quote:
Op zondag 8 februari 2009 08:07 schreef gr8w8 het volgende:Marketeers, gotta love 'm. Met die zwartwitredenatie vanuit bestaande invulling van uitgemolken behoeften elk initiatief ook de nek omdraaien.

Wie weet, wordt het idd geen massa. Misschien wel en ligt het straks Bij de Blokker. Zulke gedachten gaan alleen uit van bestaande invulling van verwachtte behoeften.
;-) Feit blijft natuurlijk dat Poken niets fundamenteels doet. Poken heeft hyves/FB/MS/LinkedIn nodig en poken verandert niet hoe mensen sociale netwerken gebruiken; het stelt mensen alleen in staat om de netwerken sneller te vullen met contacten. Poken zal automatisch dus op de
bestaande behoefte moeten aansluiten van de wijze waarop de massa met sns bezig is (als je daarvoor gaat, wat ze volgens mij niet doen).
quote:
Je zegt het zelf al, de meeste gebruikers snappen er geen zak van. Ook hyves is bij senioren massaal in gebruik, totaal andees dan iedereen in het begin had verwacht. Gelukkig is het leven complexer dan wat statistiekjes die op het oog aan elkaar te hangen zijn.
Da's een mooie reductie van mijn standpunt, om er vervolgens met een of andere veralgemenisering niet eens inhoudelijk op in te gaan.

Senioren (en in bredere zin: de gemiddelde Nederlander) gebruiken sociale netwerken inderdaad anders dan gedacht: ze gebruiken slechts enkele functies en zijn er niet dag en nacht mee bezig. Itt wat al die gepassioneerde marketeers en technofielen verwachten, omdat ze het koppelen aan hun eigen gebruik van de technologieėn.
quote:
Gelukkig heeft passie weer een plaats in innovatieve bedrijven. Naast controllers & marketeers, want een beetje basis moet er zijn.

Nou ben ik toch benieuwd: aan welke beginsituatie refereer je nu en waarom heeft passie nu wel weer een plaats in innovatieve bedrijven en vroeger (kennelijk) niet? En om welke bedrijven/sectoren gaat het dan precies?