OP fixedquote:
Kat, OP, wat ?quote:Op zaterdag 7 februari 2009 16:17 schreef Rensjebree het volgende:
[..]
ik ga straks even een nieuwe maken
quote:Bijna 100 inwoners minder in maand tijd
Den Helder -
In een maand tijd heeft Den Helder bijna honderd inwoners verloren. Het inwonertal daalde in januari van 57.501 naar 57.416 personen: 85 mensen minder. Volgens de gemeente is de daling vooral veroorzaakt doordat de afgelopen maand meer mensen zijn overleden in vergelijking met voorgaande maanden. Over het hele jaar 2008 verloor Den Helder bijna driehonderd inwoners.
Was oud, want er zijn minder inwonersquote:Op zaterdag 7 februari 2009 17:48 schreef Rensjebree het volgende:
die tekst mag er wel bij blijven hoor
Ik hou niet van drukke headers, vandaarquote:Op zaterdag 7 februari 2009 17:33 schreef Rensjebree het volgende:
[..]
kan beter, heb alleen even geen inspiratie momenteel .
ik ook niet, maar dit is een beetje nepquote:Op zaterdag 7 februari 2009 18:01 schreef Susi het volgende:
[..]
Ik hou niet van drukke headers, vandaar
Of je zet er het station van Zuid inquote:Op zaterdag 7 februari 2009 18:07 schreef Rensjebree het volgende:
[..]
ik ook niet, maar dit is een beetje nep
quote:Op zaterdag 7 februari 2009 18:12 schreef Susi het volgende:
[..]
Of je zet er het station van Zuid in
Binnen 10 jaar is het wegquote:Op zaterdag 7 februari 2009 20:07 schreef Rensjebree het volgende:
En dan in de categorie lelijke kunst.
[ afbeelding ]
als het goed is, is de overkapping dit jaar al weg (hoop ik)quote:Op zaterdag 7 februari 2009 20:31 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Binnen 10 jaar is het weg
en die overkapping al eerder
ha, dat zal niet gebeuren, want ze hebben allemaal een stadsverbod.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 20:35 schreef Dagoduck het volgende:
Lijkt me wel mooi, zon stadspark, als maar niet al die zwervers en junks daar gaan zitten...
quote:Den Helder - Het is een aparte verschijning in het Helderse straatbeeld. Een driewieler als taxi en ook nog uiterst opvallend gekleurd. Maximaal drie personen kunnen er mee worden vervoerd door (en inclusief) parttime taxichauffeur Edwin Voorbrood.
“Ik heb deze auto van kunststof, een Reliant Rialto, in november 2007 in Rotterdam gekocht voor 1500 euro”, vertelt Voorbrood. Het is een Engelse wagen, waarvan de laatste in 2002 van de band rolde, deze dateert uit 1989. Ik viel wel eens in als chauffeur en van het een kwam het ander. Normaal ben ik werkzaam bij het marinebedrijf, maar dit doe ik er bij. Niet omdat het moet, maar omdat ik er plezier en lol in heb en die extra centjes zijn mooi meegenomen.”
Omdat het chassis van kunststof is, heeft de taxi geen last van roest. “Dat is een voordeel, maar vergeet niet dat de onderdelen steeds moeilijker te vinden zijn. Gelukkig heb ik vooral via internet mijn contacten en kan ik de reparaties voor het grootste gedeelte zelf doen.” Zuinig met de spullen omgaan is noodzaak en dus doet Voorbrood zelf het portier open en dicht voor de klanten. “Wat bent u galant, zeggen mijn passagiers dan. Mijn antwoord is dat bij de service hoort, maar eigenlijk doe ik het om het materiaal heel te houden. Het is echt erg kwets- en breekbaar.”
Direct contact
De driewieler staat, vooral op vrijdag en zaterdag, gewoon tussen alle andere taxi’s netjes in de rij op het Koningsplein. “Ik ben alleen mobiel te bereiken en ben de enige bestuurder, dat maakt dat ik alle klanten ken. Ik houd ook van het contact met de mensen.” Reclame maken voor zijn taxi-onderneming doet Voorbrood nauwelijks. “Dat zou resulteren in meer dagen en ritten en dat is niet nodig. Mijn gezin moet er ook achter staan, anders lukt het niet. En naast het werk en de taxi sport ik ook graag, dus daar wil ik wel tijd voor overhouden. De dagen dat ik op de taxi zit is het druk zat, ik heb veel vaste klanten en de mond-tot-mondreclame doet de rest.”
Ondanks dat het eigenlijk een motor op drie wielen is, wordt de taxi officieel gezien als een auto. “De wetgeving is op dit punt niet erg duidelijk, maar van de Rijksdienst voor het Wegverkeer mag ik er mee rijden, dat is schriftelijk bevestigd. Een leuk voorval is misschien wel dat ik onlangs bij zaal Concordia in Hippolytushoef door een agent werd klemgereden en om mijn bromfietscertificaat werd gevraagd. Je had die kop moeten zien toen ik mijn rijbewijs toonde.”
Opmerkingen
Voorbrood krijgt veel reacties van de klanten. Bij sommigen doet zijn taxi denken aan Mr. Bean, die in een soortgelijk wagentje rijdt. Anderen vragen of de auto niet omvalt. “Je moet er wel mee leren rijden en niet te hard door de bocht gaan, maar nee, hij valt niet om. Het is toch leuk en apart om op deze manier veilig naar je bestemming te worden gebracht en voor de prijs hoef je het niet te laten. Voor een rit binnen Den Helder of Julianadorp zit je ver onder het tarief van andere taxi’s, maar ondanks dat heb ik goede contacten met andere chauffeurs. Die zien mij ook niet echt als een bedreiging, ze zien er de lol wel van in.”
De gele taxi rijdt op donderdag van 18.00 tot 24.00 uur, vrijdag van 20.00 tot 03.00 uur en zaterdag van 13.00 tot 05.00 uur. Voorbrood is te bereiken via tel. 06 55 55 28 33.
quote:Op maandag 9 februari 2009 11:13 schreef Dagoduck het volgende:
http://www.p2000-online.net/
Kan je zien of er nog ergens brand is geweest
Taxi op 3 wielen
[..]
Ziet die watertoren er nou zo uit? Toen ik er nog woonde was dat ding echt helemaal grijs en lelijkquote:
Ze hebben hem in 2005 opgeknapt maar was pas klaar in 2007/8 ofsoquote:Op maandag 9 februari 2009 11:48 schreef neen het volgende:
[..]
Ziet die watertoren er nou zo uit? Toen ik er nog woonde was dat ding echt helemaal grijs en lelijk
Stukken beterquote:Op maandag 9 februari 2009 11:49 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ze hebben hem in 2005 opgeknapt maar was pas klaar in 2007/8 ofso
Cape-holland maar we (de heldenaren) noemen het gewoon oude rijkswerfquote:Op maandag 9 februari 2009 11:51 schreef neen het volgende:
[..]
Stukken beter
Ben al 5 jaar ofzo denk ik niet meer in Den Helder geweest, de hele opknapbeurt van die oude haven geen idee meer hoe het heet ook niet geziendaar zit nou een hele grote bios toch? Loop dat wel wat in het kleine D-H?
quote:Op maandag 9 februari 2009 11:49 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ze hebben hem in 2005 opgeknapt maar was pas klaar in 2007/8 ofso
zo hebben ze ook laatst de onderzeekaden aangepakt, om meer geld te verdienen aan de offshorequote:Op maandag 9 februari 2009 11:54 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Cape-holland maar we (de heldenaren) noemen het gewoon oude rijkswerf
6 zalen in die bios en loopt best wel goed ja, alleen vorig jaar waren ze bijna failliet toen er weinig nieuwe films kwamen ofso
Is die deur al klaar? die heeft ook nog een tijd open gelegenquote:Op maandag 9 februari 2009 12:00 schreef Rensjebree het volgende:
[..]
mmm watertoren is nog steeds niet klaarbuitenkant is eindelijk af maar de binnen kant nog niet.
maar dat komt door de gemeente die problemen had met de aannemer, en de aannemer met zich zelf.
Die zijn ook flink groter geworden zag ik met sail...quote:Op maandag 9 februari 2009 12:01 schreef Rensjebree het volgende:
[..]
zo hebben ze ook laatst de onderzeekaden aangepakt, om meer geld te verdienen aan de offshore
de deur hebben ze eind vorig jaar afgemaakt. maar sinds dien is het weer akelig stil.quote:Op maandag 9 februari 2009 12:04 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Is die deur al klaar? die heeft ook nog een tijd open gelegen
[..]
Die zijn ook flink groter geworden zag ik met sail...
Ze zijn nu die linie aan het opknappen, nu kan ik d'r niet meer mountainbikenquote:Op maandag 9 februari 2009 12:07 schreef Rensjebree het volgende:
[..]
de deur hebben ze eind vorig jaar afgemaakt. maar sinds dien is het weer akelig stil.
en met sail was het nog niet eens af
Die gasten zijn alleen maar bezig geweest met eigen dingen, en jdorp.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 18:12 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ze zijn nu die linie aan het opknappen, nu kan ik d'r niet meer mountainbiken
maar ik heb er vertrouwen in dat het mooi wordt, want ik weet niet wie er de afgelopen
30 jaar in de bouwvoorzieningen zat maar eigenlijk ziet den helder er op sommige plekken ook gewoon niet uit
quote:Op woensdag 11 februari 2009 11:42 schreef MikeyMo het volgende:
Den Helder aanwezig!
Rensjebree, profileer jij je als el commandante? Dat ken ik je wel? Volgens wel een sin de hyves van me broertje gezien en op een communistische hyves...
Zul je zien, zit ik er helemaal naast
hoiz,quote:Op woensdag 11 februari 2009 11:50 schreef MikeyMo het volgende:
Hoi
Oudere broer van Patrick H hiero
Weet jij een site met foto's van den helder zoals het er ong. 50 jaar geleden uit zag?quote:Op woensdag 11 februari 2009 13:42 schreef MikeyMo het volgende:
Zijn er eigenlijk foto's van voor de kroonpassage? Ben eigenlijk wel eens benieuwd. weet nog dat daar een enorme kerk stond met een hele brakke parkeerplaats erachter...
ik zal eens even zoeken, in die kerk lag namelijk nog wat geschiedenis van mijn opa.quote:Op woensdag 11 februari 2009 13:42 schreef MikeyMo het volgende:
Zijn er eigenlijk foto's van voor de kroonpassage? Ben eigenlijk wel eens benieuwd. weet nog dat daar een enorme kerk stond met een hele brakke parkeerplaats erachter...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |