Ik ga even de meest te verwachten reactie geven, maar heb jij maat 42/44?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 07:52 schreef knorretje het volgende:
Giga lurker breekt in.
Denk ook dat dat het enige is wat echt mag tellen. Een maat zegt niks. Ik zou ook graag maat 40/42 willen hebben, dolgraag zelfs dan kan ik m'n oude kleren weer aan (zit nu nog steeds 42/44 en blijf daar maar op hangen. Terwijl er genoeg mensen mijn bmi en/of gewicht zouden willen hebben (19.5/59)
Overigens lurk ik in dit topic dan ook niet voor mezelf maar voor DannyNu week 6: -12 kilo
Ik ben blij dat jij het zegt, ik dacht precies hetzelfde!quote:Op dinsdag 10 februari 2009 09:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ga even de meest te verwachten reactie geven, maar heb jij maat 42/44?Hoe kan dat nou! Brede heupen of wat houdt maat 40/42 tegen? Je bent zo mooi slank! En een
voor Danny! Volhouden hoor en het er niet meer aan eten! (reminder to self)
Ik ken hetquote:Op dinsdag 10 februari 2009 08:21 schreef Reflectionne het volgende:
Supergoed wat jullie doen!
Ik heb zo'n gevoel dat mijn BMI ook te hoog is, ik merk aanmezelf dat ik steeds meer aankom etc.. Heeft er waarschijnlijk ook mee te maken dat ik nu voor 'n 2e jaar studeer. Voorheen fietste ik elke dag 30 km nu is het 5 minuutjes oid.. Op kamers gaan enzo.. je weet het wel.
Hmm, je zit in een vervelend dilemma. En ik begrijp dat je niet wilt vertellen dat je wilt afvallen, mensen kunnen dan zo lacherig reageren en je juist gaan pesten met lekker eten. Is me altijd een raadsel geweest waaromquote:Ik wil graag afvallen maar vind 't heel erg moeilijk. Ik eet altijd samen met m'n huisgenoten en dan wordt er niet bepaald gezond gekookt (veel pasta etc) en lekkere toetjes. Ik wil met hun blijven eten. En ik vind het ook zoiets om te zeggen: Nee ik eet wel magere yoghurt ipv lekker toetje. Ik vind niet dat iedereen hoeft te weten dat ik af wil vallen. Datzelfde geldt met taartjes op verjaardagen enzo (niet dat dat heel erg veel voorkomt maar toch)
Tsja, dat zou je eigenlijk zoveel mogelijk moeten schrappen. In alcohol zitten veel kcal en je hoeft natuurlijk niet te zwichten voor groepsdrang. Eén biertje is het probleem niet (alhoewel er best veel kcal in een flesje bier zitten), maar 'redelijk wat' zou ik voorlopig niet meer doen en zeker niet elk weekend. Ga cola light drinken (water bestellen in een kroeg is ook een beetje idioot). Jammer dat je altijd al gezellig meedeed. Ik dronk nooit bier en er was altijd fris voor mij aanwezig en ook bij het uitgaan werd er altijd fris besteld, dat was heel normaal. Het lijkt me een beetje een drempel om van 'altijd in voor een biertje' over te gaan op 'nee, ik drink geen bier meer'. Succes, het gaat ook een beetje om karakter en refereer anders aan die te strakke lievelingskleren.quote:Verder is bier nog zo'n probleem bij studenten, ik drink regelmatig 's avonds een biertje met vrienden, gewoon tijdens een filmpje of spelletje. Al is het dan maar 1 of 2, ik weet dat ik beter water zou kunnen drinken. Maar het gezellige aspect van het biertje tilt ook zwaar. Ook ga ik dan elke week uit, waarbij ik redelijk wat biertjes nuttig.
Wat doe je voor sport? En wat het ook is, 1x per week zet geen zoden aan de dijk. Hup, opvoeren dat sporten. Hardlopen kan je al met 3x per week toe en kost je een half uurtje per keer, 40 min incl douchen. Die tijd heeft iedereen wel ergens. Sporten helpt je enorm bij het afvallen en zorgt er voor dat je spierweefsel zoveel mogelijk intact blijft. Wederom: kan er iemand met je mee sporten? Samen is vaak motiverend. Kan je sportcursussen volgen via je universiteit/hoge school? Ook leuk! En pak vaker de fiets, ga lopend ergens naar toe, ga eens squashen/roeien/dansen. Allemaal extra bewegingquote:Ik sport 1 keer per week, maar ben druk met andere dingen zodat het bijna niet haalbaar is om vaker te sporten.
Reken eens uit wat een handje/zakje chips aan kcal oplevert. Is het dat waard? Zo ja: gewoon 1x per week chips blijven eten. Zo nee: alternatief zoeken om op te knabbelen.quote:Snoepen doe ik niet veel en chips eet ik alleen in het weekend. (kan wel wat geminderd worden vind ik)
Misschien valt het reuze meequote:Van het weekend ga ik me wegen (bij m'n ouders thuis) (Ik heb me ook al heel erg lang niet gewogen) Dan weet ik mijn BMI zeker.
Daarom meldde ik het ook, staar je niet suf op een maat. Een maat zegt geen drol. Bij mij zijn het idd de heupen (dankzij de kids) waardoor ik met broeken helaas moet uitwijken naar een 42/44 (van boven en taille is nog steeds helaas kindermaatje of een s. Dus ben compleet uit verhoudingenquote:Op dinsdag 10 februari 2009 09:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ga even de meest te verwachten reactie geven, maar heb jij maat 42/44?Hoe kan dat nou! Brede heupen of wat houdt maat 40/42 tegen? Je bent zo mooi slank! En een
voor Danny! Volhouden hoor en het er niet meer aan eten! (reminder to self)
Hmm, daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Ik heb enorm dikke benen en heupen (en kont), maar wel een taille. Er kan bij de taille altijd nog wel een Isa bij, maar mijn broeken zitten dan strak om mijn heupen en benen. Grote maat = grote buik. Blijkbaar. Daar moet jij dan ook ontzettend veel last van hebben en dat is gewoon rot kleren kopen!quote:Op dinsdag 10 februari 2009 09:23 schreef knorretje het volgende:
. Dus ben compleet uit verhoudingen)
tuurlijk is dat super, ik zal ook door blijven proberen om een maat kleiner te halen. Ken niemand die dat niet zou willen. Alleen moet je je er niet op suf staren, en lijkt het me beter zoals Isabeau schreef je te richten op een bepaald (gezond) bmi of bepaald realistisch streefgewicht. D. zou voor zijn lengte 68 mogen wegen, voor een optimaal BMI, maar dat is gewoon geen haalbare zaak meer en ook niet eens echt een streven van ons, we gaan nu eerst op voor de 80 en zien daarna wel weer verder. Maar 80 kilo is net niet binnen een gezond bmi volgens onze calculator, maar zal voor hem behoorlijk wat broekmaten gaan schelen.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 09:26 schreef Mirjam het volgende:
Min 12 kilo al voor danny, goed hoor!
En knor, ook ik had niet verwacht dat je maat 42 haddus idd, een maat zegt weinig. Maar het is toch altijd tof als je merkt dat je weet een maat kleiner past
klopt daarom ben ik ook aan het naaien gegaan, bij ons thuis kon niemand echt slagen in de winkels (D. gewoon te dik, ik uit verhoudingen, de kids te klein en te smal gebouwd)quote:Op dinsdag 10 februari 2009 09:35 schreef Isabeau het volgende:
Hmm, daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Ik heb enorm dikke benen en heupen (en kont), maar wel een taille. Er kan bij de taille altijd nog wel een Isa bij, maar mijn broeken zitten dan strak om mijn heupen en benen. Grote maat = grote buik. Blijkbaar. Daar moet jij dan ook ontzettend veel last van hebben en dat is gewoon rot kleren kopen!
Wat je zegt. Een constant gewicht bereiken met een realistisch eet- en bewegingspatroon is wat mij betreft zinvoller dan extreem gedisciplineerd doorlijnen voor een klein maatje en een BMI van 21(en waarschijnlijk bij de eerste beste tegenslag omhoog schieten en nieuwe kleren moeten kopen).quote:Op dinsdag 10 februari 2009 09:39 schreef knorretje het volgende:
tuurlijk is dat super, ik zal ook door blijven proberen om een maat kleiner te halen. Ken niemand die dat niet zou willen. Alleen moet je je er niet op suf staren, en lijkt het me beter zoals Isabeau schreef je te richten op een bepaald (gezond) bmi of bepaald realistisch streefgewicht. D. zou voor zijn lengte 68 mogen wegen, voor een optimaal BMI, maar dat is gewoon geen haalbare zaak meer en ook niet eens echt een streven van ons, we gaan nu eerst op voor de 80 en zien daarna wel weer verder. Maar 80 kilo is net niet binnen een gezond bmi volgens onze calculator, maar zal voor hem behoorlijk wat broekmaten gaan schelen.
Check.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 09:53 schreef Jarno het volgende:
Op je 30e het maatje wat je had toen je 18 was proberen te halen is ook niet echt realistisch natuurlijk (uitzonderingen daargelaten) - hoe jammer dat soms ook is.
Eensch. Maar het is rotter en frustrerender om te jojo'en (grotere maat kopenquote:Op dinsdag 10 februari 2009 09:53 schreef Jarno het volgende:
Op je 30e het maatje wat je had toen je 18 was proberen te halen is ook niet echt realistisch natuurlijk (uitzonderingen daargelaten) - hoe jammer dat soms ook is.
zal later even wat succesvolle dingen opzoeken/neerschrijven (wij doen overigens alles op basis van Weight Watchers op dit moment tesamen met de wii-fitquote:Op dinsdag 10 februari 2009 09:51 schreef Mirjam het volgende:
Lekkere slankerecepten zijn zeker welkom!
Ga eerst eens bij iemand anders spelen en kijken of je het leuk vindtquote:Op dinsdag 10 februari 2009 10:12 schreef Mirjam het volgende:
Dat wii'en is ook wel 'gezond' volgens mij he? Hoor er veel over de laatste tijd. Zat toevallig gisteren erover te denken of het leuk zou zijn er 1 te kopen als we verhuisd zijn
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |