abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 februari 2009 @ 16:09:55 #76
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_65803721
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 16:08 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Mja, je zult toch echt met iets beters aan moeten komen. Zomaar even wat namen en jaartallen van vermeende wetenschappelijke artikelen posten die hier een uitspraak over zouden doen kan iedereen. Zelfs een boerenlul. Maar dat is nog geen wetenschap.
Ik post (voor de XXe maal) wetenschappelijke bronnen.

Post jij dan ook even 'zomaar even wat namen en jaartallen', die jouw stelling onderbouwen. Of heb je die niet?
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  vrijdag 6 februari 2009 @ 16:12:34 #77
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65803805
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 16:09 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Ik post (voor de XXe maal) wetenschappelijke bronnen.

Post jij dan ook even 'zomaar even wat namen en jaartallen', die jouw stelling onderbouwen. Of heb je die niet?
Als jij met wat fatsoenlijke aankomt, in plaats van met een powerpoint en deze ouwe troep, dan kom ik ook met wat fatsoenlijks aan.

Deal?
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_65804396
Bestook elkaar niet zo en discussieer op een normale toon aub.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_65805244
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 16:28 schreef PietjePuk007 het volgende:
Bestook elkaar niet zo en discussieer op een normale toon aub.
liever niet. ze hebben het tenslotte allebei hier en daar mis terwijl ze allebei hier en daar ook gelijk hebben

wetenschappers *zijn* ambtenaren tenslotte
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  vrijdag 6 februari 2009 @ 20:59:47 #80
226255 ES57
Live from Van Aartsen City
pi_65813184
Dat het werken bij een bank fundamenteel gaat veranderen, staat wel vast.
quote:
PwC voorziet transformatie globaal financieel systeem
6 februari 2009, 12:20 uur | FD.nl

De kredietcrisis zal leiden tot ingrijpende verschuivingen in het financiële landschap: een versnelde verschuiving van de economische macht naar het Oosten, een simpelere vorm van bankieren en sterke overheidsvloed. Dat blijkt uit een vrijdag gepubliceerd rapport van Accountants- en adviesorganisatie PricewaterhouseCoopers (PwC).

'De transformatie van het globale financiële systeem is zonder weerga,' aldus Rogier van Adrichem, partner bij PwC. 'Oude recepten zullen niet meer werken en bepaalde sectoren zullen fundamenteel op de schop moeten.' PwC verwacht dat er een nieuwe vorm van bankieren ontstaat. 'In de toekomst zal dit 'nouveau classic' bankieren simpeler, minder risicovol en transparanter worden,' aldus Van Adrichem. Ook zullen overheden meer gaan ingrijpen zoals de Nederlandse staat deed door de nationalisatie van Fortis en ABN Amro.

De verschuiving van de financiële macht richting Azië raakt volgens het rapport in een stroomversnelling. Chinese banken en investeerders uit de Golfstaten worden steeds belangrijker. PwC verwacht dat deze 'niet traditionele spelers een uitweg kunnen bieden aan Westerse overheden als ze hun belangen in banken op termijn weer willen verkopen'.

Zij kunnen dan een meerderheidsbelang verwerven in de genationaliseerde banken.
"Friends, Romans, countrymen, lend me your ears"
pi_65842605
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 16:08 schreef ES57 het volgende:

[..]

Mijn God, artikelen van meer dan 11 jaar oud. Die wereldvreemde wetenschappers konden in hun stoutste dromen niet vermoeden hoe hun wankele theorietjes jaren later werden geloochenstraft.
Jij doet wel erg dramatisch. Alsof het leven nu ophoudt.

Er is een grote tegenvaller nu, maar straks gaan we met z´n allen vrolijk week verder met deze wijze les in het achterhoofd.
pi_65842607
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 14:19 schreef ES57 het volgende:

[..]

Is er bewijs dat de huidige generatie bankiers er een zooitje van heeft gemaakt? Ambtenaren kunnen het niet slechter doen dan die beroepsoplichters en graaiers. Elke boerelul snapt dat.
Doe maar eens een bron. Ambtenaren maken er geregeld een zooitje van.
  zondag 8 februari 2009 @ 08:44:21 #83
226255 ES57
pi_65842628
quote:
Op zondag 8 februari 2009 08:37 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ambtenaren maken er geregeld een zooitje van.
Maar zo erg als de huidige generatie beroepsoplichters/ bankiers echt niet.
pi_65842645
quote:
Op zondag 8 februari 2009 08:44 schreef ES57 het volgende:

[..]

Maar zo erg als de huidige generatie beroepsoplichters/ bankiers echt niet.
Waar blijkt dat uit?
  zondag 8 februari 2009 @ 09:03:09 #85
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65842692
quote:
Op zondag 8 februari 2009 08:51 schreef Halcon het volgende:

[..]

Waar blijkt dat uit?
Kan het erger dan? Volgens mij hadden amtenaren de bubble überhaupt nooit zo groot op kunnen blazen. Dat vereist toch speciale "skills", zegmaar die van een hele "goede" auto-verkoper, die je bij een ambtenaar zelden of nooit zult terugzien.
pi_65842710
quote:
Op zondag 8 februari 2009 09:03 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Kan het erger dan? Volgens mij hadden amtenaren de bubble überhaupt nooit zo groot op kunnen blazen. Dat vereist toch speciale "skills", zegmaar die van een hele "goede" auto-verkoper, die je bij een ambtenaar zelden of nooit zult terugzien.
Ambtenaren waren verantwoordelijk voor de controle en als er erg weinig controle was, dan waren ze verantwoordelijkheid voor het feit dat er erg weinig controle was.

Als Carter en Clinton hun bizarre wetjes er niet doorheen hadden geduwd, had men in de VS deze ellende in elk geval niet of in mindere mate gehad.

In Nederland is het toch echt de overheid die er alles aan doet om de meest risicovolle leningen zoveel mogelijk te stimuleren. Hoe meer je leent, hoe meer HRA en hoe minder je aflost, hoe langer je die maximale HRA kunt krijgen.... Dat is eigenlijk toch van de zotte, een overheid die je stimuleert om zo risicovol mogelijk te lenen en daarvoor je dak boven je hoofd in pand te geven.
  zondag 8 februari 2009 @ 09:15:17 #87
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65842769
quote:
Op zondag 8 februari 2009 09:06 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ambtenaren waren verantwoordelijk voor de controle en als er erg weinig controle was, dan waren ze verantwoordelijkheid voor het feit dat er erg weinig controle was.

Als Carter en Clinton hun bizarre wetjes er niet doorheen hadden geduwd, had men in de VS deze ellende in elk geval niet of in mindere mate gehad.

In Nederland is het toch echt de overheid die er alles aan doet om de meest risicovolle leningen zoveel mogelijk te stimuleren. Hoe meer je leent, hoe meer HRA en hoe minder je aflost, hoe langer je die maximale HRA kunt krijgen.... Dat is eigenlijk toch van de zotte, een overheid die je stimuleert om zo risicovol mogelijk te lenen en daarvoor je dak boven je hoofd in pand te geven.
Het scheppen van (achteraf gezien verkeerde) randvoorwaarden is nog iets heel anders dan die randvoorwaarden maximaal uitmelken om meerdere bubbles tot gigantische proporties op te blazen.
pi_65842870
quote:
Op zondag 8 februari 2009 09:15 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Het scheppen van (achteraf gezien verkeerde) randvoorwaarden is nog iets heel anders dan die randvoorwaarden maximaal uitmelken om meerdere bubbles tot gigantische proporties op te blazen.
Dat geeft alleen maar de kortzichtheid van de overheid en ambtenaren aan. Iedereen kan wel bedenken dat juist door de HRA het interessant wordt gemaakt om zoveel mogelijk te lenen en zo weinig mogelijk af te lossen.
  zondag 8 februari 2009 @ 09:31:57 #89
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65842900
quote:
Op zondag 8 februari 2009 09:28 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat geeft alleen maar de kortzichtheid van de overheid en ambtenaren aan. Iedereen kan wel bedenken dat juist door de HRA het interessant wordt gemaakt om zoveel mogelijk te lenen en zo weinig mogelijk af te lossen.
Jawel, maar het enige wat ik wil zeggen is het volgende: het scheppen van verkeerde randvoorwaarden is één ding, daar is de overheid nu eenmaal erg goed in. Maar het benutten van die randvoorwaarden voor eigen gewin, op een manier die zijn weerga niet kent, vereist weer hele andere skills. In elk geval niet de skills van een traditioneel goede bankier en al helemaal niet die van een ambtenaar.
pi_65842930
quote:
Op zondag 8 februari 2009 09:31 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Jawel, maar het enige wat ik wil zeggen is het volgende: het scheppen van verkeerde randvoorwaarden is één ding, daar is de overheid nu eenmaal erg goed in. Maar het benutten van die randvoorwaarden voor eigen gewin, op een manier die zijn weerga niet kent, vereist weer hele andere skills. In elk geval niet de skills van een traditioneel goede bankier en al helemaal niet die van een ambtenaar.
Dat hadden de wetsontwerpers best moeten en kunnen voorzien. Ook heeft bv in de VS een Carter banken verplicht om kansloze leningen af te sluiten en zorgde Clinton er nog eens voor dat het aan te houden vermogen flink omlaag kon. Dat soort dingen zijn allemaal niet handig.

Bankiers hebben jarenlang op het randje gebalanceerd en dat is nu verkeerd afgelopen. Dat randje is echter wel bepaald door de overheid en haar ambtenaren.
  zondag 8 februari 2009 @ 09:41:50 #91
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65842957
quote:
Op zondag 8 februari 2009 09:37 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat hadden de wetsontwerpers best moeten en kunnen voorzien.
Ja, maar daar zijn het nu eenmaal, je raadt het al, ambtenaren voor.
quote:
Ook heeft bv in de VS een Carter banken verplicht om kansloze leningen af te sluiten en zorgde Clinton er nog eens voor dat het aan te houden vermogen flink omlaag kon. Dat soort dingen zijn allemaal niet handig.

Bankiers hebben jarenlang op het randje gebalanceerd en dat is nu verkeerd afgelopen. Dat randje is echter wel bepaald door de overheid en haar ambtenaren.
Zeg je dat ook over criminelen die jarenlang overal mee weg komen door mazen in de wet? Types als Holleeder? Allemaal de schuld van de overheid, en als een ambtenaar in Holleeders schoenen had gestaan, had hij er vast en zeker een nog veel grotere bende van gemaakt? Waar is de eigen verantwoordelijkheid?
pi_65843001
quote:
Op zondag 8 februari 2009 09:41 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ja, maar daar zijn het nu eenmaal, je raadt het al, ambtenaren voor.
[..]

Zeg je dat ook over criminelen die jarenlang overal mee weg komen door mazen in de wet? Types als Holleeder? Allemaal de schuld van de overheid, en als een ambtenaar in Holleeders schoenen had gestaan, had hij er vast en zeker een nog veel grotere bende van gemaakt? Waar is de eigen verantwoordelijkheid?
Ambtenaren hebben het dus compleet verkeerd ingeschat. Ik ben het er mee eens dat er best wat aan te merken is op bankiers, maar dat geldt ook voor ambtenaren en voor de ICT-mannetjes van voor de crash.

Het is eenvoudig. Of iemand pleegt strafbare feiten of iemand pleegt geen strafbare feiten. Iemand als Holleeder heeft toch een significant deel van zijn leven vastgezeten. Je kunt het wellicht de overheid wel aanrekenen dat ze een jonge crimineel wegens ontvoering niet wat langer vastzet. Ook is het zo dat bepaalde mensen (of het nu criminelen of zakenlui zijn) een gebrek aan eigen verantwoordelijkheid hebben of niet in kunnen schatten wat de invloed is van bepaalde acties. Daar moet je als overheid op anticiperen, anders wordt het een bende.
  zondag 8 februari 2009 @ 09:56:49 #93
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65843080
quote:
Op zondag 8 februari 2009 09:47 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ambtenaren hebben het dus compleet verkeerd ingeschat. Ik ben het er mee eens dat er best wat aan te merken is op bankiers, maar dat geldt ook voor ambtenaren en voor de ICT-mannetjes van voor de crash.

Het is eenvoudig. Of iemand pleegt strafbare feiten of iemand pleegt geen strafbare feiten. Iemand als Holleeder heeft toch een significant deel van zijn leven vastgezeten. Je kunt het wellicht de overheid wel aanrekenen dat ze een jonge crimineel wegens ontvoering niet wat langer vastzet. Ook is het zo dat bepaalde mensen (of het nu criminelen of zakenlui zijn) een gebrek aan eigen verantwoordelijkheid hebben of niet in kunnen schatten wat de invloed is van bepaalde acties. Daar moet je als overheid op anticiperen, anders wordt het een bende.
Probleem is gewoon dat je altijd mensen zult houden die bewust de grens opzoeken. Pefecte wetten bestaan gewoon niet. De overheid loopt altijd achter op de ontwikkelingen, omdat deze zelf nu eenmaal niet actief de grenzen opzoekt.
pi_65962217
TVP
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  woensdag 11 februari 2009 @ 22:36:23 #95
226255 ES57
pi_65967544
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 20:31 schreef Drive-r het volgende:
TVP
?

Je hebt toch al gereageerd in dit topic?
pi_65969784
Details, details... Don't bother me with details...

Maar idd, ik vergiste me.
pi_65970563
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 23:24 schreef Drive-r het volgende:
Details, details... Don't bother me with details...

Maar idd, ik vergiste me.
Gooi even een tvp neer. Zeer interessant verhaal Drive-r.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
  vrijdag 13 februari 2009 @ 07:27:54 #98
226255 ES57
pi_66009717
De Rabo-bank is toch zo'n keurige bank? FOUT! Criminelen hebben daar de leiding.

In de Telegraaf van vandaag lezen we:
quote:
Echtgenote en zoon pinden mee
Bankdirecteur tilde rijke oude klanten

AMSTERDAM - Een voormalige directeur van de Rabobank Amsterdam heeft jarenlang ongestoord geld kunnen roven van enkele hoogbejaarde bankklanten. Pas na vijf jaar frauderen en bijna een half miljoen rijker te zijn geworden, liep hij tegen de lamp. Gisteren stond hij voor de rechter. "Ik kreeg vrijwel alles gedaan."
pi_66010790
Het gaat om 1 voorbeeld, om daar nou een hele bank crimineel mee te verklaren .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_66011713
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 09:08 schreef PietjePuk007 het volgende:
Het gaat om 1 voorbeeld, om daar nou een hele bank crimineel mee te verklaren .
Ach, tijdens de krediet-crisis is 'kort door de bocht' de mode...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')