Märklin Z zijn de kleintjes . HO is de meest verkochte lijn. Als je die prijzen zag sta je ervan te kijken dat het nu failliet is. 300 euro is normaal voor een mooi setjequote:Op donderdag 5 februari 2009 02:13 schreef Barbaaf het volgende:
Neehh![]()
Vroeger had ik een HO baan en ik wilde altijd nog 'ns een baan maken in dat kleinste formaat.
Ik kom dan uit het hoofd op 14.000k = 14 miljoen.quote:Op donderdag 5 februari 2009 02:50 schreef oinkoink12 het volgende:
toch niet echt apart, 700 man 128 mil omzet.
als je een gemiddelde neemt van 20k per jaar (van laag tot hoog qua salarissen) zit je al op 140 mil
Bron?quote:Op donderdag 5 februari 2009 02:50 schreef oinkoink12 het volgende:
toch niet echt apart, 700 man 128 mil omzet.
als je een gemiddelde neemt van 20k per jaar (van laag tot hoog qua salarissen) zit je al op 140 mil
wad?quote:Op donderdag 5 februari 2009 02:50 schreef oinkoink12 het volgende:
toch niet echt apart, 700 man 128 mil omzet.
als je een gemiddelde neemt van 20k per jaar (van laag tot hoog qua salarissen) zit je al op 140 mil
Ik denk dat dat het probleem is inderdaad. Vrijwel alles wordt goedkoper qua speelgoed en de alternatieven (computer) zeker. De afzetmarkt vergrijst, en jongeren willen het er niet meer voor betalen.quote:Op donderdag 5 februari 2009 02:17 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Märklin Z zijn de kleintjes . HO is de meest verkochte lijn. Als je die prijzen zag sta je ervan te kijken dat het nu failliet is. 300 euro is normaal voor een mooi setje
Maaaaarrrrrrr... Die vergrijzende afzetmarkt is wel de generatie die de lol van treintjes nog heeft gekend omdat er nog geen computers waren. Ik heb zelf hier nog dozen vol van dat spul staan en zodra ik de ruimte krijg, ga ik echt weer een baan bouwen. Gewoon analoog, met leuke treintjes en de kans dat ze tegen elkaar aan rijdenquote:Op donderdag 5 februari 2009 07:55 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
De afzetmarkt vergrijst, en jongeren willen het er niet meer voor betalen.
N of H0? Als het N is en je wilt het kwijt....quote:Op donderdag 5 februari 2009 08:07 schreef Jarno het volgende:
Ik heb ook nog een doos van dat spul op zolder staan (volgens mij is dat Fleischmann en geen Märklin maar goed). Ook geen plek voor, maar leuk was het altijd wel!
Ligt eraan hoe je ze bewaard hebt. In hun oorspronkelijke doosjes kunnen ze redelijk lang liggen. Maar je rails zal wel schoongemaakt moeten worden voordat je ook maar een meter rijdt, anders trekt al het vuil je locs in.quote:Op donderdag 5 februari 2009 08:13 schreef WammesWaggel het volgende:
Wat heb ik daar veel plezier van gehad!
Heb nog altijd van die treintjes staan, zouden ze na 15 jaar gewoon weer kunnen rijden of is het beter om ze even te smeren of iets dergelijks?
quote:
Hoe doe jij dat met die rails? gewoon met de stofzuiger of met een speciaal middeltje?quote:Op donderdag 5 februari 2009 08:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe je ze bewaard hebt. In hun oorspronkelijke doosjes kunnen ze redelijk lang liggen. Maar je rails zal wel schoongemaakt moeten worden voordat je ook maar een meter rijdt, anders trekt al het vuil je locs in.
Railzenreiniger. Te koop bij de betere hobbyzaakquote:Op donderdag 5 februari 2009 08:25 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Hoe doe jij dat met die rails? gewoon met de stofzuiger of met een speciaal middeltje?
Vroeger heb ik eens een locomotief via de Bart Smit laten reinigen, voor 12 hele guldens
Anders lees je je eigen post nog even door, daar staat in dat ze al zo'n 150 jaar bestaanquote:[b]Op donderdag 5 februari 2009 01:51
Machtig mooi spul. Toen ik een jaar of 12 was had ik op zolder een doos met Marklin spul gevonden die van mijn pa was toen die klein was. Ben toen zelf verder gaan sparen en had tot de pubertijd vol inkickte een aardig baan staan.
Volgens mij bestaat het al sinds de jaren 30. Toch zonde dat bij de eerste de beste kredietcrisis een merk dat zo bekend is wereldwijd dreigt te verdwijnen
Ze hadden 3 formaten: HO, de 'standaardmaat' voor treintjes,quote:Op donderdag 5 februari 2009 08:43 schreef Metro2005 het volgende:
Marklin was toch altjid een beetje een B merk t.o.v. Fleishmann maar desalniettemin doodzonde dat zo'n merk ter ziele gaat
Ohnee märklin waren die hele kleine treintjes toch??dat ik dat niet meer weet. Tis ook al even geleden dat ik een modelspoorbaan had.
Zullen we met een Fok!-inkoopactie de laatste voorraad opkopen en ergens een gigantische baan aanleggen?quote:Op donderdag 5 februari 2009 13:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Heb het nooit gekocht omdat we de ruimte niet hadden en nu zal het er waarschijnlijk ook nooit meer van komen
Het merk bestaat idd al ruim 150 jaar. Ze zijn echter pas sinds de jaren 30 treintjes + rails gaan bouwen. Daarvoor was het meer blikken speelgoed zoals dit:quote:Op donderdag 5 februari 2009 09:08 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Anders lees je je eigen post nog even door, daar staat in dat ze al zo'n 150 jaar bestaan![]()
Maar inderdaad, machtig mooi spul. Ik heb er zelf niets meer van, maar vind het altijd mooi om er naar te kijken.
Iets met 2 uur snachts en hoofdrekenenquote:Op donderdag 5 februari 2009 02:55 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik kom dan uit het hoofd op 14.000k = 14 miljoen.
Bij mij was 't 3 uur 's nachts en nog zo fris als een hoentjequote:Op donderdag 5 februari 2009 22:22 schreef oinkoink12 het volgende:
Iets met 2 uur snachts en hoofdrekenen
Denk dat er wel een redelijke kans is dat delen worden overgenomen door andere bedrijven. Märklin en Minitrix zijn toch wel sterke merknamen.quote:Op donderdag 5 februari 2009 09:45 schreef DaMart het volgende:
Zonde als het dit keer echt afgelopen is. Je hebt dan kans dat ze (Mini)Trix met zich meesleuren.
Niet onder de huidige omstandigheden. Wellicht kunnen ze na de crisis een doorstart makenquote:Op donderdag 5 februari 2009 23:30 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Denk dat er wel een redelijke kans is dat delen worden overgenomen door andere bedrijven. Märklin en Minitrix zijn toch wel sterke merknamen.
Idd laat ze maar terugkomen als ze in staat zijn e.e.a. heel te houden.Trouwens Marklin is niet heel erg kostbaar als je het vergelijkt met anders oud speelgoed (denk aan Schuco , Dinky etc) Evengoed afblijven met die jonge slopende klauwtjesquote:Op vrijdag 6 februari 2009 01:11 schreef AchJa het volgende:
Märklin![]()
Ben meteen ff naar zolder gelopen, en ja hoor heb nog steeds 2 fikse dozen vol met dat spul staan! (H0)
Laatst kwam mijn jongste (2 jaar) met een loc naar beneden lopen, papa mag ik daar mee spelen???? Nee, afblijven opgerot is van mij!!! En NIET meer aankomen!!!!!
Die maten krjgen het zelfs voorelkaar om een Tonka auto binnen onafzienbare tijd te slopen
quote:Grote baas van Porsche en fan van Märklin wordt de reddende engel
GÖPPINGEN - Modeltreinfabrikant Märklin lijkt te zijn gered. Autofabrikant Porsche gaat naar alle waarschijnlijkheid in de treintjesfabriek investeren.
Dat de ene beroemde fabriek de andere helpt heeft te maken met het feit dat de grote man bij Porsche AG, Wendelin Wiedeking, een hartstochtelijke liefhebber is van modelspoor en een grote verzameling treinen en auto's heeft. De 56-jarige topman van Porsche, die als een van de beste managers van Duitsland geldt, leidt sinds 1993 met veel succes het Duitse autoconcern.
Overigens heeft Michael Pluta, de curator van Märklin, dat vorig jaar een omzet boekte van 128 miljoen euro, bekendgemaakt dat bijzonder hoge vergoedingen die aan bedrijfsadviseurs moesten worden betaald, het modelspoorbedrijf diep in de rode cijfers heeft gestort. Pluta maakte in de Duitse pers bekend dat zo'n twaalf miljoen euro voor externe adviezen is betaald.
Het eerste wat de curator heeft gedaan is afscheid nemen van deze adviseurs. Het uitstel van betaling heeft overigens alleen betrekking op de fabrieken in Göppingen (Märklin) en Neurenberg waar de weinig succesvolle fabriek van Trix zich bevindt, een merk dat jaren geleden door de marktleiders op modelspoorweggebied werd overgenomen. De vestiging in het Hongaarse Györ waar veel modellen worden geproduceerd blijft open.
De aangekondigde teloorgang van het 150-jarige Märklin heeft de laatste dagen geleid tot een run op treintjes en onderdelen. Veel hobbyisten zijn er niet op gerust dat er een doorstart kan worden gemaakt en nemen het zekere voor het onzekere. Hetzelfde speelde zich een jaar geleden af toen Fleischmann in zwaar weer verzeild raakte en uiteindelijk door de moedermaatschappij van Roco werd opgekocht.
Krijg je straks bij de wintercheck geen espressokopjes/wijnkoeler meer, maar een treintje van Märklin...quote:
quote:Op zondag 15 februari 2009 12:45 schreef DS4 het volgende:
Krijg je straks bij de wintercheck geen espressokopjes/wijnkoeler meer, maar een treintje van Märklin...
Iddquote:Op zondag 15 februari 2009 12:45 schreef DS4 het volgende:
[..]
Krijg je straks bij de wintercheck geen espressokopjes/wijnkoeler meer, maar een treintje van Märklin...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |