k heb hier ooit volkoren beschuit gevonden, maar dat vind ik niet lekker. En taarthagelslag ook niet, dat smaakt niet eens naar hagelslag. Dus dat wordt altijd volop meegenomen uit Nederland. Oh, ontbijtkoek mis ik ook vaak!quote:Op woensdag 4 november 2009 11:59 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Beschuit koop ik hier ook weleens, maar het is nooit zo lekker "zacht" als de Nederland...
De taarthagelslag (hebben ze hier ook), dat vind ik ware oplichterij, dus liever niet!
quote:Op woensdag 4 november 2009 11:59 schreef AKnynke het volgende:
satesaus? Heel makkelijk! uitje en beetje knoflook fruiten, boel pindakaas in de pan, schep sambal erbij, en een beetje ketjap, en wat melk totdat het een aangenaame dikte is. Blijven proeven: niet scherp genoeg, meer sambal erbij, etc. Even heel kort koken, en klaar!
Ik verwachtte eigenlijk met "pel de pindas" te beginnenquote:Op woensdag 4 november 2009 11:59 schreef AKnynke het volgende:
satesaus? Heel makkelijk! uitje en beetje knoflook fruiten, boel pindakaas in de pan, schep sambal erbij, en een beetje ketjap, en wat melk totdat het een aangenaame dikte is. Blijven proeven: niet scherp genoeg, meer sambal erbij, etc. Even heel kort koken, en klaar!
beetje meer werk, maar kun je ook doen!quote:Op woensdag 4 november 2009 12:02 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik verwachtte eigenlijk met "pel de pindas" te beginnen
pindakaas? Dat kennen ze niet eens in het gebied waar satesaus vandaan komt.quote:Op woensdag 4 november 2009 11:59 schreef AKnynke het volgende:
Je kunt hier gewoon reeds gepelde pinda's kopen, neem aan dat het in Nederland ook zo is.quote:Op woensdag 4 november 2009 12:02 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik verwachtte eigenlijk met "pel de pindas" te beginnen
Hier (in Noorwegen) zie ik alleen gezouten pindas in de winkel. En ongepelde...quote:Op woensdag 4 november 2009 12:23 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Je kunt hier gewoon reeds gepelde pinda's kopen, neem aan dat het in Nederland ook zo is.
Ja okee; en dan?quote:Op woensdag 4 november 2009 12:23 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Je kunt hier gewoon reeds gepelde pinda's kopen, neem aan dat het in Nederland ook zo is.
Dat dus, want pindakaas heb ik hier nog nooit gezien, maar zat toevallig vorige week te denken dat ik zin had in satehsausquote:Op woensdag 4 november 2009 13:00 schreef Bora-Bora het volgende:
Ja okee; en dan?
*wacht nieuwsgierig op vervolg van recept...*
De post brengt de meest rare pakketten de halve wereld overquote:Op woensdag 4 november 2009 13:16 schreef flipsen het volgende:
[..]
Dat dus, want pindakaas heb ik hier nog nooit gezien, maar zat toevallig vorige week te denken dat ik zin had in satehsaus![]()
[sub]Oh, en AKnynke, je wordt bedanktNu wil ik ontbijtkoek... met kandij
Ja, ik ook. De hele morgen al. Met een dikke laag roomboter er boven op.quote:Op woensdag 4 november 2009 13:16 schreef flipsen het volgende:
[..]
Dat dus, want pindakaas heb ik hier nog nooit gezien, maar zat toevallig vorige week te denken dat ik zin had in satehsaus![]()
Oh, en AKnynke, je wordt bedanktNu wil ik ontbijtkoek... met kandij
Ah kijk, dat heb ik nou vanmiddag als lunch gegetenquote:Op woensdag 4 november 2009 13:16 schreef flipsen het volgende:
Zou je wat preciezer willen zijn?quote:Op woensdag 4 november 2009 13:50 schreef Gaoxing het volgende:
Satehsaus maak ik ook zelf zonder melk
[..]
De simpelste methode die ik ken is:quote:
Dan wordt het pellen inderdaadquote:Op woensdag 4 november 2009 12:40 schreef Fogel het volgende:
[..]
Hier (in Noorwegen) zie ik alleen gezouten pindas in de winkel. En ongepelde...
Volgens mij kun je overal wel Jif of Skippy Peanutbutter kopen...smaakt niet zoals calve maar toch.quote:Op woensdag 4 november 2009 13:16 schreef flipsen het volgende:
[..]
Skippy heeft tonnen meer suiker in de pindakaas dan Calve.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |