abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf woensdag 4 februari 2009 @ 17:49:35 #51
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_65738708
Mensen, laat nu eens los van de "regeldrang".
Van ons "moet een foto" niets. Qua onderwerpen stimuleren we een beetje creativiteit.
In de titel staat de gegeven opdracht en wees daar creatief mee. Lees dus "en/of" als je dat wilt. Verzin wat voor jou abstract is en wat voor jou kunstzinnig is. Doe mee om ook jezelf te prikkelen en niet zozeer om in te sturen wat andere willen zien.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  woensdag 4 februari 2009 @ 17:52:51 #52
79550 Ymke
your ghost
pi_65738824
Ik kan het topic in TTK niet vinden , of kijk ik er overheen?
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
  FOK!fotograaf woensdag 4 februari 2009 @ 17:59:19 #53
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_65739026
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 17:52 schreef Ymke het volgende:
Ik kan het topic in TTK niet vinden , of kijk ik er overheen?
Het klopt dat deze er nog niet is. Deze komt er wel. Ik durf even nog niet te zeggen wanneer deze er is. Maar zodra ie er is zal ik zorgen dat dat hier komt te staan.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  woensdag 4 februari 2009 @ 18:01:02 #54
79550 Ymke
your ghost
pi_65739079
ok
  woensdag 4 februari 2009 @ 18:18:30 #55
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_65739605
uhmzzz wat zijn de fotoshop regels eigenlijk? mogen samengestelde foto's ook?
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  FOK!fotograaf woensdag 4 februari 2009 @ 18:22:41 #56
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_65739729
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 18:18 schreef ebeaydojraes het volgende:
uhmzzz wat zijn de fotoshop regels eigenlijk? mogen samengestelde foto's ook?
die regels komen nog. maar ga er maar vanuit dat samengestelde foto's -niet- mogen.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  FOK!fotograaf woensdag 4 februari 2009 @ 18:37:13 #57
148247 taxibabe
pi_65740124
Poeh, moeilijk maar interessant onderwerp.
Laat ik ook eens een poging wagen. Deze had ik nog van vorig jaar liggen:

(hij lijkt scheef, maar dat is gezichtsbedrog, hij is echt recht)
  woensdag 4 februari 2009 @ 18:51:08 #58
79550 Ymke
your ghost
pi_65740554
Mooi plaatje hoor taxibabe , begint en eindigt lekker strak in de hoeken
pi_65740683
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 18:51 schreef Ymke het volgende:
Mooi plaatje hoor taxibabe , begint en eindigt lekker strak in de hoeken
WZZ Zit ook een lekker contrastje in Nice
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  FOK!fotograaf woensdag 4 februari 2009 @ 18:57:58 #60
148247 taxibabe
pi_65740797
tnx!

Maar zou die ook geschikt zijn voor de wedstrijd? (tis een oudje, misschien krijg ik nog een ingeving)
  woensdag 4 februari 2009 @ 19:01:07 #61
79550 Ymke
your ghost
pi_65740925
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 18:57 schreef taxibabe het volgende:
tnx!

Maar zou die ook geschikt zijn voor de wedstrijd? (tis een oudje, misschien krijg ik nog een ingeving)
Abstract genoeg hoor , en je hebt nog zat tijd voor evt iets anders
  FOK!fotograaf woensdag 4 februari 2009 @ 19:18:18 #62
148247 taxibabe
pi_65741541
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 19:01 schreef Ymke het volgende:

[..]

Abstract genoeg hoor , en je hebt nog zat tijd voor evt iets anders
Ja precies, maar dan heb ik iig nog iets achter de hand mocht ik niks beters maken
  woensdag 4 februari 2009 @ 19:34:09 #63
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_65742094
Ik vind 'm mooi, taxibabe!

En zowel die van ElizabethR als die van Bennie passen voor mij ook zeker in deze categorie!
Ik vind die van Bennie ook wel 'spannend', omdat ik me werkelijk ga afvragen wat ik zie. Ik denk alleen dat ie het veel beter doet als ie groot is! Aan de muur, op 2 bij 2 meter! Ha.

Deze valt denk ik niet binnen het onderwerp?

En in dit vage onderwrep past deze wellicht?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  woensdag 4 februari 2009 @ 19:35:00 #64
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_65742118
Die herinner ik me nog wel tb, die had je al eens gepost toch?? Erg gave foto hoor!!
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  woensdag 4 februari 2009 @ 19:37:32 #65
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_65742220
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 06:32 schreef ..bennie het volgende:
Abstract en kunstzinnig zeggen iets over de uitvoeringsvorm. Het onderwerp is echter onbekend, dus vrij zegmaar.
Ooit heb ik deze abstracte foto ingezonden bij het onderwerp rood groen blauw (ik meen voor mn eerste wedstrijd):
[ afbeelding ]

Het onderwerp is dus vrij deze maand en de uitvoeringsvorm een gegeven.
Ik vind het een heel aparte ........ eh......... aparte....
Geen idee, maar de foto vind ik mooi!! Ik denk telkens dat ik eindelijk weet wat ik zie, en dan toch weer niet.
  FOK!fotograaf woensdag 4 februari 2009 @ 19:38:35 #66
148247 taxibabe
pi_65742258
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 19:35 schreef ElizabethR het volgende:
Die herinner ik me nog wel tb, die had je al eens gepost toch?? Erg gave foto hoor!!
Ja klopt, ik heb die foto in het de mooiste foto-topic gepost. tnx
  FOK!fotograaf woensdag 4 februari 2009 @ 19:40:16 #67
148247 taxibabe
pi_65742333
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 19:34 schreef Sugar het volgende:
Ik vind 'm mooi, taxibabe!

En zowel die van ElizabethR als die van Bennie passen voor mij ook zeker in deze categorie!
Ik vind die van Bennie ook wel 'spannend', omdat ik me werkelijk ga afvragen wat ik zie. Ik denk alleen dat ie het veel beter doet als ie groot is! Aan de muur, op 2 bij 2 meter! Ha.

Deze valt denk ik niet binnen het onderwerp?
[ afbeelding ]

En in dit vage onderwrep past deze wellicht?
[ afbeelding ]
Die tweede vind ik zelf minder, al is ie wel kunstig. En bij die eerste heb ik geen idee wat ik moet zien, het lijkt wel een knoopwerk in een hoogspanningskabel.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 4 februari 2009 @ 19:42:01 #68
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_65742409
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 19:40 schreef taxibabe het volgende:

[..]

Die tweede vind ik zelf minder, al is ie wel kunstig. En bij die eerste heb ik geen idee wat ik moet zien, het lijkt wel een knoopwerk in een hoogspanningskabel.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  woensdag 4 februari 2009 @ 19:42:10 #69
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_65742415
Sugar, hoewel ik het alletwee mooie foto''s vind denk ik dat ze geen van tweeen in aanmerking komen om echt aan de definitie abstract te voldoen, tenminste, als je abstract echt ziet zoals gezegd wordt, dat je dus niet herkent wat er op de foto staat. Want de eerste bijvoorbeeld vind ik qua lijnen heel erg abstract.

Maar ik vind persoonlijk abstract eigenlijk een veel breder begrip, onderstaand beeld vind ik ook abstract, terwijl je heel goed kunt zien wat het is.

Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 4 februari 2009 @ 19:43:03 #70
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_65742456
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 19:42 schreef ElizabethR het volgende:
Sugar, hoewel ik het alletwee mooie foto''s vind denk ik dat ze geen van tweeen in aanmerking komen om echt aan de definitie abstract te voldoen, tenminste, als je abstract echt ziet zoals gezegd wordt, dat je dus niet herkent wat er op de foto staat. Want de eerste bijvoorbeeld vind ik qua lijnen heel erg abstract.

Maar ik vind persoonlijk abstract eigenlijk een veel breder begrip, onderstaand beeld vind ik ook abstract, terwijl je heel goed kunt zien wat het is.

[ afbeelding ]
Maar valt dit niet meer onder een registratie van abstracte kunst dan een abstracte foto?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  woensdag 4 februari 2009 @ 19:46:06 #71
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_65742570
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 19:43 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Maar valt dit niet meer onder een registratie van abstracte figuratieve kunst dan een abstracte foto?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  woensdag 4 februari 2009 @ 19:57:16 #72
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_65742957
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 19:43 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Maar valt dit niet meer onder een registratie van abstracte kunst dan een abstracte foto?
Die foto heb ik slechts als voorbeeld geplaats van wat ik als abstract zie, dat is geen foto die ik heb gemaakt in verband met die wedstrijd ofzo, die stond toevallig gewoon op het internet. Tenminste, ik neem aan dat je daarop doelde? Anders begrijp ik niet precies wat je bedoelt eigenlijk??
  woensdag 4 februari 2009 @ 20:10:30 #73
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_65743424
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 19:42 schreef ElizabethR het volgende:

[ afbeelding ]
Ik zou dat niet abstract noemen eigenlijk.
quote:
Abstract
Zonder alle niet essentiële informatie of aspecten, vaak met als doel om meer fundamentele structuren zichtbaar te maken. 2. Afgetrokken van de werkelijkheid.
Wat sugar zegt, eerder figuratief dan abstract.
Huilen dan.
  woensdag 4 februari 2009 @ 20:17:21 #74
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_65743713
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 20:10 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ik zou dat niet abstract noemen eigenlijk.
[..]

Wat sugar zegt, eerder figuratief dan abstract.
En zoals ik al zeg, ik heb een veel bredere definitie van abstract. Deze foto kwam al naar boven bij de eerste hits van google op abstract trouwens.
Net zo goed als deze. Ik vind abstract een vrij subjectief begrip eigenlijk. En de eerste foto van Sjoeg voldoet zeker aan mijn definitie van abstract, terwijl ie dat voor veel mensen niet zal doen. Maar dat maakt mijn mening dus foutief begrijp ik?
  woensdag 4 februari 2009 @ 20:23:20 #75
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_65743994
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 20:17 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

En zoals ik al zeg, ik heb een veel bredere definitie van abstract. Deze foto kwam al naar boven bij de eerste hits van google op abstract trouwens.
Net zo goed als deze. Ik vind abstract een vrij subjectief begrip eigenlijk. En de eerste foto van Sjoeg voldoet zeker aan mijn definitie van abstract, terwijl ie dat voor veel mensen niet zal doen.
"Deze" vind ik dan wel weer abstract.. maar zoals je al zegt, als jij dat abstract vind dan is dat voor jou abstract. Wat ik zeg doet daar voor jou niks aan af.
quote:
Maar dat maakt mijn mening dus foutief begrijp ik?
Dat maakt jouw mening afwijkend, niet foutief.
Huilen dan.
  woensdag 4 februari 2009 @ 20:29:57 #76
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_65744302
Maar waarom vind je "deze" dan wel abstract? Alleen door de kleuren? Want ik herken er net zo goed een persoon in als in de eerste beeldfoto die ik postte en "deze" is dan dus net zo figuratief. Daar doen die kleuren niets aan af voor mij. Ik vraag me dit overigens oprecht af hoor. En krijg in ieder geval bevestigd dat abstract inderdaad een supersubjectief begrip is.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 4 februari 2009 @ 20:36:20 #77
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_65744580
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 20:29 schreef ElizabethR het volgende:
Maar waarom vind je "deze" dan wel abstract? Alleen door de kleuren? Want ik herken er net zo goed een persoon in als in de eerste beeldfoto die ik postte en "deze" is dan dus net zo figuratief. Daar doen die kleuren niets aan af voor mij. Ik vraag me dit overigens oprecht af hoor. En krijg in ieder geval bevestigd dat abstract inderdaad een supersubjectief begrip is.
Is het ook.
Dat is het leuke of de pest nou juist.
Dit vind men ook onder abstract vallen namelijk:
  woensdag 4 februari 2009 @ 20:50:23 #78
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_65745111
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 20:29 schreef ElizabethR het volgende:
Ja, waarom vind ik dat abstract. Dat is een goede vraag. Misschien moet ik mijn mening herzien en vind ik 'm eerder ook figuratief ja. Ik ga er zo nog even goed naar kijken .
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 20:36 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Is het ook.
Dat is het leuke of de pest nou juist.
Dit vind men ook onder abstract vallen namelijk:
[ afbeelding ]
Met zoiets kan ik verder weinig, ik kan me daar moeilijk een beeld bij vormen. Dit zijn eerder min of meer random gekleurde vormen op een zwarte achtergrond. Meer niet. (Voor mij dus.)
Huilen dan.
  woensdag 4 februari 2009 @ 21:01:18 #79
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_65745507
Ik zie er toch echt een huisje op wielen met een kerstboom in de voortuin in.
  woensdag 4 februari 2009 @ 21:05:46 #80
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_65745644
Wat zij zegt.
Hoe obvious kan kunst zijn?
pi_65745698
Oh help, wat een ingewikkelde discussie over abstract / figuratief als je net met een hoofd vol snot onder een bak met heet water en dampo vandaan komt... Ik laat hem even voorbijgaan.

Vandaag 5 minuutjes aan de gang geweest met de macro-lens maar het al snel opgegeven: iso 1600, F4 en zelfs dan nog moeten onderbelichten. Veel ruis en gebrekkige scherpte dus maar voor een begin wel redelijk. En wat ge-experimenteer met bordermaker. Maar ja, valt het onder abstract?

Wees niet bang langzaam te gaan, wees alleen bang stil te staan.
-
Er is meer in het leven dan het tempo opvoeren.
pi_65745745
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 21:07 schreef P_B het volgende:
Oh help, wat een ingewikkelde discussie over abstract / figuratief als je net met een hoofd vol snot onder een bak met heet water en dampo vandaan komt... Ik laat hem even voorbijgaan.

Vandaag 5 minuutjes aan de gang geweest met de macro-lens maar het al snel opgegeven: iso 1600, F4 en zelfs dan nog moeten onderbelichten. Veel ruis en gebrekkige scherpte dus maar voor een begin wel redelijk. En wat ge-experimenteer met bordermaker. Maar ja, valt het onder abstract?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Die eerste Die heeft echt een fraaie toning man Borders passen er goed bij denk ik
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_65745885
IK ben aan het sleutelen met creativiteit
kijken wat er zodadelijk uitrolt
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_65747233
rol....:

woensdag 4 februari 2009 @ 21:59:21 #85
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_65747676
Hij is tof, hij blijft m'n aandacht trekken. Maar ik ben er nog niet over uit wat je ermee probeert te zeggen.
Huilen dan.
pi_65748038
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 21:59 schreef Isdatzo het volgende:
Hij is tof, hij blijft m'n aandacht trekken. Maar ik ben er nog niet over uit wat je ermee probeert te zeggen.
abstracte kunst van de andere kant zien ?
het was misschien beter geweest als je nog een persoon bedenkelijk had zien kijken naar deze foto.
pi_65748668
P_B: De tweede spreekt mij meer aan, maar ik vind ze allebei mooi!

* blue_funk heeft ook een poging gedaan...

.... abstract?

... kunstzinnig?

euh ....

Jullie mening is meer dan welkom...

* blue_funk gaat camera nu uitzetten en in het weekend weer verder stoeien...
Le véritable voyage de découverte ne consiste pas à chercher de nouveaux paysages, mais à avoir de nouveaux yeux. ~Marcel Proust (1871-1922)
Last.fm | Flickr
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 4 februari 2009 @ 22:23:11 #88
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_65748733
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 21:59 schreef Isdatzo het volgende:
Moet dat dan bij abstracte kunst?
  woensdag 4 februari 2009 @ 23:45:55 #89
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_65751758
P_B ik vind het mooie abstracte plantenbladeren ( is die onderste een ouderwetse sanseveria?? Ben ik dol op!) , en de eerste vind ik qua kleur het meest aanspreken. Die borders zijn gaaf!!

Prupke, ik vind hem stoerrrrrrrr!! Heel leuk bedacht en een prima uitvoering.

Blue_Funk, ik vind deze foto echt geweldig!! Ik zie er van alles in. Klauwen van een leeuw, olieverftubetjes, de nagels van een vrouw krassend over de rug van een man, een bos worteltjes. Het enige wat ik niet zo mooi vind zijn de vlekjes op de foto, ondermeer twee vrij storenden in de punt van het grootste vlak linksond
er.

Ik ga abstract strakkies nog leuk vinden zeg, ik krijg er een ongebreidelde fantasie van.
pi_65753319
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 @ 21:39 schreef MissBliss het volgende:
TVP, ik heb een idee
Kijken of het lukt.

Eerste probeersel!
Ik ben nog niet tevreden maar het begin is er.
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_65753368
P_B: Ik vind ze allebei heel mooi!
2e vind ik de kleuren toffer, maar de eerste vind ik 'kunstzinniger'

Prupke: Ik vind hem gaaf!

blue_funk: wat E_R zegt, je kan er heel veel in zien, erg leuk!
Ziggy played guitar
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  donderdag 5 februari 2009 @ 12:36:06 #92
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_65762846
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 00:42 schreef MissBliss het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Eerste probeersel!
Ik ben nog niet tevreden maar het begin is er.
je hebt mijn idee gejat!!!

geintje Ziet er goed tof uit
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_65762916
Dank je!
Ziggy played guitar
pi_65770315
@Pb , het lijken wel tekeningen , mooi kleuren.

@prupke geweldig idee , misschien kan je de kleuren om het gezicht wat meer laten uitvloeien? Hier kan je best iets goeds van maken

@ blue_funk , hier hou ik van , er zit een geweldige sfeer in die plaat .

@MissBliss, het is netjes gedaan , maar het spreekt me niet zo aan , sorry

Ik ga verder borduren op deze plaat die ik laatst gemaakt heb, hij is het nog net niet helmaal voor mij , eens kijken wat ik er nog van kan gaan maken, ik hou wel van dat spelen met druppels

pi_65773172
Miss_Bliss, leuk hoor. Lijkt wel een kaleidoscoop!!
Ymke: Mooi!

Nieuwe poging, abstract landschapje??

#1.

#2.

Is dat wat?? Ik vind het zelf heel aardig gelukt
pi_65774034
Ik vind de eerste mooier omdat die symetrischer is

De onderste heeft nog net een lelijk grijs randje onderin

Wat mij wel mooi lijkt , als je dat veer (?) dingetje er niet op zet , dus alleen dat glasachtige en dan een mooie lucht pakken . dan krijg je volgens mij een geweldige kleurenschakering
pi_65774128
ik vind zelf de onderste juist mooier, omdat dat grijze randje waar jij het over hebt een meertje of de zee suggereert, en de donkere rand erboven bergen. Ik heb dat lelijke randje er dus bewust ingedaan
pi_65774185
ooooooooow Dat had ik er niet zo in gezien

Heb je wel eens een mooie lucht geschoten door matglas of wat gebroken glas of of of....?
pi_65774254
Dat geeft niet Iedereen ziet er natuurlijk iets anders in.

En ja, dat heb ik wel eens gedaan, en daar rkijg je inderdaad heel fraaie platen van. Maar ik wil voor deze wedstrijd proberen om bij mijn favoriete onderwep te blijven en dat zijn nu eenmaal landschapjes. Ik zal eens zoeken waar ik die foto's heb. Volgens mij op mijn kapotte HD
  donderdag 5 februari 2009 @ 18:03:38 #100
79550 Ymke
your ghost
pi_65774301
Ik wil ze graag zien
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: