Ten eerste Isabeau heel erg bedankt voor je moeite etc!
Oh en iemand die zei dat ik er geen moeite voor wil doen. hmm ja, kan je misschien zo opvatten, maar ik wil aan de andere kant mijn levenstyl niet helemaal veranderen. Ik studeer, het hoort er bij dat we uitgaan met het nodige bier en dat we 'ongezond' eten. Ik zie niet zo goed in hoe ik het moet veranderen terwijl ik het wel leuk wil houden.
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 09:15 schreef Isabeau het volgende:[..]
Ik ken het

Vooral door de OV-jaarkaart die ik kreeg fietste ik amper meer.....zo slecht.
Nja, dat is het probleem niet heel erg, ik fiets wel waar het kan, maar dat zijn hoogstens 10 minuten omdat alles gewoon zo dicht bij is hier..
quote:
[..]
Hmm, je zit in een vervelend dilemma. En ik begrijp dat je niet wilt vertellen dat je wilt afvallen, mensen kunnen dan zo lacherig reageren en je juist gaan pesten met lekker eten. Is me altijd een raadsel geweest waarom

maar dan blijf je dus eten krijgen boordevol kcal en kan je het lijnen of vergeten of je valt een ons per week af en dat is ook afvallen, alleen dan in slakkentempo. Mijn suggestie is: zoek een bondgenoot. Is er iemand in de groep die ook klaagt over te strakke broeken of waarvan je weet dat hij/zij een beetje van gezond eten/sporten houdt? Ik zou oppassen met 'hey, jij kan ook wel wat afvallen, doe je mee?!'

En als er geen bondgenoot is, dan zou ik toch proberen om op een avond te vertellen dat je sommige lievelingskleren niet meer past en dat je dus je best gaat doen daar weer in te passen en of ze misschien heel lief daar rekening mee kunnen houden. Stel eventueel voor dat jij elke keer helpt met koken. En vooral met z'n allen blijven eten, veel te gezellig.
Alsnog wil ik het gewoon niet m'n huisgenoten en vrienden vertellen (misschien later een keer toevallig of wat, maar ik wil het niet aan de grote klok hangen) Mijn vriend weet het en wil ook afvallen. Misschien dat ik in ieder geval kan beginnen om met hem meer te sporten (zo'n hardloopschema ofzo?)
Het koken doe ik zelf ook wel hier, we eten met 6 man en elke dag kookt iemand anders. We houden allemaal erg van pasta etc en zij hoeven allemaal niet af te vallen. Ik ga wel meer opletten op gewoon 1 keer opscheppen en niet helpen het toetje opmaken als dat moet (dat is iets wat hier wel gebeurt "dit kunnen we niet bewaren kom verdelen!')
quote:
[..]
Tsja, dat zou je eigenlijk zoveel mogelijk moeten schrappen. In alcohol zitten veel kcal en je hoeft natuurlijk niet te zwichten voor groepsdrang. Eén biertje is het probleem niet (alhoewel er best veel kcal in een flesje bier zitten), maar 'redelijk wat' zou ik voorlopig niet meer doen en zeker niet elk weekend. Ga cola light drinken (water bestellen in een kroeg is ook een beetje idioot). Jammer dat je altijd al gezellig meedeed. Ik dronk nooit bier en er was altijd fris voor mij aanwezig en ook bij het uitgaan werd er altijd fris besteld, dat was heel normaal. Het lijkt me een beetje een drempel om van 'altijd in voor een biertje' over te gaan op 'nee, ik drink geen bier meer'. Succes, het gaat ook een beetje om karakter en refereer anders aan die te strakke lievelingskleren.
Ik weet niet of ik het bier wil laten staan, minderen misschien wel. Of alleen tijdens het uitgaan. Bier is gewoon iets wat ik lekker vind en wat er bij hoort. s Avonds met z'n allen een biertje. Ik denk dat het wel goed is om door de weeks sowieso minder te drinken en er meer op te letten tijdens het uitgaan.
quote:
[..]
Wat doe je voor sport? En wat het ook is, 1x per week zet geen zoden aan de dijk. Hup, opvoeren dat sporten. Hardlopen kan je al met 3x per week toe en kost je een half uurtje per keer, 40 min incl douchen. Die tijd heeft iedereen wel ergens. Sporten helpt je enorm bij het afvallen en zorgt er voor dat je spierweefsel zoveel mogelijk intact blijft. Wederom: kan er iemand met je mee sporten? Samen is vaak motiverend. Kan je sportcursussen volgen via je universiteit/hoge school? Ook leuk! En pak vaker de fiets, ga lopend ergens naar toe, ga eens squashen/roeien/dansen. Allemaal extra beweging

Ik zwem, baantjes trekken. Maar 3x per week sporten vind ik toch best vaak, al ben je niet veel tijd mee kwijt je moet het wel ergens tussen proppen. Ik kan in ieder geval proberen om naast mijn zwemmen een keer hard te lopen per week (met zo'n schema lijkt me dan wel goed te doen).
quote:
[..]
Misschien valt het reuze mee
En je zegt dat je hunkert naar zoet, maar dat je niet veel snoept. Wat is dan precies het probleem? En ik heb geen idee hoelang dat afkicken duurt, iemand anders misschien wel.
Hunkeren naar zoet? Niet echt.. Chips vooral ja.. Zoet valt erg mee. Ik begin maar met minderen.
Ik ben echt heel erg blij met je hulp!