20 jaar cel is 14 jaar zitten, minus het jaar in voorarrest, dus hij is 30 als hij vrij komt en heeft nog een redelijke kans dan een leven op te gaan bouwen.quote:Op woensdag 4 februari 2009 18:54 schreef TC03 het volgende:
Nog steeds een te lage straf. Hij is 37 als hij vrijkomt, dan heeft hij nog dik een half leven voor zich. Politici en zakenlui van 37 worden gezien als broekies die net komen kijken, zo oud is hij als hij vrij komt. Een onwaarschijnlijk gruwelijke misdaad.
Liever niet.quote:Op woensdag 4 februari 2009 21:32 schreef xenobinol het volgende:
goeie actie, nu de doodstraf ook weer invoeren.
kan er ook geen recidive optredenquote:Op woensdag 4 februari 2009 21:32 schreef xenobinol het volgende:
goeie actie, nu de doodstraf ook weer invoeren.
Hulde voor deze uitspraakquote:Op woensdag 4 februari 2009 19:01 schreef borisz het volgende:
Terecht, goed dat ze dit aanpakken volgens het volwassenenstrafrecht.
Hadden ze die regel niet afgeschaft?quote:
Ze hebben er wat regels omtrent gesteld, maar de wet staat nog in het wetboek van strafrecht.quote:Op woensdag 4 februari 2009 23:17 schreef speknek het volgende:
[..]
Hadden ze die regel niet afgeschaft?
Wat in mijn ogen volledig onterecht is.quote:Op woensdag 4 februari 2009 19:07 schreef Adelante het volgende:
[..]
20 jaar cel is 14 jaar zitten, minus het jaar in voorarrest, dus hij is 30 als hij vrij komt en heeft nog een redelijke kans dan een leven op te gaan bouwen.
quote:Op donderdag 5 februari 2009 03:39 schreef Specularium het volgende:
[..]
Wat in mijn ogen volledig onterecht is.
Er zijn situaties te verzinnen waarin mensen zich in mijn ogen diskwalificeren voor verdere deelnamequote:
Een 16 jarige wordt volgens het volwassenenstrafrecht veroordeeld, en nog is het niet genoegquote:
Kerel, het nieuws is dat dit de eerste en dus enige keer is dat er zo'n straf is uitgedeeld aan een minderjarige, 1 keer is nog steeds zelden in mijn wereld....quote:Op donderdag 5 februari 2009 16:55 schreef SCH het volgende:
Goede straf. Mensen kunnen toch moeilijk nog volhouden dat er in Nederland zelden hoge straffen worden uitgedeeld.
Nou dit lijkt meer op een incidenteel hoge straf.quote:Op donderdag 5 februari 2009 16:55 schreef SCH het volgende:
Goede straf. Mensen kunnen toch moeilijk nog volhouden dat er in Nederland zelden hoge straffen worden uitgedeeld.
Ik kan er met de pet niet bij waarom jij zou vinden dat iemand na zo'n daad ooit nog een kans zou moeten krijgen op deelname aan de samenleving. Dit is niet even een dom foutje in een moment van onbezonnenheid, kom op zeg.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |