Das dan mooi voor FC Twentequote:Op woensdag 4 februari 2009 23:55 schreef MaxC het volgende:
AZ komt met dit voetbal echt niet ongestraft weg tegen goede ploegen hoor
Heeeeeeel graag. Lukte dat maarquote:Op donderdag 5 februari 2009 00:22 schreef Dr.Daggla het volgende:
Kunnen we f'noord niet zo ontvangen over 2 weken?.
Dit is trouwens van een bekerwedstrijd van vandaag.
Kunnen we f'noord niet zo ontvangen over 2 weken?quote:Op donderdag 5 februari 2009 00:22 schreef Dr.Daggla het volgende:
Kunnen we f'noord niet zo ontvangen over 2 weken?.
Amen.quote:Op woensdag 4 februari 2009 23:42 schreef Houniet het volgende:
In mijn hart wel, maar realistisch gezien niet.
Ik denk dat bijna ieder jaar een overgangsjaar zal zijn voor Ajax. Reken er maar op dat ook komende zomer er weer belangstelling zijn zijn voor de beste spelers van Ajax, en dan met name voor goede jonge talenten. Als Ajax geen CL gaat halen dan wordt het al helemaal lastig om jongens als bv Suarez te behouden.quote:Op donderdag 5 februari 2009 02:50 schreef Morendo het volgende:
Oké, dit jaar valt nog te beschouwen als overgangsjaar. Veel nieuwe spelers gekomen. Nieuwe trainer.
Maar volgend jaar moet het dan toch écht gaan gebeuren: kampioen worden en die derde ster op de borst.
Precies. En Twente zie ik ook niet stunten.quote:Op donderdag 5 februari 2009 08:33 schreef M0NTANA het volgende:
AZ wint gisteren voor de tiende keer op rij en ook nog eens zonder tegentreffer.
In de afgelopen tien wedstrijden pakte AZ dertien (!) punten meer dan Ajax.
Denk toch echt wel dat het kampioenschap beslist is of AZ moet snel een dip krijgen.
Dat weet ik wel zeker. AZ zit nu midden in een dip, verschil met Ajax is dat ze blijven winnen!quote:Op donderdag 5 februari 2009 08:33 schreef M0NTANA het volgende:
AZ wint gisteren voor de tiende keer op rij en ook nog eens zonder tegentreffer.
Denk toch echt wel dat het kampioenschap beslist is of AZ moet snel een dip krijgen.
Volgens mij maakt het voor Ajax echt niet uit of ze nou 2e of 5e worden hoor.quote:Op donderdag 5 februari 2009 00:32 schreef ub40_bboy het volgende:
Gewoon ervoor zorgt dat je 2e of minimaal 3e wordt zodat we champions league kunnen spelen. Dan volgend jaar maar kampioen.
Play Offs zijn toch afgeschaft..?quote:Op donderdag 5 februari 2009 08:39 schreef Mrakz0r het volgende:
[..]
Volgens mij maakt het voor Ajax echt niet uit of ze nou 2e of 5e worden hoor.
Jawel.quote:Op donderdag 5 februari 2009 08:39 schreef Mrakz0r het volgende:
[..]
Volgens mij maakt het voor Ajax echt niet uit of ze nou 2e of 5e worden hoor.
Er zijn nog Play Offs tussen de clubs op de plaatsen 5 t/m 8.quote:Op donderdag 5 februari 2009 08:50 schreef fathank het volgende:
[..]
Play Offs zijn toch afgeschaft..?
Iemand trouwen die Column van Genee gelezen? Wat een stemmingmakerij weer van die droplul. Die vent kun je ook niet meer serieus nemen.
* Scorpie eens is.quote:Op woensdag 4 februari 2009 23:18 schreef HeatWave het volgende:
Leuk al die persoonlijke aanvallen op mij, maar voorlopig heb ik al 5 jaar gelijk en lullen jullie echt kinderlijk naief elk jaar weer over dat Ajax zo goed is. Aandoenlijk dat kinderlijke positivisme hoor, maar best een beetje zielig ook..
Dat is t dus, die dip is er al bij az maar ze blijven winnen. Slecht voetbal, maar de punten pakken ze welquote:Op donderdag 5 februari 2009 08:33 schreef M0NTANA het volgende:
Twente pakken we gewoon in de laatste speelronde zijn punten af om er weer voorbij te gaan. Ajax in een zetel naar het kampioenschap!quote:Op donderdag 5 februari 2009 00:11 schreef Svensational het volgende:
[..]
Das dan mooi voor FC Twente!
Ja man, en die HeatWave moet ook vaker posten, DIE man heeft pas verstand van voetbal, ongekend de kijk die die kerel heeft op het spelletje!quote:Op donderdag 5 februari 2009 09:29 schreef Geweldenaar het volgende:
Het wordt tijd dat Angstgegner weer terugkomt hier. Die man had tenminste nog eens teksten over Ajax en zijn favoriete club FC Twente. Ik ben het volledig met hem eens dat Ajax in de laatste wedstrijd van dit seizoen, juist thuis tegen de sensatie van de eredivisie, weleens flink op zijn bek kan gaan. Zolang Marco de touwtjes in handen heeft, hoeft Ajax zich geen enkele illusie te maken. Als Twente-supporter ben ik blij dat Munsterman Wielaert toch nog naar Ajax heeft laten gaan, want zijn vervanger Peter Wisgerhof is veel beter.
In Almelo hebben ze het in elk geval standaard lastig.quote:Op donderdag 5 februari 2009 10:14 schreef M0NTANA het volgende:
za 14/02-2009 PSV-AZ
za 21/02-2009 Heracles Almelo-AZ
za 28/02-2009 AZ-FC Groningen
zo 08/03-2009 NEC-AZ
zo 15/03-2009 FC Utrecht-AZ
zo 22/03-2009 AZ-Feyenoord
Hier moet AZ maar wat punten laten liggen.
Wat? Een vrachtwagen vol punten aub, daarnaast zijn we natuurlijk ook weer afhankelijk van Twentequote:Op donderdag 5 februari 2009 10:14 schreef M0NTANA het volgende:
za 14/02-2009 PSV-AZ
za 21/02-2009 Heracles Almelo-AZ
za 28/02-2009 AZ-FC Groningen
zo 08/03-2009 NEC-AZ
zo 15/03-2009 FC Utrecht-AZ
zo 22/03-2009 AZ-Feyenoord
Hier moet AZ maar wat punten laten liggen.
Frank de Gravequote:Op donderdag 5 februari 2009 10:07 schreef M0NTANA het volgende:
http://www.sportweek.nl/v(...)izoenskaart_van_Ajax
quote:Op donderdag 5 februari 2009 08:50 schreef fathank het volgende:
Iemand trouwen die Column van Genee gelezen? Wat een stemmingmakerij weer van die droplul. Die vent kun je ook niet meer serieus nemen.
Geef jij maar aan wat hier stemming makend aan is dan. Alles wat er staat klopt gewoon nl. Van Basten maakt rare beslissingen, maakt zich niet druk over het spel maar over het feit dat de scheidsrechters van de regels af moeten wijken omdat zijn ploeg (ons Ajax) wordt benadeeld.quote:In Van Bastens wereld is nauwelijks ruimte voor tegenspraak
Door WILFRED GENEE
Als ik vroeger als kind een wedstrijd verloor, was ik niet te genieten. Ik ontplofte helemaal als iemand het verlies trachtte te bagatelliseren met de opmerking ‘Ach, het is maar een spelletje!’
Gelukkig word je allemaal ouder en wijzer. Daarom zat ik met stijgende verbazing te kijken naar het idiote gedrag van Marco van Basten richting de vierde official na Ajax-Heracles. Natuurlijk was de fout van het arbitrale trio uiterst pijnlijk, maar de reactie van Van Basten had iets van een opgefokte trainer bij een plaatselijke amateurvereniging. Zijn opmerking: ‘Dit is een heel belangrijke wedstrijd voor ons hoor!’ had zelf iets wanhopigs.
Nadat hij door de perschef tot enige kalmte was gecoacht, vroeg hij zich voor de camera met droge ogen af waarom de scheidsrechter en de vierde official niet van de FIFA-reglementen waren afgeweken door televisiebeelden te gebruiken.
Deze oprecht gemeende, maar tevens onzinnige gedachtegang bracht ons in een klap in de belevingswereld van Marco van Basten. Een wereld waarin voor tegenspraak en kritiek nauwelijks ruimte is. Hij nam zelfs het woord ‘oneerlijk’ in zijn mond. Enkel het eierdopje van Calimero ontbrak nog op zijn hoofd.
Dat Ajax voor de derde keer op een rij niet wist te winnen en daarmee in een week tijd (!) de titel verspeelde, deed hij af met ‘teleurstellend’. Zoals hij eerder de nederlaag tegen SC Heerenveen een vorm van pech had gevonden. Tot de zestien meter had Ajax uitstekend gespeeld tegen de Friezen, zo meende Van Basten. Misschien kan Ajax een verzoek bij de KNVB indienen of het de doelen in de Arena op de rand van het strafschopgebied mag plaatsen, want Van Bastens wil is bij Ajax wet.
Vorige week sprak ik enkele mensen uit de directie die in koor riepen dat het zo heerlijk rustig bij Ajax is. Dat werd nog eens bevestigd door een column van de nieuwe algemeen directeur Rik van den Boog. Deze voormalige jeugdspeler maakte duidelijk dat er bij Ajax niets moet. (Er is ook zoveel gewonnen de afgelopen jaren.) Ondanks de hoogste begroting van Nederland en een investering van 34 miljoen euro in nieuwe spelers is het slechts een kwestie van willen. ‘Ajax wil kampioen worden. Heel graag zelfs. Dat willen we samen doen.’
Het kwam Ajax dan ook slecht uit dat een opgewonden supporter Van Basten na de nederlaag tegen SC Heerenveen voor het oog van de camera voor ‘pannenkoek’ uitmaakte. Op de beelden zie je de verontwaardiging op het gezicht van Van Basten, die duidelijk overweegt om verhaal te halen. Alsof hij wilde zeggen dat het toch niet zijn schuld is dat er elke week met een andere opstelling gespeeld wordt. Of dat Siem de Jong in de spits speelt na een aardige oefenwedstrijd met Jong Ajax tegen Argon. Dat Vurnon Anita een basisplaats heeft, terwijl zijn voormalige aanvoerder Rasmus Lindgren fit is. Dat hij in de kleedkamer liet vallen dat Anita ook tegen Heracles mocht spelen om het ongelijk van alle critici te bewijzen? Dat de aanvallers Sulejmani en Cvitanich gewisseld worden bij een 1-0 achterstand? Dat de thermostaat in de kleedkamer van Ajax spontaan aanspringt als hij binnenkomt, omdat zijn benadering zo afstandelijk en koel is dat steeds meer spelers moeite hebben met de coach? Dat Ajax ondanks alle investeringen maar een punt meer heeft dan vorig jaar? Dat zijn elftal plots te jong is om met druk om te gaan, terwijl hij zelf routiniers als Perez, Silva en Oleguer heeft kalltgestellt? Dat hij net als bij het Nederlands elftal de kluts kwijtraakt als de druk toeneemt?
Wie dacht die supporter wel dat hij was? Gelukkig maande een suppoost de emotionele fan tot rust met de opmerking: ‘Stel je niet zo aan joh, het is maar een spelletje!’ Een man naar het hart van Rik van den Boog.
Heerlijk die rust bij Ajax. Of is het de spreekwoordelijke stilte voor de storm?
Prima column inderdaad. Marco van Basten gedraagt zich als een calimero, Ajax-onwaardig.quote:Op donderdag 5 februari 2009 10:42 schreef Breach het volgende:
[..]
[..]
Geef jij maar aan wat hier stemming makend aan is dan. Alles wat er staat klopt gewoon nl. Van Basten maakt rare beslissingen, maakt zich niet druk over het spel maar over het feit dat de scheidsrechters van de regels af moeten wijken omdat zijn ploeg (ons Ajax) wordt benadeeld.
Ik weet ook wel dat een gedeelte 'in the heat of the moment' wordt gezegd. Maar wat Genee hier neerschrijft is gewoon treffend.
Het werd hier gister al een paar keer gezegd, er zit dus een lek in de selectie. En dan kun je toch wel stellen dat het langzaamaan onrustig begint te worden.quote:Dat hij in de kleedkamer liet vallen dat Anita ook tegen Heracles mocht spelen om het ongelijk van alle critici te bewijzen?
Eens. Mensen die nog steeds denken dat Marco heilig isquote:Op donderdag 5 februari 2009 10:43 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Prima column inderdaad. Marco van Basten gedraagt zich als een calimero, Ajax-onwaardig.
quote:Op donderdag 5 februari 2009 10:47 schreef Breach het volgende:
Overigens valt me dit stukje op in de column van Genee:
[..]
Het werd hier gister al een paar keer gezegd, er zit dus een lek in de selectie. En dan kun je toch wel stellen dat het langzaamaan onrustig begint te worden.
Lees het nog eens. Pure stemmingmakerij. Ja, Van Basten heeft fouten gemaakt, maar dat kon je van te voren weten als er zo'n jonge en vrij onervaren coach wordt aangesteld. Uiteindelijk vind ik het team verantwoordelijk en de afhankelijkheid op Suarez. Als Suarez tegen Groningen en Heerenveen die geweldig grote kansen had gescoord, hadden er nu heel anders voor gestaan. Hij scoort niet en meteen gaat het slecht. Daarnaast geloof ik er weinig van dat Van Basten zo extreem koud is en wat verwacht je dan Dat hij zegt, ''jongens, goed gedaan we staan 1-0 achter, probeer wat beter te spelen?''quote:Alsof hij wilde zeggen dat het toch niet zijn schuld is dat er elke week met een andere opstelling gespeeld wordt. Of dat Siem de Jong in de spits speelt na een aardige oefenwedstrijd met Jong Ajax tegen Argon. Dat Vurnon Anita een basisplaats heeft, terwijl zijn voormalige aanvoerder Rasmus Lindgren fit is. Dat hij in de kleedkamer liet vallen dat Anita ook tegen Heracles mocht spelen om het ongelijk van alle critici te bewijzen? Dat de aanvallers Sulejmani en Cvitanich gewisseld
Echt triest dat door de FIFA een 5e en 6e man de enige oplossing is.quote:Ajax-trainer Marco van Basten beklaagde zich dinsdagavond na de wedstrijd Ajax tegen Heracles Almelo (2-2) over het niet gebruiken van de technische hulpmiddelen in de voetbalwereld. Jaap Uilenberg, KNVB-scheidsrechtersbaas, geeft Van Basten groot gelijk. "Het is niet de onwil van de KNVB, maar bij de FIFA (de internationale voetbalbond) zit er gewoon geen enkele beweging in dit thema," aldus de scheidsrechterbaas in het Algemeen Dagblad.
Ajax werd dinsdagavond flink benadeeld door de arbitrage. De Amsterdamse club kwam voor de rust al met 0-2 achter tegen Heracles Almelo, maar kwam in de tweede helft terug tot 2-2. In de slotseconde scoorde Suarez de 3-2, maar tot ontsteltenis van alle Amsterdamse supporters, keurde scheidsrechter Pol van Boekel de treffer af.
De FIFA zou wel een vijfde en zesde official bij een wedstrijd kunnen plaatsen. "Die vijfde en zesde man nemen ieder plaats achter een doel en staan rechtstreeks in contact met de scheidsrechter. Het idee van twee extra paar ogen voor de arbitrage wordt ondersteund door de UEFA-voorzitter Michel Platini. De evaluatie is momenteel gaande. Valt die positief uit, dan krijgt het experiment in de komende maanden een vervolg."
Ze mogen een voorbeeld nemen aan de NFL. Stelletje oubollige pannekoeken bij de FIFA.quote:Op donderdag 5 februari 2009 11:23 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Echt triest dat door de FIFA een 5e en 6e man de enige oplossing is.
Ik heb nooit vertrouwen in die jongen gehad, maar laten we hopen dat hij het tegendeel bewijzen kan.quote:Op donderdag 5 februari 2009 11:26 schreef Aanvoerder het volgende:
Aisatti wordt onze reddende engel. Hoop ik stiekem.
Dat vind ik dus een heel raar iets inderdaad. En dat stukje dat Van Basten heel erg "koud" is naar de selectie toe vind ik ook maar erg raar. 2 maanden geleden liep de gehele selectie weg met Van Basten (op een paar wisselspelers na dan..) en nu is het ineens een koude kikker die niks meer goed doetquote:Op donderdag 5 februari 2009 10:47 schreef Breach het volgende:
Overigens valt me dit stukje op in de column van Genee:
[..]
Het werd hier gister al een paar keer gezegd, er zit dus een lek in de selectie. En dan kun je toch wel stellen dat het langzaamaan onrustig begint te worden.
Er zijn anders nog steeds pannenkoeken die denken dat Van Basten zo`n warme persoonlijkheid isquote:Op donderdag 5 februari 2009 11:34 schreef HeatWave het volgende:
Wat een openbaringen hier, alsof ik mezelf hoor een paar maanden terug.
Alsof hij dit seizoen nog speeltquote:Op donderdag 5 februari 2009 11:26 schreef Aanvoerder het volgende:
Aisatti wordt onze reddende engel. Hoop ik stiekem.
Lees nou eens wat hij zegt: ALSOF. Met andere woorden, Genee speculeert er lustig op los om, zoals zoveel journalisten, lekker onrust te stoken.quote:Op donderdag 5 februari 2009 11:32 schreef fathank het volgende:
[..]
Dat vind ik dus een heel raar iets inderdaad. En dat stukje dat Van Basten heel erg "koud" is naar de selectie toe vind ik ook maar erg raar. 2 maanden geleden liep de gehele selectie weg met Van Basten (op een paar wisselspelers na dan..) en nu is het ineens een koude kikker die niks meer goed doet.
Er zijn bij Ajax toch zoveel hamstringblessures geweest de afgelopen tijd?quote:AMSTERDAM - Robbie Wielaert heeft weinig aanpassingsproblemen gekend bij Ajax. De verdediger, die in de winterstop overkwam van FC Twente, voelde zich direct thuis en werd naar eigen zeggen 'goed opgevangen'. "Ik moest alleen wel een beetje wennen aan het trainingsveld, dat zachter of harder is dan dat van FC Twente", aldus Wielaert.
Dat leverde Wielaert enkele, kleine lichamelijke klachten op. "Dat voelde ik de eerste dagen aan mijn hamstrings, maar inmiddels ben ik daar aan gewend. Nu is het alleen nog zaak een huisje te vinden en dan ben ik helemaal gesetteld", aldus de verdediger op de website van Ajax.
Niet alleen bij Ajax, in de hele eredivisie komt het vaak voor, maar het meeste bij Feyenoord.quote:Op donderdag 5 februari 2009 11:45 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Er zijn bij Ajax toch zoveel hamstringblessures geweest de afgelopen tijd?
quote:Scheidsrechter en assistent een duel 'geschorst'
De Telegraaf meldt dat scheidsrechter Van Boekel en zijn assistent die de goal van Ajax afkeurde wegens buitenspel van het wedstrijdprogramma zijn gehaald voor komend weekend. Zij zouden AZ-Willem II leiden. De KNVB zou de scheidsrechter, die afging op het signaal van zijn grensrechter niets verwijten, maar hem even in de luwte willen plaatsen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |