Feyenoord bakt er al 15 jaar niks meer van. Wij roepen elk seizoen dat we kampioen willen worden en de beste selectie hebben. Wij vinden elk seizoen dat we in de CL thuis horen. En wij lachen het hardst als het kut gaat met Feyenoord, PSV en AZ.quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:25 schreef RayMania het volgende:
[..]
Mwa, ik noem dit nog geen zwaar weer. We zijn nog in de race voor voorronde CL, Feyenoord probeert degradatie te voorkomen.
quote:Pannenkoek
Als Marco van Basten gisteravond de enige pannenkoek in de ArenA was geweest, zou Ajax gewoon van Heracles hebben gewonnen, dat moge duidelijk zijn. Er waren nog heel wat meer pannenkoeken voor nodig om de Almeloërs met een punt uit de Amsterdam ArenA te laten vertrekken. Om te beginnen: elf pannenkoeken in Ajax-shirts op het veld, die het presteerden om na twee nederlagen op rij met 0-2 achter te komen. In eigen huis, tegen een ploeg uit het rechterrijtje..
Dan nóg zouden we op het nippertje met 3-2 hebben gewonnen. Ware het niet dat er nóg een pannenkoek aan het werk was in het stadion, te weten een pannenkoek met een vlag in zijn hand én poep in zijn ogen. Al die pannenkoeken gaven samen de doorslag: 2-2. Heracles moet zich in een pannenkoekenhuis hebben gewaand.
Er waren nog veel meer pannenkoeken in het stadion, namelijk 46.355 volgens de officiële cijfers (in werkelijkheid zo"n 30.000, schat ik). Ik heb me de laatste tien seizoenen behoorlijk vaak een onnozele pannenkoek gevoeld op de tribune bij Ajax, maar toch stonden we er weer, op deze druilerige, gure dinsdagavond, met als beloning het zevende en achtste verliespunt in welgeteld tien dagen. Dat moet een clubrecord zijn, zoals ook zes seizoenen zonder landstitel een evenaring van een clubrecord zijn (we presteerden het sinds de invoering van het betaalde voetbal maar één keer eerder, tussen 1960 en 1966.
Juist daarom vond ik dat filmpje zo mooi, van onze inmiddels landelijke bekendheid genietende medesupporter, die we voor het gemak maar even ‘Edgar Davids" zullen noemen. Prachtige, oprechte supporterswoede. Edgar verwoordde de wanhoop die we allemaal voelden, en hij deed het eigenlijk nog heel fatsoenlijk ook: "Hé Marco, bedankt hè, pannenkoek! Kampioenschap weg! Geen kampioen meer! Die derde ster, daar doe je het voor, toch?"
In de media werd hij (om te beginnen door de commentator van Eredivisie Live) afgeschilderd als een heethoofdige idioot. Het zal wel aan mij liggen, maar de enige zinnen tekst in het filmpje die ik écht onbetamelijk, beschamend en aanstootgevend vond, kwamen uit de mond van die andere hoofdrolspeler in het filmpje: de pannenkoek die om onduidelijke redenen ‘in functie" was op het veld en op Edgars hartenkreet dat het kampioenschap "weg" was, reageerde met de vraag "nou en?", gevolgd door de onsterfelijke mededeling "het is maar een spelletje."
Ik weet niet wie die pannenkoek precies is (in dienst bij Ajax, of bij de ArenA?), maar kan iemand er voor zorgen dat dit soort lui nooit meer een poot op het gras zetten waar ons eerste elftal geacht wordt professionele topsportprestaties te leveren? Alleen de geur van dit soort amateurs aan de zijlijn lijkt me al dodelijk voor het ‘topsportklimaat". Ik weet niet of dergelijke onverschilligheid besmettelijk is, en op de spelers kan zijn overgeslagen; dat zou in elk geval veel verklaren.
Het is maar een spelletje... We praten hier over een bedrijf met een jaarbegroting van 65 miljoen euro, dat in zeven jaar tijd 84 miljoen euro van de firma Aegon toegestopt zal krijgen en deze zomer voor 34 miljoen euro aan nieuwe spelers aantrok. Geen andere Nederlandse club komt daar, qua financiële slagkracht, ook maar bij in de buurt, maar niettemin worden we nu al vijf seizoenen door jan en alleman afgetroefd en uitgelachen. We hebben de laatste jaren voor tientallen miljoenen de beste spelers van Groningen en Heerenveen weggehaald, maar uitgerekend tegen die twee clubs (door ons geplunderd en leeggeroofd, toch?) schopten we geen deuk in een pakje boter en draaiden we eigenhandig weer een seizoen de nek om. En dat moeten wij allemaal maar slikken omdat het "maar een spelletje" is?
Kom zeg... Zulke onnozele pannenkoeken zijn we ook weer niet.
Tussen twee haakjes: van mij mag een Ajax-wedstrijd trouwens best weer een "spelletje" worden. Geen enkel probleem mee. Maar dan wel graag van de beurs af, vertrekken uit de ArenA, de NV opheffen, de prijs voor een seizoenkaart met 80% terugbrengen, en nog een paar van die dingetjes die ik best even voor de club op een rijtje wil zetten als dat gewenst is. Dan beloof ik dat ik het voortaan als een spelletje zal gaan beschouwen, en nooit meer veeleisend zal zijn.
Tot het zover is, moet die pipo uit het filmpje nooit meer toegang krijgen tot het speelveld van de Amsterdam ArenA. Ga maar lekker een Scrabble-middag in een bejaardenhuis in goede banen leiden, en dáár mensen vertellen dat het maar een spelletje is. Het hardnekkige, consequente falen van Ajax is dat allang niet meer. Voor ons, de supporters die van deze club houden, in elk geval niet. Pannenkoek.
alle schwalbes waar de scheidsrechters intuinden en waarbij een strafschop werd gegeven. En dan doel ik niet alleen op de schwalbes van suarez.quote:
Wat een passiequote:Op woensdag 4 februari 2009 17:33 schreef BOYS1985 het volgende:
http://video.msn.com/video.aspx?mkt=nl-NL&vid=b4b3e8df-5ace-43ef-ba43-a835e495d940
Let op suarez int begin.
Zo hoort het ook.quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:33 schreef BOYS1985 het volgende:
http://video.msn.com/video.aspx?mkt=nl-NL&vid=b4b3e8df-5ace-43ef-ba43-a835e495d940
Let op suarez int begin.
Menno Pot, popjournalist bij de Volkskrant en fanatiek Ajaxsupporter.quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:41 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Mooi, eerlijk stuk![]()
Wie geschrijft?
quote:Leonardo in de zomer transfervrij naar Griekenland
Aanvaller Leonardo zal Ajax aan het einde van het seizoen transfervrij verlaten. Hij gaat waarschijnlijk naar Panathinaikos, de club van Henk ten Cate, de trainer die hem naar Ajax haalde. "Er ligt een contract voor me klaar. Het enige wat nog ontbreekt, is een handtekening," aldus de aanvaller die naar zijn vijfde club vertrekt.
Vind ik echt jammer..quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:52 schreef Black-Death het volgende:
Leonardo dus zeker weg na dit seizoen.
[..]
quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:33 schreef BOYS1985 het volgende:
Let op suarez int begin.
versteegrob.quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:52 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Ach, die speler brengt niks.quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:52 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Hij was gisteren niet goed, maar als het hele team de instelling van Suarez had, waren we nu al bijna kampioen. Hij is en blijft een held!quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:33 schreef BOYS1985 het volgende:
Let op suarez int begin.
Jammer? Die gast kan echt niet voetballen hoor. Staan genoeg goede jongens te wachten, desnoods een aankoop in de zomer. Op naar zondagquote:
Held me reet, hij scoort al 3 wedstrijden niet en dat is verdomd kut. Ik weet niet eens meer hoe een overwinning voeltquote:Op woensdag 4 februari 2009 18:01 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Hij was gisteren niet goed, maar als het hele team de instelling van Suarez had, waren we nu al bijna kampioen. Hij is en blijft een held!
Hij scoorde tegen Heracles.quote:Op woensdag 4 februari 2009 18:03 schreef versteegrob het volgende:
[..]
Held me reet, hij scoort al 3 wedstrijden niet en dat is verdomd kut. Ik weet niet eens meer hoe een overwinning voelt![]()
Snap het ook echt niet, waarom scoort Suarez. Hij schiet de ballen telkens op de keeper, dat is toch ook een kunst
Die held heeft me gister toch wel meerdere keren tot wanhoop gedreven. Vooral dat buitenkantje rechts was om gek van te worden.quote:Op woensdag 4 februari 2009 18:01 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Hij was gisteren niet goed, maar als het hele team de instelling van Suarez had, waren we nu al bijna kampioen. Hij is en blijft een held!
Gisteren scoorde hij toch gewoon? En verder geef ik toch aan dat hij niet goed speelde, maar zijn inzet is fantastisch. Hij zit even in een dipje, maar ook hier komt hij weer uit. Veruit de belangrijkste speler van Ajax dit seizoen. Ik wil niet weten waar Ajax zou staan zonder de goals, assists en weergaloze actie's van Suarez. Absoluut een held dus wat mij betreft.quote:Op woensdag 4 februari 2009 18:03 schreef versteegrob het volgende:
[..]
Held me reet, hij scoort al 3 wedstrijden niet en dat is verdomd kut. Ik weet niet eens meer hoe een overwinning voelt![]()
Snap het ook echt niet, waarom scoort Suarez. Hij schiet de ballen telkens op de keeper, dat is toch ook een kunst
Zo is Suarez. Soms zit er zo'n wedstrijd of moment tussen dat je gek van hem wordt, maar zelfs op een slechte dag schiet hij je in principe naar de overwinning. Misschien wilde hij wel te graag. Dat idee had ik gisteren een beetje. Zeker nadat hij die twee grote kansen miste.quote:Op woensdag 4 februari 2009 18:07 schreef Breach het volgende:
[..]
Die held heeft me gister toch wel meerdere keren tot wanhoop gedreven. Vooral dat buitenkantje rechts was om gek van te worden.
Er staat toch ook dat hij gisteren niet goed was? Maar hij blijft er wel voor gaan. Zijn reactie na de wedstrijd (zie dat filmpje) vind ik top.quote:Op woensdag 4 februari 2009 18:07 schreef Breach het volgende:
[..]
Die held heeft me gister toch wel meerdere keren tot wanhoop gedreven. Vooral dat buitenkantje rechts was om gek van te worden.
Het was ook geen aanval richting jouquote:Op woensdag 4 februari 2009 18:10 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Er staat toch ook dat hij gisteren niet goed was? Maar hij blijft er wel voor gaan. Zijn reactie na de wedstrijd (zie dat filmpje) vind ik top.
En als die grensrechter gewoon zijn werk deed, was hij gisteren ondanks zijn zwakke spel toch weer de held. Maja, als....
Die waren er ook wel hoor. Alleen niet allemaal in het stadionquote:Op woensdag 4 februari 2009 18:20 schreef kevin6188 het volgende:
Tering. NEC met 4300 man naar Hamburg. Zou wat zijn geweest als er ook zoveel Ajacieden waren.
Heerlijk tochquote:Op woensdag 4 februari 2009 18:20 schreef kevin6188 het volgende:
Tering. NEC met 4300 man naar Hamburg. Zou wat zijn geweest als er ook zoveel Ajacieden waren.
Ik bedoelde ook 4300 + plus aanhang zeg maar.quote:Op woensdag 4 februari 2009 18:21 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Die waren er ook wel hoor. Alleen niet allemaal in het stadion
Hebben zij dan zoveel kaarten gekregen?quote:Op woensdag 4 februari 2009 18:26 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Ik bedoelde ook 4300 + plus aanhang zeg maar.
Wat ik begrijp wel. Ajax had ook recht op ongeveer 5000, geloof ik. Maar daar heeft Ajax zelf vanaf gezien.quote:Op woensdag 4 februari 2009 18:27 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Hebben zij dan zoveel kaarten gekregen?
Klopt, ik deed dom.quote:
quote:Op woensdag 4 februari 2009 18:28 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Wat ik begrijp wel. Ajax had ook recht op ongeveer 5000, geloof ik. Maar daar heeft Ajax zelf vanaf gezien.
[..]
Klopt, ik deed dom.![]()
HSV-uit was binnen de kortste keren uitverkocht. Denk dat Ajax als er 5000 man in het uitvak had gemogen, alle kaarten verkocht had gekregen.quote:Op woensdag 4 februari 2009 18:57 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Voor ons is het toch net wat minder dan voor een nec of groningen. Zo vaak zijn die nog niet bij dat soort wedstrijden geweest.
HSV zou inderdaad sowieso uitverkocht raken. Doel eigenlijk meer op fiorentina uit waar groningen het vak wel vol kreeg.quote:Op woensdag 4 februari 2009 19:07 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
HSV-uit was binnen de kortste keren uitverkocht. Denk dat Ajax als er 5000 man in het uitvak had gemogen, alle kaarten verkocht had gekregen.
Ja, als het doelpunt niet was afgekeurd maar ... voor je begint over de arbitrage moet je kunnen bewijzen dat je zelf foutloos hebt gespeeld. Dat kan Ajax niet.quote:Op woensdag 4 februari 2009 19:13 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Dat klopt allemaal wel. Maar uiteindelijk win je gewoon maar dan moet die PIEP knvb er weer een stokje voor steken
Daarentegen is jullie aanhang ook tig keer groter natuurlijk.quote:Op woensdag 4 februari 2009 18:57 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Voor ons is het toch net wat minder dan voor een nec of groningen. Zo vaak zijn die nog niet bij dat soort wedstrijden geweest.
Dat de rest zijn ogen maar een keer opent.quote:Op woensdag 4 februari 2009 19:18 schreef Barca het volgende:
[..]
Ja, als het doelpunt niet was afgekeurd maar ... voor je begint over de arbitrage moet je kunnen bewijzen dat je zelf foutloos hebt gespeeld. Dat kan Ajax niet.
En, iets wat al eerder is gezegd: met zijn gejank lokt Bassie nog meer tegenwerking van de arbitrage uit. Dat hoort niet zo, maar het is wel de waarheid.
Tsja, als we zondag weer verliezen gaat psv ons waarschijnlijk zelfs bijna voorbijquote:Op woensdag 4 februari 2009 19:35 schreef Dvm86 het volgende:
En Twente dendert Ajax voorbij. Gaat heerlijk
Achja leuk maar bij nationale duels zitten die uitvakken altijd leegquote:Op woensdag 4 februari 2009 19:18 schreef Prosac het volgende:
[..]
Daarentegen is jullie aanhang ook tig keer groter natuurlijk.
Same here, of we kunnen zondag ineens wel weer normaal voetballen, zou me ook weinig verbazenquote:Op woensdag 4 februari 2009 19:42 schreef kevin6188 het volgende:
Zie het zo gebeuren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |