abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65876134
quote:
Op maandag 9 februari 2009 11:37 schreef Iblis het volgende:

[..]

De eerste keer dat ik het stukje zag dacht ik ook dat het een parodie was. Het is zo simplistisch, maar dat was het dus niet.
Mooi man, de hele evolutietheorie ontkennen, puur en alleen vanwege een banaan. Als je nou eens echt bij jezelf te rade gaat, dan kun je toch niet anders dan concluderen dat het bestaan van een god vrijwel is uitgesloten
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_65876707
quote:
Op maandag 9 februari 2009 11:46 schreef DennisMoore het volgende:
Kirk Cameron .
"The reason I know so much about this is because I used to be an atheist, so I know how they think!"
There is no love sincerer than the love of food.
pi_65877298
quote:
Op zondag 8 februari 2009 23:59 schreef koningdavid het volgende:
Vandaag in de kerk (christelijk gereformeerd) een preek min of meer over evolutie/schepping. De dominee benadrukte nog eens dat Genesis 1 niet als een historisch-wetenschappelijk werk gelezen dient te worden.
Die had net daarvoor natuurlijk even met God gebeld over hoe het nou precies zit.
pi_65877480
quote:
Op maandag 9 februari 2009 12:39 schreef Modus het volgende:

[..]

Die had net daarvoor natuurlijk even met God gebeld over hoe het nou precies zit.
Nee, hij heeft er wel 7 jaar voor gestudeerd.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_65877598
quote:
Op maandag 9 februari 2009 12:45 schreef koningdavid het volgende:
Nee, hij heeft er wel 7 jaar voor gestudeerd.
En de mensen die hem onderwezen, hoe komen die aan die kennis? Al studeer je er 33 jaar op, dan nog blijft het allemaal interpretatie. Het is niet zo dat zij die er op gestudeerd hebben aannemelijker kunnen maken dat het allemaal waar is hoor.
pi_65877674
Is hier trouwens iemand die echt letterlijk in het scheppingsverhaal gelooft?
pi_65877676
quote:
Op maandag 9 februari 2009 12:50 schreef Modus het volgende:

33 jaar
.
pi_65877694
quote:

[..]

En de mensen die hem onderwezen, hoe komen die aan die kennis? Al studeer je er 33 jaar op, dan nog blijft het allemaal interpretatie. Het is niet zo dat zij die er op gestudeerd hebben aannemelijker kunnen maken dat het allemaal waar is hoor.
Ik weet niet hoe het met jou zit maar meestal vergroot studie je kennis over een bepaald onderwerp. Veel theologen die Genesis 1 hebben bestudeerd (van Augustinus in de 4 eeuw n.c. tot nu) komen tot de conclusie dat Genesis 1 geen letterlijk natuurkundig verslag is.

En tuurlijk is het een 'interpretatie', maar de ene interpretatie kan toch aannemelijker zijn dan de andere?
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
pi_65877724
En de Knevelrellen zijn ook weer losgebarsten in de bible belt.

pi_65877782
quote:
Op maandag 9 februari 2009 12:53 schreef koningdavid het volgende:
En tuurlijk is het een 'interpretatie', maar de ene interpretatie kan toch aannemelijker zijn dan de andere?
Klopt. En wel die van hen die van hun geloof afvallen tijdens hun studie theologie.
pi_65877783
quote:

[..]

Tja, als je zo begint kun je alle geschiedenisfaculteiten wel sluiten.

Dat Genesis 1 niet bedoeld was door de schrijver zoals veel creationisten het interpreteren lijkt me heel aannemelijk/waarschijnlijk doordat het meer op een gedicht lijkt dan op een verslag.
pi_65877817
quote:
Op maandag 9 februari 2009 12:54 schreef Ashleyjw het volgende:
En de Knevelrellen zijn ook weer losgebarsten in de bible belt.

[ afbeelding ]
quote:
Jullie geven aan dat dit bericht van 9 feb 2009 is, vandaag dus. Wel gek…ik woon zo goed als naast Urk en heb nergens iets van gemerkt, ook bij politie.nl, flevopost.nl en omroepflevoland.nl staat helemaal niets vermeldt over ongeregeldheden op Urk.

Sorry, ik trek dit artikel dus in twijfel.
JOH
pi_65877897
quote:
Op maandag 9 februari 2009 12:56 schreef Modus het volgende:

[..]

Klopt. En wel die van hen die van hun geloof afvallen tijdens hun studie theologie.
Aha. Dus het feit dat ze van hun geloof vallen maakt hun interpretaties gelijk aannemelijk?

Raar mannetje blijf je toch.
  maandag 9 februari 2009 @ 13:01:10 #289
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_65877939
quote:
Op maandag 9 februari 2009 10:40 schreef SicSicSics het volgende:
Die video van de banaan is juist perfect voor atheisten!
Sowieso, omdat bananen zoals wij ze meestal kennen en kopen, gewoon door menselijk ingrijpen (kruisbestuiving) zo verrekte hendig groot en krom zijn.
Moet je voor de grap maar eens wilde bananen bekijken. Kleine zwart-geel en rechte rotdingentjes zijn het ...of de grotere soort die meestal voor het gerecht bakbanaan wordt gebruikt.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_65877945
quote:
In de haven van het dorp werden poppen verbrand die de EO-presentator moesten voorstellen. Boekenwinkels werden geplunderd en exemplaren van het EO-tijdschrift ‘Visie’ werden ontvreemd en op een grote brandstapel geworpen.”
Top!

[ Bericht 0% gewijzigd door KoosVogels op 09-02-2009 13:10:36 ]
pi_65878032
quote:
Op maandag 9 februari 2009 12:57 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

[..]

JOH
OMG
Dat maakt die site zo leuk. De knurften die reageren die denken dat het echt is.
  maandag 9 februari 2009 @ 13:08:06 #292
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_65878162
quote:
“De Urkers hebben uit het naburige Emmeloord relschoppers ingehuurd, die niet gebonden zijn aan de zondagsrust”, aldus Graafdaal.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 9 februari 2009 @ 13:16:38 #293
203688 Drijfzand
account closed
pi_65878434
quote:
Op maandag 9 februari 2009 13:01 schreef Semisane het volgende:

[..]

Sowieso, omdat bananen zoals wij ze meestal kennen en kopen, gewoon door menselijk ingrijpen (kruisbestuiving) zo verrekte hendig groot en krom zijn.
Moet je voor de grap maar eens wilde bananen bekijken. Kleine zwart-geel en rechte rotdingentjes zijn het ...of de grotere soort die meestal voor het gerecht bakbanaan wordt gebruikt.
de gecultiveerde banaan zou in het wild niet overleven omdat hij zo lekker is, dus god heeft ons een banaan gegeven waar we zelf nog iets aan moesten veranderen. Slim toch.
too much to do in the real world.
  maandag 9 februari 2009 @ 13:16:41 #294
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_65878436
quote:
Op zondag 8 februari 2009 14:50 schreef JohnDope het volgende:
Volgens Darwin is natuurlijkeselectie het geen dat evolutie veroorzaakt. Vervolgens zijn psychiaters gaan onderzoeken hoe ze de mens konden verbeteren dmv natuurlijke selectie en hebben toen als oplossing de holocaust ontworpen.
Aha! De atoombom hebben we natuurlijk te danken aan Marie Curie. Of wacht - chemie komt natuurlijk voort uit Alchemie! Dus - eigenlijk is het de schuld van Renel! Nee - wacht, zonder mens hadden we geen atoombom! Ik weet het!

God is verantwoordelijk voor de atoombom! De klootzak...
Siamo Tutti Antifascisti!
pi_65878456
Maar nogmaals, is hier iemand die echt in het scheppingsverhaal gelooft?
pi_65878533
quote:
Op maandag 9 februari 2009 13:17 schreef KoosVogels het volgende:
Maar nogmaals, is hier iemand die echt in het scheppingsverhaal gelooft?
quote:
Op zondag 8 februari 2009 01:25 schreef Daantke het volgende:
Veel christenen weten inderdaad weinig van de evolutietheorie.. Maar in dit soort topics valt het me altijd op dat het andersom net zo het geval is.

Overigens ben ik een christen en ik zie mijzelf niet als iemand die wijs genoeg is om te bepalen hoe zulke gedeeltes opgevat moeten worden, maar zo lang dat niet het geval is, geloof ik dat het heelal en de organismen in 6 dagen geschapen zijn. Letterlijk, omdat er tussen die dagen over de nacht gesproken wordt.
pi_65878559
quote:
Op maandag 9 februari 2009 13:01 schreef Semisane het volgende:

[..]

Je ziet the big picture niet! Blijf toch niet langer met je kop in het zand steken!!
De banaan is gekweekt met vijf vlakken. Als je hem doorsnijdt zie je dit duidelijker. In dat pentagon (pun intended!) zie je duidelijk de vorm van een pentagram. Een ander goed voorbeeld van pentagramfruit zie je overigens ook bij de carambola maar dit terzijde.

We weten allemaal dat de Illuminati bezig zijn om een nieuwe 'world order' te stichten. Bron
De verkiezing van Obama is daar onderdeel van. Obama is een neger (nouja, sort of) en negers eten bananen en ander tropisch fruit (carambola!). Daarom zijn negers imuun voor de chemtrails die door overheden wereldwijd verspreid worden. Overheden die ons dom willen houden en tegenstanders van de Illuminati zijn!! Alle Illuminatie eten pentagramfruit om hen imuun te maken voor deze stoffen.
Alle conspiracy gelovers wijzen naar de vrijmetselaars, de blanke rijken, als degene die achter de new world order zitten maar in werkelijkheid zijn het de negers! Kijk maar naar de bronnen van deze symboliek!
Egyptenaren? Dat waren geen blanken!!
Pentagramfruit groeit niet in van oorsprong blanke landen!!!

Ongelooflijk dat niemand dit gezien heeft tot nu toe! De ware Illuminati zijn negers en zij willen de wereld bevrijden!! Denk je dat die vormen in het fruit er vanzelf zijn gekomen?! De Illuminati hebben dit fruit specifiek gekweekt om hem te helpen de wereld te verlossen. Hoe meer mensen pentagramfruit zullen eten hoe meer mensen de waarheid zullen zien!!
De reden dat mensen als Kirk Cameron zeggen dat God dit gemaakt heeft is omdat God voor veel mensen een geloofwaardig concept is maar hij WEET de waarheid. Pentagramfruit sets you free!!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 9 februari 2009 @ 13:30:35 #298
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_65878894
quote:
Op maandag 9 februari 2009 13:20 schreef MinderMutsig het volgende:

*Knipverhaal*

Ohw...
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  maandag 9 februari 2009 @ 13:33:57 #299
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_65879008
quote:
Op maandag 9 februari 2009 13:19 schreef Daantke het volgende:

Overigens ben ik een christen en ik zie mijzelf niet als iemand die wijs genoeg is om te bepalen hoe zulke gedeeltes opgevat moeten worden, maar zo lang dat niet het geval is, geloof ik dat het heelal en de organismen in 6 dagen geschapen zijn. Letterlijk, omdat er tussen die dagen over de nacht gesproken wordt.

Is het niet veel beter om een neutraal standpunt in te nemen, als je het toch allemaal nog niet zeker weet.
  maandag 9 februari 2009 @ 13:41:40 #300
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_65879213
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 13:57 schreef Meh7 het volgende:
Dat kan ik dan weer niet begrijpen. Als je erin gelooft dat er een almachtige god is, is het niet meer zo moeilijk om aan te nemen dat hij de wereld in zes dagen heeft geschapen. Dan maakt het helemaal niet meer uit, hoeveel tijd het heeft gekost. Al was het een nanoseconde.
Mwah...een aardse god lijkt me behoorlijk ver gezocht gelet op de afmetingen van ons heelal.
De vertaalslag naar de mensachtigen lijkt me ook ver gezocht.. of het nu jesus, allah of boeddha is.
Het komische ontstaan van het heelal en de achterliggende verklaarbaarheid krijgt de wetenschap zeer veel moeite grip op.
Vanuit die optiek lijkt me het bestaan van een opperwezen/identiteit binnen grenzen pragmatisch te noemen.

De spirituele context vervat in zogenaamde heilige boekjes mag men dus ook niet te letterlijk nemen.
Knevel ziet dat gelukkig in.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')