abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 februari 2009 @ 23:42:46 #141
3542 Gia
User under construction
pi_65934110
Ik vraag me af of je in Italië dan wel bloed mag weigeren als Jehova. Of via kinderen aan kan geven dat je in geval van ...... niet gereanimeerd wilt worden. Ik bedoel maar, dat is dan toch in feite een natuurlijke dood. Wat is er natuurlijk aan het kunstmatig in leven houden.
Zijn artsen verplicht iemand met een hartstilstand, ademstilstand en ernstige bewusteloosheid te reanimeren en kunstmatig in leven te houden wanneer familie aangeeft dit niet te willen?

En wat als je daar vanwege je geloof op tegen bent? Zoals bloed krijgen als jehova. Is daar dan wel vrijheid van geloof? Is inenten van kinderen verplicht?
pi_65934423
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 23:39 schreef IHVK het volgende:
Ik zag net een op TV een leuke 'discussie'.

Beide partijen maken elkaar uit voor 'niet-christen': Nee jij bent geen christen! Nee jij! Nee jij bent fascist jij bent geen christen!

etc. etc.

Was wel aandoenlijk.
Dat was dus op netwerk.
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_65934550
Oh ja ik las eroverheen, excuses.
pi_65934701
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 22:53 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Zo, leuke oma is dat, die niet-gelovige mensen niet voor volwaardig aanziet, maar als dieren. Ik heb zelf (helaas) al jaren geen grootouders meer, maar het bovenstaande liet ik me beslist niet zeggen. Wat mijn eigen opvoeding betreft, ben ik echt ontzettend blij dat mijn ouders me niet-gelovig hebben opgevoed.
ik ben ook fel anti religie maar daar moet je toch een beetje nuance aanbrengen.
ten eerste zijn italianen veel geloviger en ten tweede zal die oma in een tijd zijn opgegroeit waarin haast iedereen geloofde en het in het teken van god stond.
zeker bij de gewone man en vrouw.
heeft haar hele leven geleefd volgens die regels en geloof en dan is ze oud.
dan kun je er heel fel op in gaan tegen een besje van 80 jaar die niet beter weet en ook niet meer simpel erover kan denken of je lult een beetje mee of leugentje voor je bestwil.
pi_65936490
Ik ben blij met de uitkomst van deze zaak, voor zover je blij kunt zijn met het feit dat iemand dood is. De wens van de vrouw is ingewilligd. De humane oplossing heeft het gewonnen van de religieuze halsstarrigheid.
  woensdag 11 februari 2009 @ 09:57:56 #146
3542 Gia
User under construction
pi_65940126
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 23:59 schreef thestoryofus2009 het volgende:

[..]

ik ben ook fel anti religie maar daar moet je toch een beetje nuance aanbrengen.
Ik ben niet per se tegen religie, maar wel daar waar religie de vrijheid van het individu inperkt.

Zoals in dit geval heel duidelijk gebeurde.
  woensdag 11 februari 2009 @ 10:20:21 #147
111528 Viajero
Who dares wins
pi_65940832
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 23:59 schreef thestoryofus2009 het volgende:

[..]

ten eerste zijn italianen veel geloviger en ten tweede zal die oma in een tijd zijn opgegroeit waarin haast iedereen geloofde en het in het teken van god stond.
zeker bij de gewone man en vrouw.
heeft haar hele leven geleefd volgens die regels en geloof en dan is ze oud.
dan kun je er heel fel op in gaan tegen een besje van 80 jaar die niet beter weet en ook niet meer simpel erover kan denken of je lult een beetje mee of leugentje voor je bestwil.
Nee, onzin. Het gaat helemaal niet om een beetje menselijk te zijn en ook niet om te proberen je in te leven in anderen. Religie moet te vuur en te zwaard bestreden worden! Doe je dat niet, dan ben je intolerant.

Atheisten zijn soms fanatieker dan gelovigen, ik denk dat het gewoon een menselijke reflex is te denken dat je de waarheid in pacht hebt.

Mooie reactie van je, je bent in elk geval een stuk menselijker dan veel anti religie fanaten. Ik ben zelf tegen de negatieve gevolgen van religie, maar zie ook de goede dingen. Onvoorwaardelijk tegen religie zijn is net zo dom als onvoorwaardelijk voor zijn.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  vrijdag 27 februari 2009 @ 10:56:26 #148
197231 goeiemoggel
De bedrijfsbuffel
pi_66512341
Helaas gaat het verhaal nog even verder:
quote:
Justitie Italië onderzoekt vader overleden comapatiënte
ROME - Justitie in Italië is een onderzoek begonnen naar de vader van Eluana Englaro, de comapatiënte die onlangs overleed.

Het Openbaar Ministerie bekijkt of de vader kan worden vervolgd voor moord, meldden Italiaanse media vrijdag.

De organisatie Wetenschap en Leven had de zaak aanhangig gemaakt in het Noord-Italiaanse Udine, waar Eluana twee weken geleden overleed in een verpleeghuis.

Verplegers

Naast vader Giuseppe zijn ook onderzoeken begonnen naar veertien andere personen, onder wie de anesthesist van Eluana en meerdere verplegers.

Eluana's vader bereikte na tien jaar procederen dat zijn dochter mocht sterven door de kunstmatige toediening van voedsel en vocht te laten staken.

Coma

De 38-jarige vrouw lag al zeventien jaar in coma door een auto-ongeluk. Premier Silvio Berlusconi probeerde de passieve euthanasie op de valreep met een spoedwet te voorkomen.
bron: nu.nl
pi_66512405
Italie laat zich wel mooi op zijn achterlijkst zien met deze kwestie. Geloof maakt kennelijk toch echt meer kapot dan je lief is
pi_66512727
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 10:56 schreef goeiemoggel het volgende:
Helaas gaat het verhaal nog even verder:
[..]

bron: nu.nl
Aangezien de vader toestemming van de rechter had voor deze 'moord' valt er toch niks te vervolgen?
pi_66512794
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 11:10 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Aangezien de vader toestemming van de rechter had voor deze 'moord' valt er toch niks te vervolgen?
Pas maar op, Berlusconi heeft al laten zien dat hij zich heel graag met rechtspraak bemoeid.
  vrijdag 27 februari 2009 @ 11:20:16 #152
262 Re
Kiss & Swallow
pi_66513028
... wat een complete mongolen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_66514051
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 11:10 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Die rechter zal dan ook wel 'onderzocht' worden ..

Die vader zou eigenlijk ook een aanklacht in moeten dienen, toebrengen van ondraaglijk leed oid ..

Ik snap die logica niet, echt waar, een dier ga je uit zijn lijden verlossen, dat is humaan .. de mens moet nu eenmaal lijden, goddelijke straf of zo ? Of gaat het om het zielenheil ? Hoe zit het dan met die ziel die al 17 jaar gevangen zit tussen leven en dood en die de mogelijkheid ontnomen wordt om eindelijk het koninkrijk der hemelen te betreden ?
pleased to meet you
pi_66514425
Volgens mij is er geen plek voor iets als 'ondraaglijk leed' in het christendom. Lijden zul je! (dat idee krijg ik althans)
pi_66515392
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 11:52 schreef moussie het volgende:

Ik snap die logica niet, echt waar, een dier ga je uit zijn lijden verlossen, dat is humaan .. de mens moet nu eenmaal lijden, goddelijke straf of zo ? Of gaat het om het zielenheil ? Hoe zit het dan met die ziel die al 17 jaar gevangen zit tussen leven en dood en die de mogelijkheid ontnomen wordt om eindelijk het koninkrijk der hemelen te betreden ?
De argumentatie is betrekkelijk eenvoudig geloof ik:

Het leven is heilig. Mensen hebben de plicht om zieken te verzorgen. Aangezien het leven heilig is kan laten of doen sterven niet bij dit verzorgen horen.
pi_66518745
Italië wat een volk
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_66547477
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 12:32 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

De argumentatie is betrekkelijk eenvoudig geloof ik:

Het leven is heilig. Mensen hebben de plicht om zieken te verzorgen. Aangezien het leven heilig is kan laten of doen sterven niet bij dit verzorgen horen.
Tja, tot je vrouw zwanger is van een gehandicapt kind, dan mag je ineens wel actief ingrijpen en een leven beëindigen
pleased to meet you
pi_66547834
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 11:26 schreef moussie het volgende:

[..]

Tja, tot je vrouw zwanger is van een gehandicapt kind, dan mag je ineens wel actief ingrijpen en een leven beëindigen
ik vind het wel opvallend dat die abortus bij Berlusconi zijn vrouw helemaal erbuiten wordt gehouden.
Misschien bewaren ze dat voor bij een rechtzaak ofzo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')