abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66390015
Hoe is het met iedereen??

Hoe ging de operatie Ferarri? En hoe is t nu met de pijn?
Rewino kan jij echt al tassen tillen met je zere schouder???

Tjee ik heb echt het gevoel dat het bij mij het langst duurt, ik loop nog steeds met die rotsling om. Heb al irritatie in mijn nek
pi_66401852
wat zegt je orthopeed dat het zolang duurt?
de pijn valt in rust wel mee. wel trekken al mijn spieren samen en dat doet pijn. ik vind na de breuk al het andere toch minder pijn doen. ik voel dat mijn schouder echt vast zit dus dat wordt straks pijnlijden bij de fysio. ik heb nu al uitslag van mijn sling op mijn arm en moet er nog zolang mee lopen. ik vind rechtop slapen ook echt niets. ik ben de dagen aan het aftellen.
pi_66405014
Hoe lang loop je er dan al mee Lucky?
Ik heb in totaal 6 weken met de sling gelopen. Uitslag kan ik me voorstellen.
Draag je de sling wel over je kleren? Scheelt al een stuk.
Ik stopte op een gegeven moment overal van die gastendoekjes van badstof tussen. Ideaal.

Heb nu zelf 3 keer fysio gehad en de boel moet flink opgerekt worden, zo strak is het labrum.
Fysio heeft aangegeven dat het nog lang kan duren. De ingreep is niet zo heftig, maar de revalidatie wel.
Werk wil dat ik volgende week weer fulltime kom (ben nog niet eens begonnen). Dus maar eerst even langs de bedrijfsarts
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 24 februari 2009 @ 14:04:28 #104
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_66407669
quote:
Op maandag 23 februari 2009 22:19 schreef Lucky277 het volgende:
Rewinmo kan jij echt al tassen tillen met je zere schouder???
Ja dat kan ik dus wel maar ik heb gemerkt dat dat niet verstandig is Op het moment zelf merkte ik het niet maar nu is het dus goed ^$&*@#%&*)!@#%)!@
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_66408944
Ik heb net van armoe maar gestofzuigd. mijn vriend is echt een hel in het huishouden. onder voorbehoud is hij morgen vrij dus dat wordt zweten voor hem vreselijk iemand die van huis uit zo verwend is.
verder ben ik behoorlijk hard opgevoed en kreeg toen ik mijn schouder gebroken had van mijn vader te horen sta op stel je niet aan niets aan de hand. mijn pijngrens is dus behoorlijk hoog. toch heb ik besloten volgende week nog niet te gaan werken. voor mij is niet werken geen inkomsten dus begin vrij snel weer als ik in de automaat kan autorijden
* ferrari_rood gaat de gastendoekjes toch maar weer opzoeken
@macrony werkgevers hebben vaak niet door hoe pijnlijk een beweging kan zijn. tijdens het klaarmaken voor mijn operatie werd mij verteld dat schouder operaties als pijnlijkst te boek staan. heb voor de rest gelukkig geen ervaring alleen met mijn keelamandelen.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 17:41:41 #106
151762 flashermx
Think Different, Think Apple.
pi_66415377
@ Ferrai_rood: heb medelijden met je, dat jij nog moet stofzuigen met z'n schouder. laat hem morgen maar lkkr zweten

Ik moet trouwens zeggen dat nu weer ff pijn scheuten in mijn houder heb, zla hem wel iets te veel hebben belast.
maar verder gaat het nog erg goed met mijn revalidatie.

Probeer elke dag 2x strek en rek oefeningen te doen om hem soepeler te krijgen en ga nu 2x per week fitnesseen onder begeleiding en zit zlf misschien te denken aan 3x per week, maar dat moet ik morgen nog ff vragen of dat verstandig is.
pi_66419927
Bij mij zegt de orthopeed niet dat het heel gek is dat het zo lang bij me duurt, ieder lichaam reageert anders en bij mij verkranpt alles. Ze hebben 3 dingen gedaan, dus dat is niet heel gek dat ik zo lang last houd. Ik ben half december geopereerd. En heb dus ook wel langer de sling om. Tuurlijk over de kleren en die bgastendoekjes had ik als tip hier gelezen. Ideaal! Heb nu de sling minder om, maar merk dat ik dan meer last heb. Hebben jullie dat ook?

Ferrari-rood: Je kan toch ook op je rug liggen? Of kan je dan niet slapen?

Bij mij staat het labrum ook erg strak. Fysio is enorm aan het rekken en doen.

Werk bij mij is heel soepel, maar ik wil zelf zo graag weer wat doen. Hoe lang zijn jullie in weken dan niet aan het werk geweest? En hoe ging het toen je weer begon?
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 24 februari 2009 @ 20:15:45 #108
13151 crew  Rewimo
pi_66420193
Ik ga morgen vanuit huis weer aan het werk. Dan ben ik er 3 weken uit geweest. Maar ik heb een minder zware operatie gehad. Autorijden zit er voorlopig echter nog niet in, vrees ik. Vrijdag moet ik de bedrijfsarts bellen. Eens kijken wat die zegt.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_66422346
aaaaaaarch wat werd ik vandaag chagerijnig op straat! (en op school). heb ik mijn sling (donkerblauw of course) al over mijn rode fleecejack (past er niet onder ) en nog lopen de mensen keihard tegen mijn schouder aan! gloeiende zo vervelend.
en loop je langs 3 basisscholen waar de kids net uit school komen, ben ik net artis!

ik heb de sling/mitella/ding nu sinds eind januari om en naar schatting mag hij ongeveer ergens in mei pas weer af. is het al bijna mei? o verrek moet eerst nog geopereerd worden ook

hoe doen jullie het trouwens met kleding aan en uittrekken en je arm niet mogen bewegen? Lijkt mij zo ontzettend moeilijk!
pi_66427481
Wat een vervelende verhalen hier allemaal! Hopelijk gaat het snel beter met iedereen!!!

Zeker als je na de operatie nog in de sling zit en je kan niks en je slaapt slecht dan kan je je inderdaad wel eens behoorlijk klote voelen. Ik ben blij dat die fase er voor mij in ieder geval weer op zit. De tijd lijkt dan zo langzaam te gaan.

Ik ben zo'n 8 weken na de operatie pas weer gaan werken. Ik had denk ik niet eerder kunnen beginnen omdat ik toen nog geen auto kon rijden. Het ligt natuurlijk ook heel erg aan het soort werk dat je doet.

Afgelopen vrijdag ben ik zelf ter controle bij de orthopeed geweest. Helaas heb ik inderdaad een spier gescheurd en een peesontsteking. Wel balen want mijn hele revalidatie ligt stil. Nu moet ik weer aan de pijnstillers / ontstekingsremmers ... en weer langer wachten tot ik eindelijk weer kan gaan sporten...
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 25 februari 2009 @ 07:23:08 #111
13151 crew  Rewimo
pi_66433136
Jasses Sleeve, dat is een tegenvaller

miss-piggy, aan- en uitkleden is lastig, voor mij vooral in het begin. Ik heb qltel gevraagd me te helpen met mijn BH, dat kreeg ik echt niet zelf voor elkaar. Verder toch een kwestie van doorzetten en manieren vinden om een shirt over je hoofd te trekken zonder je arm omhoog te doen en zo.
pi_66433819
@ Rewimo: ja, inderdaad een tegenvaller... ik had zo gehoopt dat de revalidatie deze keer wèl voorspoedig zou gaan... na 6 jaar schouderellende wil ik ondertussen wel weer eens zorgeloos kunnen sporten!

Wat betreft het aankleden. Gewoon de pijnlijke arm eerst doen, ik had er eigenlijk niet zo'n moeite mee al is het in het begin misschien makkelijk als iemand je helpt. Wel heel goed opletten dat je niet toch een soort van 'draaiende' beweging maakt met je arm, want dat doet waanzinnig veel pijn in het begin...
pi_66435233
ik draag wijde kleding die ik zelf aan kan. shirt met 1 arm omhoog trekken ed. het went van zelf.
ik moet op mijn rug slapen met mijn bed omhoog. ik slaap anders nooit op mijn rug laat staan zittend.
en nu hebben de katten net hun etensbakjes om gegooid.
is nog steeds van plan na 2weken weer te gaan auto rijden. het is een automaat met 1 hand moet lukken toch?
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 25 februari 2009 @ 10:46:13 #114
13151 crew  Rewimo
pi_66436684
Geen idee f_r, ik vind het wel link als je niets kunt met 1 hand. Ik kan technisch gezien twee handen gebruiken, dat maakt wel verschil vind ik. Als het nodig is kan ik met beide handen sturen. En beide middelvingers opsteken Ik weet ook niet of je wettelijk gezien mag rijden trouwens.
pi_66454689
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 23:22 schreef Sleeve het volgende:

Zeker als je na voor de operatie nog al in de sling zit en je kan niks en je slaapt slecht dan kan je je inderdaad wel eens behoorlijk klote voelen.

zeg dat wel ja

Over dat autorijden met 1 arm:

volgens mij mag dat niet, tenminste als je al een auto-ongeluk krijgt, dan ben je dus de klos. dan krijg je niks vergoed van de verzekering. (soort van eigen schuld, dikke bult )
pi_66455435
weet wel dat het niet mag. maar ik heb stiekem gekeken hoever ik mijn arm al kan deze kan al ghorizon taal. kreeg wel meteen te horen laat het nou je moet goed herstellen.
pi_66493634
Jeetje Sleeve dat is balen!!
Miss Piggy. Aan en uitkleden gaat ook niet makkelijk. Kleren met knoopjes aan. En nu kan ik ook truitjes of jurkjes met wijde hals of waar veel rek in zit.
Hemdjes (moeten wel elastische zijn) trek ik via mijn benen omhoog. Mijn BH ook. Zo hoef ik mijn arm niet op te tillen. En dan nog altijd pijnlijke arm eerst!

Verder in het begin veel trainingsbroeken en rokjes aangehad omdat ik gewon de spijkerbroek niet dicht kan knopen.

Tja autorijden en/of fietsen kan ik nog niet. Ook niet met 1 hand
pi_66495439
Ik heb gister en vandaag gewoon een stukje gefietst. Ik heb een poncho aan ter vervanging van een normale jas. Maar mijn vriend vindt het eigenlijk niet zo goed idee dat ik fiets.
Is het raar dat ik nauwelijks pijn heb? Het is nu 8 dagen geleden. Ik heb vandaag ook gewoon een volle wasmand opgetild met 2 armen en mijn was opgehangen. Ik zorg er dan wel voor dat mijn rechterarm niet te hoog komt.
Toch wat voorzichteriger doen? Aanstaande dinsdag heb ik mijn eerste afspraak na de operatie.

Vervelend voor iedereen dat jullie zo last hebben van jullie schouder en al zo lang! Ik wens jullie veel sterkte!
pi_66502379
Fietsen en auto rijden met één arm lijkt me gewoon ook echt niet verstandig! Stel dat je met fietsen om de een of andere reden je evenwicht verliest? Je zal jezelf toch op willen vangen en daarmee misschien vanalles beschadigen, dat risico wil je toch niet lopen?
Hetzelfde geldt natuurlijk voor autorijden. Wat als je ineens uit moet wijken? Voor je het weet grijp je in een reflex toch met beide handen je stuur vast...

Het zal allemaal best gaan, maar het risico dat er daardoor iets mis gaat was mij te groot!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 27 februari 2009 @ 10:57:29 #120
13151 crew  Rewimo
pi_66512371
In overleg met de bedrijfsarts ga ik vanaf maandag voor 50% aan de slag (3 uur p/d). Vanuit huis. Ik moet me pas 100% beter melden als ik weer naar kantoor kan. Hij verwacht dat dat rond 1 april zal zijn

Grmbl, duurt toch wel erg lang...
pi_66514733
Sterkte Rewimo!
Ben je al met fysio begonnen?
pi_66535722
Jemig, kan iemand niet even een openingspost maken met een korte inhoud wat wie heeft, en wanneer er geopereerd is etc. Ik haal nu echt alles door elkaar.
Of ligt dit aan mij. Ik moet nu weer denken wat je ook al weer had rewimo en wanneer je geholpen bent.
IK WEET HET NIET MEER

Mijn fysio is trouwens erg tevreden. Ik loop voor op wat ik zou moeten kunnen. Auto rijden gaat ook goed, al hoewel het zwaar is zonder stuurbekrachtiging en extra brede banden
pi_66536538
is inderdaad een goed idee voor in de OP!

als iedereen dan in een post zijn verhaal in het kort verteld, kan iemand het wel bundelen toch?

miss-piggy: sind eind 2007 herhaaldelijk last van (sub)luxaties. Sinds januari 2009 is het helemaal mis. Blijkt een scheurtje in het labrum te zitten. Eind maart/begin april kijkoperatie om dit te herstellen.
pi_66537082
Macrony: in 1999 de eerste luxatie na een ski ongeval, daarna nog een paar keer met als toppunt na een spelletje op de wii. Na een MRI in mei 2008 bleek het labrum afgescheurd en in januari 2009 geopereerd: bankart repair.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 27 februari 2009 @ 22:11:14 #125
13151 crew  Rewimo
pi_66537328
Rewimo: op 6 maart 2008 spontaan een frozen shoulder. Diagnose: gewrichtskapselontsteking. In november 2008 kalk in het gewricht geconstateerd. Kalk verwijderd op 4 februari 2009 d.m.v. NACD. Volgende controle 24 maart 2009.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 27 februari 2009 @ 22:12:01 #126
13151 crew  Rewimo
pi_66537359
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 12:11 schreef Lychee_ het volgende:
Sterkte Rewimo!
Ben je al met fysio begonnen?
Nee, is volgens de behandelend arts niet nodig ( )
pi_66537617
Ferrari_rood In april 2006 na een val schouder uit de kom en op 3 plaatsen gebroken hieruit ook gebleken dat mijn schouders genetisch niet helemaal correct zijn. Ze zijn niet diep genoeg dit verklaard de breuk en uit de kom op mijn leeftijd. Onder tussen 2x een corticosteroide spuit gehad ivm frozen sholder. Ik twijfel of ik die echter wel heb/had.

Januari 2007 komen ze erachter dat de schouder scheef staat dit had na de foto's en de mri vlak na de breuk al gezien moeten zijn. Dit verklaard waarom mijn rechterarm een heel stuk korter geworden was.

Juni 2007 operatie om meer ruimte te krijgen in de schouder (stuk bot weggehaald). Ook hier weer 2x een cortiocosteroidespuit gehad om mijn schouder te ontspannen. Achteraf niet nodg als ze beter hadden gekeken tijdens de mri's en de operatie. Bot weghalen was eigenlijk ook niet nodig.

Februari/Maart 2008 second opinion aangevraagd in de sint maartenskliniek ivm veel pijnklachten.

Juli 2008 kijkoperatie hieruit gebleken dat er 1 bandje helemaal wegwas waardoor mijn schouder teveel beweging had.
Februari 2009 operatie banden ingekort en extra kruisband gemaakt over de schouder (weet de medische naam niet iets met shit en repair)
pi_66537888
Zo het gaat lekker zo.
Wie plaatst het allemaal?
Ik heb echt de ballen verstand van fok!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 28 februari 2009 @ 11:25:10 #129
13151 crew  Rewimo
pi_66547450
We moeten even een overzichtje maken en dan een mod vragen om de OP bij te werken. Even kijken:

miss-piggy: sind eind 2007 herhaaldelijk last van (sub)luxaties. Sinds januari 2009 is het helemaal mis. Blijkt een scheurtje in het labrum te zitten. Eind maart/begin april kijkoperatie om dit te herstellen.

Macrony: in 1999 de eerste luxatie na een ski ongeval, daarna nog een paar keer met als toppunt na een spelletje op de wii. Na een MRI in mei 2008 bleek het labrum afgescheurd en in januari 2009 geopereerd: bankart repair.

Ferrari_rood In april 2006 na een val schouder uit de kom en op 3 plaatsen gebroken hieruit ook gebleken dat mijn schouders genetisch niet helemaal correct zijn. Ze zijn niet diep genoeg dit verklaard de breuk en uit de kom op mijn leeftijd. Onder tussen 2x een corticosteroide spuit gehad ivm frozen sholder. Ik twijfel of ik die echter wel heb/had.

Januari 2007 komen ze erachter dat de schouder scheef staat dit had na de foto's en de mri vlak na de breuk al gezien moeten zijn. Dit verklaard waarom mijn rechterarm een heel stuk korter geworden was.

Juni 2007 operatie om meer ruimte te krijgen in de schouder (stuk bot weggehaald). Ook hier weer 2x een cortiocosteroidespuit gehad om mijn schouder te ontspannen. Achteraf niet nodg als ze beter hadden gekeken tijdens de mri's en de operatie. Bot weghalen was eigenlijk ook niet nodig.

Februari/Maart 2008 second opinion aangevraagd in de sint maartenskliniek ivm veel pijnklachten.

Juli 2008 kijkoperatie hieruit gebleken dat er 1 bandje helemaal wegwas waardoor mijn schouder teveel beweging had.
Februari 2009 operatie banden ingekort en extra kruisband gemaakt over de schouder (weet de medische naam niet iets met shit en repair)

Rewimo: op 6 maart 2008 spontaan een frozen shoulder. Diagnose: gewrichtskapselontsteking. In november 2008 kalk in het gewricht geconstateerd. Kalk verwijderd op 4 februari 2009 d.m.v. NACD. Volgende controle 24 maart 2009.

Sleeve:
Eind 2002 Begin schouderklachten / nekklachten
Eind 2002 Foto's laten maken van nek, wervels bleken inderdaad niet helemaal goed te staan (te recht op elkaar)
Begin 2003 Start fysiotherapie voor nek omdat dokter dacht dat klachten vanuit de nek kwamen
Eind 2003 Gestart met fysiotherapie en hydrotherapie (fysiotherapie in warm zwembad) voor schouder in het Militair Hospitaal ivm instabiele schouder
Eind 2004 Omdat fysiotherapie na 1,5 jaar nog niet hielp besloten foto's en MRI van schouder te maken
Eind 2004 Labrum is gescheurd volgens radioloog, volgens orthopeed niet. Op wachtlijst voor kijkoperatie om te kijken wat er precies aan de hand is.
Begin 2005 Kijkoperatie. Labrum met oplosbare ankers vastgezet want was toch gescheurd, kapsel ingekort
Aug. 2005 Einde revalidatie in Militair Hospitaal, ik werd weer burger en was ook maar meteen genezen verklaard
Eind 2005 Nog steeds schouderklachten, vooral tijdens sporten, daarom gestart met sportfysiotherapie
Eind 2007 Nog steeds schouderklachten tijdens sporten, krijg eindelijk doorverwijzing van de huisarts voor de orthopeed
Begin 2008 Orthopeed wil MRI laten maken want vertrouwd het niet
Mei 2008 Labrum blijkt nog steeds, of weer, gescheurd dus opnieuw op wachtlijst voor operatie
Sep 2008 Operatie. Labrum vastgezet (met blijvende ankers deze keer) en kapsel ingekort. Aansluitend revalidatie
Feb 2009 Spier gescheurd en peesontsteking

Lychee_:
Maart 2003 is mijn schouder uit de kom gegaan doordat een meisje aan mijn schouder is gaan hangen tijdens een basketbalwedstrijd.
Najaar 2003 weer langzaam begonnen met basketbal na fysio, maar de schouder blijkt zwak en verrekt regelmatig en gaat steeds bijna eruit. Ben daardoor meer geblesseerd.
December 2005 gaat de schouder weer goed uit de kom tijdens een wedstrijd. Definitieve stop met basketbal.
Januari 2006 wordt hypermobiliteit aan mijn armen geconstateerd in het ziekenhuis waar ik op dat moment vlakbij woon.
September 2008 gaat de schouder weer goed uit de kom door alleen even op het achterhoofd te krabben.
Februari 2009 een schouderstabilisatie operatie gehad.

Lucky 277
Eind juni 2007 gevallen. Foto's laten maken, niks aan de hand. Veel rust, schouder heeft flinke klap gehad maar met thepraie zou het goed komen.
Begin 2008 na veel fysio en training ging het stukken beter, maar er bleef nog iets niet goed. Sporten bleef niet kunnen.
Maart 2008 MRI en eindelijk doorverwijzing naar orthopeed. Hij besloot tot operatie.
Spetember 2008: Operatie via kijkoperatie, schouder schoongemaakt, rafels van bot weggehaald. Tijdens operatie kwam met tot concusie dat Bicepspees enorm beschadigd was en dat labrum ook beschadigd was.
Volgens orthopeed zat er niks anders op dan bicepspees te verwijderen. Daarbij was kapsel flink beschadigd. Risico op luxaties na herstel bicepspees is groot. Ortopeed hoopt dat dit met therapie te verhelpen is.

Aangezien ik zelf geen zin had in sowieso in 1 operatiewaarin de bicepspees helemaal word verwijderder (vrij heftig idee vond ik), dan herstel met veel trainen om het luxeren tegen te gaan, en mogelijk nog een 3e operatie, besloot ik second opinion te doen.

Dec Nov 2008 second opinion bij schouderspecialist. Die heeft samen met een goede sportarts mijn schouder bekeken. Therapie zou nooit voldoende zijn om alles te verhelpen qua labrum. Bicepspees verwijderen vond hij ook heftig, hij wilde proberen de pees in te korten. Zo gezegd zo gedaan. Ik kreeg een operatie (3 in 1 eigenlijk).
Bankart repair om labrum te repareren. Na operatie vertelde deze orthopeed dat het erger was met het labrum dan verwacht. Het was voor een deel gewoon weg door alle beschadigingen waardoor het met schouder alleen met therapie dus nooit goed had kunnen komen. Het labrum is weer vastgezet en strakker met 2 on-oplosbare ankertjes. En de bicepspees is enorm ingekort. Zo ver dat het echt een twijfelgeval was. Waardoor alles strak gespannen staat.

Januari 2009: Spuit in schouder gehad om schouder te ontspannen. Geen idee of dit cortiocosteroidespuit was, arts zei gewoon injectie en dit was zo gebeurd.

[ Bericht 22% gewijzigd door Mylene op 02-03-2009 21:12:09 ]
pi_66548301
Sleeve:
Eind 2002 Begin schouderklachten / nekklachten
Eind 2002 Foto's laten maken van nek, wervels bleken inderdaad niet helemaal goed te staan (te recht op elkaar)
Begin 2003 Start fysiotherapie voor nek omdat dokter dacht dat klachten vanuit de nek kwamen
Eind 2003 Gestart met fysiotherapie en hydrotherapie (fysiotherapie in warm zwembad) voor schouder in het Militair Hospitaal ivm instabiele schouder
Eind 2004 Omdat fysiotherapie na 1,5 jaar nog niet hielp besloten foto's en MRI van schouder te maken
Eind 2004 Labrum is gescheurd volgens radioloog, volgens orthopeed niet. Op wachtlijst voor kijkoperatie om te kijken wat er precies aan de hand is.
Begin 2005 Kijkoperatie. Labrum met oplosbare ankers vastgezet want was toch gescheurd, kapsel ingekort
Aug. 2005 Einde revalidatie in Militair Hospitaal, ik werd weer burger en was ook maar meteen genezen verklaard
Eind 2005 Nog steeds schouderklachten, vooral tijdens sporten, daarom gestart met sportfysiotherapie
Eind 2007 Nog steeds schouderklachten tijdens sporten, krijg eindelijk doorverwijzing van de huisarts voor de orthopeed
Begin 2008 Orthopeed wil MRI laten maken want vertrouwd het niet
Mei 2008 Labrum blijkt nog steeds, of weer, gescheurd dus opnieuw op wachtlijst voor operatie
Sep 2008 Operatie. Labrum vastgezet (met blijvende ankers deze keer) en kapsel ingekort. Aansluitend revalidatie
Feb 2009 Spier gescheurd en peesontsteking
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 28 februari 2009 @ 12:12:27 #131
13151 crew  Rewimo
pi_66548347
Heb je toegevoegd. Ik heb in het Feedbacktopic gevraagd of een mod het in de OP wil zetten.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 28 februari 2009 @ 20:39:16 #132
13151 crew  Rewimo
pi_66563061
Hm, ik heb twee keer een kwartier gereden vandaag en het was weer geen succes
pi_66574300
Vervelend het rewino
Sleeve en macrony wat zij jullie allang aan het klooien met jullie schouder.
pi_66575516
@ f_r
Tussen 2000 en 2008 is het erg rustig geweest met mijn schouder, met natuurlijk de beperkingen erbij. Totdat ik een uur voor de crematie van mijn zwager vorig jaar even mijn agressie kwijt moest op de Wii. En dus even vergat dat ik een bepaalde beweging niet moest maken. Dat geluid vergeet ik niet snel meer en de Wii direct weggedaan.
Met spoed naar het ziekenhuis gebracht door de buren en ik kon dus nog net aansluiten in de rouwstoet.

@Sleeve: Volgens mij heb ik destijds jouw uitzending gezien bij TVGelderland.
Kon m alleen niet meer terugzien om geheugen op te frissen.
pi_66596297
Lychee_:
Maart 2003 is mijn schouder uit de kom gegaan doordat een meisje aan mijn schouder is gaan hangen tijdens een basketbalwedstrijd.
Najaar 2003 weer langzaam begonnen met basketbal na fysio, maar de schouder blijkt zwak en verrekt regelmatig en gaat steeds bijna eruit. Ben daardoor meer geblesseerd.
December 2005 gaat de schouder weer goed uit de kom tijdens een wedstrijd. Definitieve stop met basketbal.
Januari 2006 wordt hypermobiliteit aan mijn armen geconstateerd in het ziekenhuis waar ik op dat moment vlakbij woon.
September 2008 gaat de schouder weer goed uit de kom door alleen even op het achterhoofd te krabben.
Februari 2009 een schouderstabilisatie operatie gehad.
pi_66605679
@ferrari_rood
Ik ben inderdaad al een behoorlijke tijd bezig. Het frustrerende ervan is dat ik al deze tijd niet heb kunnen sporten, tenminste niet op het niveau dat ik altijd gedaan heb
Het is natuurlijk niet zo dat ik al die jaren al ondraaglijke pijnen heb hoor. Het gaat een beetje op en af. Wel continue last van een subluxerende schouder en om de zoveel maanden weer eens een peesontsteking of overbelasting...

@macrony
Leuk dat je die uitzending gezien hebt! Hij is nog steeds te bekijken op de site van TV Gelderland alleen klopt de link op mijn eigen website niet meer... moet ik nog steeds een keer veranderen, maar dat komt er maar niet van...
pi_66605801
Wanneer was jouw uitzending? Ik wil m weer even terug zien. Maar anders moet ik het hele archief weer doorspitten

Edit: Ik heb m al gevonden.
Even tv kijken

Ik zie geen littekens op je schouders

[ Bericht 16% gewijzigd door macrony op 02-03-2009 08:06:41 ]
pi_66609781
@sleeve dat up en down ken ik. Ik heb sinds mijn breuk niet mee gevolleybald en squashen lukt ook niet echt. Het ontstook snel achteraf logisch omdat schouder instabiel was en de hele tijd op randje uit de kom geen wat wrijving in het gewricht veroorzaakte.

Ik was gisteren bij mijn schoonouders en die vroegen op een gegeven moment hoe groot/klein de oorlogsverwonding was. waarop in antwoordde groot hun blik was van ja ja ze overdrijft. toen liet ik het maar even zien en 2 gezichten gingen zo van wow dat is inderdaad groot. vergeleken bij deze is die van mijn oude operatie echt klein en die vond ik toen al groot.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 2 maart 2009 @ 16:24:48 #139
13151 crew  Rewimo
pi_66621164
Ik baal

Ik heb met de Maartenskliniek gebeld om te vragen of het normaal is dat ik mijn schouder niet belasten kan zonder pijn. Omdat ze voor de operatie (en erna) zeiden dat het een week of zo zou duren en dan moest het over zijn. Nu blijkt dus dat dat lang niet bij iedereen zo is en dat het niet raar is dat ik nog steeds pijn heb. Ik moet nog steeds bewegen op geleide van pijn (m.a.w. als belasten niet gaat, niet belasten) en mag wel extra pijnstillers nemen als dat nodig is. Die neem ik trouwens alleen voor het slapengaan.

Ik baal dus. Voor mezelf maar ook omdat ik natuurlijk op mijn werk had gezegd dat het allemaal niet zo lang zou duren en mijn collega's dus langer voor me in moeten springen, ook al ben ik weer gedeeltelijk vanuit huis aan het werk. Bah!
  maandag 2 maart 2009 @ 17:37:09 #140
151762 flashermx
pi_66623785
ik denk dat je schouder nog wel cker een half a heel jaar gevoelig blijft.
Ik heb soms ook nog wel als ik te veel of intensief heb bewogen met mijn arm dat het gevoelig is.

Maar het gaat na de tijd verstrijkt wel steeds beter, kan heb steeds ietsje meer belasten enz.

Update: vandaag voor de laatste controle in het ziekenhuis geweest, alles was goed en ik hoef niet meer terug te komen, behalve als ik pijn zou krijgen.

Dus nu nog wel een paar maand fysio/fitness.
Zijn er al mensen die hun arm weer 100% kunnen draaien en bewegen zonder pijn?
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 2 maart 2009 @ 17:46:08 #141
13151 crew  Rewimo
pi_66624073
Ik kan mijn schouder veel beter bewegen dan voor de operatie, dat wel ja.
pi_66626719
weet iemand of je een labrumscheur ook kunt voelen?
pi_66627084
quote:
Op maandag 2 maart 2009 11:03 schreef ferrari_rood het volgende:
@sleeve dat up en down ken ik. Ik heb sinds mijn breuk niet mee gevolleybald en squashen lukt ook niet echt. Het ontstook snel achteraf logisch omdat schouder instabiel was en de hele tijd op randje uit de kom geen wat wrijving in het gewricht veroorzaakte.
Ik heb dus ook elke keer peesontstekingen etc doordat mijn schouder dus gewoon niet stabiel is en er daardoor elke keer dingen klem komen te zitten .. Frustrerend genoeg is mijn schouder dus na twee operaties nog niet stabiel. Ik ga er dus ook maar van uit dat mijn schouder dus ook nooit meer stabiel zal worden.

@miss piggy
De labrum scheur kan je op zich niet voelen. Je kan dus niet vanaf de buitenkant voelen of je een labrum scheur hebt of niet. Vandaar ook dat ze een MRI met contrast maken, want dat is de enige manier om het te kunnen zien. Volgens mij kan je het wel voelen in de zin van dat het soms extra pijn doet in je gewricht als het labrum niet goed zit ofzo, maar hoe dat precies zit weet ik eigenlijk ook niet.
  maandag 2 maart 2009 @ 19:22:23 #144
151762 flashermx
pi_66627160
mm miss-piggy, dat is wel een goeie,

volgens mij zitten er in dat weefsel bijna geen zenuwen en bloedvaten zo als in de huid en spieren.
maar cker weten doe ik het niet.
pi_66627271
als ik mijn schouder namelijk op een bepaalde manier beweeg doet het onwijs zeer binnenin mijn schouder... misschien mijn orthopeed maar even vragen als ik hem voor de OK nog zie

en wachten to datum operatie is niet tof, dat vind ik nog het ergst van alles.
pi_66628729
Ik ben het er niet helemaal mee eens.
Ik heb jaren een zere plek aangewezen op mijn schouder, zonder dat ik ook maar iets wist over een labrum o.i.d.
Nu bleek dat ik dus altijd precies de plek aanwees waar het labrum gescheurd is. Dus ja, volgens mij kun je het wel voelen als je er op drukt.
Maar goed, dat was bij mij zo.

Vandaag bij bedrijfsarts geweest. En van 8 weken niet te hebben gewerkt, vandaag direct fulltime weer begonnen, slik
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 2 maart 2009 @ 20:15:55 #147
13151 crew  Rewimo
pi_66629110
Meteen fulltime? Wat voor werk doe je?
pi_66629830
OKe hier mijn verhaal:

Eind juni 2007 gevallen. Foto's laten maken, niks aan de hand. Veel rust, schouder heeft flinke klap gehad maar met thepraie zou het goed komen.
Begin 2008 na veel fysio en training ging het stukken beter, maar er bleef nog iets niet goed. Sporten bleef niet kunnen.
Maart 2008 MRI en eindelijk doorverwijzing naar orthopeed. Hij besloot tot operatie.
Spetember 2008: Operatie via kijkoperatie, schouder schoongemaakt, rafels van bot weggehaald. Tijdens operatie kwam met tot concusie dat Bicepspees enorm beschadigd was en dat labrum ook beschadigd was.
Volgens orthopeed zat er niks anders op dan bicepspees te verwijderen. Daarbij was kapsel flink beschadigd. Risico op luxaties na herstel bicepspees is groot. Ortopeed hoopt dat dit met therapie te verhelpen is.

Aangezien ik zelf geen zin had in sowieso in 1 operatiewaarin de bicepspees helemaal word verwijderder (vrij heftig idee vond ik), dan herstel met veel trainen om het luxeren tegen te gaan, en mogelijk nog een 3e operatie, besloot ik second opinion te doen.

Dec Nov 2008 second opinion bij schouderspecialist. Die heeft samen met een goede sportarts mijn schouder bekeken. Therapie zou nooit voldoende zijn om alles te verhelpen qua labrum. Bicepspees verwijderen vond hij ook heftig, hij wilde proberen de pees in te korten. Zo gezegd zo gedaan. Ik kreeg een operatie (3 in 1 eigenlijk).
Bankart repair om labrum te repareren. Na operatie vertelde deze orthopeed dat het erger was met het labrum dan verwacht. Het was voor een deel gewoon weg door alle beschadigingen waardoor het met schouder alleen met therapie dus nooit goed had kunnen komen. Het labrum is weer vastgezet en strakker met 2 on-oplosbare ankertjes. En de bicepspees is enorm ingekort. Zo ver dat het echt een twijfelgeval was. Waardoor alles strak gespannen staat.

Januari 2009: Spuit in schouder gehad om schouder te ontspannen. Geen idee of dit cortiocosteroidespuit was, arts zei gewoon injectie en dit was zo gebeurd.
pi_66631602
@ Rewimo: Ik sta voor de klas op een basisschool. Ik mag alleen geen gymles geven (goh) en ik krijg op een ochtend een uurtje voor fysiotherapie omdat ik de andere dagen fysio plan in mijn vrije tijd.

[ Bericht 2% gewijzigd door macrony op 02-03-2009 21:23:10 ]
  † In Memoriam † maandag 2 maart 2009 @ 23:03:08 #150
25682 2cv
Niet subtiel
pi_66636258
Mijn schouder is ook aan poeier. Nouja, een beetje dan. Staat +/- 2 cm naar voren en kraakt soms bij bepaalde bewegingen en doet ook pijn. Maar ik laat het mooi zo. Ik heb al genoeg aan mijn kop.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_66637061
quote:
Op maandag 2 maart 2009 23:03 schreef 2cv het volgende:
Mijn schouder is ook aan poeier. Nouja, een beetje dan. Staat +/- 2 cm naar voren en kraakt soms bij bepaalde bewegingen en doet ook pijn. Maar ik laat het mooi zo. Ik heb al genoeg aan mijn kop.
weet je ook waarvan je het hebt gekregen?
En tja, het zo laten... je weet niet wat voor gevolgen het op langere termijn heeft he. En genoeg aan je kop, tja... ik loop 'maar' bij 4 specialismes in het ziekenhuis.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
mede frysker!
pi_66645389
ik sta ook in het basisonderwijs. maar heb geen vast contract daarom begin ik volgende week weer.
  † In Memoriam † dinsdag 3 maart 2009 @ 17:58:11 #153
25682 2cv
Niet subtiel
pi_66659905
quote:
Op maandag 2 maart 2009 23:23 schreef miss-piggy het volgende:

[..]

weet je ook waarvan je het hebt gekregen?
En tja, het zo laten... je weet niet wat voor gevolgen het op langere termijn heeft he. En genoeg aan je kop, tja... ik loop 'maar' bij 4 specialismes in het ziekenhuis.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
mede frysker!
Ben aan mijn hart geopereerd en daarvoor hebben ze 2 keer een incisie onder mijn rechter schouder gemaakt en wat botten aan de kant geduwd en misschien zelfs gebroken/doorgezaagd. Maar mijn schouder blijft mooi constant en het is wel aardig te doen. Dus dan ga ik me daar niet ook nog eens druk over maken.
pi_66662688
Hé f_r.
Ook een onderwijzertje hahaha.
Grappig.
Nou het valt mij vies tegen om weer te werken. Ben erg moe en schouder zeurt.
Maar goed, ik moet niet klagen. Heb in ieder een vast contract
pi_66662818
jij ben een man he
welke groep heb je?
Ik weet nu al dat ik volgende week wo t/m vrij moet vervangen. Helaas wel groep1/2 niet echt mijn ding maar kan er wel met de trein heen.
Je schouder zal nog een hele tijd gevoelig blijven. vooral bij bepaalde en onverwachte bewegingen.
pi_66662912
Ach joh, ik ben zo gewild......
Heb dit jaar groep 7. Nooit lager geweest. Maar voor jou liggen de banen niet echt voor het oprapen hè.
In ieder geval niet hier in het oosten des lands
pi_66663141
ook niet in het zuiden hoor. en vriend lief gaat niet mee naar de randstad. ik kan wel veel vervangen. En mensen zeggen dan leuk joh veel ervaring. maar ik ben elke morgen aan het stressen omdat ik niet weet wat ik moet geven en hoop van harte op een planning die er vaak niet is. en ll zijn niet altijd even lief bij vervanging.
pi_66696972
oe onderwijs, lijkt mij dus echt 3x niks he

vandaag verslag van radioloog gelezen.
naast scheur blijkt het labrum ook los te liggen en blijkt de ruimte tussen kop en kom ook erg beperkt te zijn met een inklemming van zenuwenshit etc wat daar tussenloopt.

vandaar dat de pijn ook doorstraalt naar mijn vingers en maar niet ophoudt

morgen preoperatieve screening, ben benieuwd wat ze zeggen over mijn 'wensen'lijstje
pi_66697226
Klinkt heftig miss-piggy! Sterkte morgen.

Ik had gister controle in het ziekenhuis waar de hechtpleisters eraf zijn gehaald.
Het zijn maar drie hele kleine sneetjes en wond is goed geheeld. Goed nieuws dus!
pi_66717340
quote:
Op maandag 2 maart 2009 23:03 schreef 2cv het volgende:
Ben je wel bij een arts geweest dan? Want wat als het alleen maar erger word??
pi_66721563
precies, want als je het nu meer beschadigd kan het wel eens blijvende onherstelbare schade zijn...
Maar volgens mij was er al 2x wat aan de schouder gedaan? (incisie en botten aan de kant?)
ennuhhh te druk wil je mijn medische agenda niet zien

vanmiddag preop! zal wel goed gaan. Ben benieuwd wat voor soort anesthesie ik krijg! Zowieso narcose, maar misschien ook pijnblok?
vanochtend te horen gekregen dat ik over half jaar pas weer terug hoef naar de gyn! al hoort dat hier niet thuis maar ben wel blij haha

Oja en hierboven had ik het ergens over weinig ruimte tussen kop en kom. Bij mij is het 4 a 5 mm terwijl normaal 9 a 10 mm is... Scheelt gewoon de helft

[ Bericht 12% gewijzigd door miss-piggy op 05-03-2009 11:19:03 ]
pi_66724422
Voor dit soort dingen moet je tijd maken. ik ben blij dat ik een second opinion heb aangevraagd. mijn operatie was ook puur om verdere schade te voorkomen. beweging zal niet beter worden jammer genoeg

@miss-piggy ik heb bij mij operatie een pijnblok gekregen. deze was alleen al uitgewerkt na de operatie. vind ik wat pijn niet erg dit zorgt ervoor dat ik niet ga draaien in mijn slaap.

Morgen mag mijn sling af ga vannacht al zonder slapen en heb afgelopen nacht met mijn bed plat geslapen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 5 maart 2009 @ 14:21:16 #163
13151 crew  Rewimo
pi_66727554
Ha f_r, dat zal prettig zijn, die sling af

miss-piggy, succes vanmiddag

Ik ga van 't weekend maar weer proefrijden... Vrienden van ons komen in de buurt wonen, krijgen morgen de sleutel. Is ongeveer een kwartier rijden, mooi proeftraject
pi_66732087
kwartier is niet te lang en ook niet te kort, hopelijk gaat het prima, dat autorijden!

zo heb preop ook gehad, moet nu alleen wachten op datum voor operatie.

en de anesthesist mag best wel wat meer luisteren naar zijn patienten en niet altijd dat rottige boekje opvolgen

Ik krijg ook een pijnblok, anesthesist vond een narcose niet nodig. maar met mijn hypermobiele lijf kan ik echt niet 80 minuten (zolang duurt de operatie) op mijn zij stil blijven liggen! Of hij wil mij een roesje geven, wat vaak bestaat uit dormicum (correct me als het fout is), en ik wil geen dormicum i.v.m. nare ervaringen uit het verleden met dormicum. Echt die sjaak gaat mij maar volledig onder narcose brengen!

Na de tijd willen ze mij een combi geven van paracetamol + een NSAID (vast diclofenac, het ziekenhuis kennende). Maar mijn lichaam reageert echt helemaal niet op die medicatie, en ook niet in combinatie met elkaar. Dus ben zeer benieuwd wat ze gaan verzinnen!

Ik moet 3 dagen blijven (2 nachten), op shortstay. Daar werken mij toch een partij mutsen...

Volgens mij mochten jullie sneller naar huis?

en nu zie ik echt ontzettend tegen de operatie op!
pi_66732425
waarom geen narcose? ik dacht dat ze dat standaard deden bij schouder operaties. volgens de sint maartenskliniek ook. ik moest ook 2 nachten blijven. eigenlijk zelfs nog 1 langer. ik kreeg trouwens tramadol, meloxican en paracetamol. nadat ik gevraagd had geen morfine spuiten meer te krijgen ivm misselijkheid kreeg ik iets anders. heb je specifiek aangegeven waarom je bepaalde medicatie niet wil? ik wilde nl geen naproxen ivm bijwerkingen.
pi_66732708
ja ik heb aangegeven dat ik niet reageer op die medicatie, heb zelfs een papiertje meegenomen waarop de medicatie staat waar ik niet op reageer. het doet dus ook echt 0% iets he (diclofenac doet wel iets, ik raak er namelijk enorm aan de schijterij van, dat is het enige wat het doet).

dat van narcose vind ik ook maar raar... hoop zo dat ze mij wel die narcose geven!

Bij jou deden ze toch geen bankart repair?
*echt ik word dement *
pi_66732842
ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zo goed geluisterd heb naar de medische term wat ze precies gingen doen.
iets met shit en repair veel wijzer word je daar niet van
  † In Memoriam † donderdag 5 maart 2009 @ 18:04:41 #168
25682 2cv
Niet subtiel
pi_66735766
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 08:20 schreef Lucky277 het volgende:

[..]

Ben je wel bij een arts geweest dan? Want wat als het alleen maar erger word??
Het is bekend. En als het erger wordt meld ik het wel. Gelukkig wordt het niet erger. Lees ook even mijn andere posts.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 5 maart 2009 @ 18:38:03 #169
13151 crew  Rewimo
pi_66736800
miss-piggy, als je je niet zeker voelt over die anesthesist vraag dan om een nieuw gesprek, eventueel met een ander. Als je zelf zo goed kunt aangeven waar je niet tegen kunt of wat niet werkt moeten ze daar vantevoren rekening mee houden.

Zo is bij mij een teennagel verwijderd met een ruggeprik Omdat ik bij de andere niet reageerde op 6 (!) spuiten verdoving (die 1e is uiteindelijk onder narcose verwijderd).
pi_66750038
2 nachten blijven??? Jeetje waarom is dat dan??

En als je het niet vertrouwt met die narcose enzo, zou ik dat echt nog een keer aankaarten. Je kent je eigen lichaam het beste hoor!! En dan voel je je ook iets geruster...

Ik heb voor het eerst vannacht zonder sling geslapen. Pff werd wakker met pijn, draai dus op mijn buik vanzelf. Maar goed, ben benieuwd hoe het aankomende nacht gaat.
pi_66756134
Mijn sling is af had al zonder geslapen. merk wel dat draaien pijn doet. Ik slaap nu eenmaal nooit op mijn rug. Vandaag 1e fysio
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 6 maart 2009 @ 10:34:54 #172
13151 crew  Rewimo
pi_66757877
Lekker joh, weg met die sling! Hoe voelt het? Beetje vreemd, maar wel lekker?
pi_66758229
Ik voel mijn schouder goed. Maar ja ik begin ook weer enthousiast van alles te doen. Ik ken het gevoel van de sling af al van alle andere keren. De 1e keer wilde ik hem eigenlijk niet kwijt omdat mijn arm er toen 6weken in gezeten had. Nu kon ik niet wachten. Dat is opzich positief dus ik verwacht dat het herstel in het begin best snel gaat.
pi_66778997
En nu ga je maandag meteen weer werken
pi_66784262
Ja. heb vandaag een stukje auto gereden. ging best goed in de automaat. Kan alleen niet bovenhands overpakken maar kan wel met beide handen aan het stuur rijden. Volgend de fysio kon ik al goed overweg met mijn arm. Ik kan goed verbloen dat ik last heb. maar moest ik wel voorzichtig blijven doen
pi_66816540
Wel gek zo inderdaad zonder sling. Slapen heb ik net iets meer last van lijkt het. En ik durf de deur niet uit zonder sling. Voelt toch niet zo fijn.. Zat er toch zeker 3 maanden in. Vorige keer was het maar 6 weken. Kan nog niet mijn arm bewegen zodat ik kan fietsen of autorijden. Ik kan gewoon mijn arm nog niet zelf omhoog bewegen..
pi_66817566
quote:
Op zondag 8 maart 2009 02:14 schreef Lucky277 het volgende:
Wel gek zo inderdaad zonder sling. Slapen heb ik net iets meer last van lijkt het. En ik durf de deur niet uit zonder sling. Voelt toch niet zo fijn.. Zat er toch zeker 3 maanden in. Vorige keer was het maar 6 weken. Kan nog niet mijn arm bewegen zodat ik kan fietsen of autorijden. Ik kan gewoon mijn arm nog niet zelf omhoog bewegen..

Hoe ver omhoog bedoel je?
Lijkt mij best pittig om 3 maanden zo afhankelijk te zijn van anderen.
Ik was het na paar dagen al beu (stuk ongeduld). Officieel gelukkig a.s. woensdag van de sling af.
Maarja ik fiets ook gewoon en schrijf gewoon met de betreffende arm.
Gewoon geen pijn. Ideaal.
pi_66820115
dat is inderdaad ideaal, geen pijn, lychee!

@lucky, voel je alles wel goed in je arm? en is er veel spierkracht verloren gegaan?

Mijn linkerarm begint te slinken, van het niks doen bovenarm is al -1cm, rest heb ik niet gemeten. Maar mijn horloge kan al bijna volledig ronddraaien. terwijl ik eerst twijfelde om nog 1 dingetje eraan te doen of toch eraf laten (laatste dus), zat eerst strak maar nu zakt hij echt af.

gister lux gehad onder de douche khield gewoon het zeeprekje vast om mijzelf staande te houden als ik mijn voet ging wassen. en vanochtend (nou ja half uur geleden) werd ik ook al wakker met een lux en nu is mijn hand doof
pi_66826269
Nou kan hem nog niet echt optillen om bijvoorbeeld op een tafel te leggen ofzo. Kan hem alleen maar laten hangen.
Ja dat afhankelijke is echt heel irritant!! Morgen moet ik naar een opleiding ver weg, met openbaar vervoer red ik niet, ben ik pas midden in de nacht terug en dat lukt dus niet. En iemand mee laten rijden is ook zo wat, moet die persoon 4 uur wachten. Pfff... wordt er zo gek van..

@Miss Piggy ja er is heel erg veel spierkracht weg.
Mijn arm is ook al erg dunnetjes hoor.

Hoe bedoel je dat je een lux gehad hebt? Wat gebeurt er dan?? Lijkt me heel erg vervelend?
pi_66826552
je hebt wel pech miss-piggy hopelijk is je operatie snel.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 8 maart 2009 @ 16:46:59 #181
13151 crew  Rewimo
pi_66829972
Ja, en dan ga je vrienden helpen in hun nieuwe huis en dan zeg je nog: ik doe alles wel met links. Hm. Heb niet gesjouwd maar geholpen met schoonmaken van de badkamer en zo. Ja, en dan niet op tijd stoppen natuurlijk.
  zondag 8 maart 2009 @ 16:58:14 #182
151762 flashermx
pi_66830293
Rewimo: dat had ik in het begin ook was ik te fanatiek dat ik die sling eindelijk kwijt was.
Maar vaak de dag erna of s'avonds kreeg ik dat dubbel terug dat ik mijn schouder overbelast had.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 8 maart 2009 @ 17:12:19 #183
13151 crew  Rewimo
pi_66830743
Ja, ik weet het. Het stomme is natuurlijk dat je dat eigenlijk wel weet maar dat je toch doorgaat
  zondag 8 maart 2009 @ 17:21:55 #184
63684 DakDuuf
to do, or toedeloe
pi_66831095
Mooi is dat.. als alles werkt, merk je het niet dat het werkt. Werkt het niet, dan heb je er erg veel last van:)

Sinds 2 weken kan ik mij weer optrekken aan een stang:) Deed zowaar een vreugde dansje in de sportschool. De jongens die mij begeleiden keken me stomverbaasd aan. "zware"operatie gehad, en dan toch nog weer alles kunnen. Fysio ook stom verbaasd:) *hij werkt in dezelfde sportschool, spreek hem dus regelmatig*.

Mijn tip voor de anderen: rust, en luisteren naar de experts. Ben nu dik2 jaar geleden geopereerd, en de schouder doet het weer als vanouds:) Skiën, vechtsport, alles kan en alles mag:)

Miss-piggy en de rest, succes, pm me maar als je een hart onder de riem nodig denkt te hebben:)
Beter vol overtuiging fout, dan twijfelachtig goed
pi_66833669
Mij is al verteld dat mijn schouder nooit meer helemaal functioneel wordt. Na de 1e operatie had ik die hoop nu/ Nog ga ik voor het volledig haalbare. Maar weet wel dat ik mijn arm niet laat doorduwen als deze blokkerd. Dit is dan de max en dat weet ik nu.
pi_66948064
Wat is het hier opeens opvallend stil.
Iedereen aan het revalideren?

Ik heb nu 3 keer per week fysio. Erg vermoeiend maar wel flinke vooruitgang.
Fysio wil me gelijk fit de zomer in krijgen: hardlopen, fietsen, buikspieren hahahaha.
Handig zo. Hoef geen sportschool meer te bezoeken met 3 keer fysio per week
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 12 maart 2009 @ 07:21:21 #187
13151 crew  Rewimo
pi_66958604
Ik ga zo weer testrijden. Kind naar school brengen, 2x 20 minuten rijden. Eens kijken hoe dat gaat...
pi_66967149
hopelijk gaat het goed Rewimo! Je überlief zingende zoontje

Nu ik de radiologieverslag heb gelezen en doorgespeeld aan mijn therapeut kan hij mij gerichter behandelen. heeft spieren wat losser gemaakt die de kop tegen het schouderdak aanduwen/trekken/dingesen. en we triggeren (?) de zenuw die doorstraalt. daar heb ik al wat minder last van. maar die oefening is zooo pijnlijk

verder naar thuiszorgwinkel geweest om te vragen hoe het zit met vergoeding van het huren van ruggesteun voor in bed. Plat op mijn rug slapen kan ik dus niet, alleen half zittend.

oe moet nu weg, ik schrijf vanaaf wel verder
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 12 maart 2009 @ 13:11:36 #189
13151 crew  Rewimo
pi_66967541
Heenweg ging goed, terugweg was
pi_66973863
*Meldt, TVP

Ingeschreven voor operatie, labrum zit iets omhoog of omlaag? Ze noemde het nog al kinderlijk een bumper, bedoeld ze hiermee het labrum?

MRI gehad, morgen pre-operatieve screening,
Moet 1 nachtje blijven pitten. Daarna 6 weken sling.

Schouder drie maal uit de kom geweest,
2005: Voorover gevallen met buitenvolleybal, had normale kleding aan, wou me opvangen, deed ik nog onhandig->uit de kom. Schoot er weer in toen ze hem er net in wilden trekken
11-11-2008-> Volleybal, bal dichtbij muur, het leek alsof ik me makkelijk kon opvangen, niet dus. -> uit de kom. Schoot er in het ziekenhuis na wat rare bewegingen van mij zelf weer in
22-12-2008-> PSV - Twente ---- Sjaal omdoen, schouder uit de kom, bij de EHBO in Eindhoven er weer ingezet.

Hoe ernstig is die sling, is het mogelijk om nog met 2 handen te typen?
Ik werk namelijk in een computerwinkeltje

Kun je je gulp los krijgen met zo'n sling? Of kan ik beter joggingbroeken blijven dragen?
Anyone?

Gegroet, een medeslachtoffer

[ Bericht 63% gewijzigd door Lamzak_ op 12-03-2009 16:30:12 ]
Enschede, onze stad! ons domein!
  donderdag 12 maart 2009 @ 16:49:22 #191
151762 flashermx
pi_66975175
Hey wordt jij ook door dr. Ariens geholpen??
pi_66979129
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 16:49 schreef flashermx het volgende:
Hey wordt jij ook door dr. Ariens geholpen??
Nee! , dat was wel de bedoeling, maar er is een nieuwe orthopeed, Dr Govaert. Die had geen wachtlijst (1 weekje ofzo), bij dr Aries was de wachtlijst 3 maand.
pi_66979271
ik kon met sling om niet met 2 handen typen. en een broek dicht maken ook niet echt. dat doet nu ook nog pijn. ik had geen labrum maar capsulair shift repair. klinkt nogal chic maarja daar houdt het ook mee op.
pi_66979275
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 16:14 schreef Lamzak_ het volgende:
*Meldt, TVP

Hoe ernstig is die sling, is het mogelijk om nog met 2 handen te typen?
Ik werk namelijk in een computerwinkeltje

Kun je je gulp los krijgen met zo'n sling? Of kan ik beter joggingbroeken blijven dragen?
Anyone?

Gegroet, een medeslachtoffer

medeslachtoffer

mijn sling gaat ook om mijn middel vast (geen idee hoe het met de rest zit) zodat ik mijn arm onmogelijk nog kan bewegen. Dus typen met 2 handen gaat dus niet.

met enig wrikwerk kan ik wel een gulp loskrijgen met sling, maar dan beweeg ik eigenlijk ook mijn schouder, wat dus niet mag. Als ik mijn arm echt niet beweeg dan krijg ik hem niet los. na de operatie ga ik in ieder geval in mijn joggingbroeken leven

al eens eerder geopereerd?
pi_66979754
ik had ook die sling om mijn middel echt een onding.
pi_66981408
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 19:10 schreef ferrari_rood het volgende:
ik had ook die sling om mijn middel echt een onding.
ik vind hem dus veel beter dan mijn andere sling, die niet om middel gaat. In sling die niet om middel gaat presteer ik het alsnog om mijn schouder te subluxeren, omdat hij nog teveel beweging geeft
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 12 maart 2009 @ 20:15:11 #197
13151 crew  Rewimo
pi_66982160
Broeken met elastiek roeleren En zelfs die zijn nog lastig in het begin
pi_66982315
Hey lamzak,

Maak je niet druk. Een knopen gulp openmaken en weer dicht krijgen met één hand lukte mij ook.
Alleen een jas dichtritsen is moeilijker.
Enuh, typen gaat je echt niet lukken met twee handen omdat je geopereerde arm echt voor je buik "vast" zit.

Suc6
pi_66989904
Je wilt niet weten wat je dadelijk allemaal kan met één hand! Gulp open maken met één hand, ook met rits, is binnen een paar dagen een normale handeling. Het duurde bij mij ongeveer drie dagen en toen kon ik mijn veters strikken met één hand! Maar een joggingbroek blijft lekker handig zolang je niet de deur uit hoeft

Bij mij zit er nog steeds geen vooruitgang in. Ik slik inmiddels alweer twee weken heftige pijnstillers en ontstekingsremmers voor de gescheurde spier en peesontsteking in mijn schouder met tot op heden geen resultaat ... Ik word er echt een beetje wanhopig van.
  vrijdag 13 maart 2009 @ 11:39:09 #200
134625 Lamzak_
FC Twente!
pi_67002796
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 22:34 schreef Sleeve het volgende:
Je wilt niet weten wat je dadelijk allemaal kan met één hand! Gulp open maken met één hand, ook met rits, is binnen een paar dagen een normale handeling. Het duurde bij mij ongeveer drie dagen en toen kon ik mijn veters strikken met één hand! Maar een joggingbroek blijft lekker handig zolang je niet de deur uit hoeft

Bij mij zit er nog steeds geen vooruitgang in. Ik slik inmiddels alweer twee weken heftige pijnstillers en ontstekingsremmers voor de gescheurde spier en peesontsteking in mijn schouder met tot op heden geen resultaat ... Ik word er echt een beetje wanhopig van.
Naja, ik heb een aantal weken met mitella gelopen na de eerste luxaties, dus ik al wel veel, maar met de gulp ging ik gewoon voorover leunen, zodat ik stiekem toch twee handen kon gebruiken...

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')