Hoeveel mensen van het filmfestival zijn er dan met de metro gegaan?quote:Op woensdag 4 februari 2009 19:44 schreef Zelva het volgende:
[..]
Nou, laat ik het dan toch maar doen. Het aantal reizigers was gelijk aan een normale donderdag. Een donderdag met een evenement, zeker niet zo'n grootschalig jaarlijks evenement als het filmfestival, is uiteraard geen normale donderdag, sjonge jonge.
http://www.ad.nl/rotterda(...)vchipkaart_niet.htmlquote:„In de praktijk komt het echter maar weinig voor dat onze buitenlandse gasten de metro gebruiken,’’ laat een woordvoerder van het Filmfestival weten. „Alle filmzalen liggen in het centrum en zijn doorgaans goed te voet bereikbaar. En de Rotterdammers zelf zijn volgens ons erg goed op de hoogte van de veranderingen.’’
Minder zwartrijders dan waarschijnlijk.quote:Op woensdag 4 februari 2009 19:44 schreef macca728 het volgende:
[..]
jij gelooft de RET ? die zwart op wit zei dat het aantal chipkaartgebruikers in aug 2008 op 50 % lag, terwijl dat maar 30 was ?
Ga je met de metro elke dag ? Ik wel en het is een stuk rustiger
nee dat stel ik niet,quote:Op woensdag 4 februari 2009 19:44 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Gewoon lezen.
Jij stelt dat er 400.000 mensen op 1 dag naar het filmfestival zijn gegaan. En dat is onzin. Daarnaast doen jij en Zelva ook nog eens alsof er anders nooit evenementen in Rotterdam zijn. En dat is natuurlijk ook onzin.
voorgaande jaren minstens 20 tot 30%quote:Op woensdag 4 februari 2009 19:46 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Hoeveel mensen van het filmfestival zijn er dan met de metro gegaan?
[..]
http://www.ad.nl/rotterda(...)vchipkaart_niet.html
Waaruit blijkt dat 20 tot 30% van de bezoekers met de metro kwam?quote:Op woensdag 4 februari 2009 19:48 schreef macca728 het volgende:
[..]
nee dat stel ik niet,
er zijn 400.000 bezoekers geweest in de week van de chipkaart en het aantal reizigers blijft hetzelfde terwijl in voorgaande jaren 20 tot 30% gebruik maakt van de metro.
LEZEN SNOWGOON WILLEKEURIGE DONDERDAG IS MEE VERGELEKEN
Wat heeft de RAI hier nou mee te maken? Dat is een compleet ander gebouw, in een andere stadquote:Op woensdag 4 februari 2009 19:52 schreef macca728 het volgende:
[..]
voorgaande jaren minstens 20 tot 30%
hoeveel mensen gaan met het OV naar de RAI in Amsterdam ?
trouwens mensen liepen toch niet zulke afstanden, nu opeens wel ?
terwijl ze een stuk goedkoper uitzijn ?
De software is gratis en je hebt voor een notebook alleen nog een reader weten te scoren. eBay is nogal snel met verwijderen van pagina's waar die dingen op worden verkocht maar het ging om bedragen tussen de 20 en 150 dollar voor zo'n apparaat.quote:Op woensdag 4 februari 2009 19:40 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Nouja, we zullen zien hoeveel mensen daar ook echt gebruik van gaan maken. Ziet er niet uit dat iedere Jandoedel het binnen 5 minuten voor elkaar heeft.
Zoals al vaker gezegd, geld en paspoorten zijn ook na te maken ondanks veel meer beveiliging. Maar de gewone burger gaat zich daar nietrt aan wagen.
In ieder geval niet met de metro naar De Kuipquote:Op woensdag 4 februari 2009 19:54 schreef macca728 het volgende:
vanavond Feyenoord-Sparta in Rotterdam
die gaan ook allemaal lopen
ja leuk artikelquote:Op woensdag 4 februari 2009 19:54 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Waaruit blijkt dat 20 tot 30% van de bezoekers met de metro kwam?
Ik heb een duidelijk artikel waarin duidelijk staat dat er helemaal niet zoveel mensen met de metro naar het festival gaan.
Ik denk dat de hardcore zwartreiziger een dakloze junk is die geen laptop tot zijn beschikking heeft.quote:Op woensdag 4 februari 2009 19:55 schreef wdn het volgende:
[..]
De software is gratis en je hebt voor een notebook alleen nog een reader weten te scoren. eBay is nogal snel met verwijderen van pagina's waar die dingen op worden verkocht maar het ging om bedragen tussen de 20 en 150 dollar voor zo'n apparaat.
In die links staat trouwens ook beschreven hoe iemand met een technische opleiding het ding zelf kan maken. 39 euro was het totaal aan materialen welke de TU nodig had.
Belangrijlke opmerking: mijn hele argumentatie is nu net dat we dat NIET zullen zien.
Ik ben het ermee eens dat het de normale reiziger niet zal interesseren maar de hardcore zwartrijder weer je dus niet met dit systeem. NU pak je ze omdat ze het nog niet door hebben hoe ze moeten zwartrijden.
De OV bedrijven komen met "ooooooh zwartrijders 60% minder tov strippenkaart!!!" maar ze weten totaal niet hoeveel zwartrijders er zijn met dit systeem want al die OV chipkaarten zijn namelijk geldig tijdens het reizen.
Plus je zult het OV bedrijf niet horen dat deze zwartrijders er zijn. Ze zullen het verlies nemen en de kop in het zand steken
Mij idee is dus dat we niet zullen zien of er minder zwartrijders zijn want die cijfers zijn met dit systeem en op deze manier niet te vertrouwen.
Waar spreek ik mezelf tegen?quote:Op woensdag 4 februari 2009 19:56 schreef macca728 het volgende:
[..]
ja leuk artikel
je spreek je zelf ook weer tegen want de Rotterdamsers hebben geen problemen met de chipkaart DUS ?????????? Dan gebruiken ze hem niet ?????????
junks regelen zo'n kaart bij iemand die wel een notebook heeft. Nog sterker: die persoon zal het zelfs een rotzorg zijn of die kaart dan inderdaad per ongeluk werktquote:Op woensdag 4 februari 2009 19:59 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Ik denk dat de hardcore zwartreiziger een dakloze junk is die geen laptop tot zijn beschikking heeft.
En tja, er zijn totaal geen berichten uit Londen of Rotterdam waaruit blijkt dat mensen echt de moeite nemen en geld gaan besteden om later gratis te kunnen reizen. Gezien alle commotie lijkt het mij sterk dat als er mensen zijn die zo'n systeem hebben, dat niet op een of andere manier kenbaar maken. Desnoods anoniem.
nee dat is ook zo maar de RET is er trots op dat er net zovel reizigers zijn als op een WILLEKEURIGE donderdagquote:Op woensdag 4 februari 2009 19:59 schreef wdn het volgende:
Ik denk dat de personen die naar het filmfestival zijn gegaan voornamelijk met de auto zijn gegaan dit jaar.
Is niet perse direct gerelateerd aan de OV chip(!) maar ik kan me voorstellen dat een hoop mensen nu nog even de kat uit de boom kijken.
Maar het zou inderdaad leuk zijn als we eens de echte cijfers te zien krijgen.
Al zullen veel mensen die cijfers niet als 'echt' beschouwen omdat ze perse willen zien dat die cijfers lager zijn en dat dan als argument gebruiken dat de chipkaart reizigers wegjaagd....quote:Op woensdag 4 februari 2009 19:59 schreef wdn het volgende:
Ik denk dat de personen die naar het filmfestival zijn gegaan voornamelijk met de auto zijn gegaan dit jaar.
Is niet perse direct gerelateerd aan de OV chip(!) maar ik kan me voorstellen dat een hoop mensen nu nog even de kat uit de boom kijken.
Maar het zou inderdaad leuk zijn als we eens de echte cijfers te zien krijgen.
Dus junks gaan betalen voor een kaart die misschien niet werkt zodat ze niet hoeven te betalen voor een kaart die wel werkt.quote:Op woensdag 4 februari 2009 20:01 schreef wdn het volgende:
[..]
junks regelen zo'n kaart bij iemand die wel een notebook heeft. Nog sterker: die persoon zal het zelfs een rotzorg zijn of die kaart dan inderdaad per ongeluk werkt
Ik had het al eens eerder gezegd: maar ik heb in december gratis gereisd in Londen
Kom nou eens met bronnen voor jouw beweringen.quote:Op woensdag 4 februari 2009 20:02 schreef macca728 het volgende:
[..]
nee dat is ook zo maar de RET is er trots op dat er net zovel reizigers zijn als op een WILLEKEURIGE donderdag
Terwijl er dus blijkbaar minder gewone reizigers waren, want de Rotterdammers die een chipkaart hebben al, nemen heus wel de metro.
In het verleden kwamen relatief veel filmfestivalganagers met het OV
lees de krant maar, dan weet je datquote:Op woensdag 4 februari 2009 20:04 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Kom nou eens met bronnen voor jouw beweringen.
Misschien dat ik je dan wel serieus ga nemen.
Junks denken niet logisch na. Die kun je gesneden bloemkool als wiet verkopenquote:Op woensdag 4 februari 2009 20:03 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Dus junks gaan betalen voor een kaart die misschien niet werkt zodat ze niet hoeven te betalen voor een kaart die wel werkt.
Ja dat snap ik. Indien het een willekeurige donderdag is maar er is een festival met 400k bezoekers dan zou je verwachten dat het aantal meerdere tientallen procenten hoger ligtquote:Op woensdag 4 februari 2009 20:02 schreef macca728 het volgende:
[..]
nee dat is ook zo maar de RET is er trots op dat er net zovel reizigers zijn als op een WILLEKEURIGE donderdag
Terwijl er dus blijkbaar minder gewone reizigers waren, want de Rotterdammers die een chipkaart hebben al, nemen heus wel de metro.
In het verleden kwamen relatief veel filmfestivalganagers met het OV
1 keer misschien. Een tweede keer gaan ze dat toch echt niet doen.quote:Op woensdag 4 februari 2009 20:09 schreef wdn het volgende:
[..]
Junks denken niet logisch na. Die kun je gesneden bloemkool als wiet verkopen
En de notoire zwartrijder heeft meestal wel een notebook als hij geen junk is (dat zijn de marokaanse medemensen die schijt hebben aan gezag (overigens hebben conducteurs dit zelf over zich afgeroepen met een halfzachte aanpak)).
Komt omdat personen die gesloten systemen verkopen over het algemeen liegen over prestaties (Met Microsoft als overduidelijk voorbeeld).quote:Op woensdag 4 februari 2009 20:02 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Al zullen veel mensen die cijfers niet als 'echt' beschouwen omdat ze perse willen zien dat die cijfers lager zijn en dat dan als argument gebruiken dat de chipkaart reizigers wegjaagd....
400 k bezoeker verdeeld over de hele periode. En de verwachting dat de meeste bezoekers niet met de metro gaan.quote:Op woensdag 4 februari 2009 20:10 schreef wdn het volgende:
[..]
Ja dat snap ik. Indien het een willekeurige donderdag is maar er is een festival met 400k bezoekers dan zou je verwachten dat het aantal meerdere tientallen procenten hoger ligtMaar ja he;...
Dus dan is het ook wel een beetje raar om te gaan roepen dat je cijfers wilt hebben als je die cijfers toch niet vertrouwd.quote:Op woensdag 4 februari 2009 20:12 schreef wdn het volgende:
[..]
Komt omdat personen die gesloten systemen verkopen over het algemeen liegen over prestaties (Met Microsoft als overduidelijk voorbeeld).
Persoonlijke ervaring. Vandaag 3 personen in de coupe waar ik in zat.1 Nederlander die zich verontschuldigde en de boete accepteerde. 2 jongens die bij elkaar zaten en een grote bek trokken en na veel kabaal en een dreigement van de conducteur eindelijk een paspoort toonden (en helemaal toen de conducteur weer weg was (doorscheuren van de bon etc))quote:Op woensdag 4 februari 2009 20:12 schreef snowgoon het volgende:
[..]
1 keer misschien. Een tweede keer gaan ze dat toch echt niet doen.
En wie of wat een notoire zwartrijder is, dat is een vermoeden. Zoals hier zoveel vermoedens zijn.
Er zijn meer methoden om een systeem op te zetten waarbij de cijfers wel controleerbaar zijnquote:Op woensdag 4 februari 2009 20:13 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Dus dan is het ook wel een beetje raar om te gaan roepen dat je cijfers wilt hebben als je die cijfers toch niet vertrouwd.
terwijl ze een half jaar daarvoor dat wel massaal dedenquote:Op woensdag 4 februari 2009 20:13 schreef snowgoon het volgende:
[..]
400 k bezoeker verdeeld over de hele periode. En de verwachting dat de meeste bezoekers niet met de metro gaan.
De Ahoy', waar NSJ wordt gehouden, ligt naast een metro station. Het film festival is in het centrum.quote:Op woensdag 4 februari 2009 20:14 schreef macca728 het volgende:
http://www.northseajazz.com/en/default.aspx
Snowgoon zijn eigen bron http://www.ad.nl/rotterda(...)vchipkaart_niet.html
samenvattend
Bij North Sea Jazz Festival 70.000 bezoekers en 60.000 extra wegwerpkaarten
Filmfestiva 400.000 bezoekers en 0 extra reizigers
Norh Sea Jazz Festival was in juni ? 2008, toen je nog met de strippenkaart kon reizen
de OV chipkaart is ook geen gesloten systeem, zwartrijden wordt veel makkelijker na de inloop periodequote:Op woensdag 4 februari 2009 20:12 schreef wdn het volgende:
[..]
Komt omdat personen die gesloten systemen verkopen over het algemeen liegen over prestaties (Met Microsoft als overduidelijk voorbeeld).
Maar cijfers van de RET zijn wat jou betreft sowieso onbetrouwbaar?quote:Op woensdag 4 februari 2009 20:15 schreef wdn het volgende:
[..]
Persoonlijke ervaring. Vandaag 3 personen in de coupe waar ik in zat.1 Nederlander die zich verontschuldigde en de boete accepteerde. 2 jongens die bij elkaar zaten en een grote bek trokken en na veel kabaal en een dreigement van de conducteur eindelijk een paspoort toonden (en helemaal toen de conducteur weer weg was (doorscheuren van de bon etc))
[..]
Er zijn meer methoden om een systeem op te zetten waarbij de cijfers wel controleerbaar zijn![]()
precies hetzelfde Snowgoonquote:Op woensdag 4 februari 2009 20:20 schreef snowgoon het volgende:
[..]
De Ahoy', waar NSJ wordt gehouden, ligt naast een metro station. Het film festival is in het centrum.
Dus wat dat betreft niet vergelijkbaar met elkaar.
Leg eens uit, waarom wil jij perse aantonen dat er veel minder reizigers waren dan op een andere donderdag?
aangezien ze al eerder gelogen hebben over de cijfers jaquote:Op woensdag 4 februari 2009 20:21 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Maar cijfers van de RET zijn wat jou betreft sowieso onbetrouwbaar?
En nu nog mijn vraag beantwoorden.quote:Op woensdag 4 februari 2009 20:22 schreef macca728 het volgende:
[..]
precies hetzelfde Snowgoon
Ahoy ligt op loopafstand van een mega groot busstation
Filmfestival ligt ook naast een metrostation
zekerquote:Op woensdag 4 februari 2009 20:22 schreef wdn het volgende:
Macca "gesloten systeem" heeft hier niets met de poorten te maken maar met de registratie van de gegevens.
De overheid of een onafhankelijke instelling hoort de cijfers te beheren
Cijfers van ALLE systemen die gesloten zijn zijn per definitie onbetrouwbaar.quote:Op woensdag 4 februari 2009 20:21 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Maar cijfers van de RET zijn wat jou betreft sowieso onbetrouwbaar?
volgens jou en de RET waren er net zoveel reizigers.quote:Op woensdag 4 februari 2009 20:23 schreef snowgoon het volgende:
[..]
En nu nog mijn vraag beantwoorden.
Dus bij gebrek aan beter loop je gewoon te zeuren dat de cijfers niet kloppen.quote:Op woensdag 4 februari 2009 20:27 schreef macca728 het volgende:
[..]
volgens jou en de RET waren er net zoveel reizigers.
Dat klopt ook, maar er hadden er meer moeten zijn.
Ergo, als je 2 willekeurige donderdagen had vergeleken hadden de cijfers lager gelegen.
Laten ze de cijfers van morgenavond maar publiceren op vrijdag en dan vergelijken
quote:Op woensdag 4 februari 2009 20:30 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Dus bij gebrek aan beter loop je gewoon te zeuren dat de cijfers niet kloppen.
De stickers " Check altijd IN en UIT" en de grote glazen deuren zijn geen hint?quote:Op donderdag 5 februari 2009 09:15 schreef Nielsch het volgende:
Toen ik 5 jaar geleden in Londen woonde hoorde je werkelijk op ELK metrostation om de haverklap de boodschap: "Do not forget to touch in and OUT with your Oyster Card..." Dit om ervoor te zorgen dat het juiste bedrag werd afgeschreven van de kaart. Als je dan hoort dat er in Rotterdam ontzettend veel mensen zijn die ook vergeten om uit te checken, zou je zeggen dat zo'n boodschap op de Rotterdamse stations geen overbodige luxe is. Maar, je hoort werkelijk nooit een waarschuwing daartegen. Dan vraag ik me toch af waar de RET mee bezig is.
Ook. Maar ik heb 2 commentaren hierop:quote:Op donderdag 5 februari 2009 09:46 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
De stickers " Check altijd IN en UIT" en de grote glazen deuren zijn geen hint?
Ik persoonlijk zit er weer niet op te wachten dat een bedrijf mij als een complete debiel behandeld door op allerlei verschillende manieren duidelijk te maken hoe het werkt.quote:Op donderdag 5 februari 2009 09:58 schreef wdn het volgende:
[..]
Ook. Maar ik heb 2 commentaren hierop:
1. Iets omroepen bereikt meer mensen dan ergens een sticker plakken. Misschien kijkt de gemiddelde reiziger helemaal niet eens meer naar aangeplakte stickers omdat er overal al zo ontiegelijk veel reclame aan de muur hangt
2. Je zou maar blind zijn
Beide (stickers en omroepen) zou natuurlijk te klantvriendelijk zijn en dat kunnen we niet hebben (reizigers zouden eens iets gaan verwachten van het RET. Wat een horrorscenario zou dat zijn).
Voorbeelden graag.quote:Op donderdag 5 februari 2009 09:38 schreef wdn het volgende:
Die mededeling in de metro deden ze een paar weken terug ook nog steeds Nielsch.
Waar ik overigens toen gratis heb gereisd met de metro![]()
Medewerkers van de RET mogen niks. 9 van de 10x worden ze zelf bestraft als ze ingrijpen (die 10de keer is er sprake van extremer fysiek geweld).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |