Maar een mens is nou juist niet als een uurwerk, dit is een slecht voorbeeld. Als je de mens dan toch als schepping zou willen zien dan is het eerder zoals een oud en langdurig verbouwd huis, waarbij een kamer is afgebroken, een dakkapel bijgebouwd, een boiler buiten gebruik genomen, een regenpijp wat niet meer goed aansluit en staat te lekken, of de tuin is veranderd. Denk maar bijvoorbeeld aan evolutionaire overblijfselen als je stuitje en de blindedarm. Of wat te denken aan je verstandskiezen die bij vele mensen problemen geven omdat hun kaak te smal is, etc. Ik kom er zo niet even op, maar kan nog wel meer van dit soort dingen bedenken.quote:Op zondag 8 februari 2009 20:24 schreef Drijfzand het volgende:
Dat komt toch overeen met wat je waarneemt? Een uurwerk, een kasteel van legoblokken ontstaat niet vanzelf, dat is door een complexer wezen ontworpen.
Ik gebruik het argument altijd zelf, maar wil er wel tegenin gaan als een ander het doet.
Ook een uurwerk is geëvolueerd trouwens.quote:Op zondag 8 februari 2009 20:41 schreef Demophon het volgende:
[..]
Maar een mens is nou juist niet als een uurwerk, dit is een slecht voorbeeld. Als je de mens dan toch als schepping zou willen zien dan is het eerder zoals een oud en langdurig verbouwd huis, waarbij een kamer is afgebroken, een dakkapel bijgebouwd, een boiler buiten gebruik genomen, een regenpijp wat niet meer goed aansluit en staat te lekken, of de tuin is veranderd. Denk maar bijvoorbeeld aan evolutionaire overblijfselen als je stuitje en de blindedarm. Of wat te denken aan je verstandskiezen die bij vele mensen problemen geven omdat hun kaak te smal is, etc. Ik kom er zo niet even op, maar kan nog wel meer van dit soort dingen bedenken.
maar uiteindelijk toch iets opgebouwd uit een handvol verschillende bouwstenen, en dat allemaal vanzelf ontstaan uit een oerknal? Wat is de kans daarop?quote:Op zondag 8 februari 2009 20:41 schreef Demophon het volgende:
[..]
Maar een mens is nou juist niet als een uurwerk, dit is een slecht voorbeeld. Als je de mens dan toch als schepping zou willen zien dan is het eerder zoals een oud en langdurig verbouwd huis, waarbij een kamer is afgebroken, een dakkapel bijgebouwd, een boiler buiten gebruik genomen, een regenpijp wat niet meer goed aansluit en staat te lekken, of de tuin is veranderd. Denk maar bijvoorbeeld aan evolutionaire overblijfselen als je stuitje en de blindedarm. Of wat te denken aan je verstandskiezen die bij vele mensen problemen geven omdat hun kaak te smal is, etc. Ik kom er zo niet even op, maar kan nog wel meer van dit soort dingen bedenken.
Was ook Willem Ouweneel's boodschap in dezelfde uitzending als waar Andries Knevel afstand nam van het creationisme (''t zal je maar gebeuren' o.i.d.). Een van de weinige keren dat ik het met de veelschrijver eens ben.quote:Op zondag 8 februari 2009 23:59 schreef koningdavid het volgende:
Vandaag in de kerk (christelijk gereformeerd) een preek min of meer over evolutie/schepping. De dominee benadrukte nog eens dat Genesis 1 niet als een historisch-wetenschappelijk werk gelezen dient te worden.
quote:Op donderdag 5 februari 2009 13:58 schreef buachaille het volgende:
[..]
Met alle respect maar als je kijkt naar de grootsheid van de wereld waarin we leven en je gelooft in een Schepper, wat is er dan zo vreemd aan om te geloven dat dat in 6 dagen tot stand is gekomen? Als je 6 jaar zegt of 600.000.000.000 jaar, dan nog is het vreemd.
quote:Op maandag 9 februari 2009 00:22 schreef Drijfzand het volgende:
[..]
maar uiteindelijk toch iets opgebouwd uit een handvol verschillende bouwstenen, en dat allemaal vanzelf ontstaan uit een oerknal? Wat is de kans daarop?
Een banaan!!! Heeft iemand ooit zo'n handige verpakking gemaakt, is die ideale vorm door evolutie ontstaan?
Misschien is iets in een hogere dimensie in staat om werelden te maken, en is daar ook een logische verklaring voor het bestaan van die god. Een verklaring die waarschijnlijker klinkt dan dat oerknal, oersoep, evolutie gedoe.
Daweetjetochnie?
Mandelbrot set, bifurcaties, binomium van Newton, golfvergelijking, difractie van deeltjes, wat heeft dat met evolutie te maken?quote:Op maandag 9 februari 2009 02:23 schreef Pronzo65 het volgende:
[..]
Al eens gehoord van fractals? Al eens gehoord van discrete wiskunde? Al eens gehoord van quantum mechanica? Nee. Blijf gerust 18e eeuwse hersenschimmen najagen.
Fractals zijn juist een hele mooie wiskundige manier om evolutie uit te leggen:quote:Op maandag 9 februari 2009 07:15 schreef Drijfzand het volgende:
[..]
Mandelbrot set, bifurcaties, binomium van Newton, golfvergelijking, difractie van deeltjes, wat heeft dat met evolutie te maken?
Website van de omroepen zijn brak - geen rechtstreeks linkje. Hier te vinden.quote:In het kader van het Darwinjaar, bezoekt ds. Arie van der Veer de christelijke wetenschapper Fred Zwarts. Fred is al van jongs af aan gefascineerd door natuurkunde en hij neemt deel aan discussies over schepping, evolutie en de ouderdom van de aarde. Hij vertelt ds. Arie van der Veer dat sommige dingen te wonderlijk zijn om ooit te kunnen begrijpen en dat hij zich er na lange tijd bij neer kon leggen dat niet alles te verklaren is. Ds. Arie van der Veer houdt de meditatie afgewisseld met koor- en samenzang. Samenzang eerste blok vanuit de Martinikerk in Groningen, tweede blok vanuit de St. Michaëlskerk in Zwolle.
Mijn ouders kijken dit programma altijd.quote:Op maandag 9 februari 2009 09:06 schreef wijsneus het volgende:
Zondag, EO, Nederland zingt. Alwaar de presentator Arie van der Veer samen met een fysicus, Fred Zwarts, van de deeltjesversneller op het zernike complex in Groningen het sterrepad in Westerbork liep. Wederom was ik geschokt hoe een mens die beweerd De Waarheid (doctorandus!) te kennen zo weinig weet van het heelal waarin we leven.
Ook leuk om te zien hoe een kernfysicus blijkbaar gelooft in 'god heeft de wereld geschapen zodat hij miljarden jaren oud lijkt'.
[..]
Website van de omroepen zijn brak - geen rechtstreeks linkje. Hier te vinden.
Een banaan past precies in je hand, er zit een handig hendeltje aan om 'm open te maken, de kleur aan de buitenkant vertelt je hoe goed de banaan is (groen=niet rijp, geel=lekker, bruin=rot), en de kromming is zodat je ideaal dat ding in je mond kunt stoppen.quote:Op maandag 9 februari 2009 11:12 schreef KoosVogels het volgende:
Een banaan is het bewijs voor een god, explain. (ik kan dat filmpje nu niet kijken, ben aan het werk)
Jaja, god heeft dus besloten dat wij ons moeten beperken tot banenen. Want als hij rekening met ons had gehouden dan had hij toch ook geen kokosnoten gemaakt, aangezien wij die zonder hulpmiddelen niet open krijgen. Of heeft de heer daarom de steen geschapen?quote:Op maandag 9 februari 2009 11:14 schreef Iblis het volgende:
[..]
Een banaan past precies in je hand, er zit een handig hendeltje aan om 'm open te maken, de kleur aan de buitenkant vertelt je hoe goed de banaan is (groen=niet rijp, geel=lekker, bruin=rot), en de kromming is zodat je ideaal dat ding in je mond kunt stoppen.
Kortom, het is bijna net zo'n wonder van vernuft als het colablikje.
lolquote:Op maandag 9 februari 2009 11:14 schreef Iblis het volgende:
[..]
Een banaan past precies in je hand, er zit een handig hendeltje aan om 'm open te maken, de kleur aan de buitenkant vertelt je hoe goed de banaan is (groen=niet rijp, geel=lekker, bruin=rot), en de kromming is zodat je ideaal dat ding in je mond kunt stoppen.
Kortom, het is bijna net zo'n wonder van vernuft als het colablikje.
De eerste keer dat ik het stukje zag dacht ik ook dat het een parodie was. Het is zo simplistisch, maar dat was het dus niet.quote:Op maandag 9 februari 2009 11:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jaja, god heeft dus besloten dat wij ons moeten beperken tot banenen. Want als hij rekening met ons had gehouden dan had hij toch ook geen kokosnoten gemaakt, aangezien wij die zonder hulpmiddelen niet open krijgen. Of heeft de heer daarom de steen geschapen?
Domheid is ook een soort vorm van charisma. De simpele man-van-de-straat tegen de enge wereldvreemde academici. Bush heeft er zijn herverkiezing aan te danken.quote:Op maandag 9 februari 2009 11:37 schreef Iblis het volgende:
[..]
De eerste keer dat ik het stukje zag dacht ik ook dat het een parodie was. Het is zo simplistisch, maar dat was het dus niet.
Poe's lawquote:Op maandag 9 februari 2009 11:37 schreef Iblis het volgende:
[..]
De eerste keer dat ik het stukje zag dacht ik ook dat het een parodie was. Het is zo simplistisch, maar dat was het dus niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |