abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 februari 2009 @ 20:40:28 #76
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_65706268
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 20:35 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Is je empathisch vermogen zo laag dat je je dat niet kunt indenken ?

Stel je bent neger, en rondom hoor je continu "Jij vuile neger" als scheldwoord gebruikt worden, of je hebt ehm... rood haar, of blauwe ogen, etc etc.

Of iets wellicht vergelijkbaars: je hebt net iemand aan kanker verloren, en je hoort continu kanker-dit, kanker-dat...

Snappu?
Ik kan me een hele hoop indenken, maar dat betekent niet dat ik overal medelijden mee heb.

Ik zou dat gewoon van me afzetten, maarja. Helaas voor jou vind ik homo een veel te grappig scheldwoord, dus ik blijf het lekker gebruiken

Erg negatief is de lading trouwens niet als ik het in die context gebruik, een beetje plagerig slechts. Is dat al beter?
  dinsdag 3 februari 2009 @ 20:40:48 #77
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_65706285
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 20:19 schreef Fascination het volgende:

[..]

Wat ik hierboven al zei, gebruik dan het woord flikker. Dat dekt dan meer de lading.

Waarom ligt de mannelijke geaardheid eigenlijk gevoeliger dan dat van vrouwen. Je hebt namelijk ook heel erg mannelijke vrouwen. De meeste vrouwen hebben geen moeite met homo's, de meeste heteroseksuele mannen maken er zo'n punt van.
Vrouwen die het met vrouwen doen klinkt niet echt fout, en die man-vrouwen kun je beter gewoon zó noemen, dat zal ze meer doen denk ik.
Een man wil gewoon geen homo genoemd worden, flikker evenmin logischerwijs maar dat is enkel voor de vorm.

Ik heb zelf wel moeite met homo's trouwens, althans een aardige dosis aan homo's door die foute trekjes, vreemde accenten en toonhoogtes, debiele loopjes en die kleding ..
Qua seksualiteit overigens niet.
pi_65706324
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 20:39 schreef Nikmans het volgende:
Een meisje en een homo zijn het met elkaar eens over 'homo' als scheldwoord.
Verder roep je scheldwoorden naar mensen waarvan je hoopt dat ze zich er iets van aantrekken en zegt het dus meer over de 'ontvanger' dan over de 'uitdeler'. Desalniettemin heeft homo een nare bijklank die niet te ontkennen valt, hoe hard meneer de FOK!homo hierboven het ook probeert te ontkennen
Wtf.
Ik ga voortaan ook maar eens met nikker schelden.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_65706354
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 19:43 schreef boem-dikkie het volgende:
Om mijn reactie nog even wat kracht bij te zetten.

Wat is er nou mooier dan twee naakte vrouwen die elkaars kut tegen elkaar aan wrijven.
pi_65706376
Als je dat naar een blanke roept zal het hem vrij weinig uitmaken, dunkt me zo
Ga weg
pi_65706382
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 20:40 schreef Wheelgunner het volgende:

Ik kan me een hele hoop indenken, maar dat betekent niet dat ik overal medelijden mee heb.

Ik zou dat gewoon van me afzetten, maarja. Helaas voor jou vind ik homo een veel te grappig scheldwoord, dus ik blijf het lekker gebruiken

Erg negatief is de lading trouwens niet als ik het in die context gebruik, een beetje plagerig slechts. Is dat al beter?
Mja, het ligt er altijd aan op welke wijze er 'gescholden' wordt.
Collega's zouden toch het eerst vriendelijk verzoek krijgen een ander woord uit te kiezen .
pi_65706455
Dennismoore is volgens mij typisch zo'n homo waarvan de hele omgeving moet weten wat zijn geaardheid is
Ga weg
pi_65706515
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 20:39 schreef Nikmans het volgende:

Een meisje en een homo zijn het met elkaar eens over 'homo' als scheldwoord.
Laatst heeft een rechter nog iemand veroordeeld die 'homo' tegen een politieagent riep.
quote:
Desalniettemin heeft homo een nare bijklank die niet te ontkennen valt, hoe hard meneer de FOK!homo hierboven het ook probeert te ontkennen
Je leest niet helemaal goed. Uiteraard heeft iets (voor sommige mensen) een negatieve bijklank, anders werd het niet als scheldwoord gebruikt he? Dat betekent echter niet dat je je er maar bij neer moet leggen.
pi_65706536
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 20:44 schreef Nikmans het volgende:
Dennismoore is volgens mij typisch zo'n homo waarvan de hele omgeving moet weten wat zijn geaardheid is
en jouw omgeving weet dat ook van jou?
pi_65706547
quote:
Volgens mij zijn de hetero's in dit topic van die hetero's waarvan iedereen moet weten dat ze hetero zijn.
pi_65706566
quote:

Volgens mij niet . Maar hij is ook niet zo'n homo die stilletjes in de kast zit te hopen dat niemand het merkt en alles over zijn kant laat gaan.

Zo iets duidelijker voor je? Graag gedaan he?
  dinsdag 3 februari 2009 @ 20:51:19 #87
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_65706869
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 20:42 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Mja, het ligt er altijd aan op welke wijze er 'gescholden' wordt.
Collega's zouden toch het eerst vriendelijk verzoek krijgen een ander woord uit te kiezen .
Ook als het gewoon plagerig is, kerels onder elkaar?

Dit zijn nou eenmaal het soort associaties dat dat woord oproept, en daarom is het zo populair als grappig scheldwoord.

dinsdag 3 februari 2009 @ 20:52:27 #88
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_65706939
quote:
Ik heb hem er verder nooit over gehoord eigenlijk, terwijl ik hem in best veel topics tegenkom.

SCH daarentegen....
pi_65707064
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 20:51 schreef Wheelgunner het volgende:

Neuh, denk 't niet.
pi_65707306
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 20:52 schreef Wheelgunner het volgende:

Ik heb hem er verder nooit over gehoord eigenlijk, terwijl ik hem in best veel topics tegenkom.
Geaardheid is dan ook maar zelden relevant als iets dat ter sprake zou moeten komen.
Bijna net zoals ik mijn Marokkaanse collega niet continu aanspreek als Marokkaan.
pi_65707418
quote:

[..]

Dit zijn nou eenmaal het soort associaties dat dat woord oproept, en daarom is het zo populair als grappig scheldwoord.

[ afbeelding ]
Als een man te kennen geeft een bepaald vrouwelijk persoon niet aantrekkelijk te vinden vind ik de reactie "homo" nog wel grappig en niet storend. Het woord homo als scheldwoord gebruiken voor allerlei situaties, zoals wanneer iemand iets fout doet, vind ik het wel storend. Dit geeft het woord homo mijns inziens een negatieve lading en zal niet bijdragen aan de homo-acceptatie, waar het nog steeds droevig mee is gesteld.

Maar goed dat ben ik he.
pi_65707536
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 21:00 schreef Fascination het volgende:

[..]

Als een man te kennen geeft een bepaald vrouwelijk persoon niet aantrekkelijk te vinden vind ik de reactie "homo" nog wel grappig en niet storend. Het woord homo als scheldwoord gebruiken voor allerlei situaties, zoals wanneer iemand iets fout doet, vind ik het wel storend. Dit geeft het woord homo mijns inziens een negatieve lading en zal niet bijdragen aan de homo-acceptatie, waar het nog steeds droevig mee is gesteld.

Maar goed dat ben ik he.
Het eerste gebeurt regelmatig, het tweede zelden.
pi_65707560
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Dat dit soort associaties aan 't woord hangen vind ik nog vele malen erger dan dat het zo nu-en-dan als scheldwoord gebruikt wordt!
pi_65707906
Mensen die homoseksualiteit "afkeuren". Dat is zoiets als afkeuren dat iemand twee armen en twee benen heeft.
pi_65707916
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 21:02 schreef Specularium het volgende:

Het eerste gebeurt regelmatig, het tweede zelden.
Hmm, niet mee eens. 'k Denk dat "homo" heel vaak als algemeen negatief scheldwoord wordt gebruikt. En zoals gezegd: dat bevordert bijvoorbeeld niet echt het zelfvertrouwen van homo's die nog uit de kast moeten komen enzo.
pi_65707966
"Oh, iemand heeft andere gevoelens", nou we nemen hem rechten af! Niet trouwen! Geen contracten! Niet hier komen! Vies, getsie!
  dinsdag 3 februari 2009 @ 21:13:31 #97
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_65708165
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 21:00 schreef Fascination het volgende:

[..]

Maar goed dat ben ik he.
Ik denk dat dat wel meevalt, althans vergeleken acceptatie in het algemeen. Mensen zijn van nature nou eenmaal niet echt tolerant, als je een beetje afwijkt van de norm zul je dat al snel merken.
pi_65708174
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 21:09 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Hmm, niet mee eens. 'k Denk dat "homo" heel vaak als algemeen negatief scheldwoord wordt gebruikt. En zoals gezegd: dat bevordert bijvoorbeeld niet echt het zelfvertrouwen van homo's die nog uit de kast moeten komen enzo.
Het is in beide gevallen negatief, ook al is het eerste misschien minder zwaar beladen.
Maar ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand iets liet vallen en dat hij dan voor homo werd uitgemaakt.
Dat is toch 9 van de 10 keer in de context van een vrouw niet mooi vinden of net de verkeerde kleding aandoen. dat soort futiliteiten.

Maar je hebt gelijk, voor kasthomo's is het niet echt uitnodigend.
pi_65709430
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 21:09 schreef Koewam het volgende:
Mensen die homoseksualiteit "afkeuren". Dat is zoiets als afkeuren dat iemand twee armen en twee benen heeft.
Twee armen en twee benen zijn normaal, homoseksualiteit is eigenlijk niet zoals 't bedoeld is, wel?
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_65709670
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 21:35 schreef Quir het volgende:

Twee armen en twee benen zijn normaal, homoseksualiteit is eigenlijk niet zoals 't bedoeld is, wel?
De natuur heeft geen 'bedoeld' .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')