abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65913833
Mijn hardloopknopje heb ik ondertussen wel gevonden. Alleen eet ik nog steeds veel te veel Ik heb om eerlijk te zijn ook weinig zin om op mijn eten te letten

Hoe zit het eigenlijk met de rustdagen voor sporten, en wat mag je wel afwisselen? Ik loop hard op maandag, woensdag en vrijdag, en daarnaast kan ik naar groepsles pilatos (dinsdag) en poweryoga (donderdag) Is dat te combineren of niet?
pi_65913942
Volgens mij uitstekend te combineren Omearos!
En ondanks dat je niet zo heel veel zin hebt om op je eten te letten, weet je wel wat gezonde keuzes zijn. Dus daar kun je allicht rekening mee houden?
Waar gaat het mis met teveel eten?
pi_65914248
tussendoortjes gaan mis. Die vergeet ik steeds, waardoor ik tijdens een maaltijd veel meer eet, of juist vlak daarvoor alsnog teveel tussendoortjes eet, en dan ook niet gezond (snoepen)
Vandaag bij de lunch 6 boterhammen en 2 koppen soep. Ik had geen eten mee naar practicum, dus tot half 2 geleefd op een bak brinta en een kop koffie met melk en suiker. En dan maar aanvallen bij de lunch Eten waar ik zin in heb in plaats van gezonde keuzes maken, ook omdat ik ontzettende honger heb.
pi_65914408
Peuters te mager door dieet ouders
quote:
RIJSWIJK - Te magere peuters zijn een bron van zorgen voor consultatiebureauartsen. Ouders die bang zijn voor overgewicht, onthouden hun kinderen soms belangrijke voedingsstoffen.
Dat bevestigt Elise Buiting, voorzitter van de Artsenvereniging Jeugdgezondheidszorg naar aanleiding van berichtgeving in het AD.
Het zou vooral gaan om onverzadigde vetten. Peuters hebben deze nodig om te groeien en weerstand op te bouwen. Dieet- en lightproducten bevatten te weinig van deze vetten.

Boterham
Buiting krijgt veel meldingen van consultatiebureauartsen over te lichte kinderen. ''De kinderen eten met de pot mee en krijgen halvarine in plaats van margarine op brood. Of ouders smeren de boterham helemaal niet.''
Het probleem is volgens Buiting onbekend bij het grote publiek maar de consultatiebureaus zijn er alert op.

Vlees
Ook diëtiste Renée Nijtmans krijgt regelmatig te maken met peuters die door het dieet van hun ouders te licht blijven. Zij adviseert ouders van opgroeiende kinderen boterhammen juist wel te besmeren met margarine en met beleg te variëren. ''Ook raad ik ouders aan vloeibaar vet te gebruiken voor het bereiden van vlees en eventueel wat olie toe te voegen aan groentes'', aldus Nijtmans.
Onderzoeksinstituut TNO verzamelt elke 10 jaar cijfers over de groei van kinderen. Volgens een woordvoerder is over te lichte kinderen nog weinig bekend omdat er vooral aandacht was voor overgewicht.
De laatste cijfers over groei stammen uit 1997 en de nieuwe moeten nog worden verzameld. ''We hebben in de oude cijfers al wel de eerste signalen gezien van kinderen met ondergewicht. In de nieuwe cijfers zullen we er bijzondere aandacht aan besteden.''
pi_65914634
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 15:10 schreef omearos het volgende:
tussendoortjes gaan mis. Die vergeet ik steeds, waardoor ik tijdens een maaltijd veel meer eet, of juist vlak daarvoor alsnog teveel tussendoortjes eet, en dan ook niet gezond (snoepen)
Vandaag bij de lunch 6 boterhammen en 2 koppen soep. Ik had geen eten mee naar practicum, dus tot half 2 geleefd op een bak brinta en een kop koffie met melk en suiker. En dan maar aanvallen bij de lunch Eten waar ik zin in heb in plaats van gezonde keuzes maken, ook omdat ik ontzettende honger heb.
Dan moet je voor jezelf echt een ritme gaan aanleren.
Als je 's ochtends je brinta maakt, dan kun je ook best een paar boterhammen klaarmaken voor tussendoor. En als dat niet werkt, dan neem je desnoods evergreens of sultana's mee.
Eigenlijk sowieso handig om zoiets in je tas te hebben zitten.
pi_65916176
Aangezien hier toch een paar leraren zitten? Weten jullie misschien een leuk kleinigheidje voor iemand die net voor het eerst een werkgroep heeft gegeven?
pi_65916320
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 16:03 schreef Miss_S het volgende:
Aangezien hier toch een paar leraren zitten? Weten jullie misschien een leuk kleinigheidje voor iemand die net voor het eerst een werkgroep heeft gegeven?
Is dat gebruikelijk dan? Die persoon heeft toch gewoon zijn/haar werk gedaan?
pi_65916345
quote:
Is inderdaad een ernstig probleem. Maar het CB is ook ontzettend tegenstrijdig hierin. Mijn oudste was een hele mollige baby en peuter, en ze adviseerden me om magere melk etc te gaan gebruiken. Altijd maar zeuren over haar gewicht, terwijl ze geen snoeper is, maar wel een goede eter.
Nu trekt het vanzelf bij, en zat ze laatst met haar gewicht op het onderste randje, en is dat weer een probleem.

Iedere ouder zou gewoon zelf moeten weten wat ze hun kind moeten voorzetten. Een peuter/kleuter laten lijnen is echt debiel gewoon.
Hoe kun je je kind nou bijvoorbeeld geen boter op brood smeren?
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_65916454
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 16:06 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Is dat gebruikelijk dan? Die persoon heeft toch gewoon zijn/haar werk gedaan?
Nee niet mijn docent maar mijn vriend gaat dat voor het eerst doen en vind het wel leuk om hem te laten merken dat ik het niet vergeten ben.
pi_65916656
Ten eerste Isabeau heel erg bedankt voor je moeite etc!

Oh en iemand die zei dat ik er geen moeite voor wil doen. hmm ja, kan je misschien zo opvatten, maar ik wil aan de andere kant mijn levenstyl niet helemaal veranderen. Ik studeer, het hoort er bij dat we uitgaan met het nodige bier en dat we 'ongezond' eten. Ik zie niet zo goed in hoe ik het moet veranderen terwijl ik het wel leuk wil houden.
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 09:15 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik ken het Vooral door de OV-jaarkaart die ik kreeg fietste ik amper meer.....zo slecht.
Nja, dat is het probleem niet heel erg, ik fiets wel waar het kan, maar dat zijn hoogstens 10 minuten omdat alles gewoon zo dicht bij is hier..
quote:
[..]

Hmm, je zit in een vervelend dilemma. En ik begrijp dat je niet wilt vertellen dat je wilt afvallen, mensen kunnen dan zo lacherig reageren en je juist gaan pesten met lekker eten. Is me altijd een raadsel geweest waarom maar dan blijf je dus eten krijgen boordevol kcal en kan je het lijnen of vergeten of je valt een ons per week af en dat is ook afvallen, alleen dan in slakkentempo. Mijn suggestie is: zoek een bondgenoot. Is er iemand in de groep die ook klaagt over te strakke broeken of waarvan je weet dat hij/zij een beetje van gezond eten/sporten houdt? Ik zou oppassen met 'hey, jij kan ook wel wat afvallen, doe je mee?!' En als er geen bondgenoot is, dan zou ik toch proberen om op een avond te vertellen dat je sommige lievelingskleren niet meer past en dat je dus je best gaat doen daar weer in te passen en of ze misschien heel lief daar rekening mee kunnen houden. Stel eventueel voor dat jij elke keer helpt met koken. En vooral met z'n allen blijven eten, veel te gezellig.
Alsnog wil ik het gewoon niet m'n huisgenoten en vrienden vertellen (misschien later een keer toevallig of wat, maar ik wil het niet aan de grote klok hangen) Mijn vriend weet het en wil ook afvallen. Misschien dat ik in ieder geval kan beginnen om met hem meer te sporten (zo'n hardloopschema ofzo?)

Het koken doe ik zelf ook wel hier, we eten met 6 man en elke dag kookt iemand anders. We houden allemaal erg van pasta etc en zij hoeven allemaal niet af te vallen. Ik ga wel meer opletten op gewoon 1 keer opscheppen en niet helpen het toetje opmaken als dat moet (dat is iets wat hier wel gebeurt "dit kunnen we niet bewaren kom verdelen!')
quote:
[..]

Tsja, dat zou je eigenlijk zoveel mogelijk moeten schrappen. In alcohol zitten veel kcal en je hoeft natuurlijk niet te zwichten voor groepsdrang. Eén biertje is het probleem niet (alhoewel er best veel kcal in een flesje bier zitten), maar 'redelijk wat' zou ik voorlopig niet meer doen en zeker niet elk weekend. Ga cola light drinken (water bestellen in een kroeg is ook een beetje idioot). Jammer dat je altijd al gezellig meedeed. Ik dronk nooit bier en er was altijd fris voor mij aanwezig en ook bij het uitgaan werd er altijd fris besteld, dat was heel normaal. Het lijkt me een beetje een drempel om van 'altijd in voor een biertje' over te gaan op 'nee, ik drink geen bier meer'. Succes, het gaat ook een beetje om karakter en refereer anders aan die te strakke lievelingskleren.
Ik weet niet of ik het bier wil laten staan, minderen misschien wel. Of alleen tijdens het uitgaan. Bier is gewoon iets wat ik lekker vind en wat er bij hoort. s Avonds met z'n allen een biertje. Ik denk dat het wel goed is om door de weeks sowieso minder te drinken en er meer op te letten tijdens het uitgaan.
quote:
[..]

Wat doe je voor sport? En wat het ook is, 1x per week zet geen zoden aan de dijk. Hup, opvoeren dat sporten. Hardlopen kan je al met 3x per week toe en kost je een half uurtje per keer, 40 min incl douchen. Die tijd heeft iedereen wel ergens. Sporten helpt je enorm bij het afvallen en zorgt er voor dat je spierweefsel zoveel mogelijk intact blijft. Wederom: kan er iemand met je mee sporten? Samen is vaak motiverend. Kan je sportcursussen volgen via je universiteit/hoge school? Ook leuk! En pak vaker de fiets, ga lopend ergens naar toe, ga eens squashen/roeien/dansen. Allemaal extra beweging
Ik zwem, baantjes trekken. Maar 3x per week sporten vind ik toch best vaak, al ben je niet veel tijd mee kwijt je moet het wel ergens tussen proppen. Ik kan in ieder geval proberen om naast mijn zwemmen een keer hard te lopen per week (met zo'n schema lijkt me dan wel goed te doen).
quote:
[..]

Misschien valt het reuze mee

En je zegt dat je hunkert naar zoet, maar dat je niet veel snoept. Wat is dan precies het probleem? En ik heb geen idee hoelang dat afkicken duurt, iemand anders misschien wel.
Hunkeren naar zoet? Niet echt.. Chips vooral ja.. Zoet valt erg mee. Ik begin maar met minderen.

Ik ben echt heel erg blij met je hulp!
pi_65916770
O: Yoghurt met honingringetjes
T: Peer en crackers
L: 3 bruine boterhammen, 2 met gelderse kookworst en 1 met jam
T: Sinaasappel en crackers
D: Weet ik nog niet

Verder drink ik water en koffie (zonder toevoegingen)..

Al zeg ik het zelf, valt mee toch?
pi_65916954
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 16:09 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Nee niet mijn docent maar mijn vriend gaat dat voor het eerst doen en vind het wel leuk om hem te laten merken dat ik het niet vergeten ben.
Ow! Zeg dat dan!
Geen idee wat jouw vriend leuk vindt!
pi_65917211
Wat jammer nou, wil ik reageren op een post met een foto, is die verwijderd. Was mooi wel 1 van de langste posts hier ooit.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_65929168
Zelf vind ik de groepsles body-combat erg leuk. Ga gewoon wat lessen op je sportschool uitproberen. Grote kans dat er wat tussen zit wat je leuk vind. En groepslessen zijn een stuk makkelijker vol te houden.

@Reflectionne Als minder kcal moeilijk is, moet je misschien wat meer gaan denken aan meer sporten en bewegen?
Genoeg studenten sportverenigingen lijkt me.
pi_65929477
Net weer gaan lopen, het gaat nu zoveel makkelijker dan de eerste keren.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_65931536
Buikdansen is echt te leuk
pi_65938547
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 21:49 schreef dyna18 het volgende:
Zelf vind ik de groepsles body-combat erg leuk. Ga gewoon wat lessen op je sportschool uitproberen. Grote kans dat er wat tussen zit wat je leuk vind. En groepslessen zijn een stuk makkelijker vol te houden.

@Reflectionne Als minder kcal moeilijk is, moet je misschien wat meer gaan denken aan meer sporten en bewegen?
Genoeg studenten sportverenigingen lijkt me.
Ik ben dingen aan het afslaan nu (Geen slagroom in m'n koffie en toetje, zolas m'n huisgenoten deden en aanboden gisteren, geen appeltaart toen ze me er een aanboden) Verder ga ik echt minder tussendoortjes eten (niks halen in een pauze ofzo maar 't gewoon bij mijn eigen fruit en crackers houden..)

Ik wil gaan hardlopen, kijken of dat wat is.. Moet alleen even zo'n schema vinden.. Maar dat komt wel goed.
pi_65938557
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 21:57 schreef YPPY het volgende:
Net weer gaan lopen, het gaat nu zoveel makkelijker dan de eerste keren.
Echt fijn om verbetering te zien he?
pi_65938704
Ik hoop vandaag nog aan hardlopen toe te komen, maar ik heb nog een stapel correctiewerk liggen wat ik het liefst ook voor vrijdag af heb zodat ik er in de vakantie niet meer aan hoef te denken...

En vanavond moet ik op de open dag staan, dus het wordt druk...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_65938826
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 08:58 schreef teigan het volgende:
Ik hoop vandaag nog aan hardlopen toe te komen, maar ik heb nog een stapel correctiewerk liggen wat ik het liefst ook voor vrijdag af heb zodat ik er in de vakantie niet meer aan hoef te denken...

En vanavond moet ik op de open dag staan, dus het wordt druk...
Je hebt vast wel zo'n moment dat je denkt 'barst met dat stomme correctiewerk!' Dat is hét moment om niet te gaan theedrinken of lunchen, maar te gaan hardlopen.
Als dat qua tijd echt niet kan, kan je de tijd inhalen door onder je thee en lunch door te werken.
Het is maar een half uurtje en je krijgt er zo lekker veel energie van!

Deze schop omdat ik je al een week of drie zie posten dat je 'vandaag of morgen misschien wilt hardlopen' maar ik heb je nog niet zien posten dat je gelopen hebt

[ Bericht 0% gewijzigd door freecell op 11-02-2009 09:12:14 ]
pi_65938884
dat ik niet gelopen heb klopt, ik ben ook erg met smoesjes bezig geloof ik.. thee drinken doe ik al onder het correctiewerk door, en na de eerste cijfers gezien te hebben ben ik het ook wel een keer zat straks...

een week of 3 zal het niet zijn, ik ben net 2 weken weer beter na de griep..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_65939113
Caloriechecker is down Ik ga vandaag ook hardlopen al moet ik even kijken waar want het is overal spekglad Ontbijt van een kop thee zonder suiker, smoothie met karnemelk, magere yoghurt, scheutje sinaasappelsap en eetlepel lijnzaad met zoetstof en een mandarijntje gehad

@Teigan, in welk soort onderwijs ben jij werkzaam?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-02-2009 09:20:41 ]
pi_65939527
Voor vanmiddag alvast een hand mandarijntjes in mijn tas gegooid, dit practicum zal ik niet verhongeren Ritme is lastig als het vanuit jezelf moet komen, hopelijk gaat het beter als ik met stage kan beginnen.
pi_65939628
ik moet er ook nog steeds aan wennen hoor omearos..

gelukkig heb ik nog wel eens collega's die mij dan een mandarijntje aanbieden..
gisteren wilde iemand wat lekkers voor ons halen, ik heb maar even overgeslagen, mijn mandarijntjes waren lekkerder dan een mars vond ik..
pi_65939673
Ik vind het ook lastig zelf stuctuur aan te brengen en zeker als je lui achter de laptop hangt of even tv kijkt is het zo verleidelijk wat te nemen Maar nu schijnt de zon dus ik ga zo moed verzamelen en de gladheid trotseren
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')