er zit wel logica in.quote:Op donderdag 12 februari 2009 20:16 schreef marcel-o het volgende:
een niet-logica die vele malen ¤821 kost![]()
t komt vanzelf weer in hun kistje als het uitgegeven wordt.
thx iig
Als een student 1099 per maand kan ontvangen zullen er vast geen studenten meer in studentenwoningen terecht komen.quote:Op donderdag 12 februari 2009 20:34 schreef Borne het volgende:
Ik zal het dan wel niet goed begrijpen, maar mag ik dat bedrag van 1.099,02 als maandbedrag gebruiken of is dat voor de complete periode van 6 maanden. voor de complete periode zal dit op 183 euro per maand uitkomen, als je een uitwonende beurs ontvangt kom je dus negatief uit ?
Het gaat niet om ontvangen maar gebruiken als aftrekpost, stel dat je 250 euro per maand ontvangt aan stufi en per 6 maand 1099 mag berekenen, kom je op : 401,- negatief.quote:Op donderdag 12 februari 2009 20:48 schreef Nizno het volgende:
[..]
Als een student 1099 per maand kan ontvangen zullen er vast geen studenten meer in studentenwoningen terecht komen.
Je weet dat je toetsingsinkomen voor zorgtoeslag tot iets van 18000 euro geen verschil maakt in het bedrag?quote:Op donderdag 12 februari 2009 21:01 schreef Schenkstroop het volgende:
Nog een laatste keer. Ik snap dat ik een schatting van inkomen over het jaar 2009 moet opgeven aan de belasting, maar het evrandert steeds omdat i niet weet wat in te vullen.. Wat doe ik hier verkeerd. De toetsingsinkomen kan toch niet zo hoog zijn? De verzamelinkomen is gewoon ijn inkomen, ik loop te klooien met die aftrekposten en wet niet wat nou wel of niet moet. Ik heb gebeld met de belastingdienst en een mevrouw zei dat ik de verzamelinkomen in de overzicht moest overnemen en daar de 634, - onder af: persoonsgebonden aftrek bij moest optellen. (kom ik weer op 14324 uit daar niet van). Maar dan moet ik weer 634 opgeven als aftrekpost in de rekenhulp?
En wat moet ik nu invullen bij "ziektekosten/buitengewone uitgaven die ik in 2009 niet meer mag aftrekken" weer 634? Mijn toetsingsinkomen stijgt daardoor met ruim 120,-
http://img61498.pictiger.com/images/17782188/z/
Ok, laatste vraag over dit onderwerp.quote:Op donderdag 12 februari 2009 19:41 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Ja. Eventueel met boete en zeker met rente.
Ik snap niet hoe jij ergens uit de tekst kan opmaken dat je dat bedrag per maand mag gebruiken.quote:Op donderdag 12 februari 2009 20:53 schreef Borne het volgende:
[..]
Het gaat niet om ontvangen maar gebruiken als aftrekpost, stel dat je 250 euro per maand ontvangt aan stufi en per 6 maand 1099 mag berekenen, kom je op : 401,- negatief.
Als je dat basisbedrag van 1099 per maand mag gebruiken kom je op 849 positief als scholingsuitgave.
* ManAtWork leest even mee om te kijken of DJ het wel duidelijk kan maken.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 12:41 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ik snap niet hoe jij ergens uit de tekst kan opmaken dat je dat bedrag per maand mag gebruiken.Snap je het verschil tussen "periode" en "maand" niet?
Daar heb je het voorbehoud al. Met die 'mits' kun je natuurlijk alle kanten op als fiscus.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 12:31 schreef oinkoink12 het volgende:
Ok begrijpelijk, de reclames heb ik idd gemist, maar in de brief staat wel duidelijk, mits je gegevens ongewijzigd zijn.
Tevens ben ik nog wat posten vergeten in te vullen. en misschien kom ik wel weer op t 0punt
toch bedankt voor alle hulp
quote:Op vrijdag 13 februari 2009 12:41 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ik snap niet hoe jij ergens uit de tekst kan opmaken dat je dat bedrag per maand mag gebruiken.Snap je het verschil tussen "periode" en "maand" niet?
* Nizno ook!!quote:Op vrijdag 13 februari 2009 13:16 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
* ManAtWork leest even mee om te kijken of DJ het wel duidelijk kan maken.
Pil: nee. Beugel: ja. Valt onder hulpmiddelen.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 14:25 schreef KeKouKeLe het volgende:
Kan iemand mij duidelijk bieden betreft het volgende: zijn de eigen bijdrage van de pil en voor een beugel aftrekbaar?
waarom is de pil eigenlijk geen hulpmiddel?quote:Op vrijdag 13 februari 2009 15:21 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Pil: nee. Beugel: ja. Valt onder hulpmiddelen.
Omdat het niet helpt om zwanger te worden.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 15:43 schreef Nizno het volgende:
[..]
waarom is de pil eigenlijk geen hulpmiddel?
het helpt tegen ongewenste zwangerschap!quote:Op vrijdag 13 februari 2009 15:58 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Omdat het niet helpt om zwanger te worden.
Nee, want bij ongewenste zwangerschap ben je zwanger en helpt het niet meer. De pil heeft dan helemaal niet geholpen en is dan ook niet te kwalificeren als hulpmiddel.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 16:22 schreef Nizno het volgende:
[..]
het helpt tegen ongewenste zwangerschap!
Geldt het dan ook niet als aftrekpost "ziektekosten; voorgeschreven medicijn"? Sommige pillen hebben als bijwerking dat het naast de werking als anticonceptie, ook helpt tegen acné en puistjes.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 15:58 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Omdat het niet helpt om zwanger te worden.
Als het daarvoor is uitgeschreven waarom zou het dan niet vergoed worden?quote:Op vrijdag 13 februari 2009 16:36 schreef KeKouKeLe het volgende:
[..]
Geldt het dan ook niet als aftrekpost "ziektekosten; voorgeschreven medicijn"? Sommige pillen hebben als bijwerking dat het naast de werking als anticonceptie, ook helpt tegen acné en puistjes.
Dat is dan alleen als het ook om die reden is voorgeschreven, maar de pil als zijnde anticonceptie wordt niet vergoed. (hoewel ik de reden er van onzin vind maar dat terzijde)quote:Op vrijdag 13 februari 2009 16:36 schreef KeKouKeLe het volgende:
[..]
Geldt het dan ook niet als aftrekpost "ziektekosten; voorgeschreven medicijn"? Sommige pillen hebben als bijwerking dat het naast de werking als anticonceptie, ook helpt tegen acné en puistjes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |