abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65728963
ik wil ook altijd iets nuttigs
Ja doei.
  woensdag 4 februari 2009 @ 13:17:48 #177
41427 Anosmie
G.R.A.S.002
pi_65729031
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 13:03 schreef motorbloempje het volgende:
ik zou niet weten wanneer ik daar tijd voor moet hebben de komende 3 dagen, eigenlijk

en ik heb nog nooit gedweild
en nog nooit de ramen gezeemd

en nou ja.. René daarentegen OOK niet, dus dat scheelt
Ramen zemen: de valsspelersmanier
Men koopt AH glasreiniger (zo'n sprayfles).
Men besprayt het te reinigen raam. Hierna pak je een spons en daarmee draai je rondjes tot je het hele oppervlak effe lekker heb geraakt. Tot slot neemt met een trekker en trek je de ramen van boven naar beneden droog. De trekker nem je tussen de banen af met een oude theedoek of een zeem en al sje klaar bent haal je die lap nog even over de vensterbank.
Fok!bejaarde
  woensdag 4 februari 2009 @ 13:17:48 #178
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_65729032
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 13:01 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

dan heb je nog 3 dagen MoBlo elke dag een klein stukje doen?

en ik MOET dat van mezelf soms eens grondig doen....
Ik ben met hetzelfde project bezig. Maar hier is zoveel te doen dat ik geen tijd heb om het echt grondig aan te pakken.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  woensdag 4 februari 2009 @ 13:20:24 #179
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_65729125
Als ik net klaar ben moet opruimen gaan die freggels van mij wel in de bak schoffelen en lopen langs de bloemenvaas die nog net een dagje kon blijven staan maar bij aanraking dus vanalles laat vallen.

Kortom kansloze missie

Oh ja did I mention de kattenpootjes op je net gezeemde ramen?
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 4 februari 2009 @ 13:22:58 #180
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_65729216
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 13:17 schreef Anosmie het volgende:

[..]

Men besprayt het te reinigen raam. Hierna pak je een spons en daarmee draai je rondjes tot je het hele oppervlak effe lekker heb geraakt. Tot slot neemt met een trekker en trek je de ramen van boven naar beneden droog. De trekker nem je tussen de banen af met een oude theedoek of een zeem en al sje klaar bent haal je die lap nog even over de vensterbank.
Mijn ramen worden daarmee niet schoon. Zo vies zijn ze
Ik ben echt een vreselijke huisvrouw.

Mijn kinderen vinden het wel oke geloof ik. Laatst kwam mijn dochter naar me toe:
- Mam, bij Lena hè?
- Ja?
- Nou, daar is het altijd netjes.
- Dat zou het hier ook moeten zijn.
- Ja, maar daar moeten ze na het spelen altijd opruimen. En hun kamer ook. Iedere dag voor het slapen gaan.
Dat moet van Lena's moeder.
- Nou, weet je, eigenlijk zou ik dat ook best graag willen.
- Oh.Maar Lena mag haar hut niet eens laten staan. Ik vind het bij ons veel leuker.

De moraal van dit verhaal: ik vind het bij ons ook veel leuker, dus we gaan gewoon op de oude voet door
  woensdag 4 februari 2009 @ 13:23:15 #181
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_65729226
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 08:30 schreef Chicolate het volgende:
Goeiemorgen. Mijn bed was zoooo warm . En nu weer hard er tegenaan, nog een uurtje de tijd om dat huiswerk te maken. En mn moeder zeurt dat ik mn kamer moet opruimen omdat de schoonmaakster komt. Die zit al beneden. Dus moet ik me ook nog snel aankleden, wil ik wat gaan eten beneden.

Rothumeur .

@Zwahiel: klinkt relaxt, op die ribben na . Hoezo ging je over de kop?
Het duurt altijd een paar uurtjes alvorens ik er weer in ben. Ik board nu niet zo lang dat 't vanzelf gaat Semi autodidact zeg maar
Hapte sneeuw met mijn frontside en ik ging heel snel en had mijn gewicht verkeerd geplaatst en ging niet genoeg door de knieën. Dan krijg je dat wel 's. Heb nu best nog wel een pijnlijke ribbenkast, maar 't is niet meer zo erg als gisteren.

Mijn foon is gisteren in de kou definitief overleden. Gelukkig had ik mijn oude nog die Val Tho en Landgraaf ook overleefde. En vrijdag wissel ik die om voor zo'n oude Nokia die je zelfs in het water kunt smijten, de ultime survivor foon zeg maar

Straks de wintersporttruien oppikken en kijken om nu echt 's naar de kapper te gaan en natuurlijk even chillen in het stoombad en de sauna
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
  woensdag 4 februari 2009 @ 13:26:11 #182
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_65729323
Oh, overigens. Beter gebruik je na het zemen oude kranten om het raam te drogen. Heb je het oud papier ook mooi weggewerkt én je ramen zijn streeploos schoon (doe ik twee keer per jaar )

Voor het snelle schoonmaken binnen gebruik ik een dergelijke spayfles die ik steeds weer navul met allesreiniger en water. Ideaal!

Maar ik moet niet praten maar poetsen. Ga weer aan de slag.
pi_65729342
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 13:17 schreef Anosmie het volgende:

[..]

Ik vervang de glasreiniger door water met allesreiniger en zo doe ik het altijd (nou ja, zo'n 2x per jaar). Ik ben er ook eigenlijk nooit lang mee bezig (maar beginnen he, dat is altijd het probleem). Maar wat vind jij dan de uitgebreide manier?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_65729346
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 10:23 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Mjam! Dat is echt zo lekker!

Kwak: ik meen me ook te herinneren dat je prima kunt bakken in extra vierge, je verliest dan alleen de 'smaak-benefits'. Sowieso verbrandt olijfolie sneller dan bijv zonnebloem- of arachideolie. Wokken in olijfolie is dan ook een stupidity van jewelse (behalve dat het goor is).
Wat zo vreemd is: hier in Den Haag is sinds een paar maanden nergens meer arachideolie te krijgen. Niet meer te koop bij Dirk, AH, Lidl, Hoogvliet....is er iets met die olie aan de hand ofzo, wat ik heb gemist?
  woensdag 4 februari 2009 @ 13:28:31 #185
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_65729412
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 13:22 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

De moraal van dit verhaal: ik vind het bij ons ook veel leuker, dus we gaan gewoon op de oude voet door

Mooi toch! Ik word er af en toe ook behoorlijk tureluurs van dat van mijn moeder altijd alles direct na gebruik opgeruimd moet worden, ook al heb je het de dag erna weer gewoon nodig enzo Ieder z'n ding. Nou ben ik natuurlijk al 'groot', maar vooral in een huis waar kindjes wonen mag het wel wat losser vind ik

Zo'n speelkamer als Sugar bijvoorbeeld had vind ik trouwens ook echt tof!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_65729421
ik heb een beetje geen zin om de ramen te doen, want de buitenkant is ook écht smerig
maar daar kan ik niet bij binnenkort maar 's de woningbouw informeren over glazenwassers enzo
Ja doei.
  woensdag 4 februari 2009 @ 13:28:39 #187
41427 Anosmie
G.R.A.S.002
pi_65729424
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 13:26 schreef Tinkepink het volgende:
Oh, overigens. Beter gebruik je na het zemen oude kranten om het raam te drogen. Heb je het oud papier ook mooi weggewerkt én je ramen zijn streeploos schoon (doe ik twee keer per jaar )

Voor het snelle schoonmaken binnen gebruik ik een dergelijke spayfles die ik steeds weer navul met allesreiniger en water. Ideaal!

Maar ik moet niet praten maar poetsen. Ga weer aan de slag.
Jaaa, dat heb ik van mijn oma geleerd. Een prop kranten langs de ramen en ze shinen als nooit tevoren!
Oma deed ook ui in dr ramensopje, maar waarom weet ik niet. Dat doe ik niet, zonde van de ui.
Fok!bejaarde
  woensdag 4 februari 2009 @ 13:30:12 #188
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_65729487
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 13:26 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ik vervang de glasreiniger door water met allesreiniger en zo doe ik het altijd (nou ja, zo'n 2x per jaar). Ik ben er ook eigenlijk nooit lang mee bezig (maar beginnen he, dat is altijd het probleem). Maar wat vind jij dan de uitgebreide manier?
Dat is volgens mij:
- voorreinigen met een bezem (spinnenwebben enzo)
- schoonmaken met water
- de vensterbanken schoonmaken en droog maken.
- vensters schoonmaken met water en spiritus (met een echte leren zeem of een spons)
- de vensters droogtrekken met een trekker
- nadrogen met oude kranten
- de vensterbanken nadrogen
  woensdag 4 februari 2009 @ 13:31:39 #189
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_65729530
Ohja, ik ging schoonmaken. De badkamers zijn aan de beurt. En daar heb ik toch zo´n hekel aan!
  woensdag 4 februari 2009 @ 13:32:32 #190
41427 Anosmie
G.R.A.S.002
pi_65729565
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 13:26 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Heet water met sop, alle ramen goed boenen, lijsten meenemen, trekken en nawrijven met een prop kranten.
Dat is veel meer werk. Misschien alleen psychisch.. Maar toch.
Fok!bejaarde
pi_65729571
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 13:28 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Mooi toch! Ik word er af en toe ook behoorlijk tureluurs van dat van mijn moeder altijd alles direct na gebruik opgeruimd moet worden, ook al heb je het de dag erna weer gewoon nodig enzo Ieder z'n ding. Nou ben ik natuurlijk al 'groot', maar vooral in een huis waar kindjes wonen mag het wel wat losser vind ik

Zo'n speelkamer als Sugar bijvoorbeeld had vind ik trouwens ook echt tof!
Ik probeer het er bij mijn meneer er in te krijgen dat hij alles achter zijn kont opruimt. Hij laat echt alles slingeren. Als je kinderen hebt, ok, dan snap ik dat het niet altijd opgeruimd kan zijn, maar als dat al met z'n tweeën niet lukt... Als je alles direct opruimt, kost het 2 min. maar vaak zijn we op zaterdag of zondag zo een uur bezig met opruimen. En daar wordt ik strontsjaggerijnig van.

gelukkig gaat het wel steeds beter (we wonen dan ook al 3,5 jaar samen, mag ook wel), dus pluim voor meneer
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_65729600
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 10:28 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Niet Mijn zoon heeft nog bijna geen enkele nacht gewoon doorgeslapen. Sinds de geboorte niet. En ga nou niet zeggen dat het aan ons zelf ligt, want-dat-is-dus-niet-zo. Zo. Maar je raakt er aan gewend.
Dochter sliep na haar vierde verjaardag inderdaad wél wat langer door (tot kwart voor 7).
Dan boffen wij met een 's nachts doorslapende mini!
Ons kind is trouwens ook een wandelende wekker, wordt altijd half 7 wakker. Maar ik bedoelde meer dat je kind dan prima zichzelf kan amuseren met speeltjes etc. 's ochtends, zonder het halve huis te slopen/zichzelf te slopen. Vanaf 4 jaar hoeft er niet meer iemand 'bij' 's ochtends hier. Dus slapen we rustig tot 9 of 10 uur uit in het weekeinde. Af en toe wordt er nog wel eens met een Legocreatie of tekening voor je slaperige hoofd gewiebeld: "Kijk eens, mooi hè!" "Ja, prachtig. Grrroinkzzzzzzz. "
pi_65729650
oh, ja

ik ga weer naar college
Ja doei.
  woensdag 4 februari 2009 @ 13:37:05 #194
41427 Anosmie
G.R.A.S.002
pi_65729724
Mijn neefje moest laatst voor het eerst voor straf vroeg naar bed. Maar dat hoeft hij voorlopig niet meer. Hij was de volgende ochtend al voor 6 uur wakker namelijk.
Fok!bejaarde
pi_65729745
@ Tink en Anos: oh ja, dan is het wel meer werk idd. Vensterbank en onderste kozijn neem ik erna altijd af, maar die zijn dan ook nat geworden van het lappen. De rest van de kozijnen doe ik wat minder grondig. Buiten is het een ander verhaal, want daar zit zand op zowel de ramen als de kozijnen (de voorkant staat altijd pal in de wind) dus daar moet het wel. Anders is het gevolg dat er krassen op de ramen zitten.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 4 februari 2009 @ 13:43:50 #196
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_65729955
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 13:32 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ik probeer het er bij mijn meneer er in te krijgen dat hij alles achter zijn kont opruimt. Hij laat echt alles slingeren. Als je kinderen hebt, ok, dan snap ik dat het niet altijd opgeruimd kan zijn, maar als dat al met z'n tweeën niet lukt... Als je alles direct opruimt, kost het 2 min. maar vaak zijn we op zaterdag of zondag zo een uur bezig met opruimen. En daar wordt ik strontsjaggerijnig van.

gelukkig gaat het wel steeds beter (we wonen dan ook al 3,5 jaar samen, mag ook wel), dus pluim voor meneer
Je hebt opruimen en opruimen he ik wil best een opgeruimd huis, maar echt álles opruimen... brrr. iets als een bureau hoeft van mij niet steeds leeg te zijn, vooral niet als je de dag erna weer de hele dag je spullen nodig hebt maar goed, ieder z'n ding!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_65730157
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 11:18 schreef MevrouwPuff het volgende:
Ohja, die pilletjes helpen vooral met het inslapen, niet zozeer voor het doorslapen Voor jetlags en nachtdiensten bv. zijn ze erg handig, maar sommige mensen zeggen dat de drogistvariant een te lage dosis heeft.
Bij mij werken ze prima voor het doorslapen, maar ik neem ze ook pas in als ik naar bed ga..
Je moet ze eerder innemen als je ze wilt gebruiken om in slaap te vallen
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
  woensdag 4 februari 2009 @ 13:49:59 #198
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_65730204
Bij ons zeggen ze; "Hey, zijn de ramen gerepareerd?" als ik ze gewassen heb. Kinderen die niet doorslapen lijkt me geen feestje, zeker niet als het duurt tot na de 4e verjaardag. dappere mama's allemaal jullie!

Ik ga nu naar de kapper. Er staat op de prijslijst: zelf stylen GRATIS. dus ik ga even de diffuser uitproberen om te zien of die mijn krullen meer krullerig maakt. En als ie dat doet ga ik er eentje kopen. Ha! Ha! Ik vind het zelf wel grappig!
Prrrrr
pi_65730215
@Anosmie, ik lees net dat je de baan niet hebt. Hoe kan dat? Zoals je hier overkomt ben je ontzettend intelligent, supergrappig en lief! Zoek je wel in de goede hoek? Copywriting, wat Conleche en Tink ook al zeiden een tijdje geleden, lijkt me echt iets waar je heel goed in bent, ik heb het idee dat het bij jou moeiteloos allemaal op papier vloeit. Maar nu weet ik niet waar je op gesolliciteerd hebt natuurlijk.
pi_65730218
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 11:56 schreef uniekhoorn het volgende:
Lijst:
O:3 volkorenboterhammen met achterham, gekookt eitje
L: 1 volkorenboterham met achterham, peer, appel
T: stukje pure chocolade, mandarijn
D: Zelfgemaakte kipshoarma met zelfgemaakt brood en zelfgemaakte knoflooksaus

Knoflooksaus he?? Wie heeft er een ultiem recept?
ik.. maar je wilt zeker een gezonde versie
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')