abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf maandag 2 februari 2009 @ 22:14:51 #1
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_65674495
De topictitel zegt genoeg. Het onderwerp voor deze maand is abstract en kunstzinnig.

Dit jaar zal de insteek anders liggen dan voorgaande jaren. De onderwerpen worden per maand gepresenteerd. Niet meer vooraf weten wat er komt. Elke maand een nieuwe verrassing.

Door andere organisatorische zaken die ontstaan zijn door mijn PR-activiteiten en afwezigheid van collega's zijn dingen veranderd en wat stil komen te liggen die eerder opgepakt hadden moeten worden.
Daarover zullen we hier in elk geval niet uitweiden.

Het onderwerp van deze maand heeft een soort samenwerking met Theater, Taal & Kunst
Hierin zal een topic verschijnen waarin ook gediscussieerd kan worden m.b.t. de wedstrijd. Zie het als een soort kruisbestuiving

Dit topic staat even sticky om zo ook even het "centrale topic" af te vangen. Deze zal morgen geopend worden. Hierin zullen vooralsnog niet veel wijzigingen optreden.

Dit topic mag gebruikt worden op de manier zoals gewend is van een fotowedstrijddiscussietopic.

Vragen/opmerkingen m.b.t. de wedstrijd graag in FOT Feedback zodat dit topic z'n doel kan behouden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Xilantof op 02-02-2009 22:21:16 ]
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_65674848
Ik snap er geen reet van
Wát voor samenwerking?
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_65674920
Terugvindpostje. Leuk onderwerp, benieuwd wat voor resultaten hieruit komen.
  FOK!fotograaf maandag 2 februari 2009 @ 22:25:31 #4
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_65675028
quote:
Op maandag 2 februari 2009 22:21 schreef ElizabethR het volgende:
Ik snap er geen reet van
Wát voor samenwerking?
Even een quote van mezelf in FOT FB:
quote:
Op maandag 2 februari 2009 22:23 schreef Xilantof het volgende:

[..]

Zoek daar inspiratie. Vraag daar inspiratie. Kijk rond in de topics. Wat is kunst? Wat is abstract? Lees een discussie en ga buiten het doosje denken voor de fotowedstrijd.

Tegelijkertijd willen we TTK'ers naar FOT trekken om zo FOT te laten zien.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_65675159
Leuk
Maar wel moeilijk......
pi_65675162
Ik ga dit eens tvp-en. Kijken wat eruit komt
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_65675218
Geen idee hoe ik dit ga aanpakken, maar het valt allicht te proberen .
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  maandag 2 februari 2009 @ 22:29:47 #8
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_65675234
Klinkt leuk!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_65675274
quote:
Op maandag 2 februari 2009 22:25 schreef Xilantof het volgende:

[..]

Even een quote van mezelf in FOT FB:
[..]

Maar die hoort niet in FOT FB. Die hoort hier. In de OP.
Waarom schrijf je dat er niet meteen bij dan?? Nu krijg je weer allemaal discussie voor niets. Bijvoorbeeld, hoe zit het met de photoshopregels voor deze wedstrijd?
pi_65675409
tvptje van mij
Every war is different, every war is the same.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 2 februari 2009 @ 22:36:48 #11
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_65675522
quote:
Op maandag 2 februari 2009 22:30 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Maar die hoort niet in FOT FB. Die hoort hier. In de OP.
Waarom schrijf je dat er niet meteen bij dan?? Nu krijg je weer allemaal discussie voor niets. Bijvoorbeeld, hoe zit het met de photoshopregels voor deze wedstrijd?
ik vroeg ernaar in de FB
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  maandag 2 februari 2009 @ 22:39:48 #12
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_65675642
quote:
Op maandag 2 februari 2009 22:36 schreef Ynske het volgende:

[..]

ik vroeg ernaar in de FB
O ja, nee, okee.

Waar bemoei ik me ook mee...

Wel een erg leuk onderwerp!!
  maandag 2 februari 2009 @ 22:58:22 #13
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_65676454
wel een leuk onderwerp inderdaad!
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  dinsdag 3 februari 2009 @ 01:09:42 #14
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_65680598
tvp en tevens opdrachtje voor in zwolle?
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_65681426
Pffffff, leuk maar wel erg moeilijk...

* blue_funk wil het wel proberen...

Maar of het gaat lukken...
Le véritable voyage de découverte ne consiste pas à chercher de nouveaux paysages, mais à avoir de nouveaux yeux. ~Marcel Proust (1871-1922)
Last.fm | Flickr
  dinsdag 3 februari 2009 @ 07:48:11 #16
190555 ..bennie
ik ben een lul
pi_65681728
Eerlijk gezegd vraag ik me af of de lat op deze manier niet veel te hoog gelegd wordt.
Ik lees een aantal reacties van mensen die erg benieuwd zijn naar wat er ingezonden wordt, ipv dat ze er zelf mee aan de slag gaan.
Had mezelf voorgenomen weer actief met de wedstrijden mee te gaan doen, maar een inzending uit het verleden leert mij ook dat abstract en kunstzinnig niet echt gewaardeerd wordt op fot..
Vorig jaar heb ik zo nu en dan een dergelijk topic voorbij zien komen, als extra wedstrijden. Had niet bepaald het idee dat daar zo enthousiast op werd ingezonden om hiervoor in de normale wedstrijd plaats te maken?
Andere jaren werden de onderwerpen door de gebruikers bepaald. Ik heb vast veel gemist in mijn afwezigheid maar vraag me af waarom daar dit jaar vanaf is gezien.
pi_65681954
Ik denk dat ze op deze manier ook niet meer mensen krijgen die mee gaan doen aan de FOT wedstrijd.
Als ze willen dat er meer mensen mee doen met de FOT wedstrijd dan zouden ze het onderwerp makkelijk moeten maken zodoende dat ook alle beginners (die er zin in hebben) fatsoenlijk mee kunnen doen.
pi_65682442
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 08:16 schreef dekkered het volgende:
Ik denk dat ze op deze manier ook niet meer mensen krijgen die mee gaan doen aan de FOT wedstrijd.
Als ze willen dat er meer mensen mee doen met de FOT wedstrijd dan zouden ze het onderwerp makkelijk moeten maken zodoende dat ook alle beginners (die er zin in hebben) fatsoenlijk mee kunnen doen.
Het onderwerp is ook zo moeilijk als je het zelf maakt natuurlijk. Een beetje creativiteit en er over moeten nadenken is toch niet slecht?
  FOK!fotograaf dinsdag 3 februari 2009 @ 12:55:57 #19
63 Marc H
- Satan's Livecoach -
pi_65688810
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 08:54 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Het onderwerp is ook zo moeilijk als je het zelf maakt natuurlijk. Een beetje creativiteit en er over moeten nadenken is toch niet slecht?
Ben het wel eens met dekkered, wat toegankelijkere onderwerpen zou meer mensen aantrekken om mee te doen.
Maar met een 13 in een dozijn foto zal je toch niet winnen, dus creativiteit en technisch kunnen zal toch de doorslag geven.
You don't have to be the Dalai Lama to tell people that life's about change.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 13:44:38 #20
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_65690371
Moeilijk en eigenlijk totaal niet mijn ding,of een foto van een voorstelling moet tot deze catagorie behoren maar dat maakt de uitdaging misschien wel groter. Ik heb mezelf beloofd om mee te gaan doen, dus ik ga mijn hersens alvast laten kraken
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
pi_65691744
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 12:55 schreef Marc H het volgende:

[..]

Ben het wel eens met dekkered, wat toegankelijkere onderwerpen zou meer mensen aantrekken om mee te doen.
Maar met een 13 in een dozijn foto zal je toch niet winnen, dus creativiteit en technisch kunnen zal toch de doorslag geven.
Ze willen toch juist meer mensen trekken in mijn ogen. Dan snap ik niet waarom ze het zo doen.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 3 februari 2009 @ 14:27:28 #22
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_65691825
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 14:25 schreef dekkered het volgende:

[..]

Ze willen toch juist meer mensen trekken in mijn ogen. Dan snap ik niet waarom ze het zo doen.
Misschien omdat men variatie wil?
het kan toch niet zo zijn dat er steeds makkelijke dingen gedaan moeten worden om de beginnelingen tevreden te houden??
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_65692005
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 14:27 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Misschien omdat men variatie wil?
het kan toch niet zo zijn dat er steeds makkelijke dingen gedaan moeten worden om de beginnelingen tevreden te houden??
Het mag dan wel moeilijker maar niet zo vaag.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 3 februari 2009 @ 14:33:43 #24
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_65692068
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 14:32 schreef dekkered het volgende:

[..]

Voor jou vaag misschien, voor anderen niet.
Abstract is iets wat niet te grijpen is, je ziet het of niet.
Dat is het moeilijke er aan, het is zo subjectief als de pest.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 14:55:01 #25
52657 pea4fun
pi_65692853
Niet zo mopperen mensen, zoek op google eens naar abstracte afbeeldingen en doe inspiratie op Je kan er alleen maar van leren. Zeker als je je pogingen hier plaatst en vraagt om advies.
pi_65693052
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 14:32 schreef dekkered het volgende:

[..]

Probeer het gewoon eens Denk aan lijnenspellen etc.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_65693323
Uitdagende opdracht, prima toch.

En beginners kunnen dit ook prima proberen. Ben dr zelf een van en dit is dan juist de manier om wat creatiever aan de gang te gaan met mn camera.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_65695370
Het is inderdaad een lekkere binnenkomer! Erg breed want op zich is van alles misschien wel iets abstracts te maken. Maar zoals pea4fun al schreef: zoek op google / flickr en voeg bijvoorbeeld een ander woord toe achter abstract en kijk per onderwerp wat er van gemaakt zou kunnen worden.

Het wordt in ieder geval hard nadenken en de creativiteit aanzwengelen deze maand...
Wees niet bang langzaam te gaan, wees alleen bang stil te staan.
-
Er is meer in het leven dan het tempo opvoeren.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 16:07:38 #29
79550 Ymke
your ghost
pi_65695664
Leuk onderwerp
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
pi_65709455
Ik laat het even op me inwerken...
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
  dinsdag 3 februari 2009 @ 21:39:33 #31
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_65709662
TVP, ik heb een idee
Kijken of het lukt.
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  dinsdag 3 februari 2009 @ 21:54:12 #32
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_65710656
Misschien helpt het als hier nog eens herhaald wordt wat dat nu eigenlij kis, abstract:

Abstracte kunst (lees ook abstractie) is een richting binnen de Moderne kunst waarin niet altijd wordt geprobeerd om objecten uit de natuurlijke wereld weer te geven en er hoeven geen zaken uit de reële wereld te zijn afgebeeld. Er kunnen onderliggende principes zichtbaar gemaakt met vormen en kleuren, ritmes en contrasten. Abstracte kunst ontstond in het begin van de 20e eeuw. Het komt voor in de beeldhouwkunst en de schilderkunst van de 20e eeuw en vindt nog steeds aanhangers in de hedendaagse kunst.

Bron, met voorbeelden
  dinsdag 3 februari 2009 @ 22:34:07 #33
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_65713126
ik ben benieuwd naar de parameters hiervan.....
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_65713653
Het zijn dus eigenlijk 2 onderwerpen waar je tussen kan kiezen?
Thank Drunk I'm a Goddess!
  dinsdag 3 februari 2009 @ 22:51:46 #35
150677 PKfotografie
www.fotobijbestellen.com
pi_65714030
quote:
Het onderwerp van deze maand heeft een soort samenwerking met Theater, Taal & Kunst
aangezien ik daar nooit kom en de samenwerking niet echt snapte. ben ik eens gaan kijken. heb wel iets gevonden daar wat abstract kan worden en blijkbaar kunstzinnig is.

Paaldansen is een prachtige kunstuiting

zoek dus een ruimte met minimaal 3 palen, en dan net zo veel modellen als palen die aanwezig zijn.
modellen moet wel allemaal in de zelfde houding kunnen hangen. en aangezien het een eenheid moet worden kan het zijn dat het even duurt voor dat ieder op de juiste hoogte en in de juiste positie hangt.

hmmmm klinkt al weer lastig. toch maar iets anders bedenken.....
  dinsdag 3 februari 2009 @ 23:03:38 #36
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_65714585
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 22:44 schreef prupke het volgende:
Het zijn dus eigenlijk 2 onderwerpen waar je tussen kan kiezen?
ik denk het niet...er staat "en", niet "of"; de foto zal aan beide voorwaarden moeten voldoen lijkt het.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_65715521
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 23:03 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

ik denk het niet...er staat "en", niet "of"; de foto zal aan beide voorwaarden moeten voldoen lijkt het.
abstract ...ok dat is te doen
maar kunstzinnig... wie gaat dat beoordelen of het wel of niet kunstzinnig genoeg is?
Ik kom hier voor de fotografie en de kunst daarvan ,of word dat er mee bedoeld?

want van die kunstvorm die uit het andere topic komt heb ik geen kaas gegeten....
  dinsdag 3 februari 2009 @ 23:36:31 #38
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_65716063
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 23:23 schreef prupke het volgende:

[..]

maar kunstzinnig... wie gaat dat beoordelen of het wel of niet kunstzinnig genoeg is?
Ik kom hier voor de fotografie en de kunst daarvan ,of word dat er mee bedoeld?

want van die kunstvorm die uit het andere topic komt heb ik geen kaas gegeten....
quote:
Kunst is dat wat gemaakt is met de vooropstaande bedoeling (één of meer van) de menselijke zintuigen én de menselijke geest te prikkelen.
Ja, lekker vaag. Dat heb je helemaal correct gezien. Iedereen heeft een eigen interpretatie van en "kunst(zinnig)" is dan ook niet te definieren. Laat je fantasie vrij.
Huilen dan.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 23:58:15 #39
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_65716918
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 23:23 schreef prupke het volgende:

[..]

De maker. Sinds dada is kunst datgene wat je zelf kunst noemt. Wil niet zeggen dat je er een wedstrijd mee wint, maar wel dat je het tweede woordje rustig kan negeren
  dinsdag 3 februari 2009 @ 23:59:00 #40
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_65716938
Ik ben even aan het pielen geweest, en ik hoop dat ik althans het begrip abstract goed heb begrepen? Niet gezegd hebbende dat dit mijn inzending wordt.

Meningen?

woensdag 4 februari 2009 @ 00:03:03 #41
150677 PKfotografie
www.fotobijbestellen.com
pi_65717094
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 23:59 schreef ElizabethR het volgende:
Ik ben even aan het pielen geweest, en ik hoop dat ik althans het begrip abstract goed heb begrepen? Niet gezegd hebbende dat dit mijn inzending wordt.

Meningen?

[ link | afbeelding ]
geen idee wat het is, maar :
quote:
abstraheren: abstraheerde, geabstraheerd

1. Beeldende Kunst: van een herkenbaar figuratief beeld een minder herkenbaar of zelfs een non-figuratief beeld maken. Het is ook mogelijk om bij het abstraheren van beeldende aspecten zoals vorm, kleur, ruimte en licht uit te gaan.
ziet er leuk uit, voldoet aan het onderwerp. ben alleen iets wat snel uitgekeken.
misschien kijken of je er nog iets van kleuren spel aan kan toevoegen, om het iets interessanter te maken
pi_65717099
quote:

Meningen?

[ link | afbeelding ]
Hij is vaag Hij is abstract Volgens mij voldoet-ie aan het onderwerp Ik zou alleen eens kijken hoe-ie het schuin zou doen. Op die manier breng je nog iets meer lijnenspel aan denk ik. Heb je voor die DOF een macrolens gebruikt of een 50mm? Dofje is wel lekker nl.
  woensdag 4 februari 2009 @ 00:05:44 #43
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_65717177
quote:

Meningen?

[ link | afbeelding ]
mooi emotioneel voorbeeld van de cirkel van het leven , vooral hier op FOT/FOK!. Door de scherptediepte te limiteren laat je zien dat alle discussies steeds maar weer terugkomen en we in cirkels draaien zonder progressie te boeken.
Fokken limiteert je leven, en je subtiele kleurgebruik wijst op de monochrome denken waaraan alle users zich schuldig maken op dit forum, ze zijn goed of ze zijn slecht.

Ik ben ontroerd. ff moment van rust nu
  woensdag 4 februari 2009 @ 00:07:31 #44
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_65717225
Oke, dan zijn we het erover eens dat het abstract is. En inderdaad PK, het is een foto waar je snel op uitgekeken bent, abstract gedoe is dan ook niet mijn ding, ik maak liever saaie landschapjes. En kleur kan ik er niet echt veel inbrengen aangezien de dingen zwart/wit zijn. Het beetje glans dat je ziet is van het lichtje wat erop staat. Maar ik ga gewoon verder pielen.

P, inderdaad macrolensje. En ik had schuin ook al geprobeerd, maar dat zag er echt niet uit op een of andere manier, vond ik dan hoor
  woensdag 4 februari 2009 @ 00:08:17 #45
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_65717256
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 00:05 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

mooi emotioneel voorbeeld van de cirkel van het leven , vooral hier op FOT/FOK!. Door de scherptediepte te limiteren laat je zien dat alle discussies steeds maar weer terugkomen en we in cirkels draaien zonder progressie te boeken.
Fokken limiteert je leven, en je subtiele kleurgebruik wijst op de monochrome denken waaraan alle users zich schuldig maken op dit forum, ze zijn goed of ze zijn slecht.

Ik ben ontroerd. ff moment van rust nu

Mafkees!
pi_65717364
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 00:07 schreef ElizabethR het volgende:
Oke, dan zijn we het erover eens dat het abstract is. En inderdaad PK, het is een foto waar je snel op uitgekeken bent, abstract gedoe is dan ook niet mijn ding, ik maak liever saaie landschapjes. En kleur kan ik er niet echt veel inbrengen aangezien de dingen zwart/wit zijn. Het beetje glans dat je ziet is van het lichtje wat erop staat. Maar ik ga gewoon verder pielen.

P, inderdaad macrolensje. En ik had schuin ook al geprobeerd, maar dat zag er echt niet uit op een of andere manier, vond ik dan hoor
abstract landschap
ik wil van jou graag een foto willen zien van een verdomd mooi gekleurde lucht daarbij wat water en dan ga je maar met lange sluitertijd pielen en inzoomen te gelijk : gegarandeerde abstractheid
pi_65717656
quote:
[...]ik maak liever saaie landschapjes. [..]
Misschien moet je proberen hier wat in te vinden dan Een of ander verschrikkelijk leeg lijnenspel. Groene vlakte, blauwe lucht oid
  woensdag 4 februari 2009 @ 06:32:11 #48
190555 ..bennie
ik ben een lul
pi_65720095
Abstract en kunstzinnig zeggen iets over de uitvoeringsvorm. Het onderwerp is echter onbekend, dus vrij zegmaar.
Ooit heb ik deze abstracte foto ingezonden bij het onderwerp rood groen blauw (ik meen voor mn eerste wedstrijd):
- .. bennie heeft heel kinderachtig alle plaatjes vervangen voor 18+ plaatjes -

Het onderwerp is dus vrij deze maand en de uitvoeringsvorm een gegeven.

[ Bericht 15% gewijzigd door Adolecens op 30-12-2009 21:43:27 ]
  woensdag 4 februari 2009 @ 06:35:01 #49
190555 ..bennie
ik ben een lul
pi_65720101
quote:

Probeer anders eens een abstract landschapje te maken. Het begin is er. Ik mis iig een horizon.
  woensdag 4 februari 2009 @ 08:10:55 #50
52657 pea4fun
pi_65720691
Ja! @ Elizabeth, als je nou bijvoorbeeld die foto pakt die je in het FBtopic hebt geplaatst, en je zou daar inzoomen op alleen die glooiing van die bergen, dan krijg je volgens mij ook een hele mooie abstractie plaat met al die lagen van die bergen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')