abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66816540
Wel gek zo inderdaad zonder sling. Slapen heb ik net iets meer last van lijkt het. En ik durf de deur niet uit zonder sling. Voelt toch niet zo fijn.. Zat er toch zeker 3 maanden in. Vorige keer was het maar 6 weken. Kan nog niet mijn arm bewegen zodat ik kan fietsen of autorijden. Ik kan gewoon mijn arm nog niet zelf omhoog bewegen..
pi_66817566
quote:
Op zondag 8 maart 2009 02:14 schreef Lucky277 het volgende:
Wel gek zo inderdaad zonder sling. Slapen heb ik net iets meer last van lijkt het. En ik durf de deur niet uit zonder sling. Voelt toch niet zo fijn.. Zat er toch zeker 3 maanden in. Vorige keer was het maar 6 weken. Kan nog niet mijn arm bewegen zodat ik kan fietsen of autorijden. Ik kan gewoon mijn arm nog niet zelf omhoog bewegen..

Hoe ver omhoog bedoel je?
Lijkt mij best pittig om 3 maanden zo afhankelijk te zijn van anderen.
Ik was het na paar dagen al beu (stuk ongeduld). Officieel gelukkig a.s. woensdag van de sling af.
Maarja ik fiets ook gewoon en schrijf gewoon met de betreffende arm.
Gewoon geen pijn. Ideaal.
pi_66820115
dat is inderdaad ideaal, geen pijn, lychee!

@lucky, voel je alles wel goed in je arm? en is er veel spierkracht verloren gegaan?

Mijn linkerarm begint te slinken, van het niks doen bovenarm is al -1cm, rest heb ik niet gemeten. Maar mijn horloge kan al bijna volledig ronddraaien. terwijl ik eerst twijfelde om nog 1 dingetje eraan te doen of toch eraf laten (laatste dus), zat eerst strak maar nu zakt hij echt af.

gister lux gehad onder de douche khield gewoon het zeeprekje vast om mijzelf staande te houden als ik mijn voet ging wassen. en vanochtend (nou ja half uur geleden) werd ik ook al wakker met een lux en nu is mijn hand doof
pi_66826269
Nou kan hem nog niet echt optillen om bijvoorbeeld op een tafel te leggen ofzo. Kan hem alleen maar laten hangen.
Ja dat afhankelijke is echt heel irritant!! Morgen moet ik naar een opleiding ver weg, met openbaar vervoer red ik niet, ben ik pas midden in de nacht terug en dat lukt dus niet. En iemand mee laten rijden is ook zo wat, moet die persoon 4 uur wachten. Pfff... wordt er zo gek van..

@Miss Piggy ja er is heel erg veel spierkracht weg.
Mijn arm is ook al erg dunnetjes hoor.

Hoe bedoel je dat je een lux gehad hebt? Wat gebeurt er dan?? Lijkt me heel erg vervelend?
pi_66826552
je hebt wel pech miss-piggy hopelijk is je operatie snel.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 8 maart 2009 @ 16:46:59 #181
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_66829972
Ja, en dan ga je vrienden helpen in hun nieuwe huis en dan zeg je nog: ik doe alles wel met links. Hm. Heb niet gesjouwd maar geholpen met schoonmaken van de badkamer en zo. Ja, en dan niet op tijd stoppen natuurlijk.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 8 maart 2009 @ 16:58:14 #182
151762 flashermx
Think Different, Think Apple.
pi_66830293
Rewimo: dat had ik in het begin ook was ik te fanatiek dat ik die sling eindelijk kwijt was.
Maar vaak de dag erna of s'avonds kreeg ik dat dubbel terug dat ik mijn schouder overbelast had.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 8 maart 2009 @ 17:12:19 #183
13151 crew  Rewimo
pi_66830743
Ja, ik weet het. Het stomme is natuurlijk dat je dat eigenlijk wel weet maar dat je toch doorgaat
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 8 maart 2009 @ 17:21:55 #184
63684 DakDuuf
to do, or toedeloe
pi_66831095
Mooi is dat.. als alles werkt, merk je het niet dat het werkt. Werkt het niet, dan heb je er erg veel last van:)

Sinds 2 weken kan ik mij weer optrekken aan een stang:) Deed zowaar een vreugde dansje in de sportschool. De jongens die mij begeleiden keken me stomverbaasd aan. "zware"operatie gehad, en dan toch nog weer alles kunnen. Fysio ook stom verbaasd:) *hij werkt in dezelfde sportschool, spreek hem dus regelmatig*.

Mijn tip voor de anderen: rust, en luisteren naar de experts. Ben nu dik2 jaar geleden geopereerd, en de schouder doet het weer als vanouds:) Skiën, vechtsport, alles kan en alles mag:)

Miss-piggy en de rest, succes, pm me maar als je een hart onder de riem nodig denkt te hebben:)
Beter vol overtuiging fout, dan twijfelachtig goed
pi_66833669
Mij is al verteld dat mijn schouder nooit meer helemaal functioneel wordt. Na de 1e operatie had ik die hoop nu/ Nog ga ik voor het volledig haalbare. Maar weet wel dat ik mijn arm niet laat doorduwen als deze blokkerd. Dit is dan de max en dat weet ik nu.
pi_66948064
Wat is het hier opeens opvallend stil.
Iedereen aan het revalideren?

Ik heb nu 3 keer per week fysio. Erg vermoeiend maar wel flinke vooruitgang.
Fysio wil me gelijk fit de zomer in krijgen: hardlopen, fietsen, buikspieren hahahaha.
Handig zo. Hoef geen sportschool meer te bezoeken met 3 keer fysio per week
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 12 maart 2009 @ 07:21:21 #187
13151 crew  Rewimo
pi_66958604
Ik ga zo weer testrijden. Kind naar school brengen, 2x 20 minuten rijden. Eens kijken hoe dat gaat...
pi_66967149
hopelijk gaat het goed Rewimo! Je überlief zingende zoontje

Nu ik de radiologieverslag heb gelezen en doorgespeeld aan mijn therapeut kan hij mij gerichter behandelen. heeft spieren wat losser gemaakt die de kop tegen het schouderdak aanduwen/trekken/dingesen. en we triggeren (?) de zenuw die doorstraalt. daar heb ik al wat minder last van. maar die oefening is zooo pijnlijk

verder naar thuiszorgwinkel geweest om te vragen hoe het zit met vergoeding van het huren van ruggesteun voor in bed. Plat op mijn rug slapen kan ik dus niet, alleen half zittend.

oe moet nu weg, ik schrijf vanaaf wel verder
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 12 maart 2009 @ 13:11:36 #189
13151 crew  Rewimo
pi_66967541
Heenweg ging goed, terugweg was
pi_66973863
*Meldt, TVP

Ingeschreven voor operatie, labrum zit iets omhoog of omlaag? Ze noemde het nog al kinderlijk een bumper, bedoeld ze hiermee het labrum?

MRI gehad, morgen pre-operatieve screening,
Moet 1 nachtje blijven pitten. Daarna 6 weken sling.

Schouder drie maal uit de kom geweest,
2005: Voorover gevallen met buitenvolleybal, had normale kleding aan, wou me opvangen, deed ik nog onhandig->uit de kom. Schoot er weer in toen ze hem er net in wilden trekken
11-11-2008-> Volleybal, bal dichtbij muur, het leek alsof ik me makkelijk kon opvangen, niet dus. -> uit de kom. Schoot er in het ziekenhuis na wat rare bewegingen van mij zelf weer in
22-12-2008-> PSV - Twente ---- Sjaal omdoen, schouder uit de kom, bij de EHBO in Eindhoven er weer ingezet.

Hoe ernstig is die sling, is het mogelijk om nog met 2 handen te typen?
Ik werk namelijk in een computerwinkeltje

Kun je je gulp los krijgen met zo'n sling? Of kan ik beter joggingbroeken blijven dragen?
Anyone?

Gegroet, een medeslachtoffer

[ Bericht 63% gewijzigd door Lamzak_ op 12-03-2009 16:30:12 ]
Enschede, onze stad! ons domein!
  donderdag 12 maart 2009 @ 16:49:22 #191
151762 flashermx
Think Different, Think Apple.
pi_66975175
Hey wordt jij ook door dr. Ariens geholpen??
pi_66979129
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 16:49 schreef flashermx het volgende:
Hey wordt jij ook door dr. Ariens geholpen??
Nee! , dat was wel de bedoeling, maar er is een nieuwe orthopeed, Dr Govaert. Die had geen wachtlijst (1 weekje ofzo), bij dr Aries was de wachtlijst 3 maand.
pi_66979271
ik kon met sling om niet met 2 handen typen. en een broek dicht maken ook niet echt. dat doet nu ook nog pijn. ik had geen labrum maar capsulair shift repair. klinkt nogal chic maarja daar houdt het ook mee op.
pi_66979275
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 16:14 schreef Lamzak_ het volgende:
*Meldt, TVP

Hoe ernstig is die sling, is het mogelijk om nog met 2 handen te typen?
Ik werk namelijk in een computerwinkeltje

Kun je je gulp los krijgen met zo'n sling? Of kan ik beter joggingbroeken blijven dragen?
Anyone?

Gegroet, een medeslachtoffer

medeslachtoffer

mijn sling gaat ook om mijn middel vast (geen idee hoe het met de rest zit) zodat ik mijn arm onmogelijk nog kan bewegen. Dus typen met 2 handen gaat dus niet.

met enig wrikwerk kan ik wel een gulp loskrijgen met sling, maar dan beweeg ik eigenlijk ook mijn schouder, wat dus niet mag. Als ik mijn arm echt niet beweeg dan krijg ik hem niet los. na de operatie ga ik in ieder geval in mijn joggingbroeken leven

al eens eerder geopereerd?
pi_66979754
ik had ook die sling om mijn middel echt een onding.
pi_66981408
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 19:10 schreef ferrari_rood het volgende:
ik had ook die sling om mijn middel echt een onding.
ik vind hem dus veel beter dan mijn andere sling, die niet om middel gaat. In sling die niet om middel gaat presteer ik het alsnog om mijn schouder te subluxeren, omdat hij nog teveel beweging geeft
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 12 maart 2009 @ 20:15:11 #197
13151 crew  Rewimo
pi_66982160
Broeken met elastiek roeleren En zelfs die zijn nog lastig in het begin
pi_66982315
Hey lamzak,

Maak je niet druk. Een knopen gulp openmaken en weer dicht krijgen met één hand lukte mij ook.
Alleen een jas dichtritsen is moeilijker.
Enuh, typen gaat je echt niet lukken met twee handen omdat je geopereerde arm echt voor je buik "vast" zit.

Suc6
pi_66989904
Je wilt niet weten wat je dadelijk allemaal kan met één hand! Gulp open maken met één hand, ook met rits, is binnen een paar dagen een normale handeling. Het duurde bij mij ongeveer drie dagen en toen kon ik mijn veters strikken met één hand! Maar een joggingbroek blijft lekker handig zolang je niet de deur uit hoeft

Bij mij zit er nog steeds geen vooruitgang in. Ik slik inmiddels alweer twee weken heftige pijnstillers en ontstekingsremmers voor de gescheurde spier en peesontsteking in mijn schouder met tot op heden geen resultaat ... Ik word er echt een beetje wanhopig van.
  vrijdag 13 maart 2009 @ 11:39:09 #200
134625 Lamzak_
FC Twente!
pi_67002796
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 22:34 schreef Sleeve het volgende:
Je wilt niet weten wat je dadelijk allemaal kan met één hand! Gulp open maken met één hand, ook met rits, is binnen een paar dagen een normale handeling. Het duurde bij mij ongeveer drie dagen en toen kon ik mijn veters strikken met één hand! Maar een joggingbroek blijft lekker handig zolang je niet de deur uit hoeft

Bij mij zit er nog steeds geen vooruitgang in. Ik slik inmiddels alweer twee weken heftige pijnstillers en ontstekingsremmers voor de gescheurde spier en peesontsteking in mijn schouder met tot op heden geen resultaat ... Ik word er echt een beetje wanhopig van.
Naja, ik heb een aantal weken met mitella gelopen na de eerste luxaties, dus ik al wel veel, maar met de gulp ging ik gewoon voorover leunen, zodat ik stiekem toch twee handen kon gebruiken...

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')