En daar hebben ze voor één evenement ¤ 550.000 voor nodig? Ik zou wel eens een financieel overzicht willen zien hoe die kosten dan precies tot stand komen, wedden dat dat effectiever kan?quote:Op vrijdag 6 februari 2009 22:31 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Het is een beetje raar om van een bedrijf te zeggen dat ze niet weten wat hun product betekend.
[..]
Lijkt me wel degelijk een noodzakelijke service.
Dan zet ik ter compensatie jouw tent wel op.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 22:42 schreef RedGuy het volgende:
Wanneer Daft Punk komt, zet ik iedereens tent hier op.
Ik heb geen idee hoeveel er precies nodig is. Maar 3 dagen (niet bepaald 1 evenement) 55.0000 man beveiligen en zorgen dat het allemaal netjes verloopt is niet gratis.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 22:45 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
En daar hebben ze voor één evenement ¤ 550.000 voor nodig? Ik zou wel eens een financieel overzicht willen zien hoe die kosten dan precies tot stand komen, wedden dat dat effectiever kan?
Ik ben het met je eens dat die servicekosten redelijk prijzig zijn en dat niet duidelijk is wat je daar voor krijgt. Maar na zoveel jaar ineens gaan klagen dat het zoveel is, is wel een beetje apart.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 22:41 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik beweer dat hun 'service' een zeer ongunstige prijs/prestatie verhouding heeft voor hun klanten. Dat wekt irritatie op bij mensen. Je mag veel betalen en krijgt er weinig voor terug, dat noem ik slechte service![]()
[..]
Dat er kosten gemaakt worden snap ik, maar de kosten die zij hiervoor in rekening brengen zijn buiten proportioneel. Dit alles omdat ze een monopoly hebben voor dit evenement. Het is doodzonde dat de NMA geen verder onderzoek doet naar deze gang van zaken. Ik denk dat ik het eens onder hun aandacht ga brengen. Als meer mensen dit zouden doen, zou dat mogelijk voldoende momentum kunnen geven.
de service kosten zijn voor de kosten die gemaakt worden voor de kaartverkoop. De kosten van het kaartje zijn om de kosten van het evenement te dekken.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 22:48 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ik heb geen idee hoeveel er precies nodig is. Maar 3 dagen (niet bepaald 1 evenement) 55.0000 man beveiligen en zorgen dat het allemaal netjes verloopt is niet gratis.
voor de kaartverkoop en toegangscontrole.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 22:54 schreef rubbereend het volgende:
[..]
de service kosten zijn voor de kosten die gemaakt worden voor de kaartverkoop. De kosten van het kaartje zijn om de kosten van het evenement te dekken.
De ticketverkoper rekend de servicekosten, de 'beveiliging' van het evenement is op conto van de organisator van het evenement. Die huurt een particulier beveiligingsbedrijf in om toe te zien op de naleving van de huisregels. De wetshandhaving is op conto van de politie. De gemaakte kosten hiervoor dienen dus in de ticketprijs verwerkt te zitten. Mijn vermoeden is dat Mojo een lekker slaatje probeert te slaan uit de hoge servicekosten, nu ze de verkoop onder eigen beheer doen kunnen ze helemaal de hoofdprijs vragen.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 22:48 schreef snowgoon het volgende:
Ik heb geen idee hoeveel er precies nodig is. Maar 3 dagen (niet bepaald 1 evenement) 55.0000 man beveiligen en zorgen dat het allemaal netjes verloopt is niet gratis.
Ach.... er word inderdaad al jaren over geklaagd, maar ik vind de prijsstijging dit jaar wel helemaal absurd. Zoals ik al reeds aangaf, vorig jaar betaalde ik nog ¤4,50 op het postkantoor. Vond ik al vrij fors, maar nu 10 eurie, dat is buitengewoon absurd.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 22:51 schreef snowgoon het volgende:
Ik ben het met je eens dat die servicekosten redelijk prijzig zijn en dat niet duidelijk is wat je daar voor krijgt. Maar na zoveel jaar ineens gaan klagen dat het zoveel is, is wel een beetje apart.
De afgelopen jaren was het ook al veel wat je moest betalen.
De situatie nu is niet anders dan de jaren hiervoor.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 23:00 schreef xenobinol het volgende:
[..]
De ticketverkoper rekend de servicekosten, de 'beveiliging' van het evenement is op conto van de organisator van het evenement. Die huurt een particulier beveiligingsbedrijf in om toe te zien op de naleving van de huisregels. De wetshandhaving is op conto van de politie. De gemaakte kosten hiervoor dienen dus in de ticketprijs verwerkt te zitten. Mijn vermoeden is dat Mojo een lekker slaatje probeert te slaan uit de hoge servicekosten, nu ze de verkoop onder eigen beheer doen kunnen ze helemaal de hoofdprijs vragen.
Het gaat mij niet om de hoogte van ticketprijs, het gaat mij om het principe wat niet deugd.
Ik betwijfel of het vorig jaar maar 4,50 was. Volgens de Lowlands organisatie was het vorig jaar bijna 9 euro en andere mensen hier zeggen ook dat het meer dan 4,50 was.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 23:04 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ach.... er word inderdaad al jaren over geklaagd, maar ik vind de prijsstijging dit jaar wel helemaal absurd. Zoals ik al reeds aangaf, vorig jaar betaalde ik nog ¤4,50 op het postkantoor. Vond ik al vrij fors, maar nu 10 eurie, dat is buitengewoon absurd.
Overigens ben ik zo'n penny pincher die iedere jaar wel even de vroege vogel korting meepik, is toch mooi meegenomen
Op camping 2 of 3 graagquote:Op vrijdag 6 februari 2009 22:42 schreef RedGuy het volgende:
Wanneer Daft Punk komt, zet ik iedereens tent hier op.
Vorig jaar was het ¤ 4,15. Ik heb het net nagekeken op m'n kaartje van 2008. Een stijging van 141% dus, "iets" meer dan de inflatie, de laatste tijd gemiddeld zo'n 1,5%.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 23:06 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ik betwijfel of het vorig jaar maar 4,50 was. Volgens de Lowlands organisatie was het vorig jaar bijna 9 euro en andere mensen hier zeggen ook dat het meer dan 4,50 was.
Hmmm.. Vreemd. Hoe komen ze dan aan die 8.90 op de Lowlands site.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 23:17 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Vorig jaar was het ¤ 4,15. Ik heb het net nagekeken op m'n kaartje van 2008. Een stijging van 141% dus, "iets" meer dan de inflatie, de laatste tijd gemiddeld zo'n 1,5%.
Een vroege vogelkaartje is dit jaar ¤ 140, vorig jaar ¤ 126,65. Een stijging van 10,5%
Ik zat zelfs te hoog met mijn 4,50, het zijn echt bloedzuigers daar bij Livenation/Eventimquote:Op vrijdag 6 februari 2009 23:06 schreef snowgoon het volgende:
Ik betwijfel of het vorig jaar maar 4,50 was. Volgens de Lowlands organisatie was het vorig jaar bijna 9 euro en andere mensen hier zeggen ook dat het meer dan 4,50 was.
Simpel, ze liegen je gewoon maar wat voor, Mojo stylequote:Op vrijdag 6 februari 2009 23:21 schreef snowgoon het volgende:
Hmmm.. Vreemd. Hoe komen ze dan aan die 8.90 op de Lowlands site.
Check, die zocht ik dus alquote:Op vrijdag 6 februari 2009 23:26 schreef snowgoon het volgende:
Dan maar massaal contact opnemen met Eventim en om uitleg vragen zou ik zeggen!
http://www.eventim.nl/cgi-bin/tservice.dll?fun=tdoc&doc=../forall/kontakt/kontakt&id=ENL_NO_SESSION&plattform=
quote:Op vrijdag 6 februari 2009 22:59 schreef snowgoon het volgende:
[..]
voor de kaartverkoop en toegangscontrole.
Tenminste, volgens het antwoord dat ik van Eventim heb gekregen toen ik vroeg wat de servicekosten inhield.
In het rekenvoorbeeld op de Lowlands site hebben ze het over het geval dat je je ticket online koopt (2008). Jij hebt je tickets niet online gekocht, maar bij postkantoor /GWK; daar zit het verschil in servicekosten in... Bij een online transactie bedroegen de servicekosten in 2008 idd e8,90.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 23:22 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik zat zelfs te hoog met mijn 4,50, het zijn echt bloedzuigers daar bij Livenation/Eventim
Ik heb nog kaartjes vanaf 2004, en het staat er op.
Servicekosten LL tickets via ticketservice:
- 2004 ¤4,00
- 2005 ¤4,05
- 2006 ¤4,05
- 2007 ¤4,15
- 2008 ¤4,15
[ afbeelding ]
En die staan daar voor nop?quote:Op vrijdag 6 februari 2009 23:55 schreef rubbereend het volgende:
[..]daar staan altijd mensen van de Lowlandsbeveiliging en van die mensen in zo'n Lowlands service shirt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |