abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66685789
quote:
The Formula That Killed Wall Street
We recently discussed the perspective that the harrowing of Wall Street was caused by over-reliance on computer models that produced a single number to characterize risk. Wired has a piece profiling David X. Li, the quant behind the formula that enabled the creation of such simple risk models. "For five years, Li's formula, known as a Gaussian copula function, looked like an unambiguously positive breakthrough, a piece of financial technology that allowed hugely complex risks to be modeled with more ease and accuracy than ever before. With his brilliant spark of mathematical legerdemain, Li made it possible for traders to sell vast quantities of new securities, expanding financial markets to unimaginable levels. His method was adopted by everybody from bond investors and Wall Street banks to ratings agencies and regulators. ... [T]he real danger was created not because any given trader adopted it but because every trader did. In financial markets, everybody doing the same thing is the classic recipe for a bubble and inevitable bust."
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_66700908
Vandaag toevallig les gehad over dit soort zaken en de klap kwam elke keer na 30 jaar ongeveer dat er een overheids stimulatieprogramma was voor eigen huis bezit
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_66771330

http://www.rtl.nl/compone(...)totaal.avi_plain.xml
Kijker aan Zet: volledige show vrijdag 6 maart: waar ligt de bodem?

Baggeruitzending overigens, ze noemen niet eens koersdoelen.
pi_66771400
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 19:02 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Vandaag toevallig les gehad over dit soort zaken en de klap kwam elke keer na 30 jaar ongeveer dat er een overheids stimulatieprogramma was voor eigen huis bezit
Ah, de hypocrietrenteaftrek.
  vrijdag 6 maart 2009 @ 18:11:20 #282
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_66773923
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 16:44 schreef pberends het volgende:

Uh oh..
  vrijdag 6 maart 2009 @ 18:37:27 #283
78918 SeLang
Black swans matter
pi_66774672
Updated plaatjes: daling versus tijd van top naar bodem van de belangrijkste bearmarkets.
Stel dat de bodem vandaag wordt gezet, dan is de tijd van top naar bodem opmerkelijk kort.

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_66774804
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 18:37 schreef SeLang het volgende:
Updated plaatjes: daling versus tijd van top naar bodem van de belangrijkste bearmarkets.
Stel dat de bodem vandaag wordt gezet, dan is de tijd van top naar bodem opmerkelijk kort.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Interessant weer!
  zaterdag 7 maart 2009 @ 11:50:59 #286
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66794109
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 18:37 schreef SeLang het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Mooie plaatjes.

Jij maakt deze plaatjes zelf toch? Is er een speciale reden dat er altijd Engelse teksten bijstaan? Post je ze bijvoorbeeld ook op een weblog ofzo?
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_66794205
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 11:50 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Mooie plaatjes.

Jij maakt deze plaatjes zelf toch? Is er een speciale reden dat er altijd Engelse teksten bijstaan? Post je ze bijvoorbeeld ook op een weblog ofzo?
Engels is de stoerste taal.
  zaterdag 7 maart 2009 @ 11:54:55 #288
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66794220
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 11:54 schreef pberends het volgende:

[..]

Engels is de stoerste taal.
Nou, praat engels dan!
pi_66794321
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 11:54 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Nou, praat engels dan!
Stel je de Axis of Evil speech voor in het Nederlands door Balkenende. OMG...
  zondag 8 maart 2009 @ 12:19:29 #290
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_66821017
quote:
Bernanke, we will continue to forcefully deploy all the tools at our disposal as long as necessary to support the restoration of financial stability and the resumption of healthy economic growth,” Bernanke said in prepared remarks for an event today in Dillon, South Carolina.
Hoe kan je uberhaupt spreken van gezonde economische groei als je alles behalve de gootsteen ertegenaan moet gooien om er nog beweging in te krijgen
Een geforceerde economische groei is niet duurzaam, zelfs een embryo weet beter
Bron
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
  zondag 8 maart 2009 @ 12:36:59 #291
78918 SeLang
Black swans matter
pi_66821596
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 11:50 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Mooie plaatjes.

Ik deel die plaatjes ook weleens met vrienden (en zoals je weet woon ik al 9 jaar buiten NL), dus het is handiger om gewoon één set te maken in het Engels.
Mijn reisverslagen
  zondag 8 maart 2009 @ 12:42:02 #292
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66821753
quote:
Op zondag 8 maart 2009 12:36 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik deel die plaatjes ook weleens met vrienden (en zoals je weet woon ik al 9 jaar buiten NL), dus het is handiger om gewoon één set te maken in het Engels.
Aha. Maar zou het geen goed idee zijn voor jou om een eigen weblog te beginnen? Als je analyses en adviezen van goede kwaliteit blijken te zijn, dan zal zich dat als een lopend vuurtje verspreiden. En dan kun je daar alleen al met advertentie-inkomsten aardig op verdienen. Zoals fok nu doet zegmaar. Ik weet bijna zeker dat er lurkers zijn die alleen voor jouw posts hier langskomen.
  Redactie Frontpage zondag 8 maart 2009 @ 12:44:26 #293
145738 superworm
is erbij
pi_66821828
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 11:59 schreef pberends het volgende:

[..]

Stel je de Axis of Evil speech voor in het Nederlands door Balkenende. OMG...
"De as van het kwaad kent geen normen en waarden! U bent of mét, of tégen ons! Zou idd niet werken
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  zondag 8 maart 2009 @ 13:03:34 #294
78918 SeLang
Black swans matter
pi_66822392
quote:
Op zondag 8 maart 2009 12:42 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Aha. Maar zou het geen goed idee zijn voor jou om een eigen weblog te beginnen? Als je analyses en adviezen van goede kwaliteit blijken te zijn, dan zal zich dat als een lopend vuurtje verspreiden. En dan kun je daar alleen al met advertentie-inkomsten aardig op verdienen. Zoals fok nu doet zegmaar. Ik weet bijna zeker dat er lurkers zijn die alleen voor jouw posts hier langskomen.
Ik denk er inderdaad weleens over om dat gewoon voor de lol te doen. Aan de andere kant, ik maak die plaatjes voor mezelf (niet voor Fok) om mijn eigen beleggingsbeslissingen op te baseren, en als ik eenmaal ingestapt ben dan zal ik er veel minder tijd aan besteden en ook hier op Fok veel minder posten. Vanaf dat moment moet je gewoon de (goedkoop gekochte) bedrijven hun werk laten doen en de aandelen vasthouden. Het instapmoment is cruciaal (een goed moment komt misschien maar 1 of 2 keer in je leven), daarna is het gewoon hold en van je leven genieten met de beleggingsinkomsten.
Mijn reisverslagen
  zondag 8 maart 2009 @ 13:10:47 #295
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66822636
quote:
Op zondag 8 maart 2009 13:03 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik denk er inderdaad weleens over om dat gewoon voor de lol te doen. Aan de andere kant, ik maak die plaatjes voor mezelf (niet voor Fok) om mijn eigen beleggingsbeslissingen op te baseren, en als ik eenmaal ingestapt ben dan zal ik er veel minder tijd aan besteden en ook hier op Fok veel minder posten. Vanaf dat moment moet je gewoon de (goedkoop gekochte) bedrijven hun werk laten doen en de aandelen vasthouden. Het instapmoment is cruciaal (een goed moment komt misschien maar 1 of 2 keer in je leven), daarna is het gewoon hold en van je leven genieten met de beleggingsinkomsten.
Weet je eigenlijk al een beetje wat je daarna gaat doen? Behalve 10x per jaar op vakantie?
pi_66823125
quote:
Op zondag 8 maart 2009 12:44 schreef superworm het volgende:

[..]

"De as van het kwaad kent geen normen en waarden! U bent of mét, of tégen ons! Zou idd niet werken
.
  zondag 8 maart 2009 @ 13:43:31 #297
78918 SeLang
Black swans matter
pi_66823842
quote:
Op zondag 8 maart 2009 13:10 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Weet je eigenlijk al een beetje wat je daarna gaat doen? Behalve 10x per jaar op vakantie?
Ik denk 11x per jaar op vakantie, en vooral langer en dieper in de rimboe, want ik hoef het nieuws en koersen dan niet meer in de gaten te houden.
Mijn reisverslagen
  zondag 8 maart 2009 @ 13:50:33 #298
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66824159
quote:
Op zondag 8 maart 2009 13:43 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik denk 11x per jaar op vakantie, en vooral langer en dieper in de rimboe, want ik hoef het nieuws en koersen dan niet meer in de gaten te houden.
Ongelofelijk, wat een leven.

Maar ben je dan niet bang dat één van de bedrijven waar je aandelen van hebt kopje onder gaat? En zou je dat geld er dan niet uit willen halen, voordat het te laat is?
  zondag 8 maart 2009 @ 14:02:25 #299
78918 SeLang
Black swans matter
pi_66824638
quote:
Op zondag 8 maart 2009 13:50 schreef Lemmeb het volgende:
Maar ben je dan niet bang dat één van de bedrijven waar je aandelen van hebt kopje onder gaat? En zou je dat geld er dan niet uit willen halen, voordat het te laat is?
Op mijn lijst van 65-70 aandelen gaan er gegarandeerd af en toe een paar failliet. Daar staan dan weer spectaculaire winnaars tegenover. Al met al middelt dat zich gewoon uit. Eens in de zoveel jaar een beetje herbalanceren is voldoende.

Pas bij een significante overwaardering van de gehele portefeuille zou ik het opnieuw nauwlettend in de gaten gaan houden. Maar het kan makkelijk >20 jaar duren voordat een dergelijke situatie weer optreedt.
Mijn reisverslagen
  zondag 8 maart 2009 @ 14:12:23 #300
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_66825006
quote:
Op zondag 8 maart 2009 14:02 schreef SeLang het volgende:

[..]

Op mijn lijst van 65-70 aandelen gaan er gegarandeerd af en toe een paar failliet. Daar staan dan weer spectaculaire winnaars tegenover. Al met al middelt dat zich gewoon uit. Eens in de zoveel jaar een beetje herbalanceren is voldoende.

Pas bij een significante overwaardering van de gehele portefeuille zou ik het opnieuw nauwlettend in de gaten gaan houden. Maar het kan makkelijk >20 jaar duren voordat een dergelijke situatie weer optreedt.
kortom jij bent weer ingestapt ?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')