Nee, het kan gewoon niet slechter. Daar heb ik geen ingewikkeld geneuzel voor nodig, zelfs een boerenlul snapt dat.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 14:58 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Nee, het is slechts een loze kreet.
Bewijs, bewijs? Zelfs de evolutietheorie is volgens de Creationisten een niet bewezen theorie. Toch snapt elk weldenkend mens dat de Aarde geen 6.000 jaar oud is en dat Adam en Eva niet gezellig met de dinosaurussen in het paradijs leefden. Zo snappen de meeste experts in strategisch en financieel management dat een suffige ambtenaar die een bank leidt weliswaar niet efficient is maar dat de kans op brokkenmakerij zeer gering is.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 14:47 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Sorry, ik ben geen boerenlul. Ik ben slechts afgestudeerd in strategisch en financieel management. Dus als je me toch even zou willen bewijzen dat er bij een staatsbank geen risico is dat het vermogen van de bank met 60% verdampt?
En daarnaast mag je, zeker als iedere boerenlul het snapt, me ook even haarfijn uitleggen waarom ambtenaren het niet slechter kunnen doen.
zeer gering, dan is al wat anders dan geen risico, nietwaar?quote:Op vrijdag 6 februari 2009 15:10 schreef ES57 het volgende:
[..]
Zo snappen de meeste experts in strategisch en financieel management dat een suffige ambtenaar die een bank leidt weliswaar niet efficient is maar dat de kans op brokkenmakerij zeer gering is.
Bijzonder overtuigend.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 15:01 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Nee, het kan gewoon niet slechter. Daar heb ik geen ingewikkeld geneuzel voor nodig, zelfs een boerenlul snapt dat.
Jij bent zeker geen boerenlul?quote:
Ik constateer slechts dat je geen bewijs levert, en je argumentatie niet verder gaat dan 'dat snapt iedere boerenlul'.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 15:16 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Jij bent zeker geen boerenlul?
Oh wacht...
Dat heb je goed geconstateerd. Erg knap van je, daar heb je vast voor gestudeerd.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 15:19 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Ik constateer slechts dat je geen bewijs levert, en je argumentatie niet verder gaat dan 'dat snapt iedere boerenlul'.
Zeer overtuigend. In ieder geval verpletterend overtuigend t.o.v. de stelling dat de huidige generatie bankiers met rust moet worden gelaten en dat zij gewoon door moeten gaan met de dingen die zij al 30 jaar lang aan het doen waren.quote:
Ik neem aan dat je begrijpt dat financiele innovatie van de afgelopen decennia een van de drijfveren van de economische groei geweest is?quote:Op vrijdag 6 februari 2009 15:26 schreef ES57 het volgende:
[..]
Zeer overtuigend. In ieder geval verpletterend overtuigend t.o.v. de stelling dat de huidige generatie bankiers met rust moet worden gelaten en dat zij gewoon door moeten gaan met de dingen die zij al 30 jaar lang aan het doen waren.
Het is verdomd lastig discussieren, als het tegenargument op wetenschappelijk bewijs 'dat snapt iedere boerenlul' is...quote:Op vrijdag 6 februari 2009 15:25 schreef Drive-r het volgende:
Heren, heren. Het niveau is weer aan het delen en ik hoopte nou zo dat ik het een schopje omhoog gegeven had. Doe me een plezier
Welnee, allemaal onzin. Die post was een neo-liberaal politiek statement. Niemand neemt neo-liberalen nog serieus. Steek je neus wat minder in boeken van luchtfietsende economen en kijk wat om je heen. Het empirisch bewijs van falend fundamenteel-kapitalisme ligt op straat.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 15:15 schreef Xtreem het volgende:
[..]
zeer gering, dan is al wat anders dan geen risico, nietwaar?
Maar ik wil je nogmaals attenderen op de ppt die ik eerder postte, omdat daarin het bewijs geleverd wordt dat ambtenaren die een bank runnen, juist brokken maken. Het percentage leningen dat niet terug betaald wordt ligt bij staatsbanken hoger dan bij private banken.
Dan reageer je daar toch gewoon niet opquote:Op vrijdag 6 februari 2009 15:30 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Het is verdomd lastig discussieren, als het tegenargument op wetenschappelijk bewijs 'dat snapt iedere boerenlul' is...
Nee, het waren harde cijfers. Het staat je uiteraard vrij om het tegendeel te bewijzen.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 15:31 schreef ES57 het volgende:
[..]
Welnee, allemaal onzin. Die post was een neo-liberaal politiek statement.
Omdat we nu een keer een crisis hebben is het hele systeem verkeerd? Wat er nu gebeurt is heftig, maar eigenlijk niets nieuws.quote:Niemand neemt neo-liberalen nog serieus. Steek je neus wat minder in boeken van luchtfietsende economen en kijk wat om je heen. Het empirisch bewijs van falend fundamenteel-kapitalisme ligt op straat.
Dat zou beter zijn ja, maar ik ben allergisch voor ongenuanceerd geschreeuw...quote:Op vrijdag 6 februari 2009 15:38 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Dan reageer je daar toch gewoon niet op
Och arme, die financiele innovaties hebben geleid tot zeepbellen die geen economische substantie hadden. De waarde-creatie was bedrog, het was een complot van de georganiseerde misdaad. Het was 1 grote illusie die de wereld in 1 klap 60% armer heeft gemaakt. Nou ja armer, 60% minder van een illusie = 60% minder van niks, nietwaar?.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 15:30 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je begrijpt dat financiele innovatie van de afgelopen decennia een van de drijfveren van de economische groei geweest is?
Wat is er ongenuanceerd aan om te zeggen dat ambtenaren het niet slechter hadden kunnen doen dan bankiers? Dat ontkennen vind ik pas ongenuanceerd, daarmee doe je ambtenaren ernstig tekort.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 15:39 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Dat zou beter zijn ja, maar ik ben allergisch voor ongenuanceerd geschreeuw...
Grappig. Alle wetenschappelijke data wijst naar een andere conclusie.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 15:41 schreef ES57 het volgende:
[..]
Och arme, die financiele innovaties hebben geleid tot zeepbellen die geen economische substantie hadden. De waarde-creatie was bedrog, het was een complot van de georganiseerde misdaad. Het was 1 grote illusie die de wereld in 1 klap 60% armer heeft gemaakt. Nou ja armer, 60% minder van een illusie = 60% minder van niks, nietwaar?.
Banken creëren helemaal geen economische waarde want wat kan je met geld doen? Je kan het in de haard gooien en aansteken zodat je het warmer krijgt. Wat is de waarde die men toekent aan de dollar? Het is wat een gek of een doorgedraaide fundi-kapitalist er van vindt. Uiteindelijk stort alles in, alle miljoenen uren die financiele innovators er in hebben gestopt ten spijt.
Financieel management is een zwaar overschat beroep, het is niet Duurzaam, het is niet sociaal verantwoord, het verbetert het leven van de mensheid niet .... het is gewoon onzin allemaal.
Eensch.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 15:41 schreef ES57 het volgende:
[..]
Och arme, die financiele innovaties hebben geleid tot zeepbellen die geen economische substantie hadden. De waarde-creatie was bedrog, het was een complot van de georganiseerde misdaad. Het was 1 grote illusie die de wereld in 1 klap 60% armer heeft gemaakt. Nou ja armer, 60% minder van een illusie = 60% minder van niks, nietwaar?.
Banken creëren helemaal geen economische waarde want wat kan je met geld doen? Je kan het in de haard gooien en aansteken zodat je het warmer krijgt. Wat is de waarde die men toekent aan de dollar? Het is wat een gek of een doorgedraaide fundi-kapitalist er van vindt. Uiteindelijk stort alles in, alle miljoenen uren die financiele innovators er in hebben gestopt ten spijt.
Financieel management is een zwaar overschat beroep, het is niet Duurzaam, het is niet sociaal verantwoord, het verbetert het leven van de mensheid niet .... het is gewoon onzin allemaal.
Relevant is idd een balangrijke toevoeging.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 15:50 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Eensch.En alle relevante wetenschappelijke data ondersteunt je verhaal.
Ah! Dan heb je vast wel een aantal publicaties voor me!?quote:Op vrijdag 6 februari 2009 15:50 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Eensch.En alle relevante wetenschappelijke data ondersteunt je verhaal.
Tuurlijk. Jij toch ook voor mij?quote:Op vrijdag 6 februari 2009 15:53 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Ah! Dan heb je vast wel een aantal publicaties voor me!?
King and Levine (1993)quote:
Mja, je zult toch echt met iets beters aan moeten komen. Zomaar even wat namen en jaartallen van vermeende wetenschappelijke artikelen posten die hier een uitspraak over zouden doen kan iedereen. Zelfs een boerenlul. Maar dat is nog geen wetenschap.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 16:05 schreef Xtreem het volgende:
[..]
King and Levine (1993)
Levine and Zervos (1998)
Jayaratne and Straham (1996)
Rajan and Zingales (1998)
En wederom vooral de eerder gepostte ppt, staat bol van de verwijzingen.
Nu jij?
Mijn God, artikelen van meer dan 11 jaar oud. Die wereldvreemde wetenschappers konden in hun stoutste dromen niet vermoeden hoe hun wankele theorietjes jaren later werden geloochenstraft.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 16:05 schreef Xtreem het volgende:
[..]
King and Levine (1993)
Levine and Zervos (1998)
Jayaratne and Straham (1996)
Rajan and Zingales (1998)
En wederom vooral de eerder gepostte ppt, staat bol van de verwijzingen.
Nu jij?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |