abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 februari 2009 @ 21:39:46 #101
3185 Adelante
To let it go now
pi_65709676
Volgens de Hoge Raad is homo an sich geen scheldwoord. Alleen als het kracht bij wordt gezet met bijvoeglijke naamwoorden (bijv. vieze of kanker) kan het als kwetsend worden gezien, maar ook dan moet nog naar de context worden gekeken waarin het wordt geuit.

Al met al neemt het Nederlandse strafrecht dus geen stelling tegen het gebruik van homo als scheldwoord en zie ik niet in waarom minder geleerd Nederland dat wel zou moeten doen.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_65710027
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 21:39 schreef Adelante het volgende:

Volgens de Hoge Raad is homo an sich geen scheldwoord. Alleen als het kracht bij wordt gezet met bijvoeglijke naamwoorden (bijv. vieze of kanker) kan het als kwetsend worden gezien, maar ook dan moet nog naar de context worden gekeken waarin het wordt geuit.

Al met al neemt het Nederlandse strafrecht dus geen stelling tegen het gebruik van homo als scheldwoord en zie ik niet in waarom minder geleerd Nederland dat wel zou moeten doen.
Nou nou, daar is wel wat op af te dingen. De rechter in Assen vond het bijvoorbeeld wél strafbaar: http://www.nrc.nl/binnenl(...)noemen_wel_strafbaar

Sowieso kunnen rechters nog wel 's ehm... een beetje vreemd tegen dingen aankijken, puur juridisch he? En da's niet altijd de enige juiste bril in alle situaties.
http://www.elsevier.nl/we(...)=43/contentid=133765
  dinsdag 3 februari 2009 @ 21:50:49 #103
3185 Adelante
To let it go now
pi_65710456
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 21:43 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Nou nou, daar is wel wat op af te dingen. De rechter in Assen vond het bijvoorbeeld wél strafbaar: http://www.nrc.nl/binnenl(...)noemen_wel_strafbaar

Sowieso kunnen rechters nog wel 's ehm... een beetje vreemd tegen dingen aankijken, puur juridisch he? En da's niet altijd de enige juiste bril in alle situaties.
http://www.elsevier.nl/we(...)=43/contentid=133765
Homo wel, maar fuck-je-moeder niet. Rare rechters inderdaad
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_65710547
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 21:50 schreef Adelante het volgende:

Homo wel, maar fuck-je-moeder niet. Rare rechters inderdaad
Zoals vaker had de Noorderling 't hier bij 't juiste eind en de rare Brabo niet .
pi_65711288
Omdat homo's een schande zijn voor de superieure ras van mannen.
Dat is mijn mening en daar moet u het maar mee doen.
pi_65711733
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 19:43 schreef boem-dikkie het volgende:
Om mijn reactie nog even wat kracht bij te zetten.

Wat is er nou mooier dan twee naakte vrouwen die elkaars kut tegen elkaar aan wrijven.
Ach, twee kerels die met elkaar neuken is ook erg mooi. Alleen mogen sommige homo's van mij best wel wat "mannelijker" uitzien.
Schelden met het woord "homo" zie ik niet echt als een belediging. Wanneer mensen gaan roepen dat homoseksualiteit fout is, vind ik het een heel ander verhaal. Dat is gewoon (in mijn ogen) mensen bewust beledigen.
ROBODEMONS..................|:(
pi_65711850
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 22:05 schreef Gkhn het volgende:
Nee, (onzekere) potenrammers zijn een schande voor de superieure ras van mannen.
pi_65711991
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 21:39 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

De natuur heeft geen 'bedoeld' .
Jawel, wat denk je van voortplanting?
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_65712012
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 22:05 schreef Gkhn het volgende:
Ik had niet anders verwacht van iemand met zo'n usernaam.
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 21:39 schreef Adelante het volgende:

Wat de HR als scheldwoord ziet hoeft natuurlijk niet overeen te komen met wat men in het dagelijks leven als scheldwoord ziet. Ik vind namelijk homo in bepaalde omstandigheden wel degelijk een scheldwoord.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_65712242
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 22:15 schreef Fascination het volgende:

[..]

Ik had niet anders verwacht van iemand met zo'n usernaam.
[..]

Wat de HR als scheldwoord ziet hoeft natuurlijk niet overeen te komen met wat men in het dagelijks leven als scheldwoord ziet. Ik vind namelijk homo in bepaalde omstandigheden wel degelijk een scheldwoord.
HAHAHA
Jij oordeelt mensen op hun nickname?
kkzielig. net als homo's. homo's die zich als wijven gedragen.
pi_65712317
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 22:15 schreef Quir het volgende:

[..]

Jawel, wat denk je van voortplanting?
Als dat het enige doel is in je leven, waarom zit je nu dan niet ergens een wijf te beuken?
En bovendien kunnen homo's ook gewoon vrouwen bevruchten (als ze dat willen, is maar 5 minuten voor nodig). Al die mensen die onvruchtbaar zijn, zijn ook 'niet zo bedoeld', en moeten maar 'normaal doen'?
pi_65712361
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 22:13 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Nee, (onzekere) potenrammers zijn een schande voor de superieure ras van mannen.
Jij als vrouw zijnde heb je geen recht om mee te oordelen over de mannenras.
Terug naar de keuken jij.
pi_65712412
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 22:19 schreef Gkhn het volgende:

[..]

HAHAHA
Jij oordeelt mensen op hun nickname?
kkzielig. net als homo's. homo's die zich als wijven gedragen.
Jij beoordeelt mensen op hun seksuele geaardheid?
pi_65712421
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 22:20 schreef Koewam het volgende:

[..]

Als dat het enige doel is in je leven, waarom zit je nu dan niet ergens een wijf te beuken?
En bovendien kunnen homo's ook gewoon vrouwen bevruchten (als ze dat willen, is maar 5 minuten voor nodig). Al die mensen die onvruchtbaar zijn, zijn ook 'niet zo bedoeld', en moeten maar 'normaal doen'?
Je legt me woorden in de mond die ik nooit gebruikt heb.
En je snapt verdomd goed wat ik bedoel, ga nou niet moeilijk doen.
pi_65712514
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 22:21 schreef Fascination het volgende:

[..]

Jij beoordeelt mensen op hun seksuele geaardheid?
Nee, op hun gedrag.
En homo's gedragen zich vaak als meisjes. Dan ben je het manzijn niet waardig in mijn ogen.
pi_65712613
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 22:22 schreef Quir het volgende:

[..]

Je legt me woorden in de mond die ik nooit gebruikt heb.
En je snapt verdomd goed wat ik bedoel, ga nou niet moeilijk doen.
Dit is een discussieforum, ik kom met argumenten en dan kom jij met dit soort argumenten.

Waarom ben ik zo slim? Ik wil ook dom zijn. Kwam ik overal makkelijk vanaf zonder na te denken.
pi_65712650
Oh, de ONZ-trolletjes zijn wakker .
pi_65712668
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 22:23 schreef Gkhn het volgende:

[..]

Nee, op hun gedrag.
En homo's gedragen zich vaak als meisjes. Dan ben je het manzijn niet waardig in mijn ogen.
Dat is echt onzin. Er zijn meer mannelijke homo's dan vrouwelijke.
Maar die vallen niet op als je oogkleppen op hebt.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 22:27:28 #119
214062 Jep.
harharhar.
pi_65712725
quote:

[..]

Nee, op hun gedrag.
In jouw ogen, dus.
Ik denk niet dat iemand je uberhaupt nog serieus neemt na zo'n ongelofelijke kinderachtige opmerking op Morrigan.
//
pi_65712808
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 22:25 schreef Koewam het volgende:

[..]

Dit is een discussieforum, ik kom met argumenten en dan kom jij met dit soort argumenten.

Waarom ben ik zo slim? Ik wil ook dom zijn. Kwam ik overal makkelijk vanaf zonder na te denken.
Oh god. We hebben er een met een IQ van 129.
pi_65712809
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 22:26 schreef Koewam het volgende:

[..]

Dat is echt onzin. Er zijn meer mannelijke homo's dan vrouwelijke.
Maar die vallen niet op als je oogkleppen op hebt.
Homos hoeven mij ook niet op te vallen .
Dan hou ik liever die oogkleppen op, en doe er nog 2 op ook nog.
pi_65712890
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 22:27 schreef Jep. het volgende:

[..]

In jouw ogen, dus.
Ik denk niet dat iemand je uberhaupt nog serieus neemt na zo'n ongelofelijke kinderachtige opmerking op Morrigan.
Serieus?
en wie is morrigan en waarom zou ik geen opmerking tegenover dr maken?
Ik zeg in mijn ogen omdat ik niet verwacht van anderen dat ze ook die mening delen, vooral jij niet .
Probeer je btw op deze manier in dr broekje te komen?
Als t lukt verwachten we natuurlijk wel fotozzzzz
pi_65712926
quote:

[..]

Nee, op hun gedrag.
Niet alle homo's gedragen zich verwijfd. En dan zijn het nog niet mindere mensen, ze hebben alleen een andere smaak/gedragen zich iets anders. !!
Ik vind Turken/Marokkanen met zulke primitieve opvattingen ook niet het manzijn waardig.
pi_65713107
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 22:31 schreef Fascination het volgende:

[..]

Niet alle homo's gedragen zich verwijfd. En dan zijn het nog niet mindere mensen, ze hebben alleen een andere smaak/gedragen zich iets anders. !!
Ik vind Turken/Marokkanen met zulke primitieve opvattingen ook niet het manzijn waardig.
Halo?
Lees eens goed. Ik weet ook wel dat ze niet allemaal verwijfd zijn.
Ik heb het over de verwijfden.
snap je dat? of heb je een paint nodig?
pi_65713181
f5-topic
  dinsdag 3 februari 2009 @ 22:36:17 #126
214062 Jep.
harharhar.
pi_65713229
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 22:30 schreef Gkhn het volgende:

[..]

Serieus?
en wie is morrigan en waarom zou ik geen opmerking tegenover dr maken?
Ik zeg in mijn ogen omdat ik niet verwacht van anderen dat ze ook die mening delen, vooral jij niet .
Probeer je btw op deze manier in dr broekje te komen?
Als t lukt verwachten we natuurlijk wel fotozzzzz
Sinds wanneer probeer ik bij iemand in 't broekje te komen als ik iemand bewust maak van 'n kinderlijke kutreply, die niks te maken heeft met de discussie? Gedraag je 's normaal.

Oh, en 'ff om je uit de droom te helpen, ik val niet op vrouwen. Dus hou je theorie maar bij je.
//
pi_65713338
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 22:36 schreef Jep. het volgende:

[..]

Sinds wanneer probeer ik bij iemand in 't broekje te komen als ik iemand bewust maak van 'n kinderlijke kutreply, die niks te maken heeft met de discussie? Gedraag je 's normaal.

Oh, en 'ff om je uit de droom te helpen, ik val niet op vrouwen. Dus hou je theorie maar bij je.
Dat het een kinderlijke reply is is joun mening. Het kan zo zijn dat ze er emotioneel van kapot is geraakt en in een hoekje zit te huilen nu. Je hoeft niemand ergens op te wijzen.
Mja, k wist niet dat je homo was. excuus. verdere contact tussen ons zal dan ook niet aanwezig zijn.
pi_65713451
quote:

[..]

Nee, op hun gedrag.
En moet je dat waardig zijn dan? Niet iedereen staat in het leven om iets te bewijzen..
de ene vent is enorm mannelijk maar sociaal verre van ontwikkeld, de ander is sociaal weer super maar loopt intellectueel wat achter, en weer een ander is op beide vlakken wel in orde maar alleen wat minder mannelijk..
Maakt dit je minder stoer/mannelijk? Vast wel. Dus?
Maakt dit je minder waardig om te leven? Ik geloof niet dat dit aan iemand is om over anderen te beslissen.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 22:41:44 #129
214062 Jep.
harharhar.
pi_65713517
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 22:38 schreef Gkhn het volgende:

[..]

Dat het een kinderlijke reply is is joun mening. Het kan zo zijn dat ze er emotioneel van kapot is geraakt en in een hoekje zit te huilen nu. Je hoeft niemand ergens op te wijzen.
Mja, k wist niet dat je homo was. excuus. verdere contact tussen ons zal dan ook niet aanwezig zijn.
Nee, je kan ook eens proberen je standpunt te beargumenteren en niet 'je hebt geen recht om over de man te oordelen, ga terug naar de keuken.' uit te blaten als je geen houvast meer hebt, als je will trollen tief je maar op.
//
pi_65713563
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 22:40 schreef Maartel het volgende:

[..]

En moet je dat waardig zijn dan? Niet iedereen staat in het leven om iets te bewijzen..
de ene vent is enorm mannelijk maar sociaal verre van ontwikkeld, de ander is sociaal weer super maar loopt intellectueel wat achter, en weer een ander is op beide vlakken wel in orde maar alleen wat minder mannelijk..
Maakt dit je minder stoer/mannelijk? Vast wel. Dus?
Maakt dit je minder waardig om te leven? Ik geloof niet dat dit aan iemand is om over anderen te beslissen.
Woo, beweer jij nu dat ik beweer dat alle homos dood moeten?
Want dat beweer ik niet. En verder ben ik het helemaal met je eens.
pi_65713713
TS wil liever beschreven worden als "Persoon die van zijn sterretje liever een rondje laat maken".
pi_65713714
quote:

[..]

Ik gaf alleen mijn mening. Dat jij daardoor emotioneel op reageert kan ik ook niks aan.
pi_65713795
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 22:28 schreef Quir het volgende:

[..]

Oh god. We hebben er een met een IQ van 129.
Hoger.

Maar 75% van de Nederlandse bevolking heeft een hogere dan jij.
pi_65713841
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 22:45 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Ik gaf alleen mijn mening. Dat jij daardoor emotioneel op reageert kan ik ook niks aan.
< mijn emotie.
Ik geef ook mijn mening, je hoefde er niet op te reageren. Jij begon .
pi_65713867
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 22:45 schreef Lollerbol het volgende:
TS wil liever beschreven worden als "Persoon die van zijn sterretje liever een rondje laat maken".
hehehe
  dinsdag 3 februari 2009 @ 22:49:37 #136
182020 FixYou
Call 911 NOW!!!
pi_65713923
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 22:20 schreef Koewam het volgende:

[..]

Hij zegt toch niet dat dat ZIJN enige doel is? Hij zegt dat het het uiteindelijke doel is van de mens, en niet alleen de mens maar ook alle dieren.
ya te encontrara siempre te va buscando la verdad
un día entenderá lo poco que va quedando en su lugar
  dinsdag 3 februari 2009 @ 22:52:53 #137
182020 FixYou
Call 911 NOW!!!
pi_65714085
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 22:36 schreef Jep. het volgende:

[..]

Voornaam: Jep
achternaam: Flip
geslacht: Man

homo!
pi_65714120
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 22:42 schreef Gkhn het volgende:

[..]

Woo, beweer jij nu dat ik beweer dat alle homos dood moeten?
Want dat beweer ik niet. En verder ben ik het helemaal met je eens.
Nee, dat beweerde ik niet, maar wel fijn om te weten dat jij dat ook niet beweerde
Maar ik vraag me wel af wat je wel wilt zeggen met 'homo's zijn het man-zijn niet waardig'.
Zijn die homo's in jouw ogen een belediging voor het mannelijke geslacht? Moeten ze hun titel 'man' inleveren?
Is het in jouw ogen belangrijker dat die homo's eer doen aan hun mannelijkheid, als een soort hoger doel in de eerste plaats hun bijdrage leveren om de goede naam van mannelijkheid in ere te houden, dan dat ze zichzelf zijn en zich daar gelukkig bij voelen?
pi_65714154
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 22:47 schreef Koewam het volgende:

[..]

Hoger.

Maar 75% van de Nederlandse bevolking heeft een hogere dan jij.
Weet je wat 't is, het is dat je al te stom was om blijkbaar mijn punt te zien, anders had ik 't nog een kans gegeven.

En vertrouw niet teveel op die test van BNN, ik word strontziek van die misplaatste arrogantie gebaseerd op die resultaten.
pi_65714174
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 20:24 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

't Is heus.

Bijna alle problemen in de wereld worden veroorzaakt door de testosteron-haantjes .
Ik zie in dit topic toch maar 1 persoon met een plaatje van een haan
pi_65714235
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 22:49 schreef FixYou het volgende:

[..]

Hij zegt toch niet dat dat ZIJN enige doel is? Hij zegt dat het het uiteindelijke doel is van de mens, en niet alleen de mens maar ook alle dieren.
Wat Koewam al eerder aangaf, ook homo's kunnen voortplanten. Ze moeten alleen dan wel seks hebben met het ander geslacht. Daarnaast heb ik nou niet het idee dat homo's een bedreiging voor de mens is.
pi_65714258
quote:

[..]

I rest my case.
pi_65714358
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 22:56 schreef Fascination het volgende:

[..]

I rest my case.
PROEST! terecht
Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
Rudedeltatoedeloe :W
pi_65714362
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 22:33 schreef Gkhn het volgende:

[..]

Halo?
Lees eens goed. Ik weet ook wel dat ze niet allemaal verwijfd zijn.
Ik heb het over de verwijfden.
snap je dat? of heb je een paint nodig?
Jij kunt niet begrijpend lezen.
Kun jij ook niets aan doen.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 23:00:00 #145
182020 FixYou
Call 911 NOW!!!
pi_65714413
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 22:56 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Wat Koewam al eerder aangaf, ook homo's kunnen voortplanten. Ze moeten alleen dan wel seks hebben met het ander geslacht. Daarnaast heb ik nou niet het idee dat homo's een bedreiging voor de mens is.
Huh, dat is toch juist het probleem. Natuurlijk kunnen ze het wel, maar ze willen het heul niet .
pi_65714504
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 22:56 schreef Fascination het volgende:

[..]

I rest my case.
Damn, kan je nou echt niks verzinnen en ga je daarom op de spelvauten letten?
  dinsdag 3 februari 2009 @ 23:02:18 #147
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_65714524
Aangezien seks met een man zo'n beetje het smerigste is wat de gemiddelde heteroseksuele man zich kan bedenken is het woord homo meer dan genoeg scheldwoord.
pi_65714545
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 22:58 schreef Fascination het volgende:

[..]

Jij kunt niet begrijpend lezen.
Kun jij ook niets aan doen.
Als jij daar straks rustig van kan slapen. Mij best .
  dinsdag 3 februari 2009 @ 23:04:06 #149
214062 Jep.
harharhar.
pi_65714608
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 22:52 schreef FixYou het volgende:

[..]

Voornaam: Jep
achternaam: Flip
geslacht: Man

homo!
Duurde 't lang?
//
pi_65714646
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 22:53 schreef Maartel het volgende:

[..]

Nee, dat beweerde ik niet, maar wel fijn om te weten dat jij dat ook niet beweerde
Maar ik vraag me wel af wat je wel wilt zeggen met 'homo's zijn het man-zijn niet waardig'.
Zijn die homo's in jouw ogen een belediging voor het mannelijke geslacht? Moeten ze hun titel 'man' inleveren?
Is het in jouw ogen belangrijker dat die homo's eer doen aan hun mannelijkheid, als een soort hoger doel in de eerste plaats hun bijdrage leveren om de goede naam van mannelijkheid in ere te houden, dan dat ze zichzelf zijn en zich daar gelukkig bij voelen?
Ik vind ze wel een belediging ja. Het zou beter zijn geweest als homo's als vrouwen waren geboren. Zij blij, wij blij, iedereen blij.

+
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 23:02 schreef Nobu het volgende:
Aangezien seks met een man zo'n beetje het smerigste is wat de gemiddelde heteroseksuele man zich kan bedenken is het woord homo meer dan genoeg scheldwoord.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')