Dat is de schuld van de ouders zelfquote:Op donderdag 5 februari 2009 10:25 schreef Friday12 het volgende:
[..]
ik bedoel je heb alleen geen rust met een klein kind
zo'n kind wil ik later ookquote:Op donderdag 5 februari 2009 10:28 schreef Ladylike het volgende:
Het is ook de eerste donderdag van de week
[..]
Dat is de schuld van de ouders zelf
die van mij is zo opgevoed dat ie zonder zeuren naar bed gaat.
Als wij vinden dat ie ff rust moet nemen dan gaat ie naar zn bedje
en dan hebben wij automatisch ook rust
idd gewoon goed opvoedenquote:Op donderdag 5 februari 2009 10:28 schreef Ladylike het volgende:
Het is ook de eerste donderdag van de week
[..]
Dat is de schuld van de ouders zelf
die van mij is zo opgevoed dat ie zonder zeuren naar bed gaat.
Als wij vinden dat ie ff rust moet nemen dan gaat ie naar zn bedje
en dan hebben wij automatisch ook rust
Je moeder!! ZOMGROFLOLLEREINZZ!!!!111!!ONE!!111quote:
neem gewoon een huis met een leuke kelderquote:
Hey Barra!quote:
nah een snor staat me nietquote:Op donderdag 5 februari 2009 10:31 schreef WhiteLightning het volgende:
[..]
neem gewoon een huis met een leuke kelderdat scheelt al de helft
[ afbeelding ]
Dat kapsel ook nietquote:
dit meen ik dus ff echt heel serieus:quote:
waarschijnlijk ook nietquote:
dat slaan hoeft juist niet als je goed opvoedtquote:Op donderdag 5 februari 2009 10:30 schreef WhiteLightning het volgende:
[..]
idd gewoon goed opvoeden![]()
[ afbeelding ]
wheheh we kijken "baby te huur" en mijn vriendin doet spwquote:Op donderdag 5 februari 2009 10:34 schreef Ladylike het volgende:
[..]
dit meen ik dus ff echt heel serieus:
Je kind niet bij iedere huilbui uit bed halen
je kind niet bij jou in bed laten slapen
je kind grenzen geven.. nee is nee en naar bed is ook echt naar bed
Regelmaat en grenzen is het meest belangrijke in de opvoeding...
oh godquote:Op donderdag 5 februari 2009 10:35 schreef tripack het volgende:
[..]
wheheh we kijken "baby te huur" en mijn vriendin doet spwen telkens beetje commentaar geven op de jongeren
en hoe ga je verveling tegenquote:Op donderdag 5 februari 2009 10:40 schreef Ladylike het volgende:
[..]
oh god
mensen die het volgens de boekjes gaan doen
oeh mijn beste vriendin heeft ook spw gedaan.. ik wil de praktijk van haar wel eens gaan zien
Vaak zegt ze dingen en dan denk ik: jaaaaaja... we zien wel of je dat lukt
Maaaaar niet alles wat je geleerd krijgt is slecht... die dingen van regels, regelmaat, structuur en duidelijkheid is absoluuut waar
maar een vervelend kind is een kind zonder grenzen en wat zich wrs ook nog eens verveelt
nee maar een draai om de oren is echt wel een keer nodig.quote:Op donderdag 5 februari 2009 10:35 schreef Ladylike het volgende:
[..]
dat slaan hoeft juist niet als je goed opvoedt
met treintjes spelen, ga kleuren, ga knippen, ga buiten spelen, ga naar een dierentuin, ga naar een kinderboerderij, pak eens een bal.. moet ik echt doorgaan?quote:Op donderdag 5 februari 2009 10:43 schreef tripack het volgende:
[..]
en hoe ga je verveling tegen![]()
je kan zo'n kind moeilijk in een topic "geen reet te doen thuis: ik verveel me" laten posten
ow je bedoeld zoals bij eerste hulp bij opvoeden ofzoquote:Op donderdag 5 februari 2009 10:44 schreef Ladylike het volgende:
Ow en wat mij opvalt aan de tv programma's daarover:
De mensen hebben allemaal bij die vervelende kinderen geen grenzen aangegeven en de kinderen verwaarloods qua aandacht
Ik zei 9 van de 10 keer dingen dat ik denk: had je daar nou zelf ook niet op kunnen komen?
heb je geen uberl33t3 pc, of playstation,wii of xbox360 zegt ie dan ?quote:Op donderdag 5 februari 2009 10:45 schreef Ladylike het volgende:
[..]
met treintjes spelen, ga kleuren, ga knippen, ga buiten spelen, ga naar een dierentuin, ga naar een kinderboerderij, pak eens een bal.. moet ik echt doorgaan?
Oh een tik is soms echt wel nodig (hetzij op de handjes, hetzij ff op de luier) maar slaan nietquote:Op donderdag 5 februari 2009 10:43 schreef WhiteLightning het volgende:
[..]
nee maar een draai om de oren is echt wel een keer nodig.
wacht maar tot de pubertijd. dan piep je wel anders
Nee hoor dat zeggen ze niet.quote:Op donderdag 5 februari 2009 10:46 schreef WhiteLightning het volgende:
[..]
heb je geen uberl33t3 pc, of playstation,wii of xbox360 zegt ie dan ?
dat beter. en belangrijk is dat je man hetzelfde erover denkt.quote:Op donderdag 5 februari 2009 10:47 schreef Ladylike het volgende:
[..]
Oh een tik is soms echt wel nodig (hetzij op de handjes, hetzij ff op de luier) maar slaan niet
Ik kreeg er vroeger 100 achter elkaar... dat maakte me alleen maar opstandig.
Mijn kindje heeft er op zn vingers gehad in het eerste jaar.. als we nu vragen of ie patsen moet dan zegt ie nee en heeft ie door dat ie niet verder moet gaan
straffen door geen speelgoed of vroeg naar bed of andere dingen die hij leuk vindt af te nemen werkt net zo goed (en soms nog beter zelfs)
ja ok, maar zn vriendjes hebben wel een playstation.quote:Op donderdag 5 februari 2009 10:49 schreef Ladylike het volgende:
[..]
Nee hoor dat zeggen ze niet.
Ouders maken het zichzelf te gemakkelijk door een kind dat soort dingen te geven en hem/haar daar zoet mee te houden.
Tuurlijk, tijden zijn veranderd en ik heb ook een PS enzo.. maar toch...
Kinderen die gewend zijn echte spellen te spelen enzo vragen nieteens naar een computer ofzo
Maar je hebt wel gelijkquote:Op donderdag 5 februari 2009 10:49 schreef WhiteLightning het volgende:
[..]
dat beter. en belangrijk is dat je man hetzelfde erover denkt.
als hij dingen toestaat die jij juist neit toestaat is het allemaal voor niets
ik zeg dit allemaal wel, maar ik heb helemaal geen ervaring erin
ik ook niet, maar je hebt wel een puntquote:Op donderdag 5 februari 2009 10:49 schreef WhiteLightning het volgende:
[..]
dat beter. en belangrijk is dat je man hetzelfde erover denkt.
als hij dingen toestaat die jij juist neit toestaat is het allemaal voor niets
ik zeg dit allemaal wel, maar ik heb helemaal geen ervaring erin
Ik hou hem niet thuis hoorquote:Op donderdag 5 februari 2009 10:49 schreef WhiteLightning het volgende:
[..]
ja ok, maar zn vriendjes hebben wel een playstation.
quote:Op donderdag 5 februari 2009 10:52 schreef Ladylike het volgende:
[..]
Maar je hebt wel gelijk
daarom bespreken wij dat soort dingen als ie in bed ligt
hij tekent dus niet op het behang ?quote:Op donderdag 5 februari 2009 10:55 schreef Ladylike het volgende:
Maar goed, ieder zn eigen opvoeding he
Maar ik ben iig blij dat ik blijkbaar wel op de goede weg ben
want ik krijg van iedereen te horen (die um een dagje lenen) wat voor lief, gehoorzaam en vertederend kind het toch is..
laatst zei mn pa: hij lijkt niets op jou.. moest op mn lip bijten om niet te zeggen: komt omdat ie minder slaag krijgt![]()
In zijn bed?quote:Op donderdag 5 februari 2009 10:55 schreef WhiteLightning het volgende:
[..]
![]()
je behoort hele andere dingen te doen in bed![]()
jawelquote:Op donderdag 5 februari 2009 10:56 schreef WhiteLightning het volgende:
[..]
hij tekent dus niet op het behang ?
en een extra rol van het behangquote:Op donderdag 5 februari 2009 10:57 schreef Ladylike het volgende:
[..]
jawel
tip: koop potloden ipv stiften of wasco
het blijft een kind met kinderstreken.. tis hoe je als ouder daarop reageert wat belangrijk is![]()
nee ik heb een aparte kamer ingericht natuurlijkquote:Op donderdag 5 februari 2009 10:56 schreef Ladylike het volgende:
[..]
In zijn bed?![]()
en doe jij het alleen maar in bed?
Saaaaaaai
whehehequote:Op donderdag 5 februari 2009 10:57 schreef Ladylike het volgende:
[..]
jawel
het blijft een kind met kinderstreken.. tis hoe je als ouder daarop reageert wat belangrijk is![]()
jah je moet er niet om gaan lachen als het kind erbij is, anders kan hij denken dat het goed, beetje streng en vertellen dat het papier alleen goed is om op de tekenen/schilderen/etc.quote:Op donderdag 5 februari 2009 10:57 schreef Ladylike het volgende:
[..]
jawel
ik dacht dat je ook wel zo'n schommel hadquote:Op donderdag 5 februari 2009 10:58 schreef WhiteLightning het volgende:
[..]
nee ik heb een aparte kamer ingericht natuurlijk
[ afbeelding ]
Ik moet mn lachen vaak inhouden als ie weer wat uitspooktquote:Op donderdag 5 februari 2009 11:00 schreef WhiteLightning het volgende:
[..]
whehehe
idd kinderen blijven kinderen, maar dat maakt het ook wel weer leuk lijkt me
dat klopt hoor, maar die hangt op het balkonquote:Op donderdag 5 februari 2009 11:02 schreef tripack het volgende:
[..]
ik dacht dat je ook wel zo'n schommel had
en doet ie dan weer tekenen op de deuren.. afpakken en autotje in zn handen duwen.. en uitleggen dat ie het daarom niet meer krijgt vandaagquote:Op donderdag 5 februari 2009 11:02 schreef tripack het volgende:
[..]
jah je moet er niet om gaan lachen als het kind erbij is, anders kan hij denken dat het goed, beetje streng en vertellen dat het papier alleen goed is om op de tekenen/schilderen/etc.
moet je uitkijken dat je niet te hard duwt... valt ze enkele verdiepingen naar beneequote:Op donderdag 5 februari 2009 11:04 schreef WhiteLightning het volgende:
[..]
dat klopt hoor, maar die hangt op het balkon
[ afbeelding ]
hahahaquote:Op donderdag 5 februari 2009 11:08 schreef Ladylike het volgende:
Iemand een kind lenen? je krijgt er kleuren bij
das juist de clue.quote:Op donderdag 5 februari 2009 11:09 schreef tripack het volgende:
[..]
moet je uitkijken dat je niet te hard duwt... valt ze enkele verdiepingen naar benee
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |