abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 februari 2009 @ 12:18:28 #41
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_65795626
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 12:13 schreef Ericjuh het volgende:

[..]

dus jij vraagt het aan iedereen? grote kans dat je aanneemt dat iedereen tevreden is, want dat doen alle rokers (ik scheer maar over 1 kam, want dat doe jij ook).
Iedereen komt vrijwillig in de kroeg, die hebben dus geen bezwaar.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_65795692
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 12:17 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Het stukje tekst waar je structureel overheen leest... dat is mijn argument.
Welke nog steeds niet is weerlegd overigens.

Waar blijft toch die top 5 argumenten tegen het rookverbod!
Waar blijft de top 5 argumenten voor het rookverbod?
pi_65795763
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 12:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Min- of meerderheid maakt niets uit. Mensen moeten gewoon naar de tent van hun keuze gaan.
Dat kan, je wordt in geen enkele manier belemmerd. Tenzij er gecontrolleerd wordt op leeftijd, maar dat is een andere discussie.
quote:
[..]

Nee dat is het niet, maar daar kom je achter als straks jouw hobby verboden word.
Als zijn hobby overlast verzorgt lijkt het me niet meer dan terecht. Trouwens, je hobby is niet verboden. Je mag het alleen niet meer doen waar je overlast veroorzaakt. Als ik mijn auto wil gaan tunen in m'n garage en ik maak de hele dag kabaal dan zal ik ook problemen krijgen met de politie... en mogelijk allerhande veiligheidsinspecties.
quote:
[..]

Ja, keuzevrijheid. En dat is eng!
Je hebt alle keuze in de hele wereld!
quote:
[..]

Dat is wel een gekke vergelijking. Er is maar 1 openbare weg en daar kan alleen iedereen gebruik van maken als iedereen zich aan dezelfde regels houd. Maar er is niet 1 horeca. Er zijn verschillende kroegen, disco's en restaurants en men kan dus KIEZEN.
Je kunt inderdaad nog steeds kiezen
quote:
Blijkbaar vinden sommige mensen keuzevrijheid iets slechts dat verboden moet worden omdat die mensen hun kinderachtige zin niet krijgen.
Het wordt je totaal niet verboden om te kiezen naar welke tent je gaat!
  vrijdag 6 februari 2009 @ 12:24:03 #44
pi_65795816
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 12:20 schreef Casos het volgende:

[..]

1. Mijn ogen tranen van rook
2. Ik kan niet met mijn vrienden omgaan
3. Roken is ongezond
4. De zus van de vriend van mijn beste penvriendin heeft kanker, en die heeft nog nooit gerookt.
5. Ik zit elke zaterdag thuis en ik verveel me dus ga ik ander mensen lastig vallen.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_65795857
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 12:20 schreef Casos het volgende:

[..]

Geen top 5 argumenten tegen het rookverbod dus?

Ik denk overigens zelf dat je wel één heel belangrijk argument VOOR het rookverbod kunt verzinnen.
Kan er echter geen enkele TEGEN het rookverbod verzinnen.
pi_65795865
quote:
Ja, keuzevrijheid. En dat is eng!
Is er een keuzevrijheid? Ik weet zeker dat grote meerderheid de asbak binnen 10 sec, na de beslissing om rookverbod in cafe's af te schaffen, weer op de tafel staat. Ik laat bij deze quote afwezig waarom cafe houders dit doen.
quote:
Blijkbaar vinden sommige mensen keuzevrijheid iets slechts dat verboden moet worden omdat die mensen hun kinderachtige zin niet krijgen.
keuzevrijheid is altijd al beperkt geweest, ondanks dat wij denken dat we vrij zijn. Het valt alleen op als mensen dingen gaan verbieden die eerste wel mogen. drugs gebruiken in een cafe resulteert ook in problemen.
quote:
Nee dat is het niet, maar daar kom je achter als straks jouw hobby verboden word.
Ik drink graag een biertje, maar ik zie dit niet als een hobby. Daarnaast wordt je hobby niet verboden.. je mag hem alleen niet op alle plaatsen uitvoeren. Zie het als een vis hobby, waarbij je niet in elk water mag vissen.
Dit keer zonder signature
pi_65795925
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 12:25 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Geen top 5 argumenten tegen het rookverbod dus?

Ik denk overigens zelf dat je wel één heel belangrijk argument VOOR het rookverbod kunt verzinnen.
Kan er echter geen enkele TEGEN het rookverbod verzinnen.
Ik heb je al een top1 gegeven, daar doe je het maar mee. Dat jij dat niet als argument ziet, prima, moet je helemaal zelf weten. En die keuzevrijheid is er niet alleen voor de kroegganger, maar ook voor de uitbater van de kroeg.
  vrijdag 6 februari 2009 @ 12:27:46 #48
pi_65795945
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 12:22 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Dat kan, je wordt in geen enkele manier belemmerd. Tenzij er gecontrolleerd wordt op leeftijd, maar dat is een andere discussie.
Er zijn ook kinderdisco's.
quote:
[..]

Als zijn hobby overlast verzorgt lijkt het me niet meer dan terecht. Trouwens, je hobby is niet verboden. Je mag het alleen niet meer doen waar je overlast veroorzaakt. Als ik mijn auto wil gaan tunen in m'n garage en ik maak de hele dag kabaal dan zal ik ook problemen krijgen met de politie... en mogelijk allerhande veiligheidsinspecties.
[..]
Als ik naar een kroeg ga waar een bord aan de gevel hangt: "Hier word gerookt!" dan val ik niemand lastig.
quote:
Je hebt alle keuze in de hele wereld!
En ik kies er voor om te roken in een kroeg, naar ieders tevredenheid.
quote:
Je kunt inderdaad nog steeds kiezen
En ik kies er voor om te roken in een kroeg, naar ieders tevredenheid.
quote:
Het wordt je totaal niet verboden om te kiezen naar welke tent je gaat!
En dat houden we zo. Wet afschaffen, Klink aftreden.
pi_65795980
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 12:25 schreef Ericjuh het volgende:

[..]

Is er een keuzevrijheid? Ik weet zeker dat grote meerderheid de asbak binnen 10 sec, na de beslissing om rookverbod in cafe's af te schaffen, weer op de tafel staat. Ik laat bij deze quote afwezig waarom cafe houders dit doen.
[..]

keuzevrijheid is altijd al beperkt geweest, ondanks dat wij denken dat we vrij zijn. Het valt alleen op als mensen dingen gaan verbieden die eerste wel mogen. drugs gebruiken in een cafe resulteert ook in problemen.
[..]

Ik drink graag een biertje, maar ik zie dit niet als een hobby. Daarnaast wordt je hobby niet verboden.. je mag hem alleen niet op alle plaatsen uitvoeren. Zie het als een vis hobby, waarbij je niet in elk water mag vissen.
Maar je mag nog wel vissen in het water. Als je het vergelijkt met het verbod, mag je helemaal niet meer vissen in het water (kroeg), tenzij ze een rubberbootje (rookhok) vullen met water. Kan je daar je hengel in uitgooien.
pi_65796043
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 12:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

1. Mijn ogen tranen van rook
2. Ik kan niet met mijn vrienden omgaan
3. Roken is ongezond
4. De zus van de vriend van mijn beste penvriendin heeft kanker, en die heeft nog nooit gerookt.
5. Ik zit elke zaterdag thuis en ik verveel me dus ga ik ander mensen lastig vallen.
Mensen die niet roken, roken mee met mensen die wel roken. Het opvallendste is dat rokers nu pas beginnen te schreeuwen, terwijl de overheid al jaren het roken verband. Het is al een aantal jaren geleden dat er een behoorlijk restrictie is op het reclame maken mbt roken.
pi_65796053
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 11:50 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Rook- of niet-rook kroegen kunnen niet naast elkaar bestaan. Mijn argumenten hiervoor kun je teruglezen in één van de vorige topics. Hell, deze discussie heb ik zelfs met JOU gevoerd, zonder dat je ook maar iets ontkracht hebt. M'n repeatknop staat uit, zou jij ook moeten doen.
En waarom niet? Omdat de niet-rookkroegen dan leeg blijven? Dat is geen argument voor het rookverbod. Dat niet-rokers zulke ongezellige figuren zijn dat niemand bij die lui in de kroeg wil zitten, dat is niet de fout van de rokers.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_65796087
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 12:28 schreef Casos het volgende:

[..]

Maar je mag nog wel vissen in het water. Als je het vergelijkt met het verbod, mag je helemaal niet meer vissen in het water (kroeg), tenzij ze een rubberbootje (rookhok) vullen met water. Kan je daar je hengel in uitgooien.
maar je kan je hobby toch uitvoeren? Alleen niet op plaatsen waar het vissen verboden is. Je mag wel in een vijver vissen waar het verboden is, maar reken dan ook op een boete.
pi_65796119
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 12:32 schreef Ericjuh het volgende:

[..]

maar je kan je hobby toch uitvoeren? Alleen niet op plaatsen waar het vissen verboden is.
Maar met dit verbod is in al het water vissen verboden, tenzij ze er een aparte ruimte voor maken (rubberbootje).
pi_65796121
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 12:27 schreef Casos het volgende:

[..]

Ik heb je al een top1 gegeven, daar doe je het maar mee. Dat jij dat niet als argument ziet, prima, moet je helemaal zelf weten. En die keuzevrijheid is er niet alleen voor de kroegganger, maar ook voor de uitbater van de kroeg.
Keuzevrijheid is geen argument.
De uitbater heeft namelijk niks te kiezen. Voor optimaal financieel gewin MOETEN ze roken toestaan in hun kroeg.

Rook en nietrook kroegen kunnen NIET NOOIT NEVER naast elkaar bestaan. Argumenten heb ik je gegeven, en die zijn nog steeds niet weerlegd.

Maar ik heb het een beetje gehad hier.
Jullie zijn echt meesters van de repeat knop, ikzelf word fysiek onpasselijk bij het herhaaldelijk lezen van dezelfde rokersonzin met steeds dezelfde mensen met steeds dezelfde ontwijkende antwoorden.
pi_65796143
ik wil nog wel wat verboden.

geen alcohol meer want dan worden mensen wel eens agressief en handtastelijk en vernielzuchtig.

homo's verbieden sex te hebben want daar komt relatief het meeste HIV voor en homosexuele huismannen besmetten zo weer hun vrouw, etc

verbied sex voor breezahs en allochtonen omdat die zonder goed na te denken in het rond neuken en zichzelf geslachtsziektes geven en kinderen waardoor er weer een generatie tuig komt..

etc
  vrijdag 6 februari 2009 @ 12:34:34 #56
pi_65796164
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 12:25 schreef Ericjuh het volgende:

[..]

[..]
Omdat de klanten er om vragen. Het eigenlijke probleem is dat de niet-rokers massaal naar rook-horeca gaan. De keuze om naar een niet-rook tent te gaan word eenvoudig niet gemaakt, maar die keuze IS er wel. Dus: Keuzevrijheid is ENG!
quote:
[..]
Alcohol is geen drugs?

Voor zover er problemen zijn om drugs word dat meestal veroorzaakt door het VERBOD op drugs. Drugs legaliseren
quote:
Ik hoef ook niet in elke tent te roken, maar ik vind wel dat ik moet kunnen kiezen voor een rook kroeg.
pi_65796165
gisteren trouwens weer naar een gezellige tent geweest.
goede afzuiging en je mocht er lekker roken

en niemand die klaagde
pi_65796176
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 12:33 schreef Refragmental het volgende:

[..]

De uitbater heeft namelijk niks te kiezen. Voor optimaal financieel gewin MOETEN ze roken toestaan in hun kroeg.

Rook en nietrook kroegen kunnen NIET NOOIT NEVER naast elkaar bestaan. Argumenten heb ik je gegeven, en die zijn nog steeds niet weerlegd.

Maar ik heb het een beetje gehad hier.
Jullie zijn echt meesters van de repeat knop, ikzelf word fysiek onpasselijk bij het herhaaldelijk lezen van dezelfde rokersonzin met steeds dezelfde mensen met steeds dezelfde ontwijkende antwoorden.
Op het moment bestaan er al prima rook en niet-kroegen naast elkaar. En voor rest, wat je zegt ben je zelf. Alsof jij geen dingen herhaalt......
  vrijdag 6 februari 2009 @ 12:35:50 #59
pi_65796206
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 12:33 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Dat is het wel. Als het je niet bevalt dan flikker je lekker op naar Noord-Korea.
pi_65796215
oh ja, ik wil een direct verbod op gsm's en wifi en andere straling in de lucht!

http://www.zibb.nl/102318(...)die-gsm-straling.htm

veeeeeeeeeeeeeeel gevaarlijker dan roken...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')