Ik kan me een hele hoop indenken, maar dat betekent niet dat ik overal medelijden mee heb.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:35 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Is je empathisch vermogen zo laag dat je je dat niet kunt indenken?
Stel je bent neger, en rondom hoor je continu "Jij vuile neger" als scheldwoord gebruikt worden, of je hebt ehm... rood haar, of blauwe ogen, etc etc.
Of iets wellicht vergelijkbaars: je hebt net iemand aan kanker verloren, en je hoort continu kanker-dit, kanker-dat...
Snappu?
Vrouwen die het met vrouwen doen klinkt niet echt fout, en die man-vrouwen kun je beter gewoon zó noemen, dat zal ze meer doen denk ik.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:19 schreef Fascination het volgende:
[..]
Wat ik hierboven al zei, gebruik dan het woord flikker. Dat dekt dan meer de lading.
Waarom ligt de mannelijke geaardheid eigenlijk gevoeliger dan dat van vrouwen. Je hebt namelijk ook heel erg mannelijke vrouwen. De meeste vrouwen hebben geen moeite met homo's, de meeste heteroseksuele mannen maken er zo'n punt van.
Wtf.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:39 schreef Nikmans het volgende:
Een meisje en een homo zijn het met elkaar eens over 'homo' als scheldwoord.
Verder roep je scheldwoorden naar mensen waarvan je hoopt dat ze zich er iets van aantrekken en zegt het dus meer over de 'ontvanger' dan over de 'uitdeler'. Desalniettemin heeft homo een nare bijklank die niet te ontkennen valt, hoe hard meneer de FOK!homo hierboven het ook probeert te ontkennen
quote:Op dinsdag 3 februari 2009 19:43 schreef boem-dikkie het volgende:
Om mijn reactie nog even wat kracht bij te zetten.
Wat is er nou mooier dan twee naakte vrouwen die elkaars kut tegen elkaar aan wrijven.
Mja, het ligt er altijd aan op welke wijze er 'gescholden' wordt.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:40 schreef Wheelgunner het volgende:
Ik kan me een hele hoop indenken, maar dat betekent niet dat ik overal medelijden mee heb.
Ik zou dat gewoon van me afzetten, maarja. Helaas voor jou vind ik homo een veel te grappig scheldwoord, dus ik blijf het lekker gebruiken![]()
Erg negatief is de lading trouwens niet als ik het in die context gebruik, een beetje plagerig slechts. Is dat al beter?
Laatst heeft een rechter nog iemand veroordeeld die 'homo' tegen een politieagent riep.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:39 schreef Nikmans het volgende:
Een meisje en een homo zijn het met elkaar eens over 'homo' als scheldwoord.
Je leest niet helemaal goed. Uiteraard heeft iets (voor sommige mensen) een negatieve bijklank, anders werd het niet als scheldwoord gebruikt he? Dat betekent echter niet dat je je er maar bij neer moet leggen.quote:Desalniettemin heeft homo een nare bijklank die niet te ontkennen valt, hoe hard meneer de FOK!homo hierboven het ook probeert te ontkennen
en jouw omgeving weet dat ook van jou?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:44 schreef Nikmans het volgende:
Dennismoore is volgens mij typisch zo'n homo waarvan de hele omgeving moet weten wat zijn geaardheid is
Volgens mij zijn de hetero's in dit topic van die hetero's waarvan iedereen moet weten dat ze hetero zijn.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:44 schreef Nikmans het volgende:
Dennismoore is volgens mij typisch zo'n homo waarvan de hele omgeving moet weten wat zijn geaardheid is
Volgens mij nietquote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:44 schreef Nikmans het volgende:
Ook als het gewoon plagerig is, kerels onder elkaar?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:42 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Mja, het ligt er altijd aan op welke wijze er 'gescholden' wordt.
Collega's zouden toch het eerst vriendelijk verzoek krijgen een ander woord uit te kiezen.
Ik heb hem er verder nooit over gehoord eigenlijk, terwijl ik hem in best veel topics tegenkom.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:44 schreef Nikmans het volgende:
Neuh, denk 't niet.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:51 schreef Wheelgunner het volgende:
Ook als het gewoon plagerig is, kerels onder elkaar?
Geaardheid is dan ook maar zelden relevant als iets dat ter sprake zou moeten komen.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:52 schreef Wheelgunner het volgende:
Ik heb hem er verder nooit over gehoord eigenlijk, terwijl ik hem in best veel topics tegenkom.
Als een man te kennen geeft een bepaald vrouwelijk persoon niet aantrekkelijk te vinden vind ik de reactie "homo" nog wel grappig en niet storend. Het woord homo als scheldwoord gebruiken voor allerlei situaties, zoals wanneer iemand iets fout doet, vind ik het wel storend. Dit geeft het woord homo mijns inziens een negatieve lading en zal niet bijdragen aan de homo-acceptatie, waar het nog steeds droevig mee is gesteld.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:51 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Dit zijn nou eenmaal het soort associaties dat dat woord oproept, en daarom is het zo populair als grappig scheldwoord.
[ afbeelding ]
Het eerste gebeurt regelmatig, het tweede zelden.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 21:00 schreef Fascination het volgende:
[..]
Als een man te kennen geeft een bepaald vrouwelijk persoon niet aantrekkelijk te vinden vind ik de reactie "homo" nog wel grappig en niet storend. Het woord homo als scheldwoord gebruiken voor allerlei situaties, zoals wanneer iemand iets fout doet, vind ik het wel storend. Dit geeft het woord homo mijns inziens een negatieve lading en zal niet bijdragen aan de homo-acceptatie, waar het nog steeds droevig mee is gesteld.
Maar goed dat ben ik he.
quote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:51 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Dit zijn nou eenmaal het soort associaties dat dat woord oproept, en daarom is het zo populair als grappig scheldwoord.
[ afbeelding ]
Hmm, niet mee eens. 'k Denk dat "homo" heel vaak als algemeen negatief scheldwoord wordt gebruikt. En zoals gezegd: dat bevordert bijvoorbeeld niet echt het zelfvertrouwen van homo's die nog uit de kast moeten komen enzo.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 21:02 schreef Specularium het volgende:
Het eerste gebeurt regelmatig, het tweede zelden.
Ik denk dat dat wel meevalt, althans vergeleken acceptatie in het algemeen. Mensen zijn van nature nou eenmaal niet echt tolerant, als je een beetje afwijkt van de norm zul je dat al snel merken.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 21:00 schreef Fascination het volgende:
[..]
Als een man te kennen geeft een bepaald vrouwelijk persoon niet aantrekkelijk te vinden vind ik de reactie "homo" nog wel grappig en niet storend. Het woord homo als scheldwoord gebruiken voor allerlei situaties, zoals wanneer iemand iets fout doet, vind ik het wel storend. Dit geeft het woord homo mijns inziens een negatieve lading en zal niet bijdragen aan de homo-acceptatie, waar het nog steeds droevig mee is gesteld.
Maar goed dat ben ik he.
Het is in beide gevallen negatief, ook al is het eerste misschien minder zwaar beladen.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 21:09 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Hmm, niet mee eens. 'k Denk dat "homo" heel vaak als algemeen negatief scheldwoord wordt gebruikt. En zoals gezegd: dat bevordert bijvoorbeeld niet echt het zelfvertrouwen van homo's die nog uit de kast moeten komen enzo.
Twee armen en twee benen zijn normaal, homoseksualiteit is eigenlijk niet zoals 't bedoeld is, wel?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 21:09 schreef Koewam het volgende:
Mensen die homoseksualiteit "afkeuren". Dat is zoiets als afkeuren dat iemand twee armen en twee benen heeft.
De natuur heeft geen 'bedoeld'quote:Op dinsdag 3 februari 2009 21:35 schreef Quir het volgende:
Twee armen en twee benen zijn normaal, homoseksualiteit is eigenlijk niet zoals 't bedoeld is, wel?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |