetsen? Hoe vaak heeft hij zich in het verleden al bewezen?
Tostrams.
Vroeger was hij hoofd Technische Analyse bij ING, later is hij voor zichzelf begonnen.
Ik heb hem begin 1998 een keer irl gesproken na een lezing van Alexander Elder (schrijver van 'Trading for a Living'). De AEX zou naar de 3000 gaan (in guldens was dat nog, maar toch... ).

In principe moet je iedereen wantrouwen die zijn geld verdient met advies, websites en nieuwsbrieven. Als je goed kunt voorspellen, waarom zou je je dan druk maken om die paar tientjes.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 4 maart 2009 @ 08:08:58 #269
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66678820
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 07:29 schreef SeLang het volgende:

[..]

Tostrams.
Vroeger was hij hoofd Technische Analyse bij ING, later is hij voor zichzelf begonnen.
Ik heb hem begin 1998 een keer irl gesproken na een lezing van Alexander Elder (schrijver van 'Trading for a Living'). De AEX zou naar de 3000 gaan (in guldens was dat nog, maar toch... ).

In principe moet je iedereen wantrouwen die zijn geld verdient met advies, websites en nieuwsbrieven. Als je goed kunt voorspellen, waarom zou je je dan druk maken om die paar tientjes.
Precies wat ik al dacht.

Ik vertrouw sowieso al tijden geen enkele 'adviseur' meer, vooral niet op financieel gebied. Bij elk 'advies' moet je je afvragen: hoe wordt deze kerel er beter van, ten koste van mij. En hoe kan ik zorgen dat ik er beter van word, in plaats van hij.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_66680646
quote:
quote:
Ik hoop dat u het enthousiasme waarmee wij dit doen niet verwart met leedvermaak
wat hier in BBB dus ook al is
'La operación fue, perfecta' Betancourt
pi_66681594
Dat wordt tof instappen op de arbeidsmarkt voor me over 1,5 jaar
Ik gooi er nog een master achteraan denk ik
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_66682262
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 10:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Dat wordt tof instappen op de arbeidsmarkt voor me over 1,5 jaar
Ik gooi er nog een master achteraan denk ik
Je kan nog stage lopen bij een kwekerij...
  woensdag 4 maart 2009 @ 10:52:17 #274
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66682493
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 10:45 schreef JoeThePlumber het volgende:

[..]

Je kan nog stage lopen bij een kwekerij...
Lijkt me best leuk... voor een tijdje.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_66682634
Misschien krijg je nog 'wit goud' mee als bonus...
pi_66685789
quote:
The Formula That Killed Wall Street
We recently discussed the perspective that the harrowing of Wall Street was caused by over-reliance on computer models that produced a single number to characterize risk. Wired has a piece profiling David X. Li, the quant behind the formula that enabled the creation of such simple risk models. "For five years, Li's formula, known as a Gaussian copula function, looked like an unambiguously positive breakthrough, a piece of financial technology that allowed hugely complex risks to be modeled with more ease and accuracy than ever before. With his brilliant spark of mathematical legerdemain, Li made it possible for traders to sell vast quantities of new securities, expanding financial markets to unimaginable levels. His method was adopted by everybody from bond investors and Wall Street banks to ratings agencies and regulators. ... [T]he real danger was created not because any given trader adopted it but because every trader did. In financial markets, everybody doing the same thing is the classic recipe for a bubble and inevitable bust."
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_66700908
Vandaag toevallig les gehad over dit soort zaken en de klap kwam elke keer na 30 jaar ongeveer dat er een overheids stimulatieprogramma was voor eigen huis bezit
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_66771330




http://www.rtl.nl/compone(...)totaal.avi_plain.xml
Kijker aan Zet: volledige show vrijdag 6 maart: waar ligt de bodem?

Baggeruitzending overigens, ze noemen niet eens koersdoelen.
pi_66771400
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 19:02 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Vandaag toevallig les gehad over dit soort zaken en de klap kwam elke keer na 30 jaar ongeveer dat er een overheids stimulatieprogramma was voor eigen huis bezit
Ah, de hypocrietrenteaftrek.
  vrijdag 6 maart 2009 @ 18:11:20 #282
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_66773923
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 16:44 schreef pberends het volgende:





Uh oh..
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 6 maart 2009 @ 18:37:27 #283
78918 SeLang
Black swans matter
pi_66774672
Updated plaatjes: daling versus tijd van top naar bodem van de belangrijkste bearmarkets.
Stel dat de bodem vandaag wordt gezet, dan is de tijd van top naar bodem opmerkelijk kort.



"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_66774804
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 18:37 schreef SeLang het volgende:
Updated plaatjes: daling versus tijd van top naar bodem van de belangrijkste bearmarkets.
Stel dat de bodem vandaag wordt gezet, dan is de tijd van top naar bodem opmerkelijk kort.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Interessant weer!
  zaterdag 7 maart 2009 @ 11:50:59 #286
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66794109
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 18:37 schreef SeLang het volgende:
Updated plaatjes: daling versus tijd van top naar bodem van de belangrijkste bearmarkets.
Stel dat de bodem vandaag wordt gezet, dan is de tijd van top naar bodem opmerkelijk kort.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Mooie plaatjes.

Jij maakt deze plaatjes zelf toch? Is er een speciale reden dat er altijd Engelse teksten bijstaan? Post je ze bijvoorbeeld ook op een weblog ofzo?
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_66794205
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 11:50 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Mooie plaatjes.

Jij maakt deze plaatjes zelf toch? Is er een speciale reden dat er altijd Engelse teksten bijstaan? Post je ze bijvoorbeeld ook op een weblog ofzo?
Engels is de stoerste taal.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 11:54:55 #288
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66794220
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 11:54 schreef pberends het volgende:

[..]

Engels is de stoerste taal.
Nou, praat engels dan!
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_66794321
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 11:54 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Nou, praat engels dan!
Stel je de Axis of Evil speech voor in het Nederlands door Balkenende. OMG...
  zondag 8 maart 2009 @ 12:19:29 #290
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_66821017
quote:
Bernanke, we will continue to forcefully deploy all the tools at our disposal as long as necessary to support the restoration of financial stability and the resumption of healthy economic growth,” Bernanke said in prepared remarks for an event today in Dillon, South Carolina.
Hoe kan je uberhaupt spreken van gezonde economische groei als je alles behalve de gootsteen ertegenaan moet gooien om er nog beweging in te krijgen
Een geforceerde economische groei is niet duurzaam, zelfs een embryo weet beter
Bron
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 8 maart 2009 @ 12:36:59 #291
78918 SeLang
Black swans matter
pi_66821596
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 11:50 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Mooie plaatjes.

Jij maakt deze plaatjes zelf toch? Is er een speciale reden dat er altijd Engelse teksten bijstaan? Post je ze bijvoorbeeld ook op een weblog ofzo?
Ik deel die plaatjes ook weleens met vrienden (en zoals je weet woon ik al 9 jaar buiten NL), dus het is handiger om gewoon één set te maken in het Engels.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 8 maart 2009 @ 12:42:02 #292
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66821753
quote:
Op zondag 8 maart 2009 12:36 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik deel die plaatjes ook weleens met vrienden (en zoals je weet woon ik al 9 jaar buiten NL), dus het is handiger om gewoon één set te maken in het Engels.
Aha. Maar zou het geen goed idee zijn voor jou om een eigen weblog te beginnen? Als je analyses en adviezen van goede kwaliteit blijken te zijn, dan zal zich dat als een lopend vuurtje verspreiden. En dan kun je daar alleen al met advertentie-inkomsten aardig op verdienen. Zoals fok nu doet zegmaar. Ik weet bijna zeker dat er lurkers zijn die alleen voor jouw posts hier langskomen.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  Redactie Frontpage zondag 8 maart 2009 @ 12:44:26 #293
145738 superworm
is erbij
pi_66821828
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 11:59 schreef pberends het volgende:

[..]

Stel je de Axis of Evil speech voor in het Nederlands door Balkenende. OMG...
"De as van het kwaad kent geen normen en waarden! U bent of mét, of tégen ons! Zou idd niet werken
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 8 maart 2009 @ 13:03:34 #294
78918 SeLang
Black swans matter
pi_66822392
quote:
Op zondag 8 maart 2009 12:42 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Aha. Maar zou het geen goed idee zijn voor jou om een eigen weblog te beginnen? Als je analyses en adviezen van goede kwaliteit blijken te zijn, dan zal zich dat als een lopend vuurtje verspreiden. En dan kun je daar alleen al met advertentie-inkomsten aardig op verdienen. Zoals fok nu doet zegmaar. Ik weet bijna zeker dat er lurkers zijn die alleen voor jouw posts hier langskomen.
Ik denk er inderdaad weleens over om dat gewoon voor de lol te doen. Aan de andere kant, ik maak die plaatjes voor mezelf (niet voor Fok) om mijn eigen beleggingsbeslissingen op te baseren, en als ik eenmaal ingestapt ben dan zal ik er veel minder tijd aan besteden en ook hier op Fok veel minder posten. Vanaf dat moment moet je gewoon de (goedkoop gekochte) bedrijven hun werk laten doen en de aandelen vasthouden. Het instapmoment is cruciaal (een goed moment komt misschien maar 1 of 2 keer in je leven), daarna is het gewoon hold en van je leven genieten met de beleggingsinkomsten.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 8 maart 2009 @ 13:10:47 #295
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66822636
quote:
Op zondag 8 maart 2009 13:03 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik denk er inderdaad weleens over om dat gewoon voor de lol te doen. Aan de andere kant, ik maak die plaatjes voor mezelf (niet voor Fok) om mijn eigen beleggingsbeslissingen op te baseren, en als ik eenmaal ingestapt ben dan zal ik er veel minder tijd aan besteden en ook hier op Fok veel minder posten. Vanaf dat moment moet je gewoon de (goedkoop gekochte) bedrijven hun werk laten doen en de aandelen vasthouden. Het instapmoment is cruciaal (een goed moment komt misschien maar 1 of 2 keer in je leven), daarna is het gewoon hold en van je leven genieten met de beleggingsinkomsten.
Weet je eigenlijk al een beetje wat je daarna gaat doen? Behalve 10x per jaar op vakantie?
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_66823125
quote:
Op zondag 8 maart 2009 12:44 schreef superworm het volgende:

[..]

"De as van het kwaad kent geen normen en waarden! U bent of mét, of tégen ons! Zou idd niet werken
.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 8 maart 2009 @ 13:43:31 #297
78918 SeLang
Black swans matter
pi_66823842
quote:
Op zondag 8 maart 2009 13:10 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Weet je eigenlijk al een beetje wat je daarna gaat doen? Behalve 10x per jaar op vakantie?
Ik denk 11x per jaar op vakantie, en vooral langer en dieper in de rimboe, want ik hoef het nieuws en koersen dan niet meer in de gaten te houden.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 8 maart 2009 @ 13:50:33 #298
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66824159
quote:
Op zondag 8 maart 2009 13:43 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik denk 11x per jaar op vakantie, en vooral langer en dieper in de rimboe, want ik hoef het nieuws en koersen dan niet meer in de gaten te houden.
Ongelofelijk, wat een leven.

Maar ben je dan niet bang dat één van de bedrijven waar je aandelen van hebt kopje onder gaat? En zou je dat geld er dan niet uit willen halen, voordat het te laat is?
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 8 maart 2009 @ 14:02:25 #299
78918 SeLang
Black swans matter
pi_66824638
quote:
Op zondag 8 maart 2009 13:50 schreef Lemmeb het volgende:
Maar ben je dan niet bang dat één van de bedrijven waar je aandelen van hebt kopje onder gaat? En zou je dat geld er dan niet uit willen halen, voordat het te laat is?
Op mijn lijst van 65-70 aandelen gaan er gegarandeerd af en toe een paar failliet. Daar staan dan weer spectaculaire winnaars tegenover. Al met al middelt dat zich gewoon uit. Eens in de zoveel jaar een beetje herbalanceren is voldoende.

Pas bij een significante overwaardering van de gehele portefeuille zou ik het opnieuw nauwlettend in de gaten gaan houden. Maar het kan makkelijk >20 jaar duren voordat een dergelijke situatie weer optreedt.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 8 maart 2009 @ 14:12:23 #300
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_66825006
quote:
Op zondag 8 maart 2009 14:02 schreef SeLang het volgende:

[..]

Op mijn lijst van 65-70 aandelen gaan er gegarandeerd af en toe een paar failliet. Daar staan dan weer spectaculaire winnaars tegenover. Al met al middelt dat zich gewoon uit. Eens in de zoveel jaar een beetje herbalanceren is voldoende.

Pas bij een significante overwaardering van de gehele portefeuille zou ik het opnieuw nauwlettend in de gaten gaan houden. Maar het kan makkelijk >20 jaar duren voordat een dergelijke situatie weer optreedt.
kortom jij bent weer ingestapt ?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')