ik denk het niet...er staat "en", niet "of"; de foto zal aan beide voorwaarden moeten voldoen lijkt het.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 22:44 schreef prupke het volgende:
Het zijn dus eigenlijk 2 onderwerpen waar je tussen kan kiezen?
abstract ...ok dat is te doenquote:Op dinsdag 3 februari 2009 23:03 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
ik denk het niet...er staat "en", niet "of"; de foto zal aan beide voorwaarden moeten voldoen lijkt het.
quote:Op dinsdag 3 februari 2009 23:23 schreef prupke het volgende:
[..]
abstract ...ok dat is te doen
maar kunstzinnig... wie gaat dat beoordelen of het wel of niet kunstzinnig genoeg is?
Ik kom hier voor de fotografie en de kunst daarvan ,of word dat er mee bedoeld?
want van die kunstvorm die uit het andere topic komt heb ik geen kaas gegeten....
Ja, lekker vaag. Dat heb je helemaal correct gezien. Iedereen heeft een eigen interpretatie van en "kunst(zinnig)" is dan ook niet te definieren. Laat je fantasie vrij.quote:Kunst is dat wat gemaakt is met de vooropstaande bedoeling (één of meer van) de menselijke zintuigen én de menselijke geest te prikkelen.
De maker. Sinds dada is kunst datgene wat je zelf kunst noemt. Wil niet zeggen dat je er een wedstrijd mee wint, maar wel dat je het tweede woordje rustig kan negerenquote:Op dinsdag 3 februari 2009 23:23 schreef prupke het volgende:
[..]
abstract ...ok dat is te doen
maar kunstzinnig... wie gaat dat beoordelen of het wel of niet kunstzinnig genoeg is?
geen idee wat het is, maar :quote:Op dinsdag 3 februari 2009 23:59 schreef ElizabethR het volgende:
Ik ben even aan het pielen geweest, en ik hoop dat ik althans het begrip abstract goed heb begrepen? Niet gezegd hebbende dat dit mijn inzending wordt.
Meningen?
[ link | afbeelding ]
ziet er leuk uit, voldoet aan het onderwerp. ben alleen iets wat snel uitgekeken.quote:abstraheren: abstraheerde, geabstraheerd
1. Beeldende Kunst: van een herkenbaar figuratief beeld een minder herkenbaar of zelfs een non-figuratief beeld maken. Het is ook mogelijk om bij het abstraheren van beeldende aspecten zoals vorm, kleur, ruimte en licht uit te gaan.
Hij is vaagquote:Op dinsdag 3 februari 2009 23:59 schreef ElizabethR het volgende:
Ik ben even aan het pielen geweest, en ik hoop dat ik althans het begrip abstract goed heb begrepen? Niet gezegd hebbende dat dit mijn inzending wordt.
Meningen?
[ link | afbeelding ]
mooi emotioneel voorbeeld van de cirkel van het leven , vooral hier op FOT/FOK!. Door de scherptediepte te limiteren laat je zien dat alle discussies steeds maar weer terugkomen en we in cirkels draaien zonder progressie te boeken.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 23:59 schreef ElizabethR het volgende:
Meningen?
[ link | afbeelding ]
quote:Op woensdag 4 februari 2009 00:05 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
mooi emotioneel voorbeeld van de cirkel van het leven , vooral hier op FOT/FOK!. Door de scherptediepte te limiteren laat je zien dat alle discussies steeds maar weer terugkomen en we in cirkels draaien zonder progressie te boeken.
Fokken limiteert je leven, en je subtiele kleurgebruik wijst op de monochrome denken waaraan alle users zich schuldig maken op dit forum, ze zijn goed of ze zijn slecht.
Ik ben ontroerd. ff moment van rust nu
abstract landschapquote:Op woensdag 4 februari 2009 00:07 schreef ElizabethR het volgende:
Oke, dan zijn we het erover eens dat het abstract is. En inderdaad PK, het is een foto waar je snel op uitgekeken bent, abstract gedoe is dan ook niet mijn ding, ik maak liever saaie landschapjes. En kleur kan ik er niet echt veel inbrengen aangezien de dingen zwart/wit zijn. Het beetje glans dat je ziet is van het lichtje wat erop staat. Maar ik ga gewoon verder pielen.
P, inderdaad macrolensje. En ik had schuin ook al geprobeerd, maar dat zag er echt niet uit op een of andere manier, vond ik dan hoor
Misschien moet je proberen hier wat in te vinden danquote:Op woensdag 4 februari 2009 00:07 schreef ElizabethR het volgende:
[...]ik maak liever saaie landschapjes. [..]
Probeer anders eens een abstract landschapje te maken. Het begin is er. Ik mis iig een horizon.quote:Op woensdag 4 februari 2009 00:07 schreef ElizabethR het volgende:
Oke, dan zijn we het erover eens dat het abstract is. En inderdaad PK, het is een foto waar je snel op uitgekeken bent, abstract gedoe is dan ook niet mijn ding, ik maak liever saaie landschapjes. En kleur kan ik er niet echt veel inbrengen aangezien de dingen zwart/wit zijn. Het beetje glans dat je ziet is van het lichtje wat erop staat. Maar ik ga gewoon verder pielen.
P, inderdaad macrolensje. En ik had schuin ook al geprobeerd, maar dat zag er echt niet uit op een of andere manier, vond ik dan hoor
Het klopt dat deze er nog niet is. Deze komt er wel. Ik durf even nog niet te zeggen wanneer deze er is. Maar zodra ie er is zal ik zorgen dat dat hier komt te staan.quote:Op woensdag 4 februari 2009 17:52 schreef Ymke het volgende:
Ik kan het topic in TTK niet vinden , of kijk ik er overheen?
die regels komen nog. maar ga er maar vanuit dat samengestelde foto's -niet- mogen.quote:Op woensdag 4 februari 2009 18:18 schreef ebeaydojraes het volgende:
uhmzzz wat zijn de fotoshop regels eigenlijk? mogen samengestelde foto's ook?
WZZquote:Op woensdag 4 februari 2009 18:51 schreef Ymke het volgende:
Mooi plaatje hoor taxibabe , begint en eindigt lekker strak in de hoeken
Abstract genoeg hoor , en je hebt nog zat tijd voor evt iets andersquote:Op woensdag 4 februari 2009 18:57 schreef taxibabe het volgende:
tnx!![]()
Maar zou die ook geschikt zijn voor de wedstrijd? (tis een oudje, misschien krijg ik nog een ingeving)
Ja precies, maar dan heb ik iig nog iets achter de hand mocht ik niks beters makenquote:Op woensdag 4 februari 2009 19:01 schreef Ymke het volgende:
[..]
Abstract genoeg hoor , en je hebt nog zat tijd voor evt iets anders
Ik vind het een heel aparte ........ eh......... aparte....quote:Op woensdag 4 februari 2009 06:32 schreef ..bennie het volgende:
Abstract en kunstzinnig zeggen iets over de uitvoeringsvorm. Het onderwerp is echter onbekend, dus vrij zegmaar.
Ooit heb ik deze abstracte foto ingezonden bij het onderwerp rood groen blauw (ik meen voor mn eerste wedstrijd):
[ afbeelding ]
Het onderwerp is dus vrij deze maand en de uitvoeringsvorm een gegeven.
Ja klopt, ik heb die foto in het de mooiste foto-topic gepost. tnxquote:Op woensdag 4 februari 2009 19:35 schreef ElizabethR het volgende:
Die herinner ik me nog wel tb, die had je al eens gepost toch?? Erg gave foto hoor!!
Die tweede vind ik zelf minder, al is ie wel kunstig. En bij die eerste heb ik geen idee wat ik moet zien, het lijkt wel een knoopwerk in een hoogspanningskabel.quote:Op woensdag 4 februari 2009 19:34 schreef Sugar het volgende:
Ik vind 'm mooi, taxibabe!
En zowel die van ElizabethR als die van Bennie passen voor mij ook zeker in deze categorie!![]()
Ik vind die van Bennie ook wel 'spannend', omdat ik me werkelijk ga afvragen wat ik zie. Ik denk alleen dat ie het veel beter doet als ie groot is! Aan de muur, op 2 bij 2 meter! Ha.
Deze valt denk ik niet binnen het onderwerp?
[ afbeelding ]
En in dit vage onderwrep past deze wellicht?![]()
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 4 februari 2009 19:40 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Die tweede vind ik zelf minder, al is ie wel kunstig. En bij die eerste heb ik geen idee wat ik moet zien, het lijkt wel een knoopwerk in een hoogspanningskabel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
Maar valt dit niet meer onder een registratie van abstracte kunst dan een abstracte foto?quote:Op woensdag 4 februari 2009 19:42 schreef ElizabethR het volgende:
Sugar, hoewel ik het alletwee mooie foto''s vind denk ik dat ze geen van tweeen in aanmerking komen om echt aan de definitie abstract te voldoen, tenminste, als je abstract echt ziet zoals gezegd wordt, dat je dus niet herkent wat er op de foto staat. Want de eerste bijvoorbeeld vind ik qua lijnen heel erg abstract.
Maar ik vind persoonlijk abstract eigenlijk een veel breder begrip, onderstaand beeld vind ik ook abstract, terwijl je heel goed kunt zien wat het is.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |