quote:Op vrijdag 6 februari 2009 18:36 schreef Wunny het volgende:
Ik niet.
Is een soort digitaal visitekaartje, je 'swaffelt' met het handje tegen de hand van iemand en jij hebt zijn/haar gegevens. Je nummer, email-adres, eventueel je adres, en natuurlijk al je community sites (Hyves/Facebook/Myspace etc.)quote:
swaffelen doe je met je penis. hou eens op met die devaluatie van dat woord. zeg dan gewoon 'poked'. zo heet het ding ook volgens mij.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 19:06 schreef Roi het volgende:
[..]
Is een soort digitaal visitekaartje, je 'swaffelt' met het handje tegen de hand van iemand en jij hebt zijn/haar gegevens. Je nummer, email-adres, eventueel je adres, en natuurlijk al je community sites (Hyves/Facebook/Myspace etc.)
dolletjes.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 19:06 schreef Roi het volgende:
[..]
Is een soort digitaal visitekaartje, je 'swaffelt' met het handje tegen de hand van iemand en jij hebt zijn/haar gegevens. Je nummer, email-adres, eventueel je adres, en natuurlijk al je community sites (Hyves/Facebook/Myspace etc.)
Zeur niet zo manquote:Op vrijdag 6 februari 2009 19:08 schreef Nielsch het volgende:
[..]
swaffelen doe je met je penis. hou eens op met die devaluatie van dat woord. zeg dan gewoon 'poked'. zo heet het ding ook volgens mij.
quote:Poken is het digitale swaffelen
Op internet is Poken al weken het nieuwe ‘buzzword’. Ook zijn de eerste Poken bijeenkomsten al geweest, zodat mensen zeker weten dat ze ook met anderen kunnen poken.
De Poken is een usb-stick waarmee je al je gegevens digitaal met anderen kunt uitwisselen.
Bedoeling is dat je je eigen gadget enkele seconden tegen de Poken van een ander aanhoudt – een soort swaffelen eigenlijk – en dat je dan digitaal elkaars visitekaartjes uitwisselt.
Inclusief een connectie op sociale netwerken als Facebook, Hyves en LinkedIn. De gegevens die je ophaalt met de usb-stick, kun je later in een handomdraai op internet zetten.
Het is een Zwitserse vinding, maar sinds de internationale uitrol, behaalt Poken volgens directeur Stéphane Doutriaux al zo’n 20 procent van de omzet in Nederland.
Daarmee is ons land na thuismarkt Zwitserland nu al de op een na grootste markt voor Poken. ‘En dat terwijl het product nooit officieel in Nederland is gelanceerd’, zegt Doutriaux.
Inmiddels zijn er op het hoofdkantoor in het Zwitserse Lausanne ook plannen om de Poken aan de man te brengen in Spanje en het Verenigd Koninkrijk. Het bedrijf is al bijna door de 40.000 Pokens die het in China liet maken heen en moet daarom een nieuwe voorraad aan laten rukken.
Nadeel van de Poken is dat je er maar 64 visitekaartjes op kwijt kunt. Ook oogt hij wat kinderachtig. ‘Dat heeft te maken met onze doelgroep. Ik ben juist trots op het ontwerp. Dat is gemaakt door Elmar Mock, een designer die ook Swatches heeft ontworpen’, zegt Doutriaux.
In internetkringen is men al zo enthousiast over de Poken dat ze voor dit usb-stickje annex visitekaartje een grote toekomst voorspellen.
Nederlandse webloggers hebben zich spontaan opgeworpen om het product te verkopen via internet. Een van die mensen is internetondernemer Johan Schaap, die afgelopen weekeinde de webshop ‘ikwilpoken.nl’ lanceerde.
Hij heeft inmiddels 140 pokens verkocht en staat op het punt om de volgende dozen met Pokens uit Zwitserland alweer te bestellen. Hij gelooft in de sociale sleutelhanger.
‘Het loopt storm. Nu verkoop ik het product nog vooral aan nerds, maar uiteindelijk moet het zich als een olievlek verspreiden en moet de Poken op het schoolplein eindigen’, zegt Schaap.
Doutriaux bevestigt dat. ‘Met de Poken richten we ons vooral op de leeftijdscategorie van 15 tot 25-jarigen. Die hebben geen visitekaartjes’, zegt hij. Een Poken kost tussen de 12 en 15 euro, afhankelijk van waar je hem koopt.
quote:Op vrijdag 6 februari 2009 19:17 schreef Roi het volgende:
Ook oogt hij wat kinderachtig. ‘Dat heeft te maken met onze doelgroep.
...
Nu verkoop ik het product nog vooral aan nerds
als het er niet zo kinderlijk had uitgezien, had het best potentie gehad denk ikquote:Op vrijdag 6 februari 2009 19:06 schreef Roi het volgende:
[..]
Het product maakt natuurlijk geen enkele kans om de grote massa te bereiken. De grote massa koopt en neemt alleen maar extra hardware mee als je met een product komt dat ze in staat stelt om iets te doen wat ze voorheen niet konden. En dit product vervult geen behoefte die een visitekaartje of een google-zoektocht naderhand thuis ook niet vervult. Zoals een mobiele telefoon dat bijvoorbeeld duidelijk wel deed.quote:Hij heeft inmiddels 140 pokens verkocht en staat op het punt om de volgende dozen met Pokens uit Zwitserland alweer te bestellen. Hij gelooft in de sociale sleutelhanger.
Dat is het probleem volgens het marketingverhaaltje inderdaad. Volstrekt logisch en rationeel beredeneerd.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 11:43 schreef Vagere_Hein het volgende:
[..]
Het product maakt natuurlijk geen enkele kans om de grote massa te bereiken. De grote massa koopt en neemt alleen maar extra hardware mee als je met een product komt dat ze in staat stelt om iets te doen wat ze voorheen niet konden. En dit product vervult geen behoefte die een visitekaartje of een google-zoektocht naderhand thuis ook niet vervult. Zoals een mobiele telefoon dat bijvoorbeeld duidelijk wel deed.
Als mensen elkaar al zouden willen toevoegen dan gaan ze dat gewoon doen via apps op de mobiele telefoon en niet met een handshake-apparaat, waarvoor je thuis ook nog eens extra acties moet uithalen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als ik lach met mijn lul, worden alle vrouwen gul.
Slepen ze me mee, hop naar de wc.
Spoelen maar, wat een mooi gebaar.
;-) Feit blijft natuurlijk dat Poken niets fundamenteels doet. Poken heeft hyves/FB/MS/LinkedIn nodig en poken verandert niet hoe mensen sociale netwerken gebruiken; het stelt mensen alleen in staat om de netwerken sneller te vullen met contacten. Poken zal automatisch dus op de bestaande behoefte moeten aansluiten van de wijze waarop de massa met sns bezig is (als je daarvoor gaat, wat ze volgens mij niet doen).quote:Op zondag 8 februari 2009 08:07 schreef gr8w8 het volgende:
Marketeers, gotta love 'm. Met die zwartwitredenatie vanuit bestaande invulling van uitgemolken behoeften elk initiatief ook de nek omdraaien.Wie weet, wordt het idd geen massa. Misschien wel en ligt het straks Bij de Blokker. Zulke gedachten gaan alleen uit van bestaande invulling van verwachtte behoeften.
quote:Je zegt het zelf al, de meeste gebruikers snappen er geen zak van. Ook hyves is bij senioren massaal in gebruik, totaal andees dan iedereen in het begin had verwacht. Gelukkig is het leven complexer dan wat statistiekjes die op het oog aan elkaar te hangen zijn.
Nou ben ik toch benieuwd: aan welke beginsituatie refereer je nu en waarom heeft passie nu wel weer een plaats in innovatieve bedrijven en vroeger (kennelijk) niet? En om welke bedrijven/sectoren gaat het dan precies?quote:Gelukkig heeft passie weer een plaats in innovatieve bedrijven. Naast controllers & marketeers, want een beetje basis moet er zijn.
Als je nou eerst de meet organiseert, hoef je niks te verzenden.quote:Op woensdag 11 februari 2009 20:40 schreef GoeRoe86 het volgende:
Ik heb de Pokens binnenNu even door verzenden en dan een meet organiseren
Ideetjequote:Op woensdag 11 februari 2009 20:43 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Als je nou eerst de meet organiseert, hoef je niks te verzenden.
Hmz, da's inderdaad een probleem. Zou toch mooi zijn he, als er draadloos internet bestond...quote:Op woensdag 11 februari 2009 20:43 schreef GoeRoe86 het volgende:
[..]
Ideetje
Maar het koppelen van de ID's met de Pokens dan?
Was het maar zoquote:Op woensdag 11 februari 2009 20:48 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Hmz, da's inderdaad een probleem. Zou toch mooi zijn he, als er draadloos internet bestond...
Als je ze nou eerst koppelt, en dan rondstuurt .. hoef je die meet ook niet te regelenquote:Op woensdag 11 februari 2009 20:40 schreef GoeRoe86 het volgende:
Ik heb de Pokens binnenNu even door verzenden en dan een meet organiseren
misschien leuk om te doen in combinatie met een twitter-meet ergens in het midden van ons landquote:Op zondag 22 februari 2009 21:26 schreef gr8w8 het volgende:
Ik heb een Poken. En nou?![]()
Die meet, zodra de derde batch verstuurd is van het andere topic plannen? Enige eis: GEEN STAIRWAY! Ik wil best mee organisatorieren, maar dan issie in Eindhoven.
Wie was daar ook alweer mee bezig, 2525?quote:Op zondag 22 februari 2009 21:28 schreef Misan het volgende:
[..]
misschien leuk om te doen in combinatie met een twitter-meet ergens in het midden van ons land
nog niets over gezien?quote:Op zondag 22 februari 2009 21:49 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Wie was daar ook alweer mee bezig, 2525?
wat?quote:Op maandag 23 februari 2009 10:28 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Ja, want alleen FOK!kers zijn actief met pokens en twitter.
die van mij leeft ook in mijn broekzakquote:Op maandag 23 februari 2009 10:48 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Ik heb al 3 weken zo'n ding en nog niemand IRL ermee gezien.
Kssst, juist helemaal geen partyflock hier.quote:Op maandag 23 februari 2009 15:04 schreef gr8w8 het volgende:
"xD"? Argh! Een partyflocker! Nu is het officieel een hype.
Jaa. ach, ik kan het missenquote:
Haha die Rick Niemand daarnaquote:Op maandag 9 maart 2009 00:19 schreef raaavi het volgende:
[..]
En hier het Editie NL item
http://www.rtl.nl/compone(...)ie_NL_21-01-2009.xml
Bij 11:40
ach, ik verkoop ze nu al aan mensen die alleen hyves hebben. vrouwen vinden ze er voornamelijk lief en schattig uitzienquote:Op maandag 9 maart 2009 09:50 schreef Crientj het volgende:
Nja, misschien duurt het gewoon nog even voordat het een hype gaat worden.
Zo was het toch ook bijvoorbeeld met hyves of die jojo hype of die met die geknoopte touwtjes
Oh dat zeker; wil het zelf ook in een webshopje zetten en klaar =Dquote:Op maandag 9 maart 2009 10:23 schreef Misan het volgende:
[..]
ach, ik verkoop ze nu al aan mensen die alleen hyves hebben. vrouwen vinden ze er voornamelijk lief en schattig uitzien
quote:Op vrijdag 10 april 2009 00:20 schreef gr8w8 het volgende:
Gepoked op de Twitterborrel Eindhoven deze avond.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |