Ze kon nog kinderen baren!quote:Op dinsdag 10 februari 2009 09:10 schreef Specularium het volgende:
Ik zou wel eens 1 goed argument willen horen waarom die vrouw in leven had moeten blijven.
Maar verwekken mag niet!quote:
Ja hoho. Weten we wel of die foetus een jongen of meisje zou zijn geweest? Ik bedoel, misschien had ze nog kinderen kunnen krijgen! En dan was het die handicap wel waard geweest.Toch?quote:Op maandag 9 februari 2009 21:48 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Een ernstig gehandicapte foetus, dan is het een ander verhaal. Mensen die dat afkeuren zijn net zo ziek als mensen die anderen euthanasie willen ontzeggen.
Bepaalde religieuzen vinden dat je als mens niet mag oordelen over leven en dood. Hypocriet en ronduit dom als die mensen meestal zijn zien ze niet dat een dergelijk mens in leven houden via sondevoeding net zo oordelen over leven en dood is als het euthaniseren van iemand. Daarnaast moeten de meeste politici al helemaal hun mond houden over dit soort leven & dood-zaken aangezien zij vaak genoeg wel soldaten de strijd insturen. Maar ja, 'das anders' zullen ze dan zeggen.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 09:10 schreef Specularium het volgende:
Ik zou wel eens 1 goed argument willen horen waarom die vrouw in leven had moeten blijven.
Dit is natuurlijk niet helemaal het argument van de religieuzen. Het leven zelf wordt ook als iets zeer waardevols gezien, als een geschenk van God, en als iets waar je aan vast moet houden, niet iets wat je even naast je neer mag leggen.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 09:49 schreef waht het volgende:
Bepaalde religieuzen vinden dat je als mens niet mag oordelen over leven en dood. Hypocriet en ronduit dom als die mensen meestal zijn zien ze niet dat een dergelijk mens in leven houden via sondevoeding net zo oordelen over leven en dood is als het euthaniseren van iemand. Daarnaast moeten de meeste politici al helemaal hun mond houden over dit soort leven & dood-zaken aangezien zij vaak genoeg wel soldaten de strijd insturen. Maar ja, 'das anders' zullen ze dan zeggen.
Met andere woorden; goede argumenten zijn er niet naast hypocriet dom religieus gebrabbel.
Nee dat is dezelfde vraag als de vraag of we op de zon zouden kunnen staanquote:Op dinsdag 10 februari 2009 09:28 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ja hoho. Weten we wel of die foetus een jongen of meisje zou zijn geweest? Ik bedoel, misschien had ze nog kinderen kunnen krijgen! En dan was het die handicap wel waard geweest.Toch?
quote:Op dinsdag 10 februari 2009 09:28 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ja hoho. Weten we wel of die foetus een jongen of meisje zou zijn geweest? Ik bedoel, misschien had ze nog kinderen kunnen krijgen! En dan was het die handicap wel waard geweest.Toch?
Dat laatste is meer iets van gereformeerden, dacht ik.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 12:14 schreef Viajero het volgende:
Even voor de mensen die het hypocriet vinden dat je wel mag ingrijpen als het gaat om een leven te verlengen maar niet om het te beeindigen: Er is een groot verschil tussen medisch ingrijpen om iemand in leven te houden en ingrijpen om iemand te doden.
Ik sta wel achter de mogelijkheid om euthanasie te plegen, ik zou dat voor mezelf ook willen. Maar ik zie het hypocriete niet in het Katholieke standpunt, er is echt een verschil tussen iets doen om leven te bevorderen en iets doen om leven te beeindigen. Ik zie wel dat het wreed is, maar hypocriet, nee.
Ik weet trouwens niet van Katholieken die geen inentingen willen, volgens mij komt dat meer voor in extreem Protestantse kringen. Hoewel er ook in Katholicisme extreme sektes zijn waarvan het me niet zou verbazen.
Ja duhquote:Op dinsdag 10 februari 2009 15:35 schreef honda1990 het volgende:
Kunstmatig in leven houden is toch totaal iets anders dan euthenasie (iemand bewust dood maken)?
Bron: http://www.nu.nl/algemeen(...)nte-is-vermoord.htmlquote:Berlusconi: comapatiënte is vermoord
ROME - De Italiaanse premier Silvio Berlusconi is van mening dat de comapatiënte Eluana Englaro is vermoord. "Eluana stierf niet een natuurlijke dood. Ze is vermoord'', schreef de regeringsleider dinsdag in een opiniestuk in het rechtsgeoriënteerde dagblad Libero.
Englaro overleed maandagavond in een verpleeghuis in het Noord-Italiaanse Udine, terwijl de Senaat over haar debatteerde. De 38-jarige vrouw raakte in 1992 in een onontkoombaar coma door een auto-ongeluk. De artsen van deze kliniek stopten vrijdag met het kunstmatig toedienen van voeding, op verzoek van de vader van Englaro.
Berlusconi probeerde de passieve euthanasie van Englare tegen te houden via een spoedwet, waar de Senaat dinsdagochtend over zou stemmen.
Waarom roepen mensen dan dat als er Nederlanders zijn die op CDA/CU/SGP stemmen ze niet meer het kunstmatig in leven houden moge stoppenquote:
In elk geval kan er niets meer aan de uitslag worden veranderd.quote:Op maandag 9 februari 2009 23:49 schreef Picchia het volgende:
[..]
Nee hoor, de ellende gaat nu juist beginnen.
Het ging hier dan ook niet om actieve euthanasie bij iemand die er bewust voor kiest, maar om passieve euthanasie, oftewel niet (meer) behandelen.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 15:35 schreef honda1990 het volgende:
Kunstmatig in leven houden is toch totaal iets anders dan euthenasie (iemand bewust dood maken)?
Als men haar, om te beginnen, niet aan allerlei toeters en bellen had aangesloten, dan was ze jaren geleden al een natuurlijke dood gestorven. Wat is er natuurlijk aan het bederfproces van een vrouw in coma die kunstmatig in 'leven' wordt gehouden?quote:"Eluana stierf niet een natuurlijke dood. Ze is vermoord''
Berlusconi c.s. willen roomser zijn dan de Paus: vier handen op één (mannen)buik....quote:Op dinsdag 10 februari 2009 15:27 schreef Re het volgende:
maar gaat dit gedrocht van een spoedwet nog door, of heeft deze Italiaanse gelukkig eindelijk eens mazzel gehad als laatste comapatiente
Ik weet niet of ik helemaal begrijp maar een comapatient in leven houden door sondevoeding en beademing zie ik niet echt als bevordering van het leven. Eerder een zwaar dieptepunt dat ik werkelijk niemand toewens. Het is namelijk geen leven meer. Het is misschien chemisch gezien nog een leven. Maar op die manier leven planten ook en is mensonwaardig, vind ik.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 12:14 schreef Viajero het volgende:
Even voor de mensen die het hypocriet vinden dat je wel mag ingrijpen als het gaat om een leven te verlengen maar niet om het te beeindigen: Er is een groot verschil tussen medisch ingrijpen om iemand in leven te houden en ingrijpen om iemand te doden.
Ik sta wel achter de mogelijkheid om euthanasie te plegen, ik zou dat voor mezelf ook willen. Maar ik zie het hypocriete niet in het Katholieke standpunt, er is echt een verschil tussen iets doen om leven te bevorderen en iets doen om leven te beeindigen. Ik zie wel dat het wreed is, maar hypocriet, nee.
Zoals ik al zei, ik ben het met je eens dat het wreed is. Maar hypocriet is een ander concept, en daar valt dit niet onder.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 17:25 schreef waht het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik helemaal begrijp maar een comapatient in leven houden door sondevoeding en beademing zie ik niet echt als bevordering van het leven. Eerder een zwaar dieptepunt dat ik werkelijk niemand toewens. Het is namelijk geen leven meer. Het is misschien chemisch gezien nog een leven. Maar op die manier leven planten ook en is mensonwaardig, vind ik.
Overigens is dat ingrijpen om iemands leven te beëindigen niet specifiek medisch bedoeld. Genoeg katholieken (waaronder Berlusconi) die geen probleem hebben de krijgsmacht te bevelen het leven van anderen te ontnemen. En dan heeft hij het lef om dit geval 'moord' te noemen.
Die 'eerbied' voor het leven wordt er, zoals Iblis al zei, bijgepakt of genegeerd wanneer het uitkomt.
Uit die papieren versie van het ED.quote:Minder begripvol was de reactie van vicefractieverzitter in de Senaat van Berlusconi's Volkspartij voor de Vrijheden, Quagliariello. "Eluana is niet gestorven, ze hebben haar afgeslacht", riep hij huilend, waarna zoveel ophef ontstond dat de zitting werd opgeschort.
Bah.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:26 schreef Paaskonijn het volgende:
[..]
Uit die papieren versie van het ED.
Afgeslacht.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:26 schreef Paaskonijn het volgende:
[..]
Uit die papieren versie van het ED.
iddquote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:56 schreef Paaskonijn het volgende:
Net een stukje over in Netwerk, als ik die tegenstanders van euthanasie walg ik echt. Wat een land zeg. Posters die deze daad vergelijken met de nazi praktijken van Hitler en met die van dokter Mengele. Ongehoord.
En dat vrouwtje ook, dit vergelijken met terrorisme. Wat voor mensen wonen daar toch.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 21:06 schreef Landgeld het volgende:
[..]
iddwat een enge (oude) mannetjes daar zeg, die demonstreerden. Tering, waar maken ze zich druk om?
Wat een mietjes dan.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 21:31 schreef JohnDDD het volgende:
de ouderen zijn allemaal nog heel katholiek, de jongeren hebben daar meestal weinig meer mee maar durven in feite niet in opstand te komen waardoor God/spiritualiteit/moraliteit vaak een onbespreekbare kwestie is.
Tuurlijk, ik ben zaterdag ook bij die demonstratie geweest en daar waren inderdaad mensen van allerlei soort, oud en jong. Ze zijn er wel hoor, de dapperen!quote:Op dinsdag 10 februari 2009 21:47 schreef Paaskonijn het volgende:
[..]
Wat een mietjes dan.
En op het netwerk waren ook wel een aantal mensen die voor waren, meestal wat jonger ook van wat ik kon zien.
quote:Op dinsdag 10 februari 2009 22:08 schreef JohnDDD het volgende:
Zelf heb ik ook Italiaanse familie met wie ik een tijd geen contact heb gehad. Mijn oma had ik zelfs nog nooit gezien tot 2 jaar terug. Zij wist niet dat ik niet gedoopt was en dat ik geen geloof had en toen voltrok zich dus de volgende discussie:
Je bent toch gedoopt?
-Nee.
Ben je niet gedoopt? Maar je bent wel katholiek toch...
-Nee ook niet.
Wat geloof je dan?
-Ik geloof nergens in.
Ok, dus je bent niet gedoopt, en je hebt geen geloof, dan ben je net een dier!
Mijn oma had natuurlijk meer gelijk dan ze kon beseffen. Wij zijn ook dieren, en juist daarom moeten we ons niet te druk maken over dingen als euthanasie.
Ze had aan haar vader gevraagd om niet als zo'n plantje te leven, maar Berlusconi, -die niet vies is van een abortus- dacht daar toch anders over!quote:Op dinsdag 10 februari 2009 09:10 schreef Specularium het volgende:
natuurwetenschappelijk niet.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 22:34 schreef JohnDDD het volgende:
ik vind probably nog te zwak
het is filosofisch gezien gewoon aantoonbaar dat God - in de zin van het standaard monotheïstische wereldbeeld - niet kan bestaan
Dat was dus op netwerk.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 23:39 schreef IHVK het volgende:
Ik zag net een op TV een leuke 'discussie'.
Beide partijen maken elkaar uit voor 'niet-christen': Nee jij bent geen christen! Nee jij! Nee jij bent fascist jij bent geen christen!
etc. etc.
Was wel aandoenlijk.
ik ben ook fel anti religie maar daar moet je toch een beetje nuance aanbrengen.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 22:53 schreef Elfletterig het volgende:
[..]Zo, leuke oma is dat, die niet-gelovige mensen niet voor volwaardig aanziet, maar als dieren. Ik heb zelf (helaas) al jaren geen grootouders meer, maar het bovenstaande liet ik me beslist niet zeggen. Wat mijn eigen opvoeding betreft, ben ik echt ontzettend blij dat mijn ouders me niet-gelovig hebben opgevoed.
Ik ben niet per se tegen religie, maar wel daar waar religie de vrijheid van het individu inperkt.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 23:59 schreef thestoryofus2009 het volgende:
[..]
ik ben ook fel anti religie maar daar moet je toch een beetje nuance aanbrengen.
Nee, onzin. Het gaat helemaal niet om een beetje menselijk te zijn en ook niet om te proberen je in te leven in anderen. Religie moet te vuur en te zwaard bestreden worden! Doe je dat niet, dan ben je intolerant.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 23:59 schreef thestoryofus2009 het volgende:
[..]
ik ben ook fel anti religie maar daar moet je toch een beetje nuance aanbrengen.
ten eerste zijn italianen veel geloviger en ten tweede zal die oma in een tijd zijn opgegroeit waarin haast iedereen geloofde en het in het teken van god stond.
zeker bij de gewone man en vrouw.
heeft haar hele leven geleefd volgens die regels en geloof en dan is ze oud.
dan kun je er heel fel op in gaan tegen een besje van 80 jaar die niet beter weet en ook niet meer simpel erover kan denken of je lult een beetje mee of leugentje voor je bestwil.
bron: nu.nlquote:Justitie Italië onderzoekt vader overleden comapatiënte
ROME - Justitie in Italië is een onderzoek begonnen naar de vader van Eluana Englaro, de comapatiënte die onlangs overleed.
Het Openbaar Ministerie bekijkt of de vader kan worden vervolgd voor moord, meldden Italiaanse media vrijdag.
De organisatie Wetenschap en Leven had de zaak aanhangig gemaakt in het Noord-Italiaanse Udine, waar Eluana twee weken geleden overleed in een verpleeghuis.
Verplegers
Naast vader Giuseppe zijn ook onderzoeken begonnen naar veertien andere personen, onder wie de anesthesist van Eluana en meerdere verplegers.
Eluana's vader bereikte na tien jaar procederen dat zijn dochter mocht sterven door de kunstmatige toediening van voedsel en vocht te laten staken.
Coma
De 38-jarige vrouw lag al zeventien jaar in coma door een auto-ongeluk. Premier Silvio Berlusconi probeerde de passieve euthanasie op de valreep met een spoedwet te voorkomen.
Aangezien de vader toestemming van de rechter had voor deze 'moord' valt er toch niks te vervolgen?quote:Op vrijdag 27 februari 2009 10:56 schreef goeiemoggel het volgende:
Helaas gaat het verhaal nog even verder:
[..]
bron: nu.nl
Pas maar op, Berlusconi heeft al laten zien dat hij zich heel graag met rechtspraak bemoeid.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 11:10 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Aangezien de vader toestemming van de rechter had voor deze 'moord' valt er toch niks te vervolgen?
Die rechter zal dan ook wel 'onderzocht' worden ..quote:Op vrijdag 27 februari 2009 11:10 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Aangezien de vader toestemming van de rechter had voor deze 'moord' valt er toch niks te vervolgen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |