Eens, maar het blijft natuurlijk ook een gok. Als de huizenmarkt feitelijk uitgedaald is, dan gaat die daarna per definitie weer omhoog. En ook dat kan hard gaan, dus je moet dan wel op tijd ingestapt zijn. Of niet natuurlijk, dan zit je veilig maar dan win je ook niks. Wat uiteindelijk het beste is, onder de streep, weet je pas achteraf, over een jaar of 30.quote:Op maandag 9 februari 2009 19:49 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou zoals gezegd moet de huizenmarkt dan wel ERG ver kelderen. Dan vraag ik me sowieso ook af hoe de rest van de economie er voor staat. Ook dan zit je beter in je huurwoning van een stichting
kloptquote:Op maandag 9 februari 2009 19:49 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou zoals gezegd moet de huizenmarkt dan wel ERG ver kelderen. Dan vraag ik me sowieso ook af hoe de rest van de economie er voor staat. Ook dan zit je beter in je huurwoning van een stichting
Ik ben ook al rond de 40. Kredietverstrekkers kunnen daar natuurlijk ook wel huiverig voor gaan wordenquote:Op maandag 9 februari 2009 19:54 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Eens, maar het blijft natuurlijk ook een gok. Als de huizenmarkt feitelijk uitgedaald is, dan gaat die daarna per definitie weer omhoog. En ook dat kan hard gaan, dus je moet dan wel op tijd ingestapt zijn. Of niet natuurlijk, dan zit je veilig maar dan win je ook niks. Wat uiteindelijk het beste is, onder de streep, weet je pas achteraf, over een jaar of 30.
Dat is natuurlijk bullshit van de bovenste plank: niet alleen de rijkeren hebben een eigen huis, maar ook Jan Modaal van rond de 35, die in zijn tijd gewoon een huis kon kopen. Daarnaast wordt IEDEREEN benadeeld die een huis heeft bij de afschaf van de HRA, IEDEREEN gaat erop achteruit, jong, oud, net gekocht, lange tijd geleden gekocht; allemaal moeten ze in gaan leveren.quote:Op maandag 9 februari 2009 19:42 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Zo'n afbouwregeling komt er natuurlijk nooit. Mensen die nu een huis kopen en de hypotheek berekenen met inbegrip van de huidige HRA kunnen redelijkerwijs weten dat de HRA niet lang meer bestaat. De belastingbetaler heeft al lang genoeg de huizen voor de rijken betaalt, er zijn maar weinig mensen die er echt slechter op worden als de HRA per direct wordt afgeschaft, de groep die kort geleden een huis heeft gekocht en het nu al weer verkoopt.
Dat dus.quote:Op maandag 9 februari 2009 19:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk bullshit van de bovenste plank:
Behalve ik, die tien jaar geleden net geen huis kon kopen, in tien jaar tijd stegen de huizenprijzen jaarlijks 5 tot 10 procent, mijn inkomen 2%.quote:Op maandag 9 februari 2009 19:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk bullshit van de bovenste plank: niet alleen de rijkeren hebben een eigen huis, maar ook Jan Modaal van rond de 35, die in zijn tijd gewoon een huis kon kopen. Daarnaast wordt IEDEREEN benadeeld die een huis heeft bij de afschaf van de HRA, IEDEREEN gaat erop achteruit, jong, oud, net gekocht, lange tijd geleden gekocht; allemaal moeten ze in gaan leveren.
Nou ja, er zijn voorbeelden van landen waar het wel rucksichloss afgeschaft werd. Daarnaast mag je je afvragen of mensen die het alleen op basis van HRA rond krijgen niet net zoveel boter op hun hoofd hebben als degene die voor 20% op krediet koopt bij wehkamp....quote:Op maandag 9 februari 2009 20:26 schreef Mr.Talisker het volgende:
[..]
Dat dus.
Als er geen afbouwregeling komt, dan gaat NL gewoon failliet. Enig idee hoeveel procent van de woningbezitters de boel rond krijgen zónder HRA? Ik denk dat je je rot schrikt van hoeveel mensen hierdoor in acute financiële nood zouden komen.
Die afbouwregeling komt er dus zeker weten wel, áls er al op korte termijn aan getornd gaat worden.
tuurlijk en Bos kennede zal wel de hele aftrek blijven alleen van 52% naar een vast percentage van 30% of 40% gaanquote:Op maandag 9 februari 2009 20:26 schreef25 of 30 gaan Mr.Talisker het volgende:
[..]
Dat dus.
Als er geen afbouwregeling komt, dan gaat NL gewoon failliet. Enig idee hoeveel procent van de woningbezitters de boel rond krijgen zónder HRA? Ik denk dat je je rot schrikt van hoeveel mensen hierdoor in acute financiële nood zouden komen.
Die afbouwregeling komt er dus zeker weten wel, áls er al op korte termijn aan getornd gaat worden.
Dat eerste viel enkele jaren geleden in elk geval wel mee, toen speelde leeftijd nauwelijks een rol. Ze kijken vooral naar inkomen en de zekerheid daarvan.quote:Op maandag 9 februari 2009 19:56 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik ben ook al rond de 40. Kredietverstrekkers kunnen daar natuurlijk ook wel huiverig voor gaan worden
Maar uiteraard hou ik het wel in de gaten. Voorlopig zie ik nog weinig 'verval' in de prijzen zitten.
Wij hebben vorig jaar ons eerste huis gekochtquote:Op maandag 9 februari 2009 20:35 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou ja, er zijn voorbeelden van landen waar het wel rucksichloss afgeschaft werd. Daarnaast mag je je afvragen of mensen die het alleen op basis van HRA rond krijgen niet net zoveel boter op hun hoofd hebben als degene die voor 20% op krediet koopt bij wehkamp....
Inderdaad de afgelopen 10 jaar zijn de prijzen met 105% gestegen. De geldgroei was de afgelopen jaren ook rond de 10% (hyperinflatie).quote:Op maandag 9 februari 2009 20:27 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Behalve ik, die tien jaar geleden net geen huis kon kopen, in tien jaar tijd stegen de huizenprijzen jaarlijks 5 tot 10 procent, mijn inkomen 2%.
Roekeloos afschaffen kosten een huiseigenaar al gauw 3 a 4000 euro per jaar!.quote:Op maandag 9 februari 2009 20:35 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou ja, er zijn voorbeelden van landen waar het wel rucksichloss afgeschaft werd. Daarnaast mag je je afvragen of mensen die het alleen op basis van HRA rond krijgen niet net zoveel boter op hun hoofd hebben als degene die voor 20% op krediet koopt bij wehkamp....
Tja dan ben je gewoon dom. Er wordt al 20 jaar over afschaffen van de HRA gesproken en de laatste 4 jaar als een serieus mogelijkheid. Je hypotheek rondkrijgen op voorwaarde dat de HRA niet afgeschaft wordt is dus niet slim.quote:Op maandag 9 februari 2009 22:29 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Wij hebben vorig jaar ons eerste huis gekocht(moet nog opgeleverd worden), en zoals het er nu naar uitziet hebben we de HRA ook nodig.
Omdat je je financiële situatie baseert op een subsidie regeling die al jaren lang op de helling staat. En als het spul dan gaat glijden is het iedereens schuld behalve die van jezelf?quote:Er zit echter flinke groei in ons loon (na onze laatste loonsverhoging een paar maanden terug hadden we al zeker 20k extra hypotheek kunnen krijgen), dus waarom heb ik dan boter op mijn hoofd
Och, ik zie enorme belasting verlagingen aankomen.quote:Op maandag 9 februari 2009 22:34 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Roekeloos afschaffen kosten een huiseigenaar al gauw 3 a 4000 euro per jaar!.
Niet echt een juiste manier om de economie te stimuleren lijkt me.
...want?quote:Ik ben voor geleidelijke afschaffing van de HRA, maar doe dat aub in tijden van economische voorspoed en niet nu het consumenten vertrouwen al erg laag is.
Tja, dat was voordat iemand het voor mogelijk hield dat de economie binnen een jaar in een recessie groter dan de jaren 30 terecht zou komen.quote:Krankzinnige idioten![]()
.
Ik hoor het Balkenende en Bos nog zo zeggen "wij morrelen niet een de HRA"
Leugenaars zijn het
Het frustreerd mij enorm dat je zo ongelooflijk wordt tegengewerkt in dit land als je beide netjes 40 uur in de week naar je werk gaat en je vervolgens in dit land geen "steek" voorruit kom" en alleen maar tegen gewerkt wordt. Sociaal beleid noemt men datquote:Op maandag 9 februari 2009 22:44 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Tja dan ben je gewoon dom. Er wordt al 20 jaar over afschaffen van de HRA gesproken en de laatste 4 jaar als een serieus mogelijkheid. Je hypotheek rondkrijgen op voorwaarde dat de HRA niet afgeschaft wordt is dus niet slim.
[..]
Omdat je je financiële situatie baseert op een subsidie regeling die al jaren lang op de helling staat. En als het spul dan gaat glijden is het iedereens schuld behalve die van jezelf?
[..]
Och, ik zie enorme belasting verlagingen aankomen.
[..]
...want?
[..]
Tja, dat was voordat iemand het voor mogelijk hield dat de economie binnen een jaar in een recessie groter dan de jaren 30 terecht zou komen.
sinds wanneer is consumeren 'sociaal'?quote:Op maandag 9 februari 2009 22:55 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Het frustreerd mij enorm dat je zo ongelooflijk wordt tegengewerkt in dit land als je beide netjes 40 uur in de week naar je werk gaat en je vervolgens in dit land geen "steek" voorruit kom" en alleen maar tegen gewerkt wordt. Sociaal beleid noemt men dat![]()
![]()
Verder gaan we het volgend jaar best wel redden als de HRA wordt afschaft maar consumeren zit er dan niet meer in.
Ik heb nergens gezegd dat huizenbezitters volledig gecompenseerd worden. Ik mag hopen van niet zeg. Voorlopig betaalt de helft van de bevolking mee aan een belastingverlaging voor de andere helft.quote:Je bent trouwens wel volstrekt naief als je denkt dat huizenbezitters volledig gecompenseerd worden als de HRA verdwijnt. Misschien dat ze voor hooguit 40% kunnen compenseren.
Wat heeft zorgtoeslag met wonen te makenquote:Nogmaals goed als de HRA uitgefasseerd wordt (net zoals huurtoeslag / zorgtoeslag) maar niet NU en niet DIRECT.
Als Jan Modaal ga je er zeker op vooruit bij een afschaffing van de HRA en een gelijktijdige lastenverlichting. Want door de HRA hebben wij een berg-vorming belastingstelsel, waarbij degenen in het midden het meeste betalen. Van de HRA van de rijksten (6000 euro pm), kunnen er 300 Jannen Modaal aftrekken. Wordt de HRA nu afgeschaft, en hoeven de Jannen 300 euro minder belasting te betalen, gaan zij er 100 euro op vooruit.quote:Op maandag 9 februari 2009 22:29 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Wij hebben vorig jaar ons eerste huis gekocht(moet nog opgeleverd worden), en zoals het er nu naar uitziet hebben we de HRA ook nodig.
Er zit echter flinke groei in ons loon (na onze laatste loonsverhoging een paar maanden terug hadden we al zeker 20k extra hypotheek kunnen krijgen), dus waarom heb ik dan boter op mijn hoofd
Maargoed de Partij voor de Arbeid (hoe durft deze partij nog te zeggen dat ze opkomt voor jan modaal![]()
) weet je zuurde verdiende geld wel weer uit je zakken te kloppen
Dat bedoel ik, rond 2000 was het moment om de HRA geleidelijk af te schaffen perfect geweest.quote:Op maandag 9 februari 2009 22:45 schreef Lemmeb het volgende:
De PvdA heeft het gewoon heel erg verpest onder Paars. Dat was het ideale moment geweest om aan de HRA te morrelen. Maar nu is dat echt de slechtste tijd ooit.
Ja... dat is wel een aardige typering voor de HRA....quote:Op maandag 9 februari 2009 22:59 schreef Revolution-NL het volgende:
Lekker sociaal doen met het geld van een ander
- Sociaal beleid is tegenwoordig, mensen die wat van hun leven maken en 40+ uur werken zoveel mogelijk kaalplukken, en lamzakken die thuis zitten lekker pamperen. Generaal Pardonners krijgen per direct een woning toegewezen, terwijl een hardwerkende twintiger 8 jaar op een wachtlijst moet staanquote:Op maandag 9 februari 2009 22:58 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
sinds wanneer is consumeren 'sociaal'?
[..]
Ik heb nergens gezegd dat huizenbezitters volledig gecompenseerd worden. Ik mag hopen van niet zeg. Voorlopig betaalt de helft van de bevolking mee aan een belastingverlaging voor de andere helft.
[..]
Wat heeft zorgtoeslag met wonen te makenEn wederom, waarom niet nu en direct?
Eens, net zoals:quote:Op maandag 9 februari 2009 23:01 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja... dat is wel een aardige typering voor de HRA....
Tja, das al 20 jaar zo. Je doet net of je generatie wat bijzonders heeft. 20 jaar geleden stond ik ook 6 jaar ingeschreven voor een huurflatje. Ze zijn er simpelweg niet he.quote:Op maandag 9 februari 2009 23:05 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
- Sociaal beleid is tegenwoordig, mensen die wat van hun leven maken en 40+ uur werken zoveel mogelijk kaalplukken, en lamzakken die thuis zitten lekker pamperen. Generaal Pardonners krijgen per direct een woning toegewezen, terwijl een hardwerkende twintiger 8 jaar op een wachtlijst moet staan![]()
quote:- Betreft de toeslagen, wat mij betreft mogen ALLE toeslagen die de overheid geeft geleidelijk stopgezet worden, dit icm een vlaktaks en iedereen heeft weer zelf zeggenschap over zijn geld zonder een betuttelende overheid nodig te hebben die wel weet wat goed voor je is en waar je de centen aan op moet maken.
Wat jank je dan?quote:Op maandag 9 februari 2009 23:06 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Eens, net zoals:
Huurtoeslag
Zorgtoeslag
Kindertoeslag en weet ik veel wat voor achterlijke toeslagen we nog meer hebben.
Geleidelijke afschaffing in een economische hoogconjuctuur juich ik toe ja.quote:Op maandag 9 februari 2009 23:08 schreef Swetsenegger het volgende:
Volgens mij zou je gezien deze laatste post het huidige beleid juist toe moeten juichen. Komt volledig overeen met je wensen.
Nogmaals, wat loop je dan te janken over 'sociaal beleid' terwijl je juist helemaal geen sociaal beleid maar een liberaal beleid wil? Je hebt de afgelopen jaren dus precies gekregen wat je hebben wilde.quote:Op maandag 9 februari 2009 23:11 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Geleidelijke afschaffing in een economische hoogconjuctuur juich ik toe ja.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |