abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65903918
Ik zou wel eens 1 goed argument willen horen waarom die vrouw in leven had moeten blijven.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 09:11:50 #104
203688 Drijfzand
account closed
pi_65903944
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 09:10 schreef Specularium het volgende:
Ik zou wel eens 1 goed argument willen horen waarom die vrouw in leven had moeten blijven.
Ze kon nog kinderen baren!
too much to do in the real world.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 09:22:50 #105
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_65904150
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 09:11 schreef Drijfzand het volgende:

[..]

Ze kon nog kinderen baren!
Maar verwekken mag niet!

Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_65904273
quote:
Op maandag 9 februari 2009 21:48 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Een ernstig gehandicapte foetus, dan is het een ander verhaal. Mensen die dat afkeuren zijn net zo ziek als mensen die anderen euthanasie willen ontzeggen.
Ja hoho. Weten we wel of die foetus een jongen of meisje zou zijn geweest? Ik bedoel, misschien had ze nog kinderen kunnen krijgen! En dan was het die handicap wel waard geweest.Toch?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_65904697
quote:
Bepaalde religieuzen vinden dat je als mens niet mag oordelen over leven en dood. Hypocriet en ronduit dom als die mensen meestal zijn zien ze niet dat een dergelijk mens in leven houden via sondevoeding net zo oordelen over leven en dood is als het euthaniseren van iemand. Daarnaast moeten de meeste politici al helemaal hun mond houden over dit soort leven & dood-zaken aangezien zij vaak genoeg wel soldaten de strijd insturen. Maar ja, 'das anders' zullen ze dan zeggen.

Met andere woorden; goede argumenten zijn er niet naast hypocriet dom religieus gebrabbel.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 10:04:49 #108
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_65905080
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 09:49 schreef waht het volgende:
Bepaalde religieuzen vinden dat je als mens niet mag oordelen over leven en dood. Hypocriet en ronduit dom als die mensen meestal zijn zien ze niet dat een dergelijk mens in leven houden via sondevoeding net zo oordelen over leven en dood is als het euthaniseren van iemand. Daarnaast moeten de meeste politici al helemaal hun mond houden over dit soort leven & dood-zaken aangezien zij vaak genoeg wel soldaten de strijd insturen. Maar ja, 'das anders' zullen ze dan zeggen.

Met andere woorden; goede argumenten zijn er niet naast hypocriet dom religieus gebrabbel.
Dit is natuurlijk niet helemaal het argument van de religieuzen. Het leven zelf wordt ook als iets zeer waardevols gezien, als een geschenk van God, en als iets waar je aan vast moet houden, niet iets wat je even naast je neer mag leggen.

Dan nog ben ik met je eens dat de argumenten altijd wel ter gelegener tijd worden ingezet. Het leven is heilig, dus abortus mag niet, euthanasie mag niet, maar troepen naar Oeroezgan sturen is daarentegen prima. Je mag je niet inenten volgens sommigen, want God beschikt over zulke ziektes, maar als je kanker hebt mag je je wel laten bestralen, enz. De logica is vaak ver te zoeken.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_65906258
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 09:28 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ja hoho. Weten we wel of die foetus een jongen of meisje zou zijn geweest? Ik bedoel, misschien had ze nog kinderen kunnen krijgen! En dan was het die handicap wel waard geweest.Toch?
Nee dat is dezelfde vraag als de vraag of we op de zon zouden kunnen staan (aldus een user op de vorige pagina)
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_65907089
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 09:28 schreef Jarno het volgende:

[..]

Misschien moet ik me maar laten steriliseren om mijn recht op euthanasie veilig te stellen.
There is no love sincerer than the love of food.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 12:14:18 #111
111528 Viajero
Who dares wins
pi_65908753
Even voor de mensen die het hypocriet vinden dat je wel mag ingrijpen als het gaat om een leven te verlengen maar niet om het te beeindigen: Er is een groot verschil tussen medisch ingrijpen om iemand in leven te houden en ingrijpen om iemand te doden.

Ik sta wel achter de mogelijkheid om euthanasie te plegen, ik zou dat voor mezelf ook willen. Maar ik zie het hypocriete niet in het Katholieke standpunt, er is echt een verschil tussen iets doen om leven te bevorderen en iets doen om leven te beeindigen. Ik zie wel dat het wreed is, maar hypocriet, nee.

Ik weet trouwens niet van Katholieken die geen inentingen willen, volgens mij komt dat meer voor in extreem Protestantse kringen. Hoewel er ook in Katholicisme extreme sektes zijn waarvan het me niet zou verbazen.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 14:15:26 #112
3542 Gia
User under construction
pi_65912378
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 12:14 schreef Viajero het volgende:
Even voor de mensen die het hypocriet vinden dat je wel mag ingrijpen als het gaat om een leven te verlengen maar niet om het te beeindigen: Er is een groot verschil tussen medisch ingrijpen om iemand in leven te houden en ingrijpen om iemand te doden.

Ik sta wel achter de mogelijkheid om euthanasie te plegen, ik zou dat voor mezelf ook willen. Maar ik zie het hypocriete niet in het Katholieke standpunt, er is echt een verschil tussen iets doen om leven te bevorderen en iets doen om leven te beeindigen. Ik zie wel dat het wreed is, maar hypocriet, nee.

Ik weet trouwens niet van Katholieken die geen inentingen willen, volgens mij komt dat meer voor in extreem Protestantse kringen. Hoewel er ook in Katholicisme extreme sektes zijn waarvan het me niet zou verbazen.
Dat laatste is meer iets van gereformeerden, dacht ik.

Verder vind ik het persoonlijk in zoverre hypocriet dat kunstmatig in leven houden geen leven meer is. Zonder die poespas was deze dame al veel eerder overleden. Ik vind het niet-beademen dan ook niet gelijk staan aan doden
  dinsdag 10 februari 2009 @ 15:27:56 #113
262 Re
Kiss & Swallow
pi_65914884
maar gaat dit gedrocht van een spoedwet nog door, of heeft deze Italiaanse gelukkig eindelijk eens mazzel gehad als laatste comapatiente
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 10 februari 2009 @ 15:35:32 #114
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_65915175
Kunstmatig in leven houden is toch totaal iets anders dan euthenasie (iemand bewust dood maken)?
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
pi_65915324
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 15:35 schreef honda1990 het volgende:
Kunstmatig in leven houden is toch totaal iets anders dan euthenasie (iemand bewust dood maken)?
Ja duh
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_65915785
Brrrrrr.... het heldere licht dat Berlusconi heet, de man die Jezus doet verbleken, geeft nog even een trap na in een rechtse krant:
quote:
Berlusconi: comapatiënte is vermoord
ROME - De Italiaanse premier Silvio Berlusconi is van mening dat de comapatiënte Eluana Englaro is vermoord. "Eluana stierf niet een natuurlijke dood. Ze is vermoord'', schreef de regeringsleider dinsdag in een opiniestuk in het rechtsgeoriënteerde dagblad Libero.

Englaro overleed maandagavond in een verpleeghuis in het Noord-Italiaanse Udine, terwijl de Senaat over haar debatteerde. De 38-jarige vrouw raakte in 1992 in een onontkoombaar coma door een auto-ongeluk. De artsen van deze kliniek stopten vrijdag met het kunstmatig toedienen van voeding, op verzoek van de vader van Englaro.

Berlusconi probeerde de passieve euthanasie van Englare tegen te houden via een spoedwet, waar de Senaat dinsdagochtend over zou stemmen.
Bron: http://www.nu.nl/algemeen(...)nte-is-vermoord.html

Ik vraag me af of de man ooit van ethiek heeft gehoord. Hoe lang kun je doorgaan om zout in de wonden te strooien en je te bemoeien met het privéleven van mensen? Laat die nabestaanden met rust, randdebiel.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 15:54:06 #117
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_65915857
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 15:39 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Ja duh
Waarom roepen mensen dan dat als er Nederlanders zijn die op CDA/CU/SGP stemmen ze niet meer het kunstmatig in leven houden moge stoppen
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
pi_65916546
quote:
Op maandag 9 februari 2009 23:49 schreef Picchia het volgende:

[..]

Nee hoor, de ellende gaat nu juist beginnen.
In elk geval kan er niets meer aan de uitslag worden veranderd.
Fluitbekzeenaalden zijn tropische & subtropische zoutwatervissen die hun naam te danken hebben aan hun buisvormige snuit, die aan een fluit doet denken.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 17:14:54 #119
3542 Gia
User under construction
pi_65919137
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 15:35 schreef honda1990 het volgende:
Het ging hier dan ook niet om actieve euthanasie bij iemand die er bewust voor kiest, maar om passieve euthanasie, oftewel niet (meer) behandelen.
Is het dan ook 'bewust dood maken' als je bij iemand met een hartaanval er bewust voor kiest niet te beademen? Stel iemand heeft een briefje waar dat op staat, of een aanwezige maakt dat kenbaar.

Moet je dan iemand kunstmatig in leven houden totdat het lichaam begint te ontbinden?
Van nature sterven kan dan namelijk niet meer.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 17:17:57 #120
3542 Gia
User under construction
pi_65919247
quote:
"Eluana stierf niet een natuurlijke dood. Ze is vermoord''
Als men haar, om te beginnen, niet aan allerlei toeters en bellen had aangesloten, dan was ze jaren geleden al een natuurlijke dood gestorven. Wat is er natuurlijk aan het bederfproces van een vrouw in coma die kunstmatig in 'leven' wordt gehouden?
  dinsdag 10 februari 2009 @ 17:19:49 #121
158680 Jodocus
Aaltje zat op een paaltje.....
pi_65919311
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 15:27 schreef Re het volgende:
maar gaat dit gedrocht van een spoedwet nog door, of heeft deze Italiaanse gelukkig eindelijk eens mazzel gehad als laatste comapatiente
Berlusconi c.s. willen roomser zijn dan de Paus: vier handen op één (mannen)buik....

Dat wetje zal zeker worden aangenomen door die spagettivreters. Kunnen ze weer goed voor de dag komen bij het Vaticaan!

Ik begrijp overigens niet hoe de politiek in deze een uitspraak van de Hoge Raad teniet kan doen. Hebben ze in Italië geen scheiding van de macht(en)?
"Aah...., help mij toch!"
pi_65919539
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 12:14 schreef Viajero het volgende:

Ik weet niet of ik helemaal begrijp maar een comapatient in leven houden door sondevoeding en beademing zie ik niet echt als bevordering van het leven. Eerder een zwaar dieptepunt dat ik werkelijk niemand toewens. Het is namelijk geen leven meer. Het is misschien chemisch gezien nog een leven. Maar op die manier leven planten ook en is mensonwaardig, vind ik.

Overigens is dat ingrijpen om iemands leven te beëindigen niet specifiek medisch bedoeld. Genoeg katholieken (waaronder Berlusconi) die geen probleem hebben de krijgsmacht te bevelen het leven van anderen te ontnemen. En dan heeft hij het lef om dit geval 'moord' te noemen.

Die 'eerbied' voor het leven wordt er, zoals Iblis al zei, bijgepakt of genegeerd wanneer het uitkomt.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 18:22:59 #123
111528 Viajero
Who dares wins
pi_65921487
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 17:25 schreef waht het volgende:

[..]

Ik weet niet of ik helemaal begrijp maar een comapatient in leven houden door sondevoeding en beademing zie ik niet echt als bevordering van het leven. Eerder een zwaar dieptepunt dat ik werkelijk niemand toewens. Het is namelijk geen leven meer. Het is misschien chemisch gezien nog een leven. Maar op die manier leven planten ook en is mensonwaardig, vind ik.

Overigens is dat ingrijpen om iemands leven te beëindigen niet specifiek medisch bedoeld. Genoeg katholieken (waaronder Berlusconi) die geen probleem hebben de krijgsmacht te bevelen het leven van anderen te ontnemen. En dan heeft hij het lef om dit geval 'moord' te noemen.

Die 'eerbied' voor het leven wordt er, zoals Iblis al zei, bijgepakt of genegeerd wanneer het uitkomt.
Zoals ik al zei, ik ben het met je eens dat het wreed is. Maar hypocriet is een ander concept, en daar valt dit niet onder.

Oorlog goedkeuren en euthanasie niet is natuurlijk wel zeer hypocriet, daar heb je gelijk in.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_65923467
quote:
Minder begripvol was de reactie van vicefractieverzitter in de Senaat van Berlusconi's Volkspartij voor de Vrijheden, Quagliariello. "Eluana is niet gestorven, ze hebben haar afgeslacht", riep hij huilend, waarna zoveel ophef ontstond dat de zitting werd opgeschort.
Uit die papieren versie van het ED.
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_65925040
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 19:26 schreef Paaskonijn het volgende:

[..]

Bah.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_65925663
Wat ik niet begrijp is waarom euthanasie tegenwoordig niet af te dwingen is via de rechter. We hebben toch potverdomme vrijheid van godsdienst, dan mag je toch wel zelf beslissen over je eigen leven?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_65927191
Net een stukje over in Netwerk, als ik die tegenstanders van euthanasie walg ik echt. Wat een land zeg. Posters die deze daad vergelijken met de nazi praktijken van Hitler en met die van dokter Mengele. Ongehoord.
pi_65927356
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 19:26 schreef Paaskonijn het volgende:

[..]

Afgeslacht.

Nee, iemand die niet meer dan een augurk kan in leven houden is enorm ethisch.
Idioten.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 10 februari 2009 @ 21:02:25 #129
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_65927416
Goddank was ze eerder overleden dan die spoedwet er door was.
Wat een bananenrepubliek is Italie toch ook.
pi_65927551
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 20:56 schreef Paaskonijn het volgende:
Net een stukje over in Netwerk, als ik die tegenstanders van euthanasie walg ik echt. Wat een land zeg. Posters die deze daad vergelijken met de nazi praktijken van Hitler en met die van dokter Mengele. Ongehoord.
idd wat een enge (oude) mannetjes daar zeg, die demonstreerden. Tering, waar maken ze zich druk om?
Love is in the air!
pi_65927720
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 21:06 schreef Landgeld het volgende:

[..]

idd wat een enge (oude) mannetjes daar zeg, die demonstreerden. Tering, waar maken ze zich druk om?
En dat vrouwtje ook, dit vergelijken met terrorisme. Wat voor mensen wonen daar toch.
pi_65928428
er zijn ook heel veel mensen vóór euthanasie hoor
mijn huisgenote (JA DAT IS DIE VAN DAT ANDERE TOPIC IN KLB JA en NEE ik heb 'r NIET GENEUKT) vroeg me vanmorgen of ik al gehoord had dat Eluana dood was, ze was hartstikke opgelucht voor die arme vrouw zei ze, en wenste zelf ook niet meer dan 2 jaar in coma gehouden te worden mocht het haar ooit overkomen

sowieso is jong Italië vrij anders dan oud Italië

de ouderen zijn allemaal nog heel katholiek, de jongeren hebben daar meestal weinig meer mee maar durven in feite niet in opstand te komen waardoor God/spiritualiteit/moraliteit vaak een onbespreekbare kwestie is.
pi_65929065
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 21:31 schreef JohnDDD het volgende:
de ouderen zijn allemaal nog heel katholiek, de jongeren hebben daar meestal weinig meer mee maar durven in feite niet in opstand te komen waardoor God/spiritualiteit/moraliteit vaak een onbespreekbare kwestie is.
Wat een mietjes dan.

En op het netwerk waren ook wel een aantal mensen die voor waren, meestal wat jonger ook van wat ik kon zien.
pi_65929968
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 21:47 schreef Paaskonijn het volgende:

[..]

Wat een mietjes dan.

En op het netwerk waren ook wel een aantal mensen die voor waren, meestal wat jonger ook van wat ik kon zien.
Tuurlijk, ik ben zaterdag ook bij die demonstratie geweest en daar waren inderdaad mensen van allerlei soort, oud en jong. Ze zijn er wel hoor, de dapperen!

Maar veel jongeren waar ik mee spreek blijven bang om zich expliciet uit te spreken tegen het geloof. Over het algemeen zijn hun ouders katholiek, hun broers en zussen, hun ooms en tantes, opa's en oma's, en daarom vinden ze het moeilijk daartegen in te gaan.

Zelf heb ik ook Italiaanse familie met wie ik een tijd geen contact heb gehad. Mijn oma had ik zelfs nog nooit gezien tot 2 jaar terug. Zij wist niet dat ik niet gedoopt was en dat ik geen geloof had en toen voltrok zich dus de volgende discussie:
Je bent toch gedoopt?
-Nee.
Ben je niet gedoopt? Maar je bent wel katholiek toch...
-Nee ook niet.
Wat geloof je dan?
-Ik geloof nergens in.
Ok, dus je bent niet gedoopt, en je hebt geen geloof, dan ben je net een dier!

Mijn oma had natuurlijk meer gelijk dan ze kon beseffen. Wij zijn ook dieren, en juist daarom moeten we ons niet te druk maken over dingen als euthanasie.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 22:19:54 #135
30509 Nightwulf
Howling lone wolf
pi_65930442
Be kind whenever possible. It is always possible.
Dalai Lama
pi_65931135
ik vind probably nog te zwak
het is filosofisch gezien gewoon aantoonbaar dat God - in de zin van het standaard monotheïstische wereldbeeld - niet kan bestaan
pi_65932005
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 22:08 schreef JohnDDD het volgende:
Zelf heb ik ook Italiaanse familie met wie ik een tijd geen contact heb gehad. Mijn oma had ik zelfs nog nooit gezien tot 2 jaar terug. Zij wist niet dat ik niet gedoopt was en dat ik geen geloof had en toen voltrok zich dus de volgende discussie:
Je bent toch gedoopt?
-Nee.
Ben je niet gedoopt? Maar je bent wel katholiek toch...
-Nee ook niet.
Wat geloof je dan?
-Ik geloof nergens in.
Ok, dus je bent niet gedoopt, en je hebt geen geloof, dan ben je net een dier!

Mijn oma had natuurlijk meer gelijk dan ze kon beseffen. Wij zijn ook dieren, en juist daarom moeten we ons niet te druk maken over dingen als euthanasie.
Zo, leuke oma is dat, die niet-gelovige mensen niet voor volwaardig aanziet, maar als dieren. Ik heb zelf (helaas) al jaren geen grootouders meer, maar het bovenstaande liet ik me beslist niet zeggen. Wat mijn eigen opvoeding betreft, ben ik echt ontzettend blij dat mijn ouders me niet-gelovig hebben opgevoed.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 23:09:23 #138
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_65932751
quote:
Ze had aan haar vader gevraagd om niet als zo'n plantje te leven, maar Berlusconi, -die niet vies is van een abortus- dacht daar toch anders over!
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_65932754
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 22:34 schreef JohnDDD het volgende:
ik vind probably nog te zwak
het is filosofisch gezien gewoon aantoonbaar dat God - in de zin van het standaard monotheïstische wereldbeeld - niet kan bestaan
natuurwetenschappelijk niet.
Normaal hebben ze daar schijt aan, maar nu komt het wel lekker uit..
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_65933978
Ik zag net een op TV een leuke 'discussie'.

Beide partijen maken elkaar uit voor 'niet-christen': Nee jij bent geen christen! Nee jij! Nee jij bent fascist jij bent geen christen!

etc. etc.

Was wel aandoenlijk.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 23:42:46 #141
3542 Gia
User under construction
pi_65934110
Ik vraag me af of je in Italië dan wel bloed mag weigeren als Jehova. Of via kinderen aan kan geven dat je in geval van ...... niet gereanimeerd wilt worden. Ik bedoel maar, dat is dan toch in feite een natuurlijke dood. Wat is er natuurlijk aan het kunstmatig in leven houden.
Zijn artsen verplicht iemand met een hartstilstand, ademstilstand en ernstige bewusteloosheid te reanimeren en kunstmatig in leven te houden wanneer familie aangeeft dit niet te willen?

En wat als je daar vanwege je geloof op tegen bent? Zoals bloed krijgen als jehova. Is daar dan wel vrijheid van geloof? Is inenten van kinderen verplicht?
pi_65934423
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 23:39 schreef IHVK het volgende:
Ik zag net een op TV een leuke 'discussie'.

Beide partijen maken elkaar uit voor 'niet-christen': Nee jij bent geen christen! Nee jij! Nee jij bent fascist jij bent geen christen!

etc. etc.

Was wel aandoenlijk.
Dat was dus op netwerk.
pi_65934550
Oh ja ik las eroverheen, excuses.
pi_65934701
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 22:53 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Zo, leuke oma is dat, die niet-gelovige mensen niet voor volwaardig aanziet, maar als dieren. Ik heb zelf (helaas) al jaren geen grootouders meer, maar het bovenstaande liet ik me beslist niet zeggen. Wat mijn eigen opvoeding betreft, ben ik echt ontzettend blij dat mijn ouders me niet-gelovig hebben opgevoed.
ik ben ook fel anti religie maar daar moet je toch een beetje nuance aanbrengen.
ten eerste zijn italianen veel geloviger en ten tweede zal die oma in een tijd zijn opgegroeit waarin haast iedereen geloofde en het in het teken van god stond.
zeker bij de gewone man en vrouw.
heeft haar hele leven geleefd volgens die regels en geloof en dan is ze oud.
dan kun je er heel fel op in gaan tegen een besje van 80 jaar die niet beter weet en ook niet meer simpel erover kan denken of je lult een beetje mee of leugentje voor je bestwil.
pi_65936490
Ik ben blij met de uitkomst van deze zaak, voor zover je blij kunt zijn met het feit dat iemand dood is. De wens van de vrouw is ingewilligd. De humane oplossing heeft het gewonnen van de religieuze halsstarrigheid.
  woensdag 11 februari 2009 @ 09:57:56 #146
3542 Gia
User under construction
pi_65940126
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 23:59 schreef thestoryofus2009 het volgende:

[..]

ik ben ook fel anti religie maar daar moet je toch een beetje nuance aanbrengen.
Ik ben niet per se tegen religie, maar wel daar waar religie de vrijheid van het individu inperkt.

Zoals in dit geval heel duidelijk gebeurde.
  woensdag 11 februari 2009 @ 10:20:21 #147
111528 Viajero
Who dares wins
pi_65940832
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 23:59 schreef thestoryofus2009 het volgende:

[..]

ten eerste zijn italianen veel geloviger en ten tweede zal die oma in een tijd zijn opgegroeit waarin haast iedereen geloofde en het in het teken van god stond.
zeker bij de gewone man en vrouw.
heeft haar hele leven geleefd volgens die regels en geloof en dan is ze oud.
dan kun je er heel fel op in gaan tegen een besje van 80 jaar die niet beter weet en ook niet meer simpel erover kan denken of je lult een beetje mee of leugentje voor je bestwil.
Nee, onzin. Het gaat helemaal niet om een beetje menselijk te zijn en ook niet om te proberen je in te leven in anderen. Religie moet te vuur en te zwaard bestreden worden! Doe je dat niet, dan ben je intolerant.

Atheisten zijn soms fanatieker dan gelovigen, ik denk dat het gewoon een menselijke reflex is te denken dat je de waarheid in pacht hebt.

Mooie reactie van je, je bent in elk geval een stuk menselijker dan veel anti religie fanaten. Ik ben zelf tegen de negatieve gevolgen van religie, maar zie ook de goede dingen. Onvoorwaardelijk tegen religie zijn is net zo dom als onvoorwaardelijk voor zijn.
  vrijdag 27 februari 2009 @ 10:56:26 #148
197231 goeiemoggel
De bedrijfsbuffel
pi_66512341
Helaas gaat het verhaal nog even verder:
quote:
Justitie Italië onderzoekt vader overleden comapatiënte
ROME - Justitie in Italië is een onderzoek begonnen naar de vader van Eluana Englaro, de comapatiënte die onlangs overleed.

Het Openbaar Ministerie bekijkt of de vader kan worden vervolgd voor moord, meldden Italiaanse media vrijdag.

De organisatie Wetenschap en Leven had de zaak aanhangig gemaakt in het Noord-Italiaanse Udine, waar Eluana twee weken geleden overleed in een verpleeghuis.

Verplegers

Naast vader Giuseppe zijn ook onderzoeken begonnen naar veertien andere personen, onder wie de anesthesist van Eluana en meerdere verplegers.

Eluana's vader bereikte na tien jaar procederen dat zijn dochter mocht sterven door de kunstmatige toediening van voedsel en vocht te laten staken.

Coma

De 38-jarige vrouw lag al zeventien jaar in coma door een auto-ongeluk. Premier Silvio Berlusconi probeerde de passieve euthanasie op de valreep met een spoedwet te voorkomen.
bron: nu.nl
pi_66512405
Italie laat zich wel mooi op zijn achterlijkst zien met deze kwestie. Geloof maakt kennelijk toch echt meer kapot dan je lief is
pi_66512727
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 10:56 schreef goeiemoggel het volgende:
Helaas gaat het verhaal nog even verder:
[..]

bron: nu.nl
Aangezien de vader toestemming van de rechter had voor deze 'moord' valt er toch niks te vervolgen?
pi_66512794
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 11:10 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Aangezien de vader toestemming van de rechter had voor deze 'moord' valt er toch niks te vervolgen?
Pas maar op, Berlusconi heeft al laten zien dat hij zich heel graag met rechtspraak bemoeid.
  vrijdag 27 februari 2009 @ 11:20:16 #152
262 Re
Kiss & Swallow
pi_66513028
... wat een complete mongolen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_66514051
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 11:10 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Die rechter zal dan ook wel 'onderzocht' worden ..

Die vader zou eigenlijk ook een aanklacht in moeten dienen, toebrengen van ondraaglijk leed oid ..

Ik snap die logica niet, echt waar, een dier ga je uit zijn lijden verlossen, dat is humaan .. de mens moet nu eenmaal lijden, goddelijke straf of zo ? Of gaat het om het zielenheil ? Hoe zit het dan met die ziel die al 17 jaar gevangen zit tussen leven en dood en die de mogelijkheid ontnomen wordt om eindelijk het koninkrijk der hemelen te betreden ?
pleased to meet you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')