abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 februari 2009 @ 17:57:50 #154
111528 Viajero
Who dares wins
pi_65887334
Als je iets verbiedt dan wordt het voor sommigen juist spannend om te doen.

Ik vind niet dat holocaustontkenning strafbaar zou moeten zijn. Wel vind ik dat de Paus zichzelf extreem belachelijk maakt met dit verhaal, maar dat is niets nieuws.

Ik zou echt niet iemand die de holocaust ontkent, of claimt dat Turkije de tweede wereldoorlog heeft gewonnen, of dat AIDS door de CIA is uitgevonden om zwarten uit te roeien, (allemaal irl gehoord) een baan geven met verantwoordelijkheid. Dat soort dingen zegt toch echt wel wat over je geestelijke vermogens.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  maandag 9 februari 2009 @ 18:08:27 #155
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_65887553
quote:
Op maandag 9 februari 2009 17:57 schreef Viajero het volgende:

Ik vind niet dat holocaustontkenning strafbaar zou moeten zijn. Wel vind ik dat de Paus zichzelf extreem belachelijk maakt met dit verhaal, maar dat is niets nieuws.

Ik zou echt niet iemand die de holocaust ontkent, of claimt dat Turkije de tweede wereldoorlog heeft gewonnen, of dat AIDS door de CIA is uitgevonden om zwarten uit te roeien, (allemaal irl gehoord) een baan geven met verantwoordelijkheid. Dat soort dingen zegt toch echt wel wat over je geestelijke vermogens.
Lambiekje
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 07:12:38 #156
133785 Demophon
Exactemundo!
pi_65902933
quote:
Mee eens, verbieden werkt averechts en is hypocriet
quote:
Ik vind niet dat holocaustontkenning strafbaar zou moeten zijn.
De discussie hier is een beetje ontspoord, de bisschop in Engeland is niet juridisch gestraft. De meeste hier vinden dat hij ook niet gestraft dient te worden op dit soort uitspraken, hoe verachtelijk deze ook zijn. Meer nog, geestelijken in Nederland doen vaak verachtelijke uitspraken over homo's en joden als verdwaalde en inferieure wezens. Zij worden in het Nederlandse rechtssysteem keer op keer vrijgesproken hiervoor.
quote:
Wel vind ik dat de Paus zichzelf extreem belachelijk maakt met dit verhaal, maar dat is niets nieuws.
Helemaal mee eens, hij heeft zijn morele gelijk wel verloren. Net zoals zoveel 'geestelijken'.
quote:
I couldn't agree more!
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
  dinsdag 10 februari 2009 @ 07:26:24 #157
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_65903017
quote:
Op zondag 8 februari 2009 22:53 schreef Stali het volgende:
Inderdaad. Ringo zou eik producerend filmschrijver moeten worden.
Perfect filmische post heeft hij hier neergezet.
.
I'll be back.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_65912301
Las trouwens dat Williamson ook een 9/11 complotaanhanger is. Het zal weer eens niet zo zijn. Altijd hetzelfde soort debielen dat tig verschillende complottheorieen aanhangen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ericr op 10-02-2009 15:48:52 ]
  dinsdag 10 februari 2009 @ 14:17:11 #159
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 14:18:25 #160
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_65912477
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 14:12 schreef Ericr het volgende:
Las trouwens dat Williamson ook een 9/11 complotaanhanger. Het zal weer eens niet zo zijn. Altijd hetzelfde soort debielen dat tig verschillende complottheorieen aanhangen.
Om over z'n gezwets m.b.t. de protocollen van Zion, de geheime afspraken Hitler-Stalin, en weet ik veel wat allemaal niet maar te zwijgen.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_65912545
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 14:17 schreef Drugshond het volgende:
[ afbeelding ]
Weet je waarom die meneer het expres verkeerd heeft geschreven? Omdat ie anders vervolgd zou worden.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 10 februari 2009 @ 14:22:18 #162
111528 Viajero
Who dares wins
pi_65912597
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 14:20 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Weet je waarom die meneer het expres verkeerd heeft geschreven? Omdat ie anders vervolgd zou worden.
En terecht. Historische feiten ontkennen is een ding, oproepen tot haat is een ander.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 14:24:28 #163
111528 Viajero
Who dares wins
pi_65912671
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 14:12 schreef Ericr het volgende:
Las trouwens dat Williamson ook een 9/11 complotaanhanger. Het zal weer eens niet zo zijn. Altijd hetzelfde soort debielen dat tig verschillende complottheorieen aanhangen.
MIsschien weet hij ook wel wie er achter de moord op JFK zat. En de ware identiteit van Chupacabra.
pi_65922255
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 14:24 schreef Viajero het volgende:
En de ware identiteit van Chupacabra.
Lees je in voor je met termen gaat strooien, .
  vrijdag 13 februari 2009 @ 19:29:47 #165
234623 Sam_Spade
Despotisme is stoer
pi_66031481
quote:
Op zondag 8 februari 2009 18:28 schreef NorthernStar het volgende:
Hoe dan ook, het principe blijft hetzelfde. Mensen veroordelen vanwege hun mening of geloof.
Dit is taalgoochelarij van het niveau ''Definitieve Oplossing.''
Tell the folks back home, this is the promised land calling
And the poor boy is on the line
  vrijdag 13 februari 2009 @ 19:43:42 #166
234623 Sam_Spade
Despotisme is stoer
pi_66032041
quote:
Op zondag 8 februari 2009 16:22 schreef Drijfzand het volgende:

[..]

Negationisme is strafbaar, elke publicatie over de holocaust moet aan de wet voldoen, dus ook al zouden er bewijzen en getuigen bestaan die de officiele versie tegenspreken, niemand zou ze te zien krijgen.

Dan moet een rationeel mens zich toch ooit afvragen, ken ik wel de hele waarheid?
Welke wet? De Hoge Raad is geen wetgever, zoals een rationeel mens zou moeten weten.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 19:57:27 #167
203688 Drijfzand
account closed
pi_66032553
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 19:43 schreef Sam_Spade het volgende:

[..]

Welke wet? De Hoge Raad is geen wetgever, zoals een rationeel mens zou moeten weten.
De wet in Duitsland en Frankrijk. Ik geef aan waarom zo'n verbod onwenselijk is. Je wekt de indruk dat er iets te verbergen is. Maar die discussie was beter in een apart topic gevoerd.
too much to do in the real world.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 19:59:51 #168
234623 Sam_Spade
Despotisme is stoer
pi_66032665
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 19:57 schreef Drijfzand het volgende:

[..]

De wet in Duitsland en Frankrijk. Ik geef aan waarom zo'n verbod onwenselijk is. Je wekt de indruk dat er iets te verbergen is.
En wat dan?
pi_66035758
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 19:57 schreef Drijfzand het volgende:

[..]

De wet in Duitsland en Frankrijk. Ik geef aan waarom zo'n verbod onwenselijk is. Je wekt de indruk dat er iets te verbergen is. Maar die discussie was beter in een apart topic gevoerd.
In de meeste gevallen zullen alleen complot theoristen denken dat er iets te verbergen valt. Wie boeit het nou eigenlijk wat zulke amoeben denken? Vrijheid van meningsuiting is leuk maar als het zover gaat dat geschiedvervalsing plaatsvind en honderduizenden overlevenden worden afgeschilderd als leugenaars dan kan je sommige idiote meningen maar beter beperken.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 21:21:34 #170
203688 Drijfzand
account closed
pi_66036172
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 19:59 schreef Sam_Spade het volgende:

[..]

En wat dan?
Protocollen van Zion of wat dan ook. Kijk, dat negationisme quasi altijd met antisemitisme te maken heeft weet ik; maar of dat ook censuur rechtvaardigt? Er zijn voorstellen in het europees parlement om alle ontkenningen van genocides strafbaar te maken. Wie gaat bepalen wat een echte genocide was? En hoe weet iemand of hij in een land woont waar zulke wetten de waarheid beschermen of integendeel een leugen in stand houden?

Dat lijkt voor ons misschien heel duidelijk, maar vraag de gemiddelde Chinees wat er op het plein van de hemelse vrede is gebeurd, of vraag een Turk naar de Armeense genocide, en waarschijnlijk zal je een oprecht maar onwaar relaas te horen krijgen.

Kan je antisemitisme beter bestrijden met een verbod op negationisme? Misschien wel, maar bedenk dan ook wat je opgeeft en wat je uitlokt. Dat Duitsland deze wet heeft kan ik best begrijpen, maar als heel Europa ze zou aannemen, hebben we dan nog het morele gezag om tegen censuur in Rusland, China, Turkije, etc etc te protesteren? En lopen we niet het risico op weliswaar minder maar tevens radikaler antisemitisme?

Heeft de Amerikaanse regering feiten over het beleg van Waco verborgen gehouden? Vast staat dat de FBI jarenlang ontkende dat pyrotechnische middelen gebruikt waren, pas in 1999 gaven ze toe dat er traangasgranaten afgeschoten waren. Of die de dodelijke brand veroorzaakt hebben? Waarschijnlijk niet, maar voor Timothy McVeigh was de ogenschijnlijke cover-up misschien net de druppel die de emmer deed overlopen, waardoor hij besloot een FBI gebouw op te blazen.

Het gaat niet altijd om de feiten; voor sommigen weegt alle documentatie ter wereld niet op tegen het simpele argument, ze zullen wel iets te verbergen hebben, anders was het niet verboden om erover te praten?
too much to do in the real world.
pi_66036605
Whackjobs het naar de zin maken zou in ieder geval geen uitgangspunt moeten zijn om holocaustontkenning te legitimeren. Alsof de mogelijkheid tot holocaustontkenning er toe zal leiden dat sommige nutcases niet zullen denken dat overheden (of het ZOG) iets te verbergen hebben. Verbod of niet, de denkwijze van een negationist staat vast.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 21:40:11 #172
234623 Sam_Spade
Despotisme is stoer
pi_66036978
Precies. Vergeet niet dat het verbod er is gekomen vanwege de ontkenning: het was geen preventieve maatregel.

Het is naar mijn mening heel goed mogelijk om te pleiten voor afschaffing van het verbod zonder de mening te zijn toegedaan dat de huidige geschiedschrijving van de Shoah niet klopt, maar of het uiteindelijk veel zal uitmaken betwijfel ik.
pi_66037346
quote:

Heeft ie toch ook niet. Die man is geen bisschop van de katholieke kerk.
pi_66052611
Laat iemand lekker in het openbaar verkondigen dat de Holocaust een leugen is. Boeiend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')