beiden?quote:Op zondag 8 februari 2009 22:11 schreef Meki het volgende:
[..]
Welke volk wordt nu aangevallen , bezet en geterroriseerd ?
zijn dat de israelieten of de Palestijnen.
Je dient je te verdedigen voor je land en verdedigen tegen de dorstige moordmachines van Israel.quote:Op zondag 8 februari 2009 23:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
beiden?
maar dat is het punt niet
je kunt niet op het ene moment roepen dat Hamas ok is en het volgende moment dat je niemand mag steunen die oorlogswetten en what not breekt want dan ben je een hypocriet
Ben jij Palestijn?quote:Op zondag 8 februari 2009 23:51 schreef Meki het volgende:
[..]
Je dient je te verdedigen voor je land en verdedigen tegen de dorstige moordmachines van Israel.
en de Palestijnen en Hamas verdedigen enkel zich,
Het is meer de vraag of je daarom drie weken lang moet bombarderen, mensen met fosfor moet bestoken, ze de eerste levensbehoeften moet onthouden en duizenden slachtoffers moet maken.quote:Op maandag 9 februari 2009 00:10 schreef Drijfzand het volgende:
Dat Hamas met ondermeer z'n raketbeschietingen oorlogsmisdaden pleegt daar is iedereen het over eens.
quote:Israeli minister sees Hamas prisoner swap in weeks
Israel and Hamas could carry out a long-discussed prisoner swap within six weeks, an Israeli cabinet minister said on Sunday, playing down media speculation that a deal was more imminent.
Israel wants to retrieve Gilad Shalit, a soldier held captive in Gaza for 2 1/2 years, as part of Egyptian-brokered talks on consolidating the Jan. 18 truce that ended a punishing Israeli offensive in the impoverished Palestinian enclave.
[..]
Hamas insists Israel lift a blockade on Gaza's crossings while Israel says it will not do so unless Shalit is freed.
Having assaulted Gaza with the stated aim of stopping Palestinian cross-border rocket salvoes, Israel has also demanded a mechanism, administered with international help, to prevent arms-smuggling to the territory from neighbouring Egypt.
"Hamas took serious hits. Hamas needs quite a long period of time in order to recover. For this, it needs the crossings open," Eitan said, adding that Israel was treating Shalit and the other ceasefire issues under discussion as "one package".
quote:Group: Investigate man's death in Hamas detention
A Palestinian rights group demanded on Sunday an investigation into the death of a man who appeared to have been tortured by security officials loyal to the Gaza Strip's rulers, militant group Hamas.
In the West Bank, ruled by the main Hamas rival Fatah, security officials said a Hamas loyalist committed suicide in a lockup in the northern town of Jenin on Sunday.
Since Hamas seized power of Gaza in 2007, both groups have used detentions and beatings to intimidate opponents and cement their rule.
Three people have died in Hamas lockups since the militant group seized power of Gaza, four have died in Palestinian Authority detention during the same period, according to human rights groups.
The Gaza-based Palestinian Center for Human Rights said on Sunday that Hamas security officials took Jamil Shakoura, 51, into detention in late January, where he was blindfolded, handcuffed and taken to a detention center. There, the group says he was beaten and forced to change his testimony. It was not immediately clear what kind of case security services were investigating.
Ik proef bij jou enkel verdediging van je eigen belangen.quote:Op zondag 8 februari 2009 23:59 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Ben jij Palestijn?
Woon je daar?
Is jouw huis beschoten?
Bronquote:Correction
CORRECTION PUBLISHED IN THE INTERNATIONAL HERALD TRIBUNE DATED: Saturday, January 31, 2009 : The Views article on Jan. 9 included an unverified quotation. A former Israeli Defense Forces chief of staff, Moshe Yaalon, was quoted as saying in 2002 that "the Palestinians must be made to understand in the deepest recesses of their consciousness that they are a defeated people." This quotation, while cited widely, does not appear in the Israeli newspaper interview to which it is usually attributed. Its original source has not been found, and thus it should not have appeared in the article. The article has been revised to reflect this correction.
Je bent een berber en geen lichtjaren gerelateerd aan een Arabische volk. Accepteer dat nou maar.quote:Op maandag 9 februari 2009 00:27 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik proef bij jou enkel verdediging van je eigen belangen.
ik ga niet enkel aan mezelf denken en enkel hopen dat mij niks overkomt.
Ik ben openhartig voor elke slachtoffers ter wereld.
Ik ben Palestijn in hart en nier en de hele Palestijnse volk zie ik als mijn familie.
Tja als je pro Israël bent en dagelijks hier ervaart hoe irrationeel de zeikerds zijn die het voor de terroristen oh pardon Palestijnen opnemen ach .. noem het dom wij zij gevoel idd. ..quote:Op zondag 8 februari 2009 18:16 schreef Verluste het volgende:
[..]
toch grappig om te lezen dat er nog steeds het irrationeel en dom wij-zij gevoel hier prevaleert
Bedoel je trouwens het eenzijdig verdrag?
- edit -quote:Op maandag 9 februari 2009 00:27 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik ben Palestijn in hart en nier en de hele Palestijnse volk zie ik als mijn familie.
Geef nou eens gewoon antwoord op een paar directe vragen.quote:Op maandag 9 februari 2009 00:27 schreef Meki het volgende:
[..]
Je dient je te verdedigen voor je land en te verdedigen tegen de bloeddorstige moordmachines van Hamas dus Israël verdedigt zich enkel.quote:Op zondag 8 februari 2009 23:51 schreef Meki het volgende:
[..]
Je dient je te verdedigen voor je land en verdedigen tegen de dorstige moordmachines van Israel.
en de Palestijnen en Hamas verdedigen enkel zich,
Nou, nou Tiesemans, denk je nou echt dat deze emoties de discussie vooruit helpenquote:Op maandag 9 februari 2009 06:31 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
- edit -
Voor jou zijn Palestijnen een excuus om verkapt een hekel te hebben aan Joden en iedereen die hen steunen.
Waar zijn je reacties in het topic over de moordlustige president van Madagaskar, het dictator plan van Chavez, de condoleances met betrekking tot de vele doden in Australië, de veroordeling van de zoveelste Hamas uitlokking, je afkeuring en verbittering over de Marokkaanse Islamitische namenlijst ?
- edit -
Denk je nou echt dat het ook maar één donder uitmaakt?quote:Op maandag 9 februari 2009 07:18 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Nou, nou Tiesemans, denk je nou echt dat deze emoties de discussie vooruit helpen
Nee, maar er zitten hier ook mensen waarmee wel een zinnig gesprek gevoerd kan worden. Het is niet mijn illusie dat iemand van kant gaat switchen. Het is ook niet mijn doel. Wel wil ik meer begrip kweken voor de standpunten en situatie van Israël, net zoals anderen begrip willen kweken voor de standpunten en situatie van de Palestijnen. Als we iets dichter bij elkaar komen is er al veel gewonnen.quote:Op maandag 9 februari 2009 07:27 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Denk je nou echt dat het ook maar één donder uitmaakt?
Ik heb nog niemand gezien die van mening geswitched is.
Hij is niet overtuigd van zijn gelijk.quote:Op maandag 9 februari 2009 07:50 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Nee, maar er zitten hier ook mensen waarmee wel een zinnig gesprek gevoerd kan worden. Het is niet mijn illusie dat iemand van kant gaat switchen. Het is ook niet mijn doel. Wel wil ik meer begrip kweken voor de standpunten en situatie van Israël, net zoals anderen begrip willen kweken voor de standpunten en situatie van de Palestijnen. Als we iets dichter bij elkaar komen is er al veel gewonnen.
Daarnaast zie ik het gesprek met bijvoorbeeld Meki niet als discussie maar als debat. Ik wil (en kan) hem niet overtuigen omdat hij zo overtuigd is van zijn eigen gelijk, maar hoop anderen te overtuigen dat mijn standpunten zinniger zijn.
Los daarvan hebben scheldkanonnades geen zin, dus is zonde van de tijd, moeite en energie.
Ik zal hooguit hard maar correct reageren op aperte leugens en misvattingen, maar dat is ook met het bovenstaande op het oog. Bovendien vind ik het belangrijk dat we hier in Nederland op een beschaafde manier kunnen praten over het Midden-Oosten, zonder het geweld en de rancune uit de streek over te nemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |