En daar hebben ze voor één evenement ¤ 550.000 voor nodig? Ik zou wel eens een financieel overzicht willen zien hoe die kosten dan precies tot stand komen, wedden dat dat effectiever kan?quote:Op vrijdag 6 februari 2009 22:31 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Het is een beetje raar om van een bedrijf te zeggen dat ze niet weten wat hun product betekend.
[..]
Lijkt me wel degelijk een noodzakelijke service.
Dan zet ik ter compensatie jouw tent wel op.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 22:42 schreef RedGuy het volgende:
Wanneer Daft Punk komt, zet ik iedereens tent hier op.
Ik heb geen idee hoeveel er precies nodig is. Maar 3 dagen (niet bepaald 1 evenement) 55.0000 man beveiligen en zorgen dat het allemaal netjes verloopt is niet gratis.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 22:45 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
En daar hebben ze voor één evenement ¤ 550.000 voor nodig? Ik zou wel eens een financieel overzicht willen zien hoe die kosten dan precies tot stand komen, wedden dat dat effectiever kan?
Ik ben het met je eens dat die servicekosten redelijk prijzig zijn en dat niet duidelijk is wat je daar voor krijgt. Maar na zoveel jaar ineens gaan klagen dat het zoveel is, is wel een beetje apart.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 22:41 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik beweer dat hun 'service' een zeer ongunstige prijs/prestatie verhouding heeft voor hun klanten. Dat wekt irritatie op bij mensen. Je mag veel betalen en krijgt er weinig voor terug, dat noem ik slechte service![]()
[..]
Dat er kosten gemaakt worden snap ik, maar de kosten die zij hiervoor in rekening brengen zijn buiten proportioneel. Dit alles omdat ze een monopoly hebben voor dit evenement. Het is doodzonde dat de NMA geen verder onderzoek doet naar deze gang van zaken. Ik denk dat ik het eens onder hun aandacht ga brengen. Als meer mensen dit zouden doen, zou dat mogelijk voldoende momentum kunnen geven.
de service kosten zijn voor de kosten die gemaakt worden voor de kaartverkoop. De kosten van het kaartje zijn om de kosten van het evenement te dekken.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 22:48 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ik heb geen idee hoeveel er precies nodig is. Maar 3 dagen (niet bepaald 1 evenement) 55.0000 man beveiligen en zorgen dat het allemaal netjes verloopt is niet gratis.
voor de kaartverkoop en toegangscontrole.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 22:54 schreef rubbereend het volgende:
[..]
de service kosten zijn voor de kosten die gemaakt worden voor de kaartverkoop. De kosten van het kaartje zijn om de kosten van het evenement te dekken.
De ticketverkoper rekend de servicekosten, de 'beveiliging' van het evenement is op conto van de organisator van het evenement. Die huurt een particulier beveiligingsbedrijf in om toe te zien op de naleving van de huisregels. De wetshandhaving is op conto van de politie. De gemaakte kosten hiervoor dienen dus in de ticketprijs verwerkt te zitten. Mijn vermoeden is dat Mojo een lekker slaatje probeert te slaan uit de hoge servicekosten, nu ze de verkoop onder eigen beheer doen kunnen ze helemaal de hoofdprijs vragen.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 22:48 schreef snowgoon het volgende:
Ik heb geen idee hoeveel er precies nodig is. Maar 3 dagen (niet bepaald 1 evenement) 55.0000 man beveiligen en zorgen dat het allemaal netjes verloopt is niet gratis.
Ach.... er word inderdaad al jaren over geklaagd, maar ik vind de prijsstijging dit jaar wel helemaal absurd. Zoals ik al reeds aangaf, vorig jaar betaalde ik nog ¤4,50 op het postkantoor. Vond ik al vrij fors, maar nu 10 eurie, dat is buitengewoon absurd.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 22:51 schreef snowgoon het volgende:
Ik ben het met je eens dat die servicekosten redelijk prijzig zijn en dat niet duidelijk is wat je daar voor krijgt. Maar na zoveel jaar ineens gaan klagen dat het zoveel is, is wel een beetje apart.
De afgelopen jaren was het ook al veel wat je moest betalen.
De situatie nu is niet anders dan de jaren hiervoor.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 23:00 schreef xenobinol het volgende:
[..]
De ticketverkoper rekend de servicekosten, de 'beveiliging' van het evenement is op conto van de organisator van het evenement. Die huurt een particulier beveiligingsbedrijf in om toe te zien op de naleving van de huisregels. De wetshandhaving is op conto van de politie. De gemaakte kosten hiervoor dienen dus in de ticketprijs verwerkt te zitten. Mijn vermoeden is dat Mojo een lekker slaatje probeert te slaan uit de hoge servicekosten, nu ze de verkoop onder eigen beheer doen kunnen ze helemaal de hoofdprijs vragen.
Het gaat mij niet om de hoogte van ticketprijs, het gaat mij om het principe wat niet deugd.
Ik betwijfel of het vorig jaar maar 4,50 was. Volgens de Lowlands organisatie was het vorig jaar bijna 9 euro en andere mensen hier zeggen ook dat het meer dan 4,50 was.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 23:04 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ach.... er word inderdaad al jaren over geklaagd, maar ik vind de prijsstijging dit jaar wel helemaal absurd. Zoals ik al reeds aangaf, vorig jaar betaalde ik nog ¤4,50 op het postkantoor. Vond ik al vrij fors, maar nu 10 eurie, dat is buitengewoon absurd.
Overigens ben ik zo'n penny pincher die iedere jaar wel even de vroege vogel korting meepik, is toch mooi meegenomen
Op camping 2 of 3 graagquote:Op vrijdag 6 februari 2009 22:42 schreef RedGuy het volgende:
Wanneer Daft Punk komt, zet ik iedereens tent hier op.
Vorig jaar was het ¤ 4,15. Ik heb het net nagekeken op m'n kaartje van 2008. Een stijging van 141% dus, "iets" meer dan de inflatie, de laatste tijd gemiddeld zo'n 1,5%.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 23:06 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ik betwijfel of het vorig jaar maar 4,50 was. Volgens de Lowlands organisatie was het vorig jaar bijna 9 euro en andere mensen hier zeggen ook dat het meer dan 4,50 was.
Hmmm.. Vreemd. Hoe komen ze dan aan die 8.90 op de Lowlands site.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 23:17 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Vorig jaar was het ¤ 4,15. Ik heb het net nagekeken op m'n kaartje van 2008. Een stijging van 141% dus, "iets" meer dan de inflatie, de laatste tijd gemiddeld zo'n 1,5%.
Een vroege vogelkaartje is dit jaar ¤ 140, vorig jaar ¤ 126,65. Een stijging van 10,5%
Ik zat zelfs te hoog met mijn 4,50, het zijn echt bloedzuigers daar bij Livenation/Eventimquote:Op vrijdag 6 februari 2009 23:06 schreef snowgoon het volgende:
Ik betwijfel of het vorig jaar maar 4,50 was. Volgens de Lowlands organisatie was het vorig jaar bijna 9 euro en andere mensen hier zeggen ook dat het meer dan 4,50 was.
Simpel, ze liegen je gewoon maar wat voor, Mojo stylequote:Op vrijdag 6 februari 2009 23:21 schreef snowgoon het volgende:
Hmmm.. Vreemd. Hoe komen ze dan aan die 8.90 op de Lowlands site.
Check, die zocht ik dus alquote:Op vrijdag 6 februari 2009 23:26 schreef snowgoon het volgende:
Dan maar massaal contact opnemen met Eventim en om uitleg vragen zou ik zeggen!
http://www.eventim.nl/cgi-bin/tservice.dll?fun=tdoc&doc=../forall/kontakt/kontakt&id=ENL_NO_SESSION&plattform=
quote:Op vrijdag 6 februari 2009 22:59 schreef snowgoon het volgende:
[..]
voor de kaartverkoop en toegangscontrole.
Tenminste, volgens het antwoord dat ik van Eventim heb gekregen toen ik vroeg wat de servicekosten inhield.
In het rekenvoorbeeld op de Lowlands site hebben ze het over het geval dat je je ticket online koopt (2008). Jij hebt je tickets niet online gekocht, maar bij postkantoor /GWK; daar zit het verschil in servicekosten in... Bij een online transactie bedroegen de servicekosten in 2008 idd e8,90.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 23:22 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik zat zelfs te hoog met mijn 4,50, het zijn echt bloedzuigers daar bij Livenation/Eventim
Ik heb nog kaartjes vanaf 2004, en het staat er op.
Servicekosten LL tickets via ticketservice:
- 2004 ¤4,00
- 2005 ¤4,05
- 2006 ¤4,05
- 2007 ¤4,15
- 2008 ¤4,15
[ afbeelding ]
En die staan daar voor nop?quote:Op vrijdag 6 februari 2009 23:55 schreef rubbereend het volgende:
[..]daar staan altijd mensen van de Lowlandsbeveiliging en van die mensen in zo'n Lowlands service shirt
Maar niet betaald van de servicekosten. Die worden betaald van de rest van de 130 euro. Die 10 euro zijn exclusief voor het systeem(website) en het printen van je kaartje en dergelijke. Beveiliging betaalt Lowlands uit een andere pot.quote:
Tja, mij hebben ze verteld dat toegangs controle ook onder de servicekosten valt.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 09:59 schreef chansadres het volgende:
[..]
Maar niet betaald van de servicekosten. Die worden betaald van de rest van de 130 euro. Die 10 euro zijn exclusief voor het systeem(website) en het printen van je kaartje en dergelijke. Beveiliging betaalt Lowlands uit een andere pot.
Fuck yeahquote:Bevestiging
Hartelijk dank voor uw aankoop. Wij hebben uw order met ordernummer xxxxxxx(7-2-09 10:01) als volgt ontvangen en zullen uw order zo snel mogelijk verwerken. U ontvangt van onze ticketingpartner Eventim een overzicht van uw boeking per e-mail. Bovendien kunt u uw order bekijken in mijn eventim
Ik ken de mensen persoonlijk die werken bij de toegangscontrole. En ik weet 100% zeker dat ze niet zijn ingehuurd door Eventim. Ze worden van dezelfde hoop gehaald als bijvoorbeeld de mensen bij de podiums. Ze proberen je een oor aan te naaien om de hoge kosten te verklaren. Logisch.10 euro is veel maar wat ik heb gehoord van LiveNation is dat de kosten zo hoog omdat er een nieuw systeem moest worden aangelegd om dit te verwerkstelligen. Al heb ik van mensen gehoord dat ze gewoon de kosten wilden verhogen maar een reden nodig hadden. En nu dat de servicekosten dadelijk niet meer genoemd worden (er komt 1 prijs met alles er op en er aan), staan ze nog sterker omdat dan niet is na te gaan hoeveel we ervoor betalen.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 10:01 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Tja, mij hebben ze verteld dat toegangs controle ook onder de servicekosten valt.
En ik kan nergens anders vinden wat er precies van wordt betaald. Het blijft gokken.
quote:Bevestiging
Hartelijk dank voor uw aankoop. Wij hebben uw order met ordernummer ******** (7-2-09 10:04) als volgt ontvangen en zullen uw order zo snel mogelijk verwerken.
Tja, nu is het ook niet na te gaan hoeveel je voor het podium betaald, de beveiliging, de artiesten etc.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 10:10 schreef chansadres het volgende:
[..]
Ik ken de mensen persoonlijk die werken bij de toegangscontrole. En ik weet 100% zeker dat ze niet zijn ingehuurd door Eventim. Ze worden van dezelfde hoop gehaald als bijvoorbeeld de mensen bij de podiums. Ze proberen je een oor aan te naaien om de hoge kosten te verklaren. Logisch.10 euro is veel maar wat ik heb gehoord van LiveNation is dat de kosten zo hoog omdat er een nieuw systeem moest worden aangelegd om dit te verwerkstelligen. Al heb ik van mensen gehoord dat ze gewoon de kosten wilden verhogen maar een reden nodig hadden. En nu dat de servicekosten dadelijk niet meer genoemd worden (er komt 1 prijs met alles er op en er aan), staan ze nog sterker omdat dan niet is na te gaan hoeveel we ervoor betalen.
Werk jij toevallig voor Eventim?quote:Op zaterdag 7 februari 2009 10:15 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Tja, nu is het ook niet na te gaan hoeveel je voor het podium betaald, de beveiliging, de artiesten etc.
Wat dat betreft is het alleen maar overzichtelijker als er straks maar 1 prijs en je alleen maar extra hoeft te betalen voor verzending.
Ik ben er weer bij!quote:Hartelijk dank voor uw aankoop. Wij hebben uw order met ordernummer*piep* (7-2-09 10:11) als volgt ontvangen en zullen uw order zo snel mogelijk verwerken. U ontvangt van onze ticketingpartner Eventim een overzicht van uw boeking per e-mail. Bovendien kunt u uw order bekijken in mijn eventim.
Ik dit geval is het inderdaad duurder geworden, maar bij andere concerten niet. Daar zijn de servicekosten juist goedkoper geworden.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 10:19 schreef chansadres het volgende:
[..]
Werk jij toevallig voor Eventim?
Het is juist NIET overzichtelijker. Natuurlijk 1 prijs is makkelijk maar ik wil zelf graag weten voor hoeveel die mensen van Eventim me oplichten. Je kunt me niet wijs maken dat ze niet voor 5 euro precies hetzelfde kunnen doen. Ik hoorde wel een gerucht dat Ticketservice gaat fuseren met dit bedrijf. Laat dan aub de FRS en postkantoor verkooppunten terug komen. Ze maken het zichzelf steeds goedkoper (ik weet hoe die systemen werken en hoeveel de kosten zijn) maar de prijs word steeds duurder. En het mooiste is nog wel, wij blijven betalen. Dat is echt iets Nederlands. Klagen klagen klagen. Maar actie ondernemen doen we niet. En ik moet eerlijkerheids zelve ook bekennen. Ik betaal gewoon en ga verder met mijn leven...
Omdat ze met dezelfde moeite hem in de prullenbak verwijzen.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 10:24 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Waarom stuur je niet een mail naar Eventim? Zoveel moeite kost dat niet!
iDeal.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 10:39 schreef WeezerButler het volgende:
Telefonisch besteld bij Eventim. 2 kaartjes totaal 298 euro. Bovenop de 280 kwam nog creditcardtransactiekosten en verzendkosten. Fuckerssssssssssss !!!
Maar ben r weer bij !!!
Dat idee kreeg ik ookquote:
Schakel de NMA dan in of de consumenten autoriteit.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 11:26 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dat idee kreeg ik ook![]()
Eventim is samen met MOJO gewoon zijn klanten aan het naaien, principieel deugd dit namelijk niet. Het idee achter de online verkoop is namelijk dat de kosten lager zijn dan bij verkoop via een lokaal filiaal. Als gevolg van een gecentraliseerde locatie, en minder personele kosten als gevolg van proces optimalisatie. Er zijn vermoedens dat MOJO een "kickback fee" krijgt van Eventim in ruil voor de exclusieve verkoop van concert tickets (=monopoly dus voer voor de NMA). Het bedrijf is al eens geconfronteerd met deze beschuldiging maar wou geen commentaar hierover doen. Het is dus zeer waarschijnlijk dat dit op waarheid berust.
Het gegeven dat ze op de lowlands site de hoge service kosten proberen te verdedigen geeft al aan dat ze weten dat het niet deugd
gisteren al gemaildquote:Op zaterdag 7 februari 2009 11:32 schreef snowgoon het volgende:
Schakel de NMA dan in of de consumenten autoriteit.
http://www.consumentenautoriteit.nl/
Het idee achter de online verkoop is winstmaximalisatie, Mojo kan wel roepen dat het is om de zwarthandel tegen te gaan maar dat is gewoon een PR argument. zwarthandelaren zijn inventieve mensen die mogelijkheden zat vinden om toch veel kaartjes te bemachtigen. Een kaartjesverkoop systeem is namelijk niet zo te maken dat mensen geen grote hoeveelheid kaarten kunnen kopen, Het is een doodeenvoudig om meerdere kaarten over meerdere adressen te bestellen. Een beetje programmeur kan het zelfs automatiserenquote:Zal mij echt een worst wezen of Eventim wordt aangepakt. Graag zelfs als dat lagere servicekosten betekend.
Het idee achter de online verkoop is toch vooral zwarthandel aan kunnen pakken door bestellingen op hetzelfde adres te kunnen blokkeren als er vermoeden is van zwarthandel. Mojo doet al heel lang veel moeite om zwarthandel tegen te gaan. Ze plaatsen zelfs speciale advertenties om mensen naar de officiele verkoop site lokken.
Als het Mojo en Eventim alleen maar om het geld te doen is, waarom gaan ze dan zoveel geld besteden om zwarthandel aan te pakken?
Overigens, Nederland is nog steeds 1 van de goedkoopste landen wat betreft ticketprijzen én servicekosten. Ga maar eens een kaartje halen in Engeland of Duitsland. Dan ben je over het algemeen veel meer kwijt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |