Je zou es moeten weten hoeveel geld patienten de gezondheidszorg kosten en bekijk dat dan ook eens op een lange termijn.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 19:09 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Waarom wordt de ene industrie nu buitensporig en onevenredig aangepakt als het aankomt op gezondheid in relatie tot de luchtkwaliteit?
Zie ik dezelfde boetes bij schoolgebouwen? Bij overheidsinstellingen? Nee.
Zijn de hoge boetes -om nog maar even niet te spreken over het rookverbod zelf- dan legitiem? Nee.
Hmm, even ervan uitgaande dat een VWA controleur de bevoegdheid heeft om bekeuringen aan burgers uit te delen.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 15:32 schreef Pinball het volgende:
[..]
Oh jee ja, een opstand. Een opstand van een stel kuchende stumpers die geen uur zonder peuk kunnen.
Wat gaan jullie doen, ga je die controleurs de kroeg uit hoesten?
Je kunt nu wel bijdehand gaan doen, maar de niet rokers hebben het toch mooi voor elkaar.quote:
Dat is geen argument in de discussie.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 19:56 schreef Noax het volgende:
[..]
Je kunt nu wel bijdehand gaan doen, maar de niet rokers hebben het toch mooi voor elkaar.
Het merendeel van de horeca is rookvrij!![]()
Dat is mijn probleem/keuze/verantwoordelijkheid, geen argument in deze discussie.quote:
Dan heb ik het niet eens over de lichamelijke klachten waar je later (vanaf je 50e ongeveer) ongetwijfeld mee te maken zult krijgen.
Dat is harstikke mooi, maar geen argument in deze discussie.quote:
Mijn vrouw is longarts en ziet bijna dagelijks de rokerslongetjes, hoofdhalskanker, hart en vaatziekten naar binnen komen.
Die patienten komen met een heel angstige blik haar kamer binnen, en krijgen dan te horen dat ze voor de rest van hun leven met flinke klachten verder moeten leven.
De kans dat ik vanwege roken rond mijn 50ste dood ga aan ege ziektes is vrij klein. Dat jouw vrouw die mensen allemaal ziet is inherent aan haar beroep maar geen goede risicoanalyse.quote:
Even een 'mooie' opsomming:
'Longkanker: benauwd hoesten, gewichtsverlies, geen eetlust, smaakverandering.
Hoofdhalskanker: slikklachten klauwklachten droge mond, geen eetlust.
Hart en vaatziekten: benauwd conditie problemen/vermoeid risico op een hartaanval.
Bij kanker heb je te maken met psychische problemen zoals; overleef je dit.
Bij hart en vaatziekten heb je dit weliswaar niet maar dan heb je een chronische aandoening, niet acuut maar niet ondenkbaar dat je een hartaanval aan overhoudt.'
Tenzij je in de planning hebt om voor je 50e definitief horizontaal te gaan is er voor je niets aan de hand.
Ik maak mij veel meer zorgen over de invloed van fascistische propaganda en de systematische inperking van keuzevrijheid.quote:
Ligt dat niet in de planning, dan zou ik me maar es oprecht zorgen gaan maken, dan in plaats daarvan hier een beetje de wijsneus uit zitten te hangen.
Ik weet uitstekend waar ik over praat. Maar dat kan je pas beoordelen als je de afgelopen 400+ rook-topics hebt doorgespit. Veel leesplezierquote:
Want zoals de meeste rokers hier, weten jullie echt niet waar je over praat.
ja en de horeca kampt ook met problemen, ook deels door de crisis maar toch ws ook doordat mensen minder snel en later de kroeg ingaan. en als ze er eenmaal zijn vaak buiten staan roken en dan minder drinken omdat er geen toog is...quote:Op zaterdag 7 februari 2009 19:56 schreef Noax het volgende:
[..]
Je kunt nu wel bijdehand gaan doen, maar de niet rokers hebben het toch mooi voor elkaar.
Het merendeel van de horeca is rookvrij!![]()
Dan heb ik het niet eens over de lichamelijke klachten waar je later (vanaf je 50e ongeveer) ongetwijfeld mee te maken zult krijgen.
Mijn vrouw is longarts en ziet bijna dagelijks de rokerslongetjes, hoofdhalskanker, hart en vaatziekten naar binnen komen.
Die patienten komen met een heel angstige blik haar kamer binnen, en krijgen dan te horen dat ze voor de rest van hun leven met flinke klachten verder moeten leven.
Even een 'mooie' opsomming:
'Longkanker: benauwd hoesten, gewichtsverlies, geen eetlust, smaakverandering.
Hoofdhalskanker: slikklachten klauwklachten droge mond, geen eetlust.
Hart en vaatziekten: benauwd conditie problemen/vermoeid risico op een hartaanval.
Bij kanker heb je te maken met psychische problemen zoals; overleef je dit.
Bij hart en vaatziekten heb je dit weliswaar niet maar dan heb je een chronische aandoening, niet acuut maar niet ondenkbaar dat je een hartaanval aan overhoudt.'
Tenzij je in de planning hebt om voor je 50e definitief horizontaal te gaan is er voor je niets aan de hand.
Ligt dat niet in de planning, dan zou ik me maar es oprecht zorgen gaan maken, dan in plaats daarvan hier een beetje de wijsneus uit zitten te hangen.
Want zoals de meeste rokers hier, weten jullie echt niet waar je over praat.
Wat lees ik nou Papierversnipperaar? Heb jij lopen verkondigen dat roken onschadelijk is?quote:[b]Op zaterdag 7 februari 2009 20:15
Je weet echt niet waar je over praat.
Blijf lekker je kop in het zand steken, ruimt lekker op enzo.![]()
Nou, dan weet je wat je te doen staat, have fun.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 20:13 schreef thestoryofus2009 het volgende:
[..]
ja en de horeca kampt ook met problemen, ook deels door de crisis maar toch ws ook doordat mensen minder snel en later de kroeg ingaan. en als ze er eenmaal zijn vaak buiten staan roken en dan minder drinken omdat er geen toog is...
bij mijn studie is epidemiologie een belangrijk onderdeel, ik zie als bijna afgestudeerde een extreme toename van overgewicht, DM2, hart-vaatziekten, bewegingsproblemen, etc men doet er anders weinig aan...
en als ze eenmaal diabetes hebben dan is er ook geen weg meer terug. vrije keuze?
of je pakt alle problemen aan of je laat mensen vrij ...
en een roker weet zelf heel goed welke risico's hij loopt...
en daarnaast is het ook vaak zo dat als mensen een ernstige aandoening hebben ze na een jaar opeens veel meer uit het leven weten te halen dan voorheen
http://www.rivm.nl/vtv/object_document/o1252n18950.htmlquote:Op zaterdag 7 februari 2009 20:15 schreef Noax het volgende:
Sterke dosis-responsrelatie tussen roken en longkanker
* De kans op longkanker neemt toe met het aantal gerookte sigaretten. Rokers van 1-14 sigaretten per dag hebben een vijf maal hoger risico om aan longkanker te overlijden dan niet-rokers. Voor rokers van 20 of meer sigaretten per dag is dit risico 10-25 maal groter.
* Het aantal jaren dat men rookt is van invloed. Matige rokers (10 tot 25 sigaretten per dag) hebben na 40 jaar roken een 2,5 maal hoger risico op longkanker. Bij zware rokers (meer dan 25 sigaretten per dag) is dit na 30 jaar roken het geval (Peto et al., 2000).
* De leeftijd waarop men met roken begint is bepalend voor het risico op longkanker. Rokers die op 15-jarige leeftijd zijn begonnen, hebben na 50 jaar roken een 100 maal verhoogd risico op longkanker ten opzichte van niet-rokers. Voor rokers die op latere leeftijd zijn begonnen is het risico na 50 jaar roken met een factor 10 verhoogd ten opzichte van niet-rokers (Pathak et al., 1986).
Bron
Sinds jouw post over je vroegtijdige zaadlozingsprobleem, dacht ik dat de weg vrij was voor een bescheiden bijdrage van mijn kant.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 20:21 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wat lees ik nou Papierversnipperaar? Heb jij lopen verkondigen dat roken onschadelijk is?
Of is Noax weer een beetje in de war en haalt hij er van alles bij wat niks met de discussie te maken heeft?
ik ben heus niet blij dat ik rook maar het is momenteel ook ideaal tegen de stress en dergelijke.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 20:22 schreef Noax het volgende:
[..]
Nou, dan weet je wat je te doen staat, have fun.
Daar twijfel ik ook niet aan....quote:Op zaterdag 7 februari 2009 20:25 schreef thestoryofus2009 het volgende:
[..]
ik ben heus niet blij dat ik rook maar het is momenteel ook ideaal tegen de stress en dergelijke.
en er zijn ergere dingen dan dood gaan
10 x niks is nog steeds niks, overigens is jouw interpretatie van de cijfers niet helemaal correct. Zware rokers hebben wellicht een 2x zo grote kans op longkanker.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 20:15 schreef Noax het volgende:
Sterke dosis-responsrelatie tussen roken en longkanker
Gezien de historie van de rook-topics en wel zeeeeeeeer bescheiden bijdragequote:Op zaterdag 7 februari 2009 20:24 schreef Noax het volgende:
[..]
Sinds jouw post over je vroegtijdige zaadlozingsprobleem, dacht ik dat de weg vrij was voor een bescheiden bijdrage van mijn kant.
Voor de duidelijkheid, dat stukje kwam van het rivm, dat bedenk ik niet.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 20:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
10 x niks is nog steeds niks, overigens is jouw interpretatie van de cijfers niet helemaal correct. Zware rokers hebben wellicht een 2x zo grote kans op longkanker.
Mijn cijfers kwamen van een anti-roker en kwamen uit een serieus onderzoek. Iets waar het meestal aan ontbreekt in deze topics. Meestal komt men niet verder dan het spammen van wat propaganda.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 20:38 schreef Noax het volgende:
[..]
Voor de duidelijkheid, dat stukje kwam van het rivm, dat bedenk ik niet.
Dat is een leuke discussie techniek niet? De anti-rokers roepen dat je van je eerste sigaret onmiddellijk dood neervalt.quote:Maar ach, ik weet zeker dat de meeste van jullie nog bijna in staat zijn om te verkondigen dat roken net zo gezond is als het eten van een paar stuks fruit.
Dat komt helemaal goed.quote:Wens je een fijn rookweekend toe!
Als je blijft prediken als een 19e eeuwse dominee zul je mij wel vaker op je pad treffen. Op zich geen punt, het punt is dat je eerst niet oplet en nu hopeloos off topic gaat.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 20:24 schreef Noax het volgende:
Sinds jouw post over je vroegtijdige zaadlozingsprobleem, dacht ik dat de weg vrij was voor een bescheiden bijdrage van mijn kant.
Ik zal me altijd blijven uiten zoals je dat van mij gewend bent, mooi he?!quote:Op zaterdag 7 februari 2009 20:58 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als je blijft prediken als een 19e eeuwse dominee zul je mij wel vaker op je pad treffen. Op zich geen punt, het punt is dat je eerst niet oplet en nu hopeloos off topic gaat.
Indien je meent mensen te moeten overtuigen van de schadelijkheid van roken en de noodzaak om te stoppen, dan moet je daar een topic over openen. Ik denk dat de meeste mensen dat al weten, maar goed, dit topic gaat over het feit dat mensen die toch willen roken en kroegeigenaren die dat willen toestaan en mensen die daar graag bij willen zijn dat niet meer mogen omdat een minister meent dat hij weet wat goed voor ons is.
Er is helemaal geen uitspraak. Dat duurt nog een week of watquote:Op zaterdag 7 februari 2009 21:30 schreef Noax het volgende:
In eerste instantie uitte ik mijn vreugde na de eerste uitspraak afgelopen vrijdag, d
No shit, Sherlock...quote:Op zaterdag 7 februari 2009 21:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er is helemaal geen uitspraak. Dat duurt nog een week of wat
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |