abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 februari 2009 @ 12:43:35 #181
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_65909542
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 11:21 schreef buachaille het volgende:

[..]

De mening die Lont ventileert is dat homoseksuele neigingen een zonde zijn die de geestelijke dood verdient. Ik begrijp niet dat ik dat 50x met een rietje je hol in moet blazen
Je kan er wel omheen lullen maar veel mensen met die neiging hebben een homoseksuele geaardheid. Het is niet zo maar een hobby of bezigheid waar je voor moet kiezen.

Ivette mag gewoon verantwoording nemen voor de consequenties van haar uitspraak.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_65909618
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 12:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je kan er wel omheen lullen maar veel mensen met die neiging hebben een homoseksuele geaardheid. Het is niet zo maar een hobby of bezigheid waar je voor moet kiezen.

Ivette mag gewoon verantwoording nemen voor de consequenties van haar uitspraak.
Ik lul helemaal nergens om heen. Veel mannen hebben ook een neiging om promiscue te zijn, sterker nog je kunt zelfs stellen dat dat een aangeboren neiging is. Lont veroordeelt buiten homoseksualiteit ook overspel als zonde die de geestelijke dood verdient. En dat is 51 keer
pi_65915085
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 11:12 schreef buachaille het volgende:
Zoals al eerder door mij gemeld is ook overspel een zonde. Niemand heeft er een probleem mee als Lont zegt dat overspel de geestelijke dood verdient en dat overspeligen geen kaderfuncties binnen de SP mogen vervullen. En in één keer worden homo's dan 'gediscrimineerd' als Lont daar wat over zegt
Welke vergelijking je ook gebruikt, laat dan in ieder geval duidelijk zijn dat Lont de daad veroordeelt en niet op de persoon speelt. Het verbaast me dat dat niet aankomt hier.
Het probleem is het bezopen christelijke referentiekader waarop Lont zich beroept. Het is hetzelfde kader als waar de SGP zich op beroept om vrouwen uit de partij te weren, om maar eens een voorbeeld te geven. Ik vind het persoonlijk te bizar voor woorden dat je overspel vergelijkt met homoseksualiteit. Ze hebben namelijk niks met elkaar te maken, behalve het kunstmatige label 'zonde' dat gelovigen overal op willen plakken.

Als jij een relatie met iemand hebt en je pleegt overspel, dan doe je inderdaad iets fout. Je hebt geen religieus boek nodig om dergelijk gedrag te veroordelen (wat trouwens nog wel wat anders is dan mensen die overspel plegen, geestelijk dood te wensen). Homoseksualiteit is een logisch gevolg van homoseskuele oriëntatie; niks meer, niks minder. Het kunstmatige onderscheid tussen alleen de gevoelens en het daadwerkelijk hebben van seks, is iets dat door gelovigen wordt aangehaald; een soort quasi-barmhartige, quasi-nobele opstelling die in werkelijkheid zo intolerant als de pest is.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 15:39:21 #184
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_65915323
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 15:33 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het probleem is het bezopen christelijke referentiekader waarop Lont zich beroept. Het is hetzelfde kader als waar de SGP zich op beroept om vrouwen uit de partij te weren, om maar eens een voorbeeld te geven. Ik vind het persoonlijk te bizar voor woorden dat je overspel vergelijkt met homoseksualiteit. Ze hebben namelijk niks met elkaar te maken, behalve het kunstmatige label 'zonde' dat gelovigen overal op willen plakken.

Als jij een relatie met iemand hebt en je pleegt overspel, dan doe je inderdaad iets fout. Je hebt geen religieus boek nodig om dergelijk gedrag te veroordelen (wat trouwens nog wel wat anders is dan mensen die overspel plegen, geestelijk dood te wensen). Homoseksualiteit is een logisch gevolg van homoseskuele oriëntatie; niks meer, niks minder. Het kunstmatige onderscheid tussen alleen de gevoelens en het daadwerkelijk hebben van seks, is iets dat door gelovigen wordt aangehaald; een soort quasi-barmhartige, quasi-nobele opstelling die in werkelijkheid zo intolerant als de pest is.
Is overspel dan ook niet gewoon het resultaat van natuurlijke lichamelijke verlangens? Of geldt dan opeens wel het morele onderscheid tussen fysieke impulsen en het daadwerkelijke gedrag?
  dinsdag 10 februari 2009 @ 17:04:42 #185
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_65918762
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 15:39 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Is overspel dan ook niet gewoon het resultaat van natuurlijke lichamelijke verlangens? Of geldt dan opeens wel het morele onderscheid tussen fysieke impulsen en het daadwerkelijke gedrag?
Overspel doet de betrokkenen pijn. Homoseks niet (door de bank genomen). Het is dus vrij wenselijk om gedrag dat betrokkenen kwetst liever niet te vertonen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_65919465
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 15:39 schreef Hephaistos. het volgende:
Overspel zou gewoon seks heten als mensen niet een relatie met elkaar waren aangegaan. Ze trouwen, ze nemen verkering, whatever. En daarna heeft één partner seks met een ander. Als je de verleiding van seks met verschillende partners niet kunt weerstaan, moet je geen relatie aangaan of iemand trouw beloven, lijkt me zo. Overspel is feitelijk een soort hypocrisie.
pi_65924243
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 17:04 schreef wonderer het volgende:

[..]

Overspel doet de betrokkenen pijn. Homoseks niet (door de bank genomen). Het is dus vrij wenselijk om gedrag dat betrokkenen kwetst liever niet te vertonen.
Meer bepaald veroordeelt Lont ook het overspel als alledrie de betrokkenen het er mee eens zijn omdat zij toetst aan haar interpretatie van de Bijbel (niet alle christenen kijken op dezelfde manier tegen homoseksualiteit aan als Lont, zie ook de recente werken van W.J.Ouweneel). Gelukkig heeft het OM begrepen dat Lont de zonde veroordeelt, niet iedereen hier heeft die nuance al kunnen maken als ik zo teruglees.
pi_66024115
Vervolging van Yvette Lont dreigt alsnog, aldus het Nederlandsch Dagblad

De homolobby gaat door tot het gaatje:
quote:
Met dat oordeel komt het OM volgens VVD-deelraadslid Eddy Meyer ,,niet tot de kern van de aangifte’’. Lont schreef de conceptmotie voor het partijcongres van de ChristenUnie. Daarmee is naar zijn mening klip en klaar dat het altijd de bedoeling van Yvette Lont is geweest om de motie in de openbaarheid te krijgen.

Meyer tekent daarbij aan dat de hernieuwde poging om Lont – die inmiddels geen functie meer vervult binnen de ChristenUnie – te vervolgen niet gericht is ,,op de persoon van mevrouw Lont’’. ,,Ze heeft met haar oproep aan het adres van de ChristenUnie derden aangezet tot discriminatie. Wij willen graag een uitspraak van de rechter hoever je daarin kunt gaan.’’

De homobelangenorganisatie COC liet vorige week al weten teleurgesteld te zijn over het besluit om Lont niet te vervolgen. VVD-fractievoorzitter Eddy Meyer in Zuidoost, tevens lid van het COC, erkent dat de uitspraken van Lont over homoseksuelen hem ook persoonlijk raken. ,,Maar het verzoek om Lont alsnog te vervolgen doe ik als fractievoorzitter van de VVD in Zuidoost.’’
Belachelijke actie van deze verderfelijke persoon, hij geeft aan gewoon totaal geen idee te hebben waar Lont het over heeft, zoals in de voorgaande discussie al is duidelijk gemaakt.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 15:55:22 #189
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_66024271
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 15:51 schreef buachaille het volgende:
Belachelijke actie van deze verderfelijke persoon, hij geeft aan gewoon totaal geen idee te hebben waar Lont het over heeft, zoals in de voorgaande discussie al is duidelijk gemaakt.
Weet je wat mij verderfelijk dunkt? Mensen verderfelijk noemen. Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt. Want met welk oordeel gij oordeelt, zult gij geoordeeld worden; en met welke mate gij meet, zal u wedergemeten worden..

Overigens zal de rechter deze persoon dan flux in het ongelijk stellen, dus dan is het probleem er ook niet.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_66024346
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 15:55 schreef Iblis het volgende:
Weet je wat mij verderfelijk dunkt? Mensen verderfelijk noemen. Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt. Want met welk oordeel gij oordeelt, zult gij geoordeeld worden; en met welke mate gij meet, zal u wedergemeten worden..

Overigens zal de rechter deze persoon dan flux in het ongelijk stellen, dus dan is het probleem er ook niet.
Ach, ik hoorde het woord ook op de televisie een aantal keren vallen m.b.t. Wilders dus dacht ik bij mezelf, laat ik ook eens beginnen.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 16:00:27 #191
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_66024484
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 15:57 schreef buachaille het volgende:
Ach, ik hoorde het woord ook op de televisie een aantal keren vallen m.b.t. Wilders dus dacht ik bij mezelf, laat ik ook eens beginnen.
Weet dan dat geschreven staat: Gij zult de menigte tot boze zaken niet volgen.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_66024991
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 16:00 schreef Iblis het volgende:

[..]

Weet dan dat geschreven staat: Gij zult de menigte tot boze zaken niet volgen.
hehe, je bent in ieder geval wel bijbelvast dan ken je vast ook de tekst Mij is de wraak en de vergelding
  vrijdag 13 februari 2009 @ 17:04:14 #193
3542 Gia
User under construction
pi_66027261
Hoewel ik het op het randje vind, moeten deze uitlatingen inderdaad kunnen.
Een Christelijke partij moet homo's kunnen weigeren en zeggen dat God vindt dat.....blabla....., zonder op te roepen tot geweld, is ook niks mis mee. Feitelijk zegt ze alleen dat het volgens het Christelijke geloof een zonde is. Nu ben ik het daar niet mee eens, maar zij mag dat vinden.

El Moumni ging veel verder en werd ook vrijgesproken.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 17:06:23 #194
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_66027335
Zou het wel prachtig vinden als het OM nog een keer op de vingers zou worden getikt door de rechter. Stelletje lamballen
  vrijdag 13 februari 2009 @ 18:01:34 #195
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_66029031
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 17:04 schreef Gia het volgende:
Hoewel ik het op het randje vind, moeten deze uitlatingen inderdaad kunnen.
Een Christelijke partij moet homo's kunnen weigeren en zeggen dat God vindt dat.....blabla....., zonder op te roepen tot geweld, is ook niks mis mee. Feitelijk zegt ze alleen dat het volgens het Christelijke geloof een zonde is. Nu ben ik het daar niet mee eens, maar zij mag dat vinden.

El Moumni ging veel verder en werd ook vrijgesproken.
En waarom mogen gelovigen de anti-discriminatiewet aan hun laars lappen?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 13 februari 2009 @ 20:07:25 #196
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_66032933
quote:

[..]

Het geeft maar weer aan dat homo's altijd snel op hun pik getrapt zijn en dat ze het vooroordeel over zichzelf afroepen door full-time homo te zijn.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  vrijdag 13 februari 2009 @ 20:26:46 #197
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_66033601
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 20:07 schreef ouderejongere het volgende:
Het geeft maar weer aan dat homo's altijd snel op hun pik getrapt zijn en dat ze het vooroordeel over zichzelf afroepen door full-time homo te zijn.
’t Is wat hè, dat mensen het niet leuk vinden dat ze categorisch als zondig en minderwaardig worden neergezet, alleen op basis van hun seksuele voorkeur.
pi_66035066
quote:

[..]

Je laat je verschrikkelijk kennen, vind ik. Het is het volste recht van de homolobby om door te gaan met juridische stappen. We leven in een democratisch land, met een rechtsstaat en een grondwet. Mensen die wetten overtreden, kunnen daarvoor worden vervolgd. Niemand staat boven de wet, ook Lont niet. Lont heeft homo's de "geestelijke dood" toegewenst. En kom alsjeblieft niet met het (door gelovigen bedachte) kunstmatige onderscheid tussen homo-zijn en homoseksueel actief zijn (zonde), want dat is al net zo subjectief als de discriminerende mening die Lont uitdraagt. Eigenlijk zou zelfs tegen dat kunstmatige onderscheid eens een rechtszaak gevoerd moeten worden...

En wat Lont betreft:
  vrijdag 13 februari 2009 @ 23:06:39 #199
3542 Gia
User under construction
pi_66040693
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 18:01 schreef wonderer het volgende:

[..]

En waarom mogen gelovigen de anti-discriminatiewet aan hun laars lappen?
Een Christelijke school mag ook kinderen weigeren die de grondslag van de school niet respecteren.
Een Christelijke partij die uitdraagt dat homofilie een zonde is, komt niet bepaald geloofwaardig over als de helft van de partij uit homo's zou bestaan.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 23:09:03 #200
3542 Gia
User under construction
pi_66040817
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 20:58 schreef Elfletterig het volgende:

Het is het volste recht van de homolobby om door te gaan met juridische stappen.
Uiteraard. En hoewel ik vind dat deze opmerkingen net wel moeten kunnen, hoop ik eigenlijk dat de homo's dit winnen. Schept een aardig precedent, lijkt me, voor toekomstige zaken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')