abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 februari 2009 @ 22:42:17 #101
9689 RedGuy
I'll Smash Glasses
pi_65817200
Wanneer Daft Punk komt, zet ik iedereens tent hier op.
The Most Incredible, Baby
pi_65817327
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 22:31 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Het is een beetje raar om van een bedrijf te zeggen dat ze niet weten wat hun product betekend.
[..]

Lijkt me wel degelijk een noodzakelijke service.
En daar hebben ze voor één evenement ¤ 550.000 voor nodig? Ik zou wel eens een financieel overzicht willen zien hoe die kosten dan precies tot stand komen, wedden dat dat effectiever kan?
  vrijdag 6 februari 2009 @ 22:45:40 #103
12871 Myster_E
Ne t'en fais pas,
pi_65817330
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 22:42 schreef RedGuy het volgende:
Wanneer Daft Punk komt, zet ik iedereens tent hier op.
Dan zet ik ter compensatie jouw tent wel op.
pi_65817468
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 22:45 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

En daar hebben ze voor één evenement ¤ 550.000 voor nodig? Ik zou wel eens een financieel overzicht willen zien hoe die kosten dan precies tot stand komen, wedden dat dat effectiever kan?
Ik heb geen idee hoeveel er precies nodig is. Maar 3 dagen (niet bepaald 1 evenement) 55.0000 man beveiligen en zorgen dat het allemaal netjes verloopt is niet gratis.
  vrijdag 6 februari 2009 @ 22:50:50 #105
9689 RedGuy
I'll Smash Glasses
pi_65817538
Jezus gristus, wat is verdomme één keer 150 euro voor de 4 mooiste dagen van het jaar?
The Most Incredible, Baby
pi_65817566
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 22:41 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik beweer dat hun 'service' een zeer ongunstige prijs/prestatie verhouding heeft voor hun klanten. Dat wekt irritatie op bij mensen. Je mag veel betalen en krijgt er weinig voor terug, dat noem ik slechte service
[..]

Dat er kosten gemaakt worden snap ik, maar de kosten die zij hiervoor in rekening brengen zijn buiten proportioneel. Dit alles omdat ze een monopoly hebben voor dit evenement. Het is doodzonde dat de NMA geen verder onderzoek doet naar deze gang van zaken. Ik denk dat ik het eens onder hun aandacht ga brengen. Als meer mensen dit zouden doen, zou dat mogelijk voldoende momentum kunnen geven.
Ik ben het met je eens dat die servicekosten redelijk prijzig zijn en dat niet duidelijk is wat je daar voor krijgt. Maar na zoveel jaar ineens gaan klagen dat het zoveel is, is wel een beetje apart.
De afgelopen jaren was het ook al veel wat je moest betalen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 6 februari 2009 @ 22:54:15 #107
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_65817662
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 22:48 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Ik heb geen idee hoeveel er precies nodig is. Maar 3 dagen (niet bepaald 1 evenement) 55.0000 man beveiligen en zorgen dat het allemaal netjes verloopt is niet gratis.
de service kosten zijn voor de kosten die gemaakt worden voor de kaartverkoop. De kosten van het kaartje zijn om de kosten van het evenement te dekken.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_65817872
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 22:54 schreef rubbereend het volgende:

[..]

de service kosten zijn voor de kosten die gemaakt worden voor de kaartverkoop. De kosten van het kaartje zijn om de kosten van het evenement te dekken.
voor de kaartverkoop en toegangscontrole.

Tenminste, volgens het antwoord dat ik van Eventim heb gekregen toen ik vroeg wat de servicekosten inhield.
pi_65817888
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 22:48 schreef snowgoon het volgende:

Ik heb geen idee hoeveel er precies nodig is. Maar 3 dagen (niet bepaald 1 evenement) 55.0000 man beveiligen en zorgen dat het allemaal netjes verloopt is niet gratis.
De ticketverkoper rekend de servicekosten, de 'beveiliging' van het evenement is op conto van de organisator van het evenement. Die huurt een particulier beveiligingsbedrijf in om toe te zien op de naleving van de huisregels. De wetshandhaving is op conto van de politie. De gemaakte kosten hiervoor dienen dus in de ticketprijs verwerkt te zitten. Mijn vermoeden is dat Mojo een lekker slaatje probeert te slaan uit de hoge servicekosten, nu ze de verkoop onder eigen beheer doen kunnen ze helemaal de hoofdprijs vragen.

Het gaat mij niet om de hoogte van ticketprijs, het gaat mij om het principe wat niet deugd.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_65818047
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 22:51 schreef snowgoon het volgende:

Ik ben het met je eens dat die servicekosten redelijk prijzig zijn en dat niet duidelijk is wat je daar voor krijgt. Maar na zoveel jaar ineens gaan klagen dat het zoveel is, is wel een beetje apart.
De afgelopen jaren was het ook al veel wat je moest betalen.
Ach.... er word inderdaad al jaren over geklaagd, maar ik vind de prijsstijging dit jaar wel helemaal absurd. Zoals ik al reeds aangaf, vorig jaar betaalde ik nog ¤4,50 op het postkantoor. Vond ik al vrij fors, maar nu 10 eurie, dat is buitengewoon absurd.
Overigens ben ik zo'n penny pincher die iedere jaar wel even de vroege vogel korting meepik, is toch mooi meegenomen
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_65818094
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 23:00 schreef xenobinol het volgende:

[..]

De ticketverkoper rekend de servicekosten, de 'beveiliging' van het evenement is op conto van de organisator van het evenement. Die huurt een particulier beveiligingsbedrijf in om toe te zien op de naleving van de huisregels. De wetshandhaving is op conto van de politie. De gemaakte kosten hiervoor dienen dus in de ticketprijs verwerkt te zitten. Mijn vermoeden is dat Mojo een lekker slaatje probeert te slaan uit de hoge servicekosten, nu ze de verkoop onder eigen beheer doen kunnen ze helemaal de hoofdprijs vragen.

Het gaat mij niet om de hoogte van ticketprijs, het gaat mij om het principe wat niet deugd.
De situatie nu is niet anders dan de jaren hiervoor.
De verkoop van de kaarten is niet in eigen beheer, dat besteden ze ook uit net zoals ze de beveiliging uitbesteden.
pi_65818130
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 23:04 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ach.... er word inderdaad al jaren over geklaagd, maar ik vind de prijsstijging dit jaar wel helemaal absurd. Zoals ik al reeds aangaf, vorig jaar betaalde ik nog ¤4,50 op het postkantoor. Vond ik al vrij fors, maar nu 10 eurie, dat is buitengewoon absurd.
Overigens ben ik zo'n penny pincher die iedere jaar wel even de vroege vogel korting meepik, is toch mooi meegenomen
Ik betwijfel of het vorig jaar maar 4,50 was. Volgens de Lowlands organisatie was het vorig jaar bijna 9 euro en andere mensen hier zeggen ook dat het meer dan 4,50 was.
pi_65818194
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 22:42 schreef RedGuy het volgende:
Wanneer Daft Punk komt, zet ik iedereens tent hier op.
Op camping 2 of 3 graag
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_65818485
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 23:06 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Ik betwijfel of het vorig jaar maar 4,50 was. Volgens de Lowlands organisatie was het vorig jaar bijna 9 euro en andere mensen hier zeggen ook dat het meer dan 4,50 was.
Vorig jaar was het ¤ 4,15. Ik heb het net nagekeken op m'n kaartje van 2008. Een stijging van 141% dus, "iets" meer dan de inflatie, de laatste tijd gemiddeld zo'n 1,5%.

Een vroege vogelkaartje is dit jaar ¤ 140, vorig jaar ¤ 126,65. Een stijging van 10,5%
pi_65818630
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 23:17 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Vorig jaar was het ¤ 4,15. Ik heb het net nagekeken op m'n kaartje van 2008. Een stijging van 141% dus, "iets" meer dan de inflatie, de laatste tijd gemiddeld zo'n 1,5%.

Een vroege vogelkaartje is dit jaar ¤ 140, vorig jaar ¤ 126,65. Een stijging van 10,5%
Hmmm.. Vreemd. Hoe komen ze dan aan die 8.90 op de Lowlands site.
pi_65818685
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 23:06 schreef snowgoon het volgende:

Ik betwijfel of het vorig jaar maar 4,50 was. Volgens de Lowlands organisatie was het vorig jaar bijna 9 euro en andere mensen hier zeggen ook dat het meer dan 4,50 was.
Ik zat zelfs te hoog met mijn 4,50, het zijn echt bloedzuigers daar bij Livenation/Eventim
Ik heb nog kaartjes vanaf 2004, en het staat er op.

Servicekosten LL tickets via ticketservice:

- 2004 ¤4,00
- 2005 ¤4,05
- 2006 ¤4,05
- 2007 ¤4,15
- 2008 ¤4,15

Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_65818730
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 23:21 schreef snowgoon het volgende:

Hmmm.. Vreemd. Hoe komen ze dan aan die 8.90 op de Lowlands site.
Simpel, ze liegen je gewoon maar wat voor, Mojo style
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_65818797
Dan maar massaal contact opnemen met Eventim en om uitleg vragen zou ik zeggen!

http://www.eventim.nl/cgi-bin/tservice.dll?fun=tdoc&doc=../forall/kontakt/kontakt&id=ENL_NO_SESSION&plattform=
pi_65818870
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 23:26 schreef snowgoon het volgende:
Dan maar massaal contact opnemen met Eventim en om uitleg vragen zou ik zeggen!

http://www.eventim.nl/cgi-bin/tservice.dll?fun=tdoc&doc=../forall/kontakt/kontakt&id=ENL_NO_SESSION&plattform=
Check, die zocht ik dus al

Massaal mailen dus.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 6 februari 2009 @ 23:55:21 #120
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_65819684
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 22:59 schreef snowgoon het volgende:

[..]

voor de kaartverkoop en toegangscontrole.

Tenminste, volgens het antwoord dat ik van Eventim heb gekregen toen ik vroeg wat de servicekosten inhield.
daar staan altijd mensen van de Lowlandsbeveiliging en van die mensen in zo'n Lowlands service shirt
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_65819983
Van de site van Lowlands:

" De Zwarthandel en de kaartzwendel is goed georganiseerd om jou veel geld afhandig te maken. Koop daarom nooit tickets buiten de officiële voorverkoopkanalen om"

Nou.... Mojo is er ook om ons veel geld afhandig te maken
En met voorverkoopkanelen bedoelen ze meerfout alsof je enige keuze hebt

Nee, dit is puur kleuterschool indoctrinatie, please Mojo een beetje meer respect voor je klanten graag
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  zaterdag 7 februari 2009 @ 07:02:48 #122
167697 damienr
festivaldier
pi_65823292
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 23:22 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik zat zelfs te hoog met mijn 4,50, het zijn echt bloedzuigers daar bij Livenation/Eventim
Ik heb nog kaartjes vanaf 2004, en het staat er op.

Servicekosten LL tickets via ticketservice:

- 2004 ¤4,00
- 2005 ¤4,05
- 2006 ¤4,05
- 2007 ¤4,15
- 2008 ¤4,15

[ afbeelding ]
In het rekenvoorbeeld op de Lowlands site hebben ze het over het geval dat je je ticket online koopt (2008). Jij hebt je tickets niet online gekocht, maar bij postkantoor /GWK; daar zit het verschil in servicekosten in... Bij een online transactie bedroegen de servicekosten in 2008 idd e8,90.
  zaterdag 7 februari 2009 @ 07:06:41 #123
111575 lubje25
lubjes' stash do not nick
pi_65823295
je reinste zwendel, ik ga er zo snel mogelijk een kopen. Vorig jaar zo gebaald dat ik er niet bij was.
Donder op man, ik pak gewoon mijn klomp
pi_65823965
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 23:55 schreef rubbereend het volgende:

[..]

daar staan altijd mensen van de Lowlandsbeveiliging en van die mensen in zo'n Lowlands service shirt
En die staan daar voor nop?
pi_65823985
Je kunt nu al kaarten kopen!!!
pi_65823994
Afteltopic
  zaterdag 7 februari 2009 @ 09:59:17 #127
134538 chansadres
Black & White
pi_65824007
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 09:52 schreef snowgoon het volgende:

[..]

En die staan daar voor nop?
Maar niet betaald van de servicekosten. Die worden betaald van de rest van de 130 euro. Die 10 euro zijn exclusief voor het systeem(website) en het printen van je kaartje en dergelijke. Beveiliging betaalt Lowlands uit een andere pot.
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_65824031
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 09:59 schreef chansadres het volgende:

[..]

Maar niet betaald van de servicekosten. Die worden betaald van de rest van de 130 euro. Die 10 euro zijn exclusief voor het systeem(website) en het printen van je kaartje en dergelijke. Beveiliging betaalt Lowlands uit een andere pot.
Tja, mij hebben ze verteld dat toegangs controle ook onder de servicekosten valt.
En ik kan nergens anders vinden wat er precies van wordt betaald. Het blijft gokken.
pi_65824039
# Ticketdirect U print uw tickets zelf. Geen aanvullende verzendkosten.
# Postbezorging Aanvullende bezorgkosten: EUR 2,00 per bestelling. U ontvangt de tickets per post.
# Express
# Eurozone Express Aanvullende kosten EUR 25,00 per bestelling.
# Wereld Postbezorging buiten Europa. Aanvullende kosten zijn per land verschillend.
pi_65824044
quote:
Bevestiging

Hartelijk dank voor uw aankoop. Wij hebben uw order met ordernummer xxxxxxx(7-2-09 10:01) als volgt ontvangen en zullen uw order zo snel mogelijk verwerken. U ontvangt van onze ticketingpartner Eventim een overzicht van uw boeking per e-mail. Bovendien kunt u uw order bekijken in mijn eventim
Fuck yeah
  zaterdag 7 februari 2009 @ 10:03:53 #131
56471 pinquit
oh my lama!
pi_65824055
haha je bent wel érg snel.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_65824063
You bet! En nu ga ik weer in bed liggen. Had geen wekker gezet, maar werd tien voor tien wakker.
  zaterdag 7 februari 2009 @ 10:10:33 #133
134538 chansadres
Black & White
pi_65824114
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 10:01 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Tja, mij hebben ze verteld dat toegangs controle ook onder de servicekosten valt.
En ik kan nergens anders vinden wat er precies van wordt betaald. Het blijft gokken.
Ik ken de mensen persoonlijk die werken bij de toegangscontrole. En ik weet 100% zeker dat ze niet zijn ingehuurd door Eventim. Ze worden van dezelfde hoop gehaald als bijvoorbeeld de mensen bij de podiums. Ze proberen je een oor aan te naaien om de hoge kosten te verklaren. Logisch.10 euro is veel maar wat ik heb gehoord van LiveNation is dat de kosten zo hoog omdat er een nieuw systeem moest worden aangelegd om dit te verwerkstelligen. Al heb ik van mensen gehoord dat ze gewoon de kosten wilden verhogen maar een reden nodig hadden. En nu dat de servicekosten dadelijk niet meer genoemd worden (er komt 1 prijs met alles er op en er aan), staan ze nog sterker omdat dan niet is na te gaan hoeveel we ervoor betalen.
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
  zaterdag 7 februari 2009 @ 10:11:23 #134
134538 chansadres
Black & White
pi_65824121
quote:
Bevestiging
Hartelijk dank voor uw aankoop. Wij hebben uw order met ordernummer ******** (7-2-09 10:04) als volgt ontvangen en zullen uw order zo snel mogelijk verwerken.

En natuurlijk gewoon verzenden via de post. Ben benieuwd hoe het kaartje er uit ziet... Maar 2 euro erboven op verzendkosten...

en een verkeerd knopje ingedrukt...
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_65824162
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 10:10 schreef chansadres het volgende:

[..]

Ik ken de mensen persoonlijk die werken bij de toegangscontrole. En ik weet 100% zeker dat ze niet zijn ingehuurd door Eventim. Ze worden van dezelfde hoop gehaald als bijvoorbeeld de mensen bij de podiums. Ze proberen je een oor aan te naaien om de hoge kosten te verklaren. Logisch.10 euro is veel maar wat ik heb gehoord van LiveNation is dat de kosten zo hoog omdat er een nieuw systeem moest worden aangelegd om dit te verwerkstelligen. Al heb ik van mensen gehoord dat ze gewoon de kosten wilden verhogen maar een reden nodig hadden. En nu dat de servicekosten dadelijk niet meer genoemd worden (er komt 1 prijs met alles er op en er aan), staan ze nog sterker omdat dan niet is na te gaan hoeveel we ervoor betalen.
Tja, nu is het ook niet na te gaan hoeveel je voor het podium betaald, de beveiliging, de artiesten etc.
Wat dat betreft is het alleen maar overzichtelijker als er straks maar 1 prijs en je alleen maar extra hoeft te betalen voor verzending.
  zaterdag 7 februari 2009 @ 10:19:57 #136
134538 chansadres
Black & White
pi_65824205
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 10:15 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Tja, nu is het ook niet na te gaan hoeveel je voor het podium betaald, de beveiliging, de artiesten etc.
Wat dat betreft is het alleen maar overzichtelijker als er straks maar 1 prijs en je alleen maar extra hoeft te betalen voor verzending.
Werk jij toevallig voor Eventim?
Het is juist NIET overzichtelijker. Natuurlijk 1 prijs is makkelijk maar ik wil zelf graag weten voor hoeveel die mensen van Eventim me oplichten. Je kunt me niet wijs maken dat ze niet voor 5 euro precies hetzelfde kunnen doen. Ik hoorde wel een gerucht dat Ticketservice gaat fuseren met dit bedrijf. Laat dan aub de FRS en postkantoor verkooppunten terug komen. Ze maken het zichzelf steeds goedkoper (ik weet hoe die systemen werken en hoeveel de kosten zijn) maar de prijs word steeds duurder. En het mooiste is nog wel, wij blijven betalen. Dat is echt iets Nederlands. Klagen klagen klagen. Maar actie ondernemen doen we niet. En ik moet eerlijkerheids zelve ook bekennen. Ik betaal gewoon en ga verder met mijn leven...
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_65824216
quote:
Hartelijk dank voor uw aankoop. Wij hebben uw order met ordernummer*piep* (7-2-09 10:11) als volgt ontvangen en zullen uw order zo snel mogelijk verwerken. U ontvangt van onze ticketingpartner Eventim een overzicht van uw boeking per e-mail. Bovendien kunt u uw order bekijken in mijn eventim.
Ik ben er weer bij!
pi_65824263
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 10:19 schreef chansadres het volgende:

[..]

Werk jij toevallig voor Eventim?
Het is juist NIET overzichtelijker. Natuurlijk 1 prijs is makkelijk maar ik wil zelf graag weten voor hoeveel die mensen van Eventim me oplichten. Je kunt me niet wijs maken dat ze niet voor 5 euro precies hetzelfde kunnen doen. Ik hoorde wel een gerucht dat Ticketservice gaat fuseren met dit bedrijf. Laat dan aub de FRS en postkantoor verkooppunten terug komen. Ze maken het zichzelf steeds goedkoper (ik weet hoe die systemen werken en hoeveel de kosten zijn) maar de prijs word steeds duurder. En het mooiste is nog wel, wij blijven betalen. Dat is echt iets Nederlands. Klagen klagen klagen. Maar actie ondernemen doen we niet. En ik moet eerlijkerheids zelve ook bekennen. Ik betaal gewoon en ga verder met mijn leven...
Ik dit geval is het inderdaad duurder geworden, maar bij andere concerten niet. Daar zijn de servicekosten juist goedkoper geworden.

Mojo heeft ervoor gekozen om de voorverkoop alleen maar online te gaan doen voortaan. Dus de postkantoren zullen voor dit soort grote concerten voorlopig niet meer terugkomen. Wat dat betreft ben ik ook wel blij met dit systeem, want dat is veel sneller dan dat verdomde Ticketservice waar het online bestellen van kaarten een grote teringzooi was als er een populair concert in de vvk ging.

Waarom stuur je niet een mail naar Eventim? Zoveel moeite kost dat niet!
  zaterdag 7 februari 2009 @ 10:34:02 #139
134538 chansadres
Black & White
pi_65824361
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 10:24 schreef snowgoon het volgende:

[..]
Waarom stuur je niet een mail naar Eventim? Zoveel moeite kost dat niet!
Omdat ze met dezelfde moeite hem in de prullenbak verwijzen.
Als ik iets heb geleerd is wel dat die corupte zooi bedrijven meer naar hun eigen service kijken dan die van hun klanten. Ik ga het niet meer proberen. Het heeft eenmaal geen nut...

Er komt een dag dat alle festivals zelf hun kaarten gaan verkopen. Webshops kosten geen fluit meer. De techniek is er maar eerst moet de gevestigde orde nog wankelen

Zie mij hier de verzuurde concertfan zijn
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_65824441
Telefonisch besteld bij Eventim. 2 kaartjes totaal 298 euro. Bovenop de 280 kwam nog creditcardtransactiekosten en verzendkosten. Fuckerssssssssssss !!!

Maar ben r weer bij !!!
pi_65824447
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 10:39 schreef WeezerButler het volgende:
Telefonisch besteld bij Eventim. 2 kaartjes totaal 298 euro. Bovenop de 280 kwam nog creditcardtransactiekosten en verzendkosten. Fuckerssssssssssss !!!

Maar ben r weer bij !!!
iDeal.
pi_65824476
js ik zat net even te spelen op de site ( heb nu ff geen geld) en zag idd 4.98 CC kosten, ik heb weleens n kaartje met CC besteld maar nog nooit daarvoor hoeven te betalen
pi_65824529
Door de, toch wel, hoge prijzen verwacht iedereen natuurlijk wel een fucking goede line-up. En terecht.
  zaterdag 7 februari 2009 @ 10:48:43 #144
134538 chansadres
Black & White
pi_65824565
Artikel: A CAMPINGFLIGHT TO LOWLANDS PARADISE
Aantal: 2
==================================================

Subtotaal: 280,00 EUR
Servicekosten (Postbezorging): 2,00 EUR
Transactiekosten: 0,00 EUR
Tegoedbon: 0,00 EUR

---------------------------------------------------
Totaal (inclusief BTW): 282,00 EUR

16 euro meer... Pfffff
Lang leve iDeal...
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_65824579
Wow het valt me nog mee dat voor de postbezorging geen 2 euro per kaartje wordt gerekend
pi_65824751
true
pi_65825050
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 10:19 schreef chansadres het volgende:

Werk jij toevallig voor Eventim?
Dat idee kreeg ik ook

Eventim is samen met MOJO gewoon zijn klanten aan het naaien, principieel deugd dit namelijk niet. Het idee achter de online verkoop is namelijk dat de kosten lager zijn dan bij verkoop via een lokaal filiaal. Als gevolg van een gecentraliseerde locatie, en minder personele kosten als gevolg van proces optimalisatie. Er zijn vermoedens dat MOJO een "kickback fee" krijgt van Eventim in ruil voor de exclusieve verkoop van concert tickets (=monopoly dus voer voor de NMA). Het bedrijf is al eens geconfronteerd met deze beschuldiging maar wou geen commentaar hierover doen. Het is dus zeer waarschijnlijk dat dit op waarheid berust.
Het gegeven dat ze op de lowlands site de hoge service kosten proberen te verdedigen geeft al aan dat ze weten dat het niet deugd
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_65825116
Krijg net een "Abwesenheitsnotiz" terug van Eventim, hallo we leven in NL.

Voor die 10 eurie service kosten mag je toch wel verwachten dat ze hun software op orde hebben
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_65825155
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 11:26 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Dat idee kreeg ik ook

Eventim is samen met MOJO gewoon zijn klanten aan het naaien, principieel deugd dit namelijk niet. Het idee achter de online verkoop is namelijk dat de kosten lager zijn dan bij verkoop via een lokaal filiaal. Als gevolg van een gecentraliseerde locatie, en minder personele kosten als gevolg van proces optimalisatie. Er zijn vermoedens dat MOJO een "kickback fee" krijgt van Eventim in ruil voor de exclusieve verkoop van concert tickets (=monopoly dus voer voor de NMA). Het bedrijf is al eens geconfronteerd met deze beschuldiging maar wou geen commentaar hierover doen. Het is dus zeer waarschijnlijk dat dit op waarheid berust.
Het gegeven dat ze op de lowlands site de hoge service kosten proberen te verdedigen geeft al aan dat ze weten dat het niet deugd
Schakel de NMA dan in of de consumenten autoriteit.
http://www.consumentenautoriteit.nl/

Zal mij echt een worst wezen of Eventim wordt aangepakt. Graag zelfs als dat lagere servicekosten betekend.

Het idee achter de online verkoop is toch vooral zwarthandel aan kunnen pakken door bestellingen op hetzelfde adres te kunnen blokkeren als er vermoeden is van zwarthandel. Mojo doet al heel lang veel moeite om zwarthandel tegen te gaan. Ze plaatsen zelfs speciale advertenties om mensen naar de officiele verkoop site lokken.
Als het Mojo en Eventim alleen maar om het geld te doen is, waarom gaan ze dan zoveel geld besteden om zwarthandel aan te pakken?

Overigens, Nederland is nog steeds 1 van de goedkoopste landen wat betreft ticketprijzen én servicekosten. Ga maar eens een kaartje halen in Engeland of Duitsland. Dan ben je over het algemeen veel meer kwijt.
pi_65825362
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 11:32 schreef snowgoon het volgende:


Schakel de NMA dan in of de consumenten autoriteit.
http://www.consumentenautoriteit.nl/
gisteren al gemaild
quote:
Zal mij echt een worst wezen of Eventim wordt aangepakt. Graag zelfs als dat lagere servicekosten betekend.

Het idee achter de online verkoop is toch vooral zwarthandel aan kunnen pakken door bestellingen op hetzelfde adres te kunnen blokkeren als er vermoeden is van zwarthandel. Mojo doet al heel lang veel moeite om zwarthandel tegen te gaan. Ze plaatsen zelfs speciale advertenties om mensen naar de officiele verkoop site lokken.
Als het Mojo en Eventim alleen maar om het geld te doen is, waarom gaan ze dan zoveel geld besteden om zwarthandel aan te pakken?

Overigens, Nederland is nog steeds 1 van de goedkoopste landen wat betreft ticketprijzen én servicekosten. Ga maar eens een kaartje halen in Engeland of Duitsland. Dan ben je over het algemeen veel meer kwijt.
Het idee achter de online verkoop is winstmaximalisatie, Mojo kan wel roepen dat het is om de zwarthandel tegen te gaan maar dat is gewoon een PR argument. zwarthandelaren zijn inventieve mensen die mogelijkheden zat vinden om toch veel kaartjes te bemachtigen. Een kaartjesverkoop systeem is namelijk niet zo te maken dat mensen geen grote hoeveelheid kaarten kunnen kopen, Het is een doodeenvoudig om meerdere kaarten over meerdere adressen te bestellen. Een beetje programmeur kan het zelfs automatiseren Zwarthandelaren kunnen daardoor zelfs in het voordeel zijn bij online verkoop, die hebben meer bronnen tot hun beschikking, daarintegen voordringen in een echte wachtrij resulteert meestal in een blauw oog
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')